Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Juba - 29.08.20 - klo:19:39
-
Vieläkö joku onneton yrittää puida 186 fergulla? Ilkeekö tunnustaa 🤪
HEP!👋🤪
10 vuotta oon jo sanonu että ensi syksyksi ostan kopillisen puimurin,saa nähhä joko 2021 puitaan sampo 680 vai vieläkö siirtyy🤪
-
nuohan ovat kestäviä pelejä, Sampohaaveet kannattaa jättää mielestä pois.katsele claasin dominator, siinä on vuosiksi puimakonetta.
-
Osta ennemmin vaikka 206 MF.
-
naapuri pui vielä Mf 240:sellä jossa ei myöskään koppia.
-
Kuortaneella näytti olevan myynnissä mf 186 malli. Ei ehtinyt koko kylttiä lukea kun ohi ajoin.
-
Hieno laite, reilu 20v oli ajossa. Luultavasti kannattaa jättää varakoneeksi vielä, jos sampoa suunnittelet.
-
Naapuri pui 50 vuotiaalla 187.
Kannattaa kuitenkin pysyä noissa sakasalaisissa. Uudemmat ranskikset ovat rapeampia laadultaan.
-
olikos se niin että 187 oli ranskalainen ja 186 saksan tekoja.Paljon ainakin 186 oli aikoinaan pelloilla ja paljon puivat niillä silloin rahtiakin vaikka ei niin isoja tappureita nykymitan mukaan olleetkaan.
-
jostain kummasta nuo sakujen tekemät koneet on vain niin paljon mukavempia ajella.. kärrintäyteen tuossa just äskön vaarilla karistelin. ja päivällä kattelin vanhaa 66<,sta et mitäpä tuostakin sais aikaan...
-
Sakuja milemmat, 187 vaan isommalla perkinssillä. Seuraavat eli 206 jne oli sitten ranskasa tehty
-
Selkeä juttu, mielkuva van että olisi ollut halpismaasta tullut tuo 187. Naapurissa oli joku isompi ferku ja siinä oli erinäisiä ongelmia sähköpuolellaa ja oli ranskalainen , muutoin hyvin tehokas.
-
487 oli noista ikäisistään ranskalainen ja niissä oli paljon murheita. 506 oli tuon jatkumo, eikä niitäkään kehuttu. Itsellä oli 307, jonka knssa murheita riitti. Isäukolla oli tuota ennen 87 ja se pelasi aika hyvin.
-
506 oli tuon jatkumo, eikä niitäkään kehuttu.
Isällä oli aikoinaan MF506, minullakin vielä pari ensimmäistä vuotta ja sillä puitiin muistaakseni 25 kautta. Ei se mielestäni huono ollut, ja puintitehon sanoisin olevan lähes samaa luokkaa kuin SR 2045:ssä. Toki loppuvaiheessa jo tuli sitä sun tätä remonttia ja varaosien saanti hankaloitui.
-
kloppipoikana ajoi n 186 ja se tuntui kyllä näpsäkältä peliltä. puintiteho nyt mitä oli, sit kun pääsin konsulikyytiin jyvää tuli säiliöön jo ihan eri malliin.No hiukan vielä olen näitä tucanoitakin kokeillut, ehkä ne ovat hiukan tehokkaampia kuin tuo MF 186, mutta oli sillä hieno opetella.:)
-
Täällä oli 440, ranskalainen sekin. Aikaisekseen yllättävän mukava kone ajaa mutta ei niin mukava korjata... varsinkaan loppuun ajettuna.
Tykkäsin ajaa silloin kun se pelasi, tehoakin tuon ajan mittapuulle riittävästi. Pinnalla pysyminen ei parhaita puolia, painava ja matalat sileät renkaat, pieni maavara.
Kuvakin noilta ajoilta. Jostain syystä remonttikuvia löytyi paljon enemmän :-)
-
ja kui paljon nuillakin viljavuoria kerättiin...
-
186 oli mullakin ajossa olikohan 2007 asti. Oon välillä käyny entistä konettani taputtelemassa tuolla latviassa ennen tätä koronailmiötä, tänä vuonna en päässyt sillä ajelemaan ihan nostalgiasyistä :D