Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case Puma  (Luettu 29975 kertaa)

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Case Puma
"NH:n 7000 sarjassa kaikissa muissa on minun tietojen mukaan samat voimansiirron palikat, lukuunottamatta uutta AutoCommandin suurinta 7070-mallia."

Hämärä muistikuva että voimansiirrossa olis eroja??? Vai sekoitanko sitten vertauksen T7000-->tm, joissa ainakin on jotain eroja!

Tuntuu nopeuksissa olevan eroja vanhemmillakin koneilla, kaverin tm190 mänöö melkein 60km/h, meillä just ja just 50km/h Samanmoinen ero pienemmilläkin malleilla.

Onko joissain sitten erilaiset perävälitykset?
2 koneen perusteella gps:llä tarkistettuna tutkan näyttämä nopeus pitää paikkansa.

Joskus ajanut Valmetin perässä autonmittarin mukaan 70km/h, tod. nopeus noin 65km/h.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Case Puma
No voipi niitä eroja olla, en mene viisaampieni kanssa väittelemähän. Nuissa TM-sarjalaisissa 120-140 on samaa kaliiberia, 155 järeämpi etuakseli. 175 ja 190 taas vastaavasti järeämpää tekoa. Nämä on siis huoltomiehiltä kuultua tietoa, joten en uskaltanu eppäillä, kun kertoovat moisia juttuja. Tuon 7070 AC:n kohallakaan siinä ei taida olla kovempaa/raskaampaa tekoa kun etuakseli ja sitämyöten kaiketi tuo etuperä?

Jottei menis ihan NH:sta turisemiseks, niin nuista Puma merkeistä sano minulle ko.merkin myyjä ite, että niitten voimansiirrossa ollu kanssa ongelmia ja että ne isobussi näytöt on jouduttu ohjelmoimaan aika monessa koneessa uusiksi/uusi ohjelma tilalle. Kumman reilusti uskalti kertoa ongelmakohista, mitenhän muilla merkeillä?  ::)
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Case Puma
Saattaa olla että T7000 ja vastaavissa Pumalaisissa sama voimansiirto, oli äskeinen mutua!

Mutta sen verran uskaltaisin väittää että tm 120 on pykälää pienemmällä perällä kuin tm140, mutta samalla etuakselilla? Jossain vaiheessa saanut lisävarusteena hd etuakselin, sama kuin tm150/155.
Vai muistanko taasen väärin, voi olla hyvinkin?

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: Case Puma
Kyllä,120 pienemmällä perällä mitä 140 ja 155. 140 HD etuakselilla käytännössä sama kampe ku 155. 165/8560 vissiin järeämmällä perällä mitä 155?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Case Puma


Mutta sen verran uskaltaisin väittää että tm 120 on pykälää pienemmällä perällä kuin tm140, mutta samalla etuakselilla? Jossain vaiheessa saanut lisävarusteena hd etuakselin, sama kuin tm150/155.
Vai muistanko taasen väärin, voi olla hyvinkin?
[/quote]

--et muista väärin.Mulla on juurikin Case MXM120,siis TM120a vastaava.Siinä on 155n etuakseli.Sen sai ainakin 2007.muutenkin taitavat mennä kuten mainitsit...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Case Puma
no. 1000€ lähtee vaikka 165 pumasta eli 7030 nyykästä 270hp tapista

Ja sen jälkeen auotaan konetta... Ei oo nimittäin täysin sama kone 7030-7060! En tiedä millä kohdalla mallisarjaa muuttuu, mutta ainakin 7030 on vähemmän runkolaakereita vrt 7060. Tiedän yhden 7030 jossa ei kampiakselin stefa tahdo reilun 280 hp/voa kestää ollenkaan. Syyksi oli annettu tuo runkolaakereiden vähyys.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Case Puma
  ;D tuskimpa sentää runkolaakereita on vähennetty... voihan niis jotain muuta eroa olla.
------

paljonko NAGIN nyykkäri kiertää kun mennään 50km/h?

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Case Puma
Yläkierrokset ei oo muuttunu alkuperääsestä ollenkaan eli siinä 2200-2300 kohdilla mennään, toki Rentit ja muut ottaa tuon jo alemmilla kiekoilla. Sitten kun alkaa alamäessä olla täydet soralastit ja nopeus yli 65, niin niistä ei sitten puhutakkaan!  :D
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Case Puma
Sen verran noista nopeuksista, että testiajossa oli 6080, jossa ei ollu kun 40 laatikko, niin ei varmasti menty yli 42km missään oloissa. Tässä 50 lootasessa 7030:ssä sen sijaan heti uudekseltaa meinas kone livetä metikköön, kun juoskii sen 55 kirkkaasti! Eroja en osaa selittää - tyhymä mualaistollukka kun on - mutta tämä ei oo mittään lämpimikseen torumista/kehumista, vaan todettua faktaa.

Edellisessä tm140:ssä 40km/h perä ja kulkee tasasella 45km/h ja rengastuskii on vakio. Naapurilla isommilla nakeilla, mutta muuten sama kone ja ajo pirulaanen tasasella sillä ohi?! Missä erot?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Case Puma
Sen verran noista nopeuksista, että testiajossa oli 6080, jossa ei ollu kun 40 laatikko, niin ei varmasti menty yli 42km missään oloissa. Tässä 50 lootasessa 7030:ssä sen sijaan heti uudekseltaa meinas kone livetä metikköön, kun juoskii sen 55 kirkkaasti! Eroja en osaa selittää - tyhymä mualaistollukka kun on - mutta tämä ei oo mittään lämpimikseen torumista/kehumista, vaan todettua faktaa.

Edellisessä tm140:ssä 40km/h perä ja kulkee tasasella 45km/h ja rengastuskii on vakio. Naapurilla isommilla nakeilla, mutta muuten sama kone ja ajo pirulaanen tasasella sillä ohi?! Missä erot?
no jos siinä isommat nakit, siis korkeammat?? niin meneehän se lujempaa sitten ::).
tä?!?!

Teroman

Vs: Case Puma

Mutta sen verran uskaltaisin väittää että tm 120 on pykälää pienemmällä perällä kuin tm140

Pitkät taka-akselit = Isommalla perällä

http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229242orig.jpg
 :-[

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Case Puma
tero taitaa olla ainut ihiminen jolle ei riitä normaalien perustraktoreiden nostovoimat, esim. valtrat ei muka jaksa nostaa työkoneita.

monellako on tullut eteen ettei 2000 luvun kuutoskone jaksa nostaa jotain konetta?

toinen sia on se että onko siinä enää järjen kansa mitään tekemistä jos nostolitteessa niin paljo kuormaa että 8300kg nostoteho jää vajaksi?
-------

kase ja nyykkäri kai päivittää näitä "isoja välimallejaan" näin liikkeen pihalla 6080 nyykkärin jossa oli isompi konepeitto ja rumemmat valot. tehoa oli pikkusen enemmän kun vanhassa 6080:ssä ja ovessa luki että hd etu ja taka-akseli. eikös nää oo ihan soivia pelejä? etenkin juuri 155 malli. paremmssa maineessa kun esim. puma 165 ja isommat. kulkeekohan nämä tiellä oikeasti 50km/h+ niinku muutkin merkit vai meneekö vain 48 niinkun isot pumat.
Kierroksiahan nuo ei ota kuin 2000rpm viidenkympin kohdalla ja yksikään ei oo vielä saanut niitä ottamaan täysiä kiekkoja suurimmalla vaihteella mutta LTR oli luvannut parista nyykkäristä koittaa saako.... 
Joko on rajoitin saatu ohitettua? Paljonko t7000 ja pumat on saatu kulkemaan? Toivoisin käyttäjiltä kokemuksia.
Tuli vähän myöhään mutta oli pakko kaivaa tämä aihe taas esiin.
Tässä kerran kun olin jutuissa niin puheli että 2800rpm sais nykyään ottamaan   ;D Soita ja kysele tarkemmin tuolta http://www.ltr-racing.com/