mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.
6800:sta hierotaan kauppaa.
Minulla on T-Valtrassa Q65-kuormaaja ja Zuidbergin etunostolaite ja siinä sovitteet vievät kuormaajaa hiukan edemmäs pitkän nokan takia eikä siinä 55:lla ehkä pärjäisi, mutta voisi Deeressä toimia Q55-kuormaajakin lyhyemmän etuylityksen takia hyvin. Liekö jollakulla olisi sellainen asennettuna?
Siinä olisi Quicke 970 Englannissa.
http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140
Tuossa yllähän tuli jo mainittua että löytyy 6630 keulalta 55 kuikke, mullakin sellainen pari. Sovitteet kutoselle ainakin omassa, nelosen sovitteet erilaiset ts. kuormaaja tulee kutoskoneessa edemmäksi ku nelosessa, yltää aivan samalla lailla. Tapauskohtaista riittääkö. Mulla toisessa koneessa ulottuvampi isme, tuntuuhan se kankealta ku kauhan nurkka seilaa kaukana keulasta. Kaivinkone oikeaan lastaus ym. työhön, melko helposti tulee vietyä kaivuri mm. kalkin lastaukseen tms.
55 ja 65 ihan sysipaskoja täyttökulmiltaan vrt. vanhemmat ja lie uudemmatkin kuiket. Isme hakkaa mennen tullen ja palatessa nuo, mulla 181B Isme. Sekä täyttökulma että tyhjennyskulma isompi, eli ei ongelma ei poistu edes räätälöidyllä kauhan kiinnikkeellä.
Just näin. Otin kolme rekkakuormaa kamia pihaan kasalle ja ajelin ne siitä mettäautotien perustuksille. Kaivinkone heti kehiin, lastaus on nopeampaa, tarkempaa ja viimeiset murutkin saa pihasta kaa*****a helposti kyytiin. Bonuksena tulee vielä se, että kärry helppo täyttää tasapainoisesti ja jäätyneitä murskepaloja painella palasiksi.
Taas kerran ääni kaivinkoneelle.