Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?  (Luettu 8608 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Mä kysyn, että ootteko te jossain unessa aina, kun usein haastatteluissa hoette, että ruokaa tarttee aina jnejnejne. Ei tää hyvä olo loputtomiin jatku. Nälkä saa olla, mutta pitää olla maksajakin.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Mä kysyn, että ootteko te jossain unessa aina, kun usein haastatteluissa hoette, että ruokaa tarttee aina jnejnejne. Ei tää hyvä olo loputtomiin jatku. Nälkä saa olla, mutta pitää olla maksajakin.

Ei ruuasta ole tai tule puutetta, puute on rahasta millä sitä ruokaa pitäisi ostaa  ;)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Mä kysyn, että ootteko te jossain unessa aina, kun usein haastatteluissa hoette, että ruokaa tarttee aina jnejnejne. Ei tää hyvä olo loputtomiin jatku. Nälkä saa olla, mutta pitää olla maksajakin.

Ei ruuasta ole tai tule puutetta, puute on rahasta millä sitä ruokaa pitäisi ostaa  ;)
Olet oikeassa . Vientukiin voi tulla pakotteita mikä on väärin mutta.........
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Mä kysyn, että ootteko te jossain unessa aina, kun usein haastatteluissa hoette, että ruokaa tarttee aina jnejnejne. Ei tää hyvä olo loputtomiin jatku. Nälkä saa olla, mutta pitää olla maksajakin.

Ei ruuasta ole tai tule puutetta, puute on rahasta millä sitä ruokaa pitäisi ostaa  ;)
Olet oikeassa . Vientukiin voi tulla pakotteita mikä on väärin mutta.........

Aika harvoin niitä pakotteita niimpäin laitetaan, että joku maa tai alue pistäisi pakotteita omalle viennilleen  :D
Yleensä ne pakotteet laitetaan sille, jonka toimintaa halutaan ohjata pakotteilla  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Mä kysyn, että ootteko te jossain unessa aina, kun usein haastatteluissa hoette, että ruokaa tarttee aina jnejnejne. Ei tää hyvä olo loputtomiin jatku. Nälkä saa olla, mutta pitää olla maksajakin.

Ei ruuasta ole tai tule puutetta, puute on rahasta millä sitä ruokaa pitäisi ostaa  ;)
Olet oikeassa . Vientukiin voi tulla pakotteita mikä on väärin mutta.........

Aika harvoin niitä pakotteita niimpäin laitetaan, että joku maa tai alue pistäisi pakotteita omalle viennilleen  :D
Yleensä ne pakotteet laitetaan sille, jonka toimintaa halutaan ohjata pakotteilla  8)
No juu , tavallaan . Pakotteet kuitekin pahasta , parempi vaihtoehto olis ettei kriisiin puututtaisi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

case_4230

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
ei pitäs puuttua muihin asioihin, kyllähän USA:kin on riehunu monessa paikassa eikä siihen kukaan ole hyvin hanaksati puuttunu, tuleekohan maijolle suomessa tai muualla euroopassa kuitenkin jonkinlainen uusi kiintiöjärjestelmä, koska jos madontuotantoa ei millään tavalla rajoiteta niin hinta tippuu kun lehmän häntä, eikä siitä hyödy kukaan muu kuin teollisuus..

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
^
|
|
|


Nyt on viimeistään hyvä syy laittaa investoinnit jäihin. ;D Ainakin sellaiset, joissa lehmäpaikka maksaa 14 000 euroa. Ja mistä sen tietää vaikka kohta olis ruplat. ;D
Entä jos haluaa uuden traktorin, saako ostaa? ???

Suomen euroopan unioniin kuuluminen on maataloustuottajan kannalta vähän kaksipiippuinen juttu. Onhan se kiva kun on noita tukia, mutta kun vienti perustuu venäjän markkinoihin ja venäläiset tykkää aina silloin tällöin laittaa rajat kiinni eu:lta. Viimeisin tapaushan koski perunoita (liekkö vieläkin kielto päällä?)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Rypsirouheen hinta on hypännyt pari kymppiä viikossa...
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Rypsirouheen hinta on hypännyt pari kymppiä viikossa...
Kyllä mulle tänään myytiin samaan hintaan kuin syksystä asti on saanut. 74€/t alle vuodentakaisen.
Mystinen kesälaatumies

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Rypsirouheen hinta on hypännyt pari kymppiä viikossa...
Kyllä mulle tänään myytiin samaan hintaan kuin syksystä asti on saanut. 74€/t alle vuodentakaisen.
Täällä sisämaassa reagoidaan nopeammin.. saattaa katos Saimaan kanava olla kohta ummessa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?

Täällä sisämaassa reagoidaan nopeammin.. saattaa katos Saimaan kanava olla kohta ummessa  ;D
Elokuussa ei ollut koko suomessa rypsiä kuin Kuopiossa. Kun auto meni hakemaan Kuopiosta niin siellä olikin varasto tyhjä.  :o Vaasassa sitten olikin, mutta kesti viikon, ennenkuin tiedettiin kuinka sitä sieltä saadaan.  :o ::)
Mystinen kesälaatumies

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Rypsirouheen hinta on hypännyt pari kymppiä viikossa...

Tämä on kyllä sellaista arpapeliä, että pakko on soittaa kaikki tahot läpi ennen kuin uskaltaa tilata. Viime viikolla halvimman ja kalleimman ero oli vaatimattomat 450 euroa/15 tn.. Ihan paras oli viime vuonna, kuin tilasin rypsiä paikalliselta k-kaupalta, niin pihaan ajoi ison A:n auto. A-rehun hinta mulle silloin oli 7 €/tn kalliimpi kun tarjousta kyselin ???

Maajullikka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 229
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Rypsin ostaminen on kyllä jännää touhua aina. Ollut jo vuosia, mutta nyt on tullut omamyyjän kautta varmaan se 8 nupillista hinta on vaihdellut aika paljon. Yleensä halvin sillä jolla löytyy tavaraa Rahjan satamasta josta rahtia se 40km.

tampioo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
  • Loimaalaiset on homoja
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Mite joku kriisi voi vaikuttaa tuottajahintaan .

Mä en ymmärrä , jotakin vikaa jossaki .
Myykää pellot mulle .

Mä osaan viljellä

antti-x

  • Vieras
Vs: Ukrainan kriisin vaikutus tuottajahintaan?
Mite joku kriisi voi vaikuttaa tuottajahintaan .

Mä en ymmärrä , jotakin vikaa jossaki .


Veikkaan että ymmärryksessä ;)