Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polttoainetta l/km  (Luettu 14252 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Polttoainetta l/km
Weijo kyseli mittaustuloksia l/rehutonni.

Itse olen koettanut mittailla l/km.Vertailu alkoi oikeastaan siitä kun vertasin Case MXM120(NH TM120) kulutusta NHn TS135A:han.Ajoin saman keikan saman perävaunun kanssa kaksi kertaa molemmilla ja lopputulos oli kulutuksen osalta pumppumittarini tarkkuudella ihan sama.
Nyt sitten sain aikaiseksi jonkinlaisen vertailulukeman Vallun T160n kulutuksesta.
Yksi mittaus on myös muistissa Case CVX kokeilusta.

Yllättävintä on minun mittauksillani se,että kaikkien noiden mainittujen traktoreiden keskikulutus pyörii 0,45-0,55 l/km haarukassa.Kärryajoissa puolet matkasta kuormalla,puolet tyhjänä.Mitään eco ajoa en ole kokeillut,sekin pitäisi kait ainakin VAllulla kokeilla eli kokeilis 40 maks nopeudella muutaman reissun.
Toinen,sinänsä positiivinen yllätys on että näillä mittauksilla V T160 ei ole noista suuriruokaisin.Erot ovat tosin hyvin pieniä.

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin. Ei ole vielä malttanut pienillä kierroksilla ajella, vissiin polttoaine vielä liian halpaa. Taitaa kierroksilla olla enemmän merkitystä kuin vanteiden värillä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin.

--niin,varmaan tuntikulutus laskee,mutta mikä on oikeasti ero l/km?
--noista mun vertailuista CVX on portaaton ja menee pienillä kierroksilla.
--pitäisi tosiaan testata itsekin.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Polttoainetta l/km
Tuossa on tietysti kiihdyttelyjä mutta niin tien päällä aina on, tuntuu aika paljolta :-\  Isot kärryt?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin. Ei ole vielä malttanut pienillä kierroksilla ajella, vissiin polttoaine vielä liian halpaa. Taitaa kierroksilla olla enemmän merkitystä kuin vanteiden värillä.

Mutta laskeppa kiekat alle 1700 ja samalla ajat 55 km/m  8)
Tietääkö kukaan mitä se on ???

Se on Varion Ylivoimaa  8) 8) ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin. Ei ole vielä malttanut pienillä kierroksilla ajella, vissiin polttoaine vielä liian halpaa. Taitaa kierroksilla olla enemmän merkitystä kuin vanteiden värillä.

Mutta laskeppa kiekat alle 1700 ja samalla ajat 55 km/m  8)
Tietääkö kukaan mitä se on ???

Se on Varion Ylivoimaa  8) 8) ;D

Sitä ettei pahemmin mäkiä tartte olla  ;D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin.

--niin,varmaan tuntikulutus laskee,mutta mikä on oikeasti ero l/km?
--noista mun vertailuista CVX on portaaton ja menee pienillä kierroksilla.
--pitäisi tosiaan testata itsekin.

CVX meni pienillä kierroksilla mutta tuntikulutus mittarin mukaan melkoinen jo tyhjällä traktorilla. Pellolla meni kyllä hajulla, keveässä pellontasaustyössä. Homma joutui ja leppoisasti, vanha isäntäkin oppi päivässä tykkäämään 8)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin. Ei ole vielä malttanut pienillä kierroksilla ajella, vissiin polttoaine vielä liian halpaa. Taitaa kierroksilla olla enemmän merkitystä kuin vanteiden värillä.

Mutta laskeppa kiekat alle 1700 ja samalla ajat 55 km/m  8)
Tietääkö kukaan mitä se on ???

Se on Varion Ylivoimaa  8) 8) ;D

Sitä ettei pahemmin mäkiä tartte olla  ;D
Juu toi portaattoman kulutussäästö suhteellista, kun hintaerolla valtuun saa viiden vuoden koko polttoainelaskun peittoon, siis 130000 litraa ::)

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Polttoainetta l/km
Juu toi portaattoman kulutussäästö suhteellista, kun hintaerolla valtuun saa viiden vuoden koko polttoainelaskun peittoon, siis 130000 litraa ::)

Mites jos sit verrataan sen viiden vuoden jälkeen kyseisten vehkeiden jälleenmyyntiarvoo?  ;)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin. Ei ole vielä malttanut pienillä kierroksilla ajella, vissiin polttoaine vielä liian halpaa. Taitaa kierroksilla olla enemmän merkitystä kuin vanteiden värillä.

Mutta laskeppa kiekat alle 1700 ja samalla ajat 55 km/m  8)
Tietääkö kukaan mitä se on ???

Se on Varion Ylivoimaa  8) 8) ;D

Sitä ettei pahemmin mäkiä tartte olla  ;D

Niinhän sitä äkkinäinen luulis  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Polttoainetta l/km
Juu toi portaattoman kulutussäästö suhteellista, kun hintaerolla valtuun saa viiden vuoden koko polttoainelaskun peittoon, siis 130000 litraa ::)

Mites jos sit verrataan sen viiden vuoden jälkeen kyseisten vehkeiden jälleenmyyntiarvoo?  ;)
Mä luulen että sen venttiilin arvo laskenu senverta mitä mä valtusta uutena maksoin ja valtun hinta on laskenu ehkä kympin kolmessa vuodessa ;) Mutta mukavuushan aina maksaa 8)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Polttoainetta l/km
Tuossa on tietysti kiihdyttelyjä mutta niin tien päällä aina on, tuntuu aika paljolta :-\  Isot kärryt?

--meilläpäin on aika lailla mäkiset maisemat.Onhan noiden yhdistelmien millä mittaukset tein painot jo tyhjänäkin luokkaa 13-15tn.
--oleellista tässä on se,että en ole vaan kovin isoja eroja saanut aikaan vaikka on 40 laatikkoa,50 laatikkoa ja eri merkkejäkin testailtu.Jonkinlainen mittaustulos joka perustuu Fendtin omaan kulutuslaskentaan on myös muistissa.Sen perusteella Fendt olis inan taloudellisempi,mutta itse en pumppumittarilla asiaa ole päässyt todentamaan.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Polttoainetta l/km
Itse olen koettanut mittailla l/km.Vertailu alkoi oikeastaan siitä kun vertasin Case MXM120(NH TM120) kulutusta NHn TS135A:han.Ajoin saman keikan saman perävaunun kanssa kaksi kertaa molemmilla ja lopputulos oli kulutuksen osalta pumppumittarini tarkkuudella ihan sama.
Nyt sitten sain aikaiseksi jonkinlaisen vertailulukeman Vallun T160n kulutuksesta.
Yksi mittaus on myös muistissa Case CVX kokeilusta.

Yllättävintä on minun mittauksillani se,että kaikkien noiden mainittujen traktoreiden keskikulutus pyörii 0,45-0,55 l/km haarukassa.Kärryajoissa puolet matkasta kuormalla,puolet tyhjänä.

Et sitten raaski kertoa perävaunun painoa, tai yhdistelmän kokonaismassaa ;- )

Vertailuksi, KV:n testissä T202 Direct kulutti 0,567 l/km eco-asetuksella ja 0,596 l/km normaaliasetuksella, perävaunumassa 17,4 tonnia.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Polttoainetta l/km
Itse olen koettanut mittailla l/km.Vertailu alkoi oikeastaan siitä kun vertasin Case MXM120(NH TM120) kulutusta NHn TS135A:han.Ajoin saman keikan saman perävaunun kanssa kaksi kertaa molemmilla ja lopputulos oli kulutuksen osalta pumppumittarini tarkkuudella ihan sama.
Nyt sitten sain aikaiseksi jonkinlaisen vertailulukeman Vallun T160n kulutuksesta.
Yksi mittaus on myös muistissa Case CVX kokeilusta.

Yllättävintä on minun mittauksillani se,että kaikkien noiden mainittujen traktoreiden keskikulutus pyörii 0,45-0,55 l/km haarukassa.Kärryajoissa puolet matkasta kuormalla,puolet tyhjänä.

Et sitten raaski kertoa perävaunun painoa, tai yhdistelmän kokonaismassaa ;- )

Vertailuksi, KV:n testissä T202 Direct kulutti 0,567 l/km eco-asetuksella ja 0,596 l/km normaaliasetuksella, perävaunumassa 17,4 tonnia.

---niin.Siis nyt ajossa oleva yhdistelmä:V T160+Quicke65+Roagna THL20+lava=6000?+800?+5800(tieto)+2500(lavan paino arvio)=yhteensä 15,1tn tyhjänä.
--tässä Vallun mittauksen aikan ajelin purkujätteitä joiden painosta mulla ei oo oikein käsitystä.Liekö 5-7tn kuormaa ollu.
--Nuo NH vehkeiden mittaukset tein aikoinaan myös purkupuiden ajossa silloin oli eri koukkukärry ja lavat,mutta painot hyvin lähellä samaa.
--tuostahan sitten päästään aika lähelle Directin perävaunumassaa ja yllätys yllätys myös aika lähelle samaa kulutusta

rookie

  • Vieras
Vs: Polttoainetta l/km
Pojat kertoi, että jos laskee kierrokset 1800 - 2000, niin kulutus laskee huomattavasti. Pitäisi varmaan kokeilla itsekin. Ei ole vielä malttanut pienillä kierroksilla ajella, vissiin polttoaine vielä liian halpaa. Taitaa kierroksilla olla enemmän merkitystä kuin vanteiden värillä.

Mutta laskeppa kiekat alle 1700 ja samalla ajat 55 km/m  8)
Tietääkö kukaan mitä se on ???

Se on Varion Ylivoimaa  8) 8) ;D

Sitä ettei pahemmin mäkiä tartte olla  ;D

Niinhän sitä äkkinäinen luulis  ;D

sievin ohitte usein tulee ajeltua niin eipä siin paljoo mäkiä näy...taino se yks "laskettelukeskus" on. Onkohan se kumpare ihan luonnontekele vai jokin vanha kaatopaikka?