Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jurtinnostokone  (Luettu 7408 kertaa)

Maitotilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Jurtinnostokone
olis tarkoitus alottaa jurtinviljely pitkähkön tauon jälkeen, nostokonetta oon katsellut, tarjolla olis Juko xj 200, Edenhall 422, Tim M2, sekä 3 rivinen juko 830. Kaikki koneet samassa hintaluokassa, molemmilla jukoilla ajettu erittäin vähän, ja ovat erittäin siistissä kunnossa, edenhall noista eniten maailmaa nähnyt, mutta siis onko ehdotusta mikä noista kannattaisi ostaa

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Jurtinnostokone
EIkös tuokin homma ala nykyään olla ulkoistettavien töiden listalla... Jos oman koneen korkomenolla saa jurtit urakoitua aumaan, niin miksi itse kannattaisi siellä savessa tarpoa  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maitotilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Jurtinnostokone
Rahti-holmerilla saa tilsittyä peltonsa pilalle ja ankeroisen kaupanpäälle. Sen lisäks naatit otetaan talteen rehuksi, joten oma nostoketju on oltava.  ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Jurtinnostokone
Rahti-holmerilla saa tilsittyä peltonsa pilalle ja ankeroisen kaupanpäälle. Sen lisäks naatit otetaan talteen rehuksi, joten oma nostoketju on oltava.  ;D

Hyvät perusteet  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Jurtinnostokone
Jos haluat korkean verenpaineen ja ikuisen v*tutuksen niin hanki Juko XJ-200. Tuossa kuva nostokelistä 2011 marraskuun lopulla. Edenhalliin olisi varaosapalveluakin saatavilla, Jukon kumihihnat melkoisen suolaisen hintaisia ja saa ilmeisesti vain Pekomatin kautta, Jukolta olivat loppu jo 2011 syksyllä.


Viimeksi muokattu: 13.03.13 - klo:19:25 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Jurtinnostokone
olis tarkoitus alottaa jurtinviljely pitkähkön tauon jälkeen, nostokonetta oon katsellut, tarjolla olis Juko xj 200, Edenhall 422, Tim M2, sekä 3 rivinen juko 830. Kaikki koneet samassa hintaluokassa, molemmilla jukoilla ajettu erittäin vähän, ja ovat erittäin siistissä kunnossa, edenhall noista eniten maailmaa nähnyt, mutta siis onko ehdotusta mikä noista kannattaisi ostaa

Missä Juko 200 myynnissä? Ei kai vaan mun vanha Juko ole pompannut jostakin taas esiin? Onko kuvaa tuommoisesta Juko 830:stä jossakin? En ole kuullutkaan sellaisesta ikinä, ja ehkä hyvä niin jos samaa kuraa kuin XJ-200. XJ-200 tosin varmastikin pelaa jos vähän kevyemmät maat kuin meidän savikot, ja sellaiset maalajit että kantaa koneen hyvin, vannasrakenne ei toimi jos koneen ja traktorin pyörät uppoavat.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Jurtinnostokone
Eikös toi Juko 830 ollu Edenhallin kolme rivinen kärryyn nostava...

petse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Jurtinnostokone
Itse kans kallistuisin edenhalliin. Itsellä kokemusta jukon 1 ja 2 rivisistä. Ja kyllä niillä kevyillä mailla pärjää. Mutta edenhallissa nosto ja puhdistus teho selvästi paremmat. Itsekkin katsellut edenhallin nostokonetta mutta tadetaan vielä muutama vuosi koittaa jukoilla. Samaa mieltä olen noista itsekulkevista koneista että levittävät ankeroista ja tallaavat pellot piukkaan.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Jurtinnostokone
Itse kans kallistuisin edenhalliin. Itsellä kokemusta jukon 1 ja 2 rivisistä. Ja kyllä niillä kevyillä mailla pärjää. Mutta edenhallissa nosto ja puhdistus teho selvästi paremmat. Itsekkin katsellut edenhallin nostokonetta mutta tadetaan vielä muutama vuosi koittaa jukoilla. Samaa mieltä olen noista itsekulkevista koneista että levittävät ankeroista ja tallaavat pellot piukkaan.

Asian vierestä: Ankeroinen leviää varmaan siirtyvän maan mukana ?? Onko se nostokone ainoa maata pellolle tuova kone... Eniten se tietysti tuo ja tiputtelee tasaisemmin. Desinfioidaanko näitä koneita ja jos desinfioidaan niin millä ?? Höyrypesurilla, kloorilla, Virconilla ??
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maitotilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Jurtinnostokone
Eikös toi Juko 830 ollu Edenhallin kolme rivinen kärryyn nostava...
[/quote


Jep, Juko teki niitä yhen sarjan, kai kymmenkunta konetta 90- luvun puolessavälissä, nyt on yks hyvinsäilyny vähillä ajoilla ollu kone kaupan.]

Maitotilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Jurtinnostokone
Toi xj 200 ei oo mikään kiertolainen, ollu yhellä vanhalla isännällä uudesta asti, nostanu sillä 10 vuotta 20 hehtaaria syksyssä, senjälkeen seissy hallissa öljyttynä ja puunattuna.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8392
Vs: Jurtinnostokone
Juko 830 on Hilleshögin peruja. Joskus nähnyt nostonäytöksessä. Sopinee kevyelle maalle. Sopisi naatinkorjuun kanssa yhteen, koska silppurikin todennäköisesti ottaa kolme riviä. Silppurilla voinee ajaa joka toinen kerta yhden rivin yli, jolloin käyvät myös kaksiriviset. Nosto tuolla on tehokasta, mutta vaatinee naatinkorjiuneen vähintään 4 traktoria ja kuskia, ehkä jopa 6.
Edenhall 422 on aika vanha kone. On luotettava kone ollut naapureilla, mutta joskus nekin kuluvat loppuun.
Tim M2 on todennäköisesti suhteellisen uusi kone ja ilmeisesti rulettipuhdistimella. Jos on mekaanisella voimansiirrolla ei ole ilmeisesti kauhean hyvin säädettävä. Ainakaan mekaanisena ei kauhean jäykälle maalle.
Juko= Mynämäen puolivalmiste.
Mystinen kesälaatumies