Hall-elementin ydin itsessään mittaa mg-kenttää, ja sen lähtö on kenttään nähden suhteellinen analoginen signaali.
Käytännön sovellutuksissa (esim johtimessa kulkevan virran mittauksessa) pakettiin on liitetty yleensä vahvistin ja/tai muuta elektroniikkaa joka sitten välittää tiedon ulos, joko analogisena tai bitteinä.
Jos anturia käytetään pyörimisnopeuden mittaamiseen (kuten ABS tapauksessa) on sen lähtö tavallisesti kytkintyyppinen eli antaa on-off pulsseja sen mukaan miten haisteltavat hampaat tai uudemmissa magneettikehä ohi vilistää.
Mutta noiden testaaminen ihan ohmipuntarilla ei onnistu, skooppi olisi hyödyllinen. Yleismittarilla anturin kaapelit autossa kiinni jännitealueella voi mitailla kun samalla pyörittää pyörää. Vastusalueella mittailu voi särkeä anturin elektroniikan :-(
Sitä mitä u-kontrolleri pulsseilla tekee lienee tapauskohtaista. Minä laittaisin ne pulssit pyörittämään jotakin prosessorin sisäänrakennettua counteria jonka tulosta sitten analysoitaisiin tarvittaessa. Vaan totuus lienee erilainen...
http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=87932https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=255831