Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu  (Luettu 17422 kertaa)

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Onko pumppu runkopalkin ja moottorin välissä ,ruiskutus pumpun alla

Siellähän se. Mullakin teki reilu vuosi sitten kiusaa niin, ettei putsarien vaihdon jälkeen lähtenyt käyntiin. Siirtopumppua kun vähän kopautti kylkeen, niin taas heräsi eloon. Uudemman mallinen pumppu olisi parempi, kun siinä olisi jo paluu ylimääräiselle polttoaineelle. Tuossa vanhassa sitä ei ole ja siksi se ei olekaan kovin pitkäikäinen. Vieläkin on vaihtamatta, kun uuden hinta on niin suolainen.
meillä justiinsa käynnistäminen oli aika vaikeaa välillä ja sitten hommattiin se uus pumppu. en muista hintaa mutta kahteen mieheen pällisteltiin homma puolessa tunnissa valmiiksi eli ei vaikea homma ainakaan vaihtaa. nyt on toiminut moitteettomasti.
se oli ennen vaihtoa justiin semmosta että piti vasaralla napauttaa sitä runkoa pumpunkohdalta että se lähti pumppaamaan niin silloin vaan sai käyntiin.
kannattaa vaihtaa (suosittelee henkilö joka ei muista pumpun hintaa)

VirtaHepo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
JD 6320 SE sammui kesken toukojen, onneksi pihamaalle.

Ruiskupumpun poorit oli mennyt, mutta mutta varsinainen vian aiheuttaja oli
parafiini tukos pumpussa.
Tukoksen kun sai pois, niin kone on taas pelittänyt hyvin.

Tuntuu olevan aika yleinen vika, mitä olen keskustellut.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Katsoppa farmaritankkiin niin siellä se vika yleensä on .Muutamassa
vuodessa kertyy piimävelliä ja leijailevaa levää ,sitä kun tankataan niin kyllä on ihme jos saa ajot ajettua.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Movado

  • Vieras
Dieselin ruiskutuspumppu
Hyvä ketju
On ollu jo monta vinkkiä jotka sopii moneen koneeseen

Ajattelin laittaa satunnaiseen järjestykseen mitä mieleen tuli jatkoa toivotaan

Eri mieltäkin voi olla

1.   2T- öljy ei ole tarkoitettu diiseliin - toimii eri lämpötiloissa eri paikassa
     * lisävoiteluun tarkoitetut aineet on sitä varten kehitetty.

      Koneviestissä oli joku juttu lisäinesta ?

2.   kesälaadun parfiini sakkautuu pakkasella eikä sula ennenkuin pitkäaikainen lämpö sen sulattaa keväällä - se painuu pohjalle ja tankatessa säiliöstä se poistuu ensimäisenä tukkien paikat ( mitä enempi   poltto-ainetta sitä kauemmin parafiinin sulaminen kestää )
* toinen juttu onkin sitten kun voiteleva parafiini on jotenkin saatu tankattua ja poltettua koneessa on jäljelle jäänyt poltto-aine ilman voitelevaa parafiinia  >> pumppu alkaa oria - tai jopa leikatakiinni.

3   Sähkö: boshc vp44 on satunnaisissa koneissa ollu elektoniikka vaivoja
   Sähköisen kaasupolkimen pontikoita menee autoissa miksei myös traktoreissa.

Jatkakoon joku muu lisää

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kaikki edellä mainittu kertoma voi olla vian aiheuttaja mutta kokemuksesta viisastuneena hakisin kuitenkin vikaa polttoaineen imupuolelta.

Ennen kun revit pumppua irti ja viet huoltoon niin kannattaa tarkastaa perusteellisesti koko imupuoli. Kaikki liitokset auki ja kaikki letkut vaihtoon. Itsellä on ollut vastaavia ongelmia monessakin koneessa ja aina vika on löytynyt imupuolelta. Joskus on likaa banjossa, joskus tiiviste antaa ilmaa, joskus on letkussa vikaa jne.. Mystisin vika oli massikan tankissa jossa jostakin syystä oli 3 x 3 cm AIV-muovin pala, joka aika-ajoin tukki imuaukon.

Ruiskutuspumpun viat ovat kuitenkin todella harvinaisia (ja kalliita) joten kannattaa katsoa imupuoli ensin. Letkujen viat ovat joskus tosi mystisiä. Päälepäin ei näy mitään vikaa, tyhjäkäynnillä toimii ja täysillä kierroksilla mutta ei mitään siltä väliltä. Sitkeyttä vaan.

timpan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Mulla on ollut vähän samaa vikaa jd 6320se
maantie ajossa kun ajaa hana auki saattaa kierrokset yhtäkkiä pudota 1700r/min, kun pitää vaan tallan pohjassa niin parin kilometrin päästä vika on yleinsä hävinnyt, jos traktorin jättää käymään tyhjä käyntiä esim. pellolle se saattaa sammua itsestään  käynyt 3 kertaa tai kesken jyräyksen kierrokset 1300r/min traktori sammuu kuin seinään
Käyntiin saa starttaamalla kaasu pohjassa riittävän kauan
aina on käytetty moottoripolttoöljy ei mitään köyhälistön löpöö
vaihdoin kaikki pa-letkut ja pa-suodattimet ei auttanut


mistä kannaattaisi hakea vikaa?


Olikos niissä tankissa jolu pumppu? Sökö?


Ei ole tankissa pumppua..

Onko pumppu runkopalkin ja moottorin välissä ,ruiskutus pumpun alla

siellähän se siirtopumppu on kun sen vaihtaa uuden malliseen pumppuun niin viat häviää niin meillä ainakin se autto kysees oli JD 6320se

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
700 valtteri samoja oireita syynä siirtopumpun painepuolen läppävika vihneitä läpän välissä kyseessä mäntätyyppinen siirtopumppu eikä suotimia tankin ja siirtopumpun välillä. Laita ruiskutuspumpun tulopuolen banjoon painemittari kiinni siirtopainetta pitää olla olla ~5bar kun kone käy eikä saa laskea paljoa täyshuudossakaan +- 0,5bar

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Laita 2-t ööliä 1 dl/150 l soppaa, säädin jumittaa.

ps: Taidat ajaa "työväen petroolin" sopalla ?
paineensäädin jos jumittaa niin se pitää vaihtaa uuteen, ei siihen mitkään 2-t öljy höpöhöpöhöpöt auta.
commonrail koneissa ei missään nimessä saa käyttää muuta kuin moottoripolttoöljyä.
ja pohjoiset päälle..