Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jääpönde kusi työnantajansa päälle  (Luettu 5361 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Ja myynnin sakatessa porukkaa vaan pihalle tarpeen mukaan.
Tässä on toinen ääripää jossa homaa on lähdetty viemään ihan eri tavalla eteenpäin ja toimii hyvin.
http://www.hs.fi/elama/Sata+ty%C3%B6ntekij%C3%A4%C3%A4+vain+kaksi+pomoa/a1404876684335

Näissä vanhan liiton hommissa paras ratkaisu on vain heittää raa'asti ylimääräiset pihalle.

Kyse on paljon työpaikan kulttuurista ja arvoista, jos duunia tehdään vain mitä vaaditaan, niin eipä siinä paljoa joustavuutta synny. Samoin jos vastuuta, kehitystä tai joustavuutta ei tarjota, tai siitä työntekijä ei hyödy, niin kukapa sitä riesakseen ottaisi? Se vain tuntuu että voimakkaimmin säännellyissä ja järjestäytyneissä hommissa on paskempi ilmapiiri kuin niissä, joissa homma on enemmän itseohjautuvaa.

Sääntely-yhteiskunta on perseestä.

Nothing is Something Worth Doing

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Kyl mä vähän syytän duunaria. Se vaaransi työkavereidensa leivän.

Pääasiassa syytän kuitenkin täysin järjetöntä laintulkintaa. Tätä löytyy meillä joka alalta ja se on yksi perussyistä suomen talouden tilaan.
Moraalisesti minäkin olen samaa mieltä, mutta kukapa ei maksimaalisesti ajaisi omia etujaan? Jos mulla on mahdollisuus kupata jostain kymppitonni, niin mä teen sen. Moraali häviää takavasemmalle...

Ongelma on järjestelmässä. Kansalaispalkka ja vapaa sopiminen olisi oiva ratkaisu.

Viimeksi muokattu: 11.07.14 - klo:15:31 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Kyl mä vähän syytän duunaria. Se vaaransi työkavereidensa leivän.

Pääasiassa syytän kuitenkin täysin järjetöntä laintulkintaa. Tätä löytyy meillä joka alalta ja se on yksi perussyistä suomen talouden tilaan.
Moraalisesti minäkin olen samaa mieltä, mutta kukapa ei maksimaalisesti ajaisi omia etujaan? Jos mulla on mahdollisuus kupata jostain kymppitonni, niin mä teen sen. Moraali häviää takavasemmalle...

Ongelma on järjestelmässä. Kansalaispalkka ja vapaa sopiminen olisi oiva ratkaisu.
Ollaan samaa mieltä, mut painotan silti yksilön vastuuta. Sanomalla "ongelma on järjestelmässä" ohjaat vastuuta instanssille, joka ei voi sitä ottaa. Kollektiivista vastuuta ei ole olemassa.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
niinmpä niin aatami, on helppo uhota ja siirtää tuotantoa halppismaihin kenties jopa ihmisoikeuksia rikkoviin olosuhteisiin, jäädä itse nauttimaan työn hedelmät hyvän terveyden huollon ja vakaan yhteskunnan omaavaan suomeen 8) 8) 8) 8)

ei minää nää tämmösessä yrittäjässä yhtään sen enempää jaloutta, isänmaallisuutta tai vastuuta kuin ay-duunarissa, justiin yhtä itsekäs tai paha miten sen haluaa sanoa 8) 8) 8) 8)

ja alapertti, työllistäkkö sinä van työllistämsen ilosta vai laskekko sinä että sinä telle siitä saat euroja :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
niinmpä niin aatami, on helppo uhota ja siirtää tuotantoa halppismaihin kenties jopa ihmisoikeuksia rikkoviin olosuhteisiin, jäädä itse nauttimaan työn hedelmät hyvän terveyden huollon ja vakaan yhteskunnan omaavaan suomeen 8) 8) 8) 8)

ei minää nää tämmösessä yrittäjässä yhtään sen enempää jaloutta, isänmaallisuutta tai vastuuta kuin ay-duunarissa, justiin yhtä itsekäs tai paha miten sen haluaa sanoa 8) 8) 8) 8)

ja alapertti, työllistäkkö sinä van työllistämsen ilosta vai laskekko sinä että sinä telle siitä saat euroja :-\ :-\ :-\ :-\



hei ice. äläpäs nyt tulkitse väärin. muistaakseni olen aina peräänkuuluttanut sitä, että aina pitäisi työpaikkakohtaisesti pystyä sopimaan työehdoista työtilanteen mukaan, mukaanluettuna myös palkka. niinhän tässäkin kyseisessä tapauksessa oli tehty, lukuunottamatta tätä yhtä mulkvistia, joka katsoi oikeudekseen paskantaa yhteiseen pataan. tekikö hän mielestäsi oikein työtovereitaan kohtaan.

meidän työyhteisössä toimitaan enemmän kaveripohjalta. jonkun vaan on juridisesti nuo koneet omistettava ja urakkasopimukset allekirjoitettava. muuten ollaan kaikki samanarvoisia työntekijöitä niin palkkauksen, kuin muidenkin etuuksien suhteen.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
niinmpä niin aatami, on helppo uhota ja siirtää tuotantoa halppismaihin kenties jopa ihmisoikeuksia rikkoviin olosuhteisiin, jäädä itse nauttimaan työn hedelmät hyvän terveyden huollon ja vakaan yhteskunnan omaavaan suomeen 8) 8) 8) 8)

ei minää nää tämmösessä yrittäjässä yhtään sen enempää jaloutta, isänmaallisuutta tai vastuuta kuin ay-duunarissa, justiin yhtä itsekäs tai paha miten sen haluaa sanoa 8) 8) 8) 8)

ja alapertti, työllistäkkö sinä van työllistämsen ilosta vai laskekko sinä että sinä telle siitä saat euroja :-\ :-\ :-\ :-\



hei ice. äläpäs nyt tulkitse väärin. muistaakseni olen aina peräänkuuluttanut sitä, että aina pitäisi työpaikkakohtaisesti pystyä sopimaan työehdoista työtilanteen mukaan, mukaanluettuna myös palkka. niinhän tässäkin kyseisessä tapauksessa oli tehty, lukuunottamatta tätä yhtä mulkvistia, joka katsoi oikeudekseen paskantaa yhteiseen pataan. tekikö hän mielestäsi oikein työtovereitaan kohtaan.

meidän työyhteisössä toimitaan enemmän kaveripohjalta. jonkun vaan on juridisesti nuo koneet omistettava ja urakkasopimukset allekirjoitettava. muuten ollaan kaikki samanarvoisia työntekijöitä niin palkkauksen, kuin muidenkin etuuksien suhteen.
eikö tuo oo sitä terminaattorin kauhistelemaa kommunismia pahimmillaan :o :o :o :o ammattiyhdistysliike sentäs taitaa hyväksyä että esim. samassa metsäkoneyrityksessä motokuski saa parempaa palkkaa kuin ajokonemies ja mehän emme tiedä oliko tuolla esimerkin metallimiehellä jotain erityisosaamista jolla korkeampaa palkkaa perusteltiin.

miksiköhän häntä ei sitten lomautettu vastaavan summan arvosta minkä muut lahjotti työnantajalle :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Ollaan samaa mieltä, mut painotan silti yksilön vastuuta. Sanomalla "ongelma on järjestelmässä" ohjaat vastuuta instanssille, joka ei voi sitä ottaa. Kollektiivista vastuuta ei ole olemassa.
Normi duunaripaikassa ei ole huolta muista, sillä käydään vain duunissa ja kupataan klemmareita myöten kaikki mikä saadaan. Se, että työkavereiden hyvinvointi alkaisi kiinnostamaan, vaatisi ihan uutta ajattelua ja toisenlaista työkulttuuria kuin nämä perinteiset metalipajat.

Tarkoitus ei ollut vierittää ongelmaa järjestelmän niskaan, totesin vain että järjestelmä mahdollistaa tällaisen tekemisen ja siksi sitä pitäisi ehkä muuttaa. Nyt tämä työntekijä käytti järjestelmää osaavasti omaksi hyväkseen ja se tarjosi hänelle hyvät hillot.
Nothing is Something Worth Doing

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle


http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288712861272.html?pos=ok-nln Ei ahneudella rajaa kun jääpönde on päästä vajaa. :P
Mitä vajaata ja ahneutta siinä on että ottaa mitä on otettavissa, niinhän kapitalismi toimii. Joskus kalahtaa kapitalistin nilkkaan useimmiten duunarin ja veronmaksajan. Toimarikin voi jäädä hulppealle (toiselle) eläkkeelle kun hieman väsyttää.



näin se taas järjenvalo voittaa. kyllä tämäkin tarina taas kannustaa yrittämään ja työllistämään. on niin turvallinen olo, kun tietää, jotta aortan saa vetää auki kun tessissä niin sanotaan.
Jätätkö  laskuttamatta jos toinen urakoitsia olis tehny työn halvemmalla  ::) ::) ::)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Metallimies irtisanoutui kaksi vuotta sitten ja vaati viideltä vuodelta saamatta jääneitä yleiskorotuksia ja lomakorvauksia.  ;) ;) ;) ;)
Vaikka oli nauttinut muita korkeampaa palkkaa koko ajan... varmasti lainmukaista.

Kertoo paljon työelämän ja työntekijöiden realiteeteista  ::)

Kaverille ei jätetä.
Niin niin . En olis ittekkään mitään takaisin antanut  ja tuskin Sinäkään .

Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Kyl mä vähän syytän duunaria. Se vaaransi työkavereidensa leivän.

Pääasiassa syytän kuitenkin täysin järjetöntä laintulkintaa. Tätä löytyy meillä joka alalta ja se on yksi perussyistä suomen talouden tilaan.
Moraalisesti minäkin olen samaa mieltä, mutta kukapa ei maksimaalisesti ajaisi omia etujaan? Jos mulla on mahdollisuus kupata jostain kymppitonni, niin mä teen sen. Moraali häviää takavasemmalle...

Ongelma on järjestelmässä. Kansalaispalkka ja vapaa sopiminen olisi oiva ratkaisu.
Ollaan samaa mieltä, mut painotan silti yksilön vastuuta. Sanomalla "ongelma on järjestelmässä" ohjaat vastuuta instanssille, joka ei voi sitä ottaa. Kollektiivista vastuuta ei ole olemassa.
Yksilön vastuu , mikä semmonmen on ?

Maksetaan Lomittajille parempaa palkkaa muualla kuin Salossa . Aikoinaan Itse sain ylimääräistä koska olin Traktoria ajo taitoinen , pitäiskö Mun maksaa takasin ?

Viimeksi muokattu: 12.07.14 - klo:11:28 kirjoittanut sorkkis

Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Entä jos tehdään sopiomus palkkojen alentamisesta , työntekijöiden vähentämisestä , mutta silti Pomoille maksetaan suuremmat optiot tahi palkkiot .

Onko rikottu yksilövastuuta ? ::)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Joku kaapannut sorkkiksen nimimerkin, sehän kirjoittaa ihan järkeviä mielipiteitä :-\
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52012
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Joku kaapannut sorkkiksen nimimerkin, sehän kirjoittaa ihan järkeviä mielipiteitä :-\

Kommunisti... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
 Kuka meistä?
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: Jääpönde kusi työnantajansa päälle
Ollaan samaa mieltä, mut painotan silti yksilön vastuuta. Sanomalla "ongelma on järjestelmässä" ohjaat vastuuta instanssille, joka ei voi sitä ottaa. Kollektiivista vastuuta ei ole olemassa.
Normi duunaripaikassa ei ole huolta muista, sillä käydään vain duunissa ja kupataan klemmareita myöten kaikki mikä saadaan. Se, että työkavereiden hyvinvointi alkaisi kiinnostamaan, vaatisi ihan uutta ajattelua ja toisenlaista työkulttuuria kuin nämä perinteiset metalipajat.

Tarkoitus ei ollut vierittää ongelmaa järjestelmän niskaan, totesin vain että järjestelmä mahdollistaa tällaisen tekemisen ja siksi sitä pitäisi ehkä muuttaa. Nyt tämä työntekijä käytti järjestelmää osaavasti omaksi hyväkseen ja se tarjosi hänelle hyvät hillot.
niimpä niin, moniko viljelijä jalomielisesti just metrin siinä c-alueen puolella toteaa että ei tämä nyt oikeudenmukaisesti mennyt, kyllä minä samaan tyydyn teidän kanssa ja lahjoitan erotuksen pois :'( :'( :'( :'(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...