Jeep ei ole perustellut väitettään, miten muka 50 vuotta vanhat autot (jotka siis olivat työläisen ostettavissa) olisivat niin paljon kestävämpiä kuin nykyautot. Nykyaan halvimmallakin autolla kuin autolla pääsee vähillä huolloilla sen puoli miljoonaa tuosta vaan, ja neljäsosalla vanhan ajan kuluneesta polttoaineesta ja öljystä. Samaan tekee saman ostovoimaluokan 70-luvun autolla tiukkaa päästä. Olen näyttänyt luvuilla, miten paljon joutui 70-luvun työläisperhe tuloistaan uhraamaan auton ylläpitoon, vaikka olisi ollut valtion merkittävästi subventoima Ladakin. Nykyään tonnin romutarha-autollakin ajaa pitempään ilman huolellista ylläpitohuoltoa kuin 70-luvun uudella Mossella.
Toinen väitteen esittäjän osoitettavaksi jäävä asia on muka edelleen joka tarvikkeessa oleva keinotekoisen vanhentamisen ajatus, eli hehkulamppuhuijaus, ei ole tietääkseni lamppujen teko eikä elektroniikkatarvikkeen valmistaminen milläänn tavalla uvanvaraista. Mutta ei tietenkään täysin luonnontiedon oppitunteja kouluaikoinansa vältellyt oikeastaan muuta voikaan kuin epäillä kaikessa salaliittoja.
-SS-