miten muuten saisi suoristettua tuollaisen käytetyn koneen teräpalkin, siis kelaversion? on jonkin verran halpoja käytettyjä markkinoilla mutta niissä palkki tärisee julmasti. ja uusi palkki myös maksaa julmasti.
Rumpu voi olla kierossa kahdella tapaa: joko rummun akselit ovat vääntyneet, tai sitten itse putki on kierossa. Jos akselit ovat vääntyneet, niin hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Kieroksi menneen putken tiedän useasti saadun suoraksi lämmöllä. Eli esimerkiksi MIG-liimaa strategiseen kohtaan laitettuna, reilusti. Vaatii tietenkin aikaa, kokeilunhalua ja niin edespäin, mutta onnistuessaan halvempaa kuin uuden roottorin hankinta, ja epäonnistuessaan vaatii tietenkin uusintayrityksen toiste päin.
Tasapainoon tuollaisen saa hyvin varusteltu koneistamo, ja tiedän tapauksia että on tasapainotettu ihan "perstuntumalla" niin että sinne puolelle lisätään paino mikä pyrkii nousemaan yläpuolelle, kun roottorissa ei ole teriä ja vetohihnat on irti. Näinkin sen saa välttävästi tasapainoon.
Nämähän eivät käytännön ajotilanteessa ole koskaan nolla-balanssissa koska esim terät eivät ole koskaan täysin suorassa, ainakaan mikäli terät osuvat mihinkään leikattavaan materiaaliin, ja aina terien välillä on jonkin verran painoeroja (kuluminen, valmistustoleranssit). Kaiken kaikkiaan aivan niin värinättömiä nämä eivät ole uutenakaan että täysi kahvikuppi pysyy koneen päällä läikkymättä.