Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jyräyksen hyödyt ja riskit  (Luettu 21022 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Jyräyksen hyödyt ja riskit
Mites, kun suorakylvössä ei tarvii koneita paljoa???
Olkiäkeitä? ja oon kuullu useamman suorakylväjän ostaneen jyrän tai kimppakoneella jyränneet kylvöksiä seuraavana päivänä.

Suorakylvössä tarvitaan Iso kylvökone, iso traktori,  muokkari, myrkkyruisku, lapiorullaäes, joustopiikkiäes, kyntöaurat ....

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Jyräyksen hyödyt ja riskit
Mites, kun suorakylvössä ei tarvii koneita paljoa???
Olkiäkeitä? ja oon kuullu useamman suorakylväjän ostaneen jyrän tai kimppakoneella jyränneet kylvöksiä seuraavana päivänä.

Suorakylvössä tarvitaan Iso kylvökone, iso traktori,  muokkari, myrkkyruisku, lapiorullaäes, joustopiikkiäes, kyntöaurat ....
Eli samat ku LUOMU:ssa, mutta myrkkyruiskun on paree olla naapurin kalustossa, samoin ku ne myrkytkin. Mutta nekin tosiaan tarttis ajaa...  ::)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Teroman

Vs: Jyräyksen hyödyt ja riskit

Suorakylvössä tarvitaan Iso kylvökone, iso traktori,  muokkari, myrkkyruisku, lapiorullaäes, joustopiikkiäes, kyntöaurat ....

Jankkuri, Oma kaivuri, Salaojakone, Oma sorakuoppa jne lisäksi,,,,,,,,,,,
 :'(

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Jyräyksen hyödyt ja riskit
Mites, kun suorakylvössä ei tarvii koneita paljoa???
Olkiäkeitä? ja oon kuullu useamman suorakylväjän ostaneen jyrän tai kimppakoneella jyränneet kylvöksiä seuraavana päivänä.

Suorakylvössä tarvitaan Iso kylvökone, iso traktori,  muokkari, myrkkyruisku, lapiorullaäes, joustopiikkiäes, kyntöaurat ....
Eli samat ku LUOMU:ssa, mutta myrkkyruiskun on paree olla naapurin kalustossa, samoin ku ne myrkytkin. Mutta nekin tosiaan tarttis ajaa...  ::)
Luomussa pieni traktori, kevyt kylvökone...ja monsantto kumppaneineen konkurssiin.  ;D

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Jyräyksen hyödyt ja riskit
Voi teitä..

Onkohan mulla menny joku vikaan ku koneita ei tarvi alkuunkaan noin paljoontraktorikin on alkaen alle 150hv (murskaimelle tarvi lastun) ja Monsantoa ei lue missään pänikän kyljessä..  ;D

Ja Teromanin pelleltä ei tarvii niin suorakylväjä kun luomumieskään yhtäkään konetta

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jyräyksen hyödyt ja riskit


Ja Teromanin pelleltä ei tarvii niin suorakylväjä kun luomumieskään yhtäkään konetta

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Jyräyksen hyödyt ja riskit
Ihan turhaan taas kinaatte, tämäkin,kuten niin juukelin moni asia riippuu niin monesta asiasta, muokkaustavasta, maan rakenteesta ja multavuudesta, orgaanisen lannan käytöstä jne...
Itse jyräsin viime keväänä pitkästä aikaa, rypsilohkon. Kun olin sitä juolavehnäongelman vuoksi äestänyt syvältä koko toukokuun, ja sitten kun siihen pintaan ripsauttaa 7 kiloa rypsiä hehtaarille, niin ennuste ei ole mailman paras. No, kylvöä seuranneena päivänä sijoitettiin lietettä muokkainvaunulla 5 senttiin, eli rypsin siemenen alle, ja sitten jyrällä tiiviiksi koko paketti, ja Presto! Juolavehnää satunnaisia yksilöitä ja luomurypsiä 1600 kiloa hehtaarilta.
Eli poikkeus vahvisti säännön, meilläkin jyrätään, jos se nähdään tarpeelliseksi.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!