Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä maksaa työkoneissa  (Luettu 10457 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Mikä maksaa työkoneissa
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Kas me Satakuntalaiset ollaan aika ahneita ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Nii tai jos se olis tehty kestämään isältä pojalle?!

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Muotoon leikatut ja särmätyt osat, sekä koneistetut osat. Eikä tuommonen 15-25mm rautalevy ilmasta ole.

Kestää varmasti, mutta onhan tuolla silti hintaa. Vaan eipä tuommosta muut osta kuin tuota ammatikseen tekevät.

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Kaikissa tuotteissa maksaa se, että joku maksaa  ;).  Jos kukaan ei osta, ei tuotetta tehdä tai sitten niitä myydään halvemmalla.  Ei se tyhmä ole joka ...

roadman

  • Vieras
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Muotoon leikatut ja särmätyt osat, sekä koneistetut osat. Eikä tuommonen 15-25mm rautalevy ilmasta ole.

Kestää varmasti, mutta onhan tuolla silti hintaa. Vaan eipä tuommosta muut osta kuin tuota ammatikseen tekevät.

Just näin. 
Hintaa jos miettii uusista laitteista, niin vastaavaa saa hakea sitten tiehöylä puolelta, niin mitäs se uusi veekmaks mahtaa maksaa. Äsken oli vm 2007 ja noin 10000h ajettu laite myynnissä.
hinta vain vaivaiset 250000€ plus alv.
Lasku nikkarit voi laskea raudan kilohinnan tuolle jos haluavat.
Oisko joku 350000€ alv0% uuden hinta? Kuka haluaa ostaa sen pelkästään tienhoito käyttöön, jossa sitä ei saada kahteen vuoroon 5vrk vikossa mitenkään.Hinta aika lähellä nyky motoa???

80- 90 luvun höylistä ei enää ole ns. ammattikäyttöön. Korjaus ja ylläpito kulut nousee niissä aivan liian suuriksi. Saan monta puhelua  kesäaikaan tiehöylä urakoitsijoilta jotka ovat kiinnostuneita kyseistä laitteesta. Monet näistä mainitsi kun nämä vanhat tiehöylät ovat  kalliita ylläpitää ja uudet aivan liian kalliita.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Tuon järeysluokan koneen suunnittelu on aikas vaikea pieti. Voit laskea sitä sun tätä, mutta joku kuitenkin käyttää sitä jotenlon toisin. Tai saattaa itsensä jorpakkoon ja sen koneen pitää kestää vielä se kaivurilla satunnaisesta pisteestä ylöskaivuu. Kuusakoski maksaa kuitenkin aika huonosti niistä hylätyistä protoista, jotka nekään tällaisissa eivät ole halpoja. Tällaisia tehdään sen verran vähän, jolloin sarjatuotannon etuja ei voi hyödyntää. Yrittäjän on vain kaikki tuo edelläoleva leivottava niiden vähäisten myytävien koneiden hintaan, jos aikoo bisneksessä pysyä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Näinhän se on. Lyhyet sarjat ja räätälöity varustelu johtavat pitkälti käsityönä tehtäviin laitteisiin. Tuotekehityksen kuluja jos on jakamassa 10 kpl tai satatuhatta kappaletta tekee aikamoisen eron. Suomalainen työ on lisäksi melko kallista kaikkine lisämausteineen.

roadman

  • Vieras
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Tuon järeysluokan koneen suunnittelu on aikas vaikea pieti. Voit laskea sitä sun tätä, mutta joku kuitenkin käyttää sitä jotenlon toisin. Tai saattaa itsensä jorpakkoon ja sen koneen pitää kestää vielä se kaivurilla satunnaisesta pisteestä ylöskaivuu. Kuusakoski maksaa kuitenkin aika huonosti niistä hylätyistä protoista, jotka nekään tällaisissa eivät ole halpoja. Tällaisia tehdään sen verran vähän, jolloin sarjatuotannon etuja ei voi hyödyntää. Yrittäjän on vain kaikki tuo edelläoleva leivottava niiden vähäisten myytävien koneiden hintaan, jos aikoo bisneksessä pysyä.

Aikas lailla näin.
Niin mielenkiintoisia ovat nuo koneiden hinnat. esim kombipaalain tai lietevaunu. Raudan kilohintaan jos vertaa niin taitaa tulla tuplat esimerkkiin verrattuna. Kuinka moni ajaa noilla 10v ja noin 1000h kesässä (Paalaimen vertaaminen vaikeahkoo koska siinä mitataan paalien määrää)   VRG,n suurin kuluerä ensimmäiseen 6 vuoteen taitaa olla tappirasva, kun otetaan huomioon vain koneen ylläpitoon aiheutuneet kustannukset.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Tuon järeysluokan koneen suunnittelu on aikas vaikea pieti. Voit laskea sitä sun tätä, mutta joku kuitenkin käyttää sitä jotenlon toisin. Tai saattaa itsensä jorpakkoon ja sen koneen pitää kestää vielä se kaivurilla satunnaisesta pisteestä ylöskaivuu. Kuusakoski maksaa kuitenkin aika huonosti niistä hylätyistä protoista, jotka nekään tällaisissa eivät ole halpoja. Tällaisia tehdään sen verran vähän, jolloin sarjatuotannon etuja ei voi hyödyntää. Yrittäjän on vain kaikki tuo edelläoleva leivottava niiden vähäisten myytävien koneiden hintaan, jos aikoo bisneksessä pysyä.

Aikas lailla näin.
Niin mielenkiintoisia ovat nuo koneiden hinnat. esim kombipaalain tai lietevaunu. Raudan kilohintaan jos vertaa niin taitaa tulla tuplat esimerkkiin verrattuna. Kuinka moni ajaa noilla 10v ja noin 1000h kesässä (Paalaimen vertaaminen vaikeahkoo koska siinä mitataan paalien määrää)   VRG,n suurin kuluerä ensimmäiseen 6 vuoteen taitaa olla tappirasva, kun otetaan huomioon vain koneen ylläpitoon aiheutuneet kustannukset.

Kyllä kombipaalain on tässä yhtälössä ihan törkeän halpa suhteessa tuohon lanaan tai johonkin lietepyttyyn. Hinta on kuitenkin vain 1\3 tai puolet enempi ja tekniikkaa ihan eri määrä. Itse rautahan ei kuitenkaan maksa kuin reilu euro kilo mutta se sylinterien, hydraulimoottorien, kulmavaihteiden ja ketjujen sekä niiden rattaiden määrä on ihan omqa luokkaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Erikoislaitteeksi tuo on minusta lähes kohtuuhintainen. Siis verrattuna muihin.
Joku 4 metrinen (suora)kylvinkones maksaa saman verran, nykymittapuun mukaiset heinävehkeet tuplaten... hinattavaan ruuttaankin saa menemään lähes samat eurot.
Rautaa ja konepajaosaamistahan  tuossa VRG:ssä on paljon.

Näin siis suhteessa, kaikki koneet ovat tolkuttoman hintaisia.
Ja se mitä itse myyt on tolkuttoman halpaa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Kyllä mä pidän tota lanaa ihan törkeän hintaisena vaikka ymmärrän mikä siinä maksaa. Sen tekeminenhän ei sarjana maksaisi paljoa mutta kun ekaa tehdessä kaiken laskeminen että jokainen tappi on oikeassa paikassa ja sitten pienen sarjan valmistus käytännössä käsityönä niin hinta on varmasti oikeutettu.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Taitaa tuossa olla luokkaa 8-9 tunkkia VRG:ssäkin.. sylinterit, ketjut, rattaat, vaihteet, laakerit,  yms ovat 'halpoja' standardiosia koska niitä tehdään valtavia määriä niihin erikoistuneiden tekijöiden toimesta. Samoin sähkö-, ja automatiikkapuoli on edullista valmistaa (toki niistä myydessä pyydetään mitä vaan..)

Mitä muuten maksavat perinteiset kevyet lanat, mallia Soukkio, Tikkanen jne? Siitä saa vähän vertailupohjaa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Mikä maksaa työkoneissa
Kovat osat ja rauta on vain yksi osa koneen tuotantokustannuksia. Ennen kuin konen on tuotantokunnossa, on tapahtunut aika paljon. On suunniteltu, testattu, suunniteltu uudelleen, tehty pari protoa ja koko ajan juoksee kiinteät kulut mitkä pitää myöhemmällä tuotannolla kattaa.

Lopulta kun ollaan päästy tuotantovaiheeseen asti alkaakin lysti, sitä laitetta pitäisi vielä pystyä myymäänkin. Tuotelanseeraus maksaa, markkinointi maksaa, näytekoneiden rakentaminen ja varastointi maksaa, myynti maksaa.

Että ollaan tilanteessa jossa homma tuottaa, ja päästään maksamaan tuotekehittelystä ja markkinoilletulemisesta aiheutuneita kustannuksia, kuluu hyvinkin kevyesti viisi vuotta.  Sitten tuotteen elinkaaresta riippuu, miten lähellä jälleen ollaan uutta aloituspistettä...

Viimeksi muokattu: 26.05.14 - klo:08:51 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing