Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia Fendt Variosta  (Luettu 37408 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
:D :D Kyselin samaa asiaa menneellä viikolla myyntiorganisaatiolta, mutta en saanut vastausta. Olen miettinyt ihan samaa asiaa, että jotain tuossa välissä luulisi tapahtuvan, mutta koska, se on eri juttu. 300-sarja on yli 30-vuotta vanha, ei kai sitä nyt vielä kuopata, mutta se päivitys varmaan tulee jossain vaiheessa. Se on sitten eriasia keskittyykö ne oikeisiin asioihin vai onko uudistus luokkaa varioterminaali tähänkin malliin. Mää jotenkin kuvittelen, että niiden kotimarkkinoilla on kysyntää myös karvalakkimalleille, joksi tämä sarja olisi aika sopiva.
   Joopa joo.
Nykyinen 300 -vario sarja esiteltiin oliskos 2008 -vuonna.
30 vuotta vanhaan ei ole muuta yhteistä kuin se 300 numerot.

Ja edelleen se 300 -sarja on Saksan myydyin fentti vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen.
Se vanha 800 -sarja oli suosituin urakoitsijoiden käyttämä traktori monta vuotta. :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

 No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

    No, ei se nyt niiiiin paljon parempi ole. Jontikka oli käytetty  ja uuteen olis tarvinu tässä kohtaa senverran enemmän rahaa, ettei ollut järkevää. Vertailin kyllä siinä kohtaa uusienkin hintoja ja uuden F:n ja JD:n välillä ei olisi ollut paljoakaan hinnaneroa. Päädyin sitten käytettyyn, kun löytyi hyvillä varusteilla oleva vaihdokki. Pikkuvikoja siinä on ollut, mutta ei mitään onneksi kallista.  :)
   Lisäksi täytyy olla vähän useampaa merkkiä, ettei kauppiaat rupea pitämään itsestäänselvyytenä, että se ostaa seuraavankin täältä.  ;) ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

 No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.

 Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop)  mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

 No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.

 Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop)  mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)

 Niin minäkin olen vertaillut, ventillä en oo ajanu metriäkään, kunnossa oleva jontikka on mukavampi...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Mikä vaihteistotyyppi näissä 900-sarjan venteis on? eli 2008 ja uudemmat? Ja onko näissä 800-sarjan scr venteis sama laatikko ku isoveljessä?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

 No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.

 Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop)  mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)

 Niin minäkin olen vertaillut, ventillä en oo ajanu metriäkään, kunnossa oleva jontikka on mukavampi...

 Onko noi sitten kaikki 30-sarjalaiset rikki, kun viittä eri konetta olen ajanut, ja ihan samallalailla niissä vaihteistot ja kaikki pelaa? Sitten tuolla toisessa topicissa viittasit meluisuuteen ja siitähän ei pääse mihinkään, että 30-sarjalaisen moottorin terävä ääni tunkee koppiin sisään, etenkin kylmällä moottorilla. Ominaisuus (vähän) tasaantuu kun kone lämpenee. Ilmeisesti ne ovat olleet samallalailla rikki kaikki Jontikat sitten... 
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.

Desibelit kun on eri asia kun äänentaajuus. X-määrää desibelejä taajuudella Y kuulostaa vallan erilaiselta kun taajudella Z. Kilpa-autoissa ihan konkreettisesti pystyy toteamaan vaikka dB-mittari antaa saman lukeman ni toinen kuulostaa korvaan todella pahalta kun taas toinen ei miltään.

DD-Jonnuu nyt ei oikeestaan kannata verrata ku Dyna-6 Ferkuun, kyseessä kuitenkin kova aski.

210R:ssä ainakin on joku moottoriääni 50km/h vauhdissa sellanen mikä kampee korvaan melko lujaa. 724:ssä 30km/h kans jonkinlainen ujellus.

Fendtin omissa kuormaimissa ainaki se puoli on mietitty et kaikki huoltokohteet saavutetaan vaikka aisat on kiinni. Joillain muilla merkeillä sovitteet ja aisat kiusaa paljonki. Se mikä Fendtin sovitteissa on hyvä ni ovat 30cm edempänä ku Jonnun sovitteet ainaki Quickellä. Tuo ulottuvuutta aika lailla joka suuntaan kivasti lisää.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.

 Se mikä Fendtin sovitteissa on hyvä ni ovat 30cm edempänä ku Jonnun sovitteet ainaki Quickellä. Tuo ulottuvuutta aika lailla joka suuntaan kivasti lisää.

 Kyllä tuovat sitten perään keveyttäkin, ainakin 400-sarjassa, kun aisatkin ovat aika pitkät. Hiekan lastaaminen ilman peräpainoa on aika perseestä. Eli kuorman hakeminen samalla koneella lastaten on vähän kiikkerää... Jontikan neloskoneella ja 55-Quikalla ei ole sen puoleen ongelmia, läheskään yhtä paljoa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

 No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.

 Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop)  mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)

 Niin minäkin olen vertaillut, ventillä en oo ajanu metriäkään, kunnossa oleva jontikka on mukavampi...

 Onko noi sitten kaikki 30-sarjalaiset rikki, kun viittä eri konetta olen ajanut, ja ihan samallalailla niissä vaihteistot ja kaikki pelaa? Sitten tuolla toisessa topicissa viittasit meluisuuteen ja siitähän ei pääse mihinkään, että 30-sarjalaisen moottorin terävä ääni tunkee koppiin sisään, etenkin kylmällä moottorilla. Ominaisuus (vähän) tasaantuu kun kone lämpenee. Ilmeisesti ne ovat olleet samallalailla rikki kaikki Jontikat sitten...

 Sori, nää (näkemykset) perustuu omaan kaks kymppiseen ja muutamaan muuhun haja havaintoon, 7530:llä kävin pikku koelenkin ajelemassa ja sen perusteella nopeuspolkimeen vastaavuus ja suunnanvaihdon jouheus ja mukavuus huonompia kuin kakskympissä, asentajalle arvelin siinä jotain vikaa olevan, tais olla, toiseks viimenen mallimerkinnän numero...kesällä olin 6920:n kyydissä muutaman noukkarikuorman, mekkalan takia ei peltoreita kaivannut, isännän juttujen takia enempi...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Voi jessus jos verrataan jotain aaa-valtteria 200-sarjan fendttiin ;D
Fendtissä kuitenkin on ne penkin käsinojat vakiona ::)

Hvinnamo: Miksi edes ostit jontikan autopoweilla jos kerta fendt on niin paljon parempi eikä edes kalliimpi vaihtoehto?

 No, kun pitää olla viallinen jontikka verrokkina, että ventti tuntuu kätevältä...no ompahan se pumpun sääjin pipi siellä raili-pumpun kylessä ja ecu ei saa säädettyä ruiskutuspainetta, vaan ainoastaan ruiskutuksen ajoitusta ja määrää.

 Vertailin äsken lähinnä vaihteistoja kuormaajakäytössä ja hyvin tolla JD:lläkin on työt saatu tehdyksi. Sen vaihteisto on toiminut kyllä hyvin(kop, kop)  mutta muuten vikakoodeja aiheuttavia pikkuvikoja on ollut sitten sitäkin enemmän. Tosin edelleenkin niitä "ei työtä keskeyttäviä." :)

 Niin minäkin olen vertaillut, ventillä en oo ajanu metriäkään, kunnossa oleva jontikka on mukavampi...

 Onko noi sitten kaikki 30-sarjalaiset rikki, kun viittä eri konetta olen ajanut, ja ihan samallalailla niissä vaihteistot ja kaikki pelaa? Sitten tuolla toisessa topicissa viittasit meluisuuteen ja siitähän ei pääse mihinkään, että 30-sarjalaisen moottorin terävä ääni tunkee koppiin sisään, etenkin kylmällä moottorilla. Ominaisuus (vähän) tasaantuu kun kone lämpenee. Ilmeisesti ne ovat olleet samallalailla rikki kaikki Jontikat sitten...

Nää mekkalat saadaan aikastalailla pois asiantuntevan ohjelmoijan johdosta. Kun egr poistettu niin voidaan sielun eläämääkin rukata. Saadaan kylmänä rallattelu pois.
Findiesel.fi
Nii se on...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.

Desibelit kun on eri asia kun äänentaajuus. X-määrää desibelejä taajuudella Y kuulostaa vallan erilaiselta kun taajudella Z. Kilpa-autoissa ihan konkreettisesti pystyy toteamaan vaikka dB-mittari antaa saman lukeman ni toinen kuulostaa korvaan todella pahalta kun taas toinen ei miltään.

DD-Jonnuu nyt ei oikeestaan kannata verrata ku Dyna-6 Ferkuun, kyseessä kuitenkin kova aski.

210R:ssä ainakin on joku moottoriääni 50km/h vauhdissa sellanen mikä kampee korvaan melko lujaa. 724:ssä 30km/h kans jonkinlainen ujellus.

Fendtin omissa kuormaimissa ainaki se puoli on mietitty et kaikki huoltokohteet saavutetaan vaikka aisat on kiinni. Joillain muilla merkeillä sovitteet ja aisat kiusaa paljonki. Se mikä Fendtin sovitteissa on hyvä ni ovat 30cm edempänä ku Jonnun sovitteet ainaki Quickellä. Tuo ulottuvuutta aika lailla joka suuntaan kivasti lisää.
Deutseja kun olen seurannut niin quicken sovitteet on niin että öljytikkua ei meinaa saada millään sovitteen ja ilmastoinnin putken välistä... Kun taas (jälleen kerran) stollissa on tehty sovitteeseen reikä öljytikkua varten eli huoltoakin on ajateltu... Sama juttu etunostolaitteiden kanssa kun zuidbergit oli edessä niin sauermannin kanssa on tilaa   :P  Johtuuko vaan siitä että stoll ja sauermann on ensiasennus lisälaitteita  ??? 

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
profi international-lehden tammikuun numerossa oli Fendt 939 testissä ja kas kummaa ohjaamon melutaso oli 77 dB(A) eli mittarin mukaan meluisa ton hintaluokan koneeksi. Testikuskit taisivat ajaa vihreät EARit korvissa, kun eivät kiinnittäneet asiaan huomiota.

Desibelit kun on eri asia kun äänentaajuus. X-määrää desibelejä taajuudella Y kuulostaa vallan erilaiselta kun taajudella Z. Kilpa-autoissa ihan konkreettisesti pystyy toteamaan vaikka dB-mittari antaa saman lukeman ni toinen kuulostaa korvaan todella pahalta kun taas toinen ei miltään.

 


Piti hiukan tutkailla asiaa, mutta onneksi samaisen julkaisun joulukuun numerossa oli selitetty, kuinka DLG mittaa nämä traktoritestien melumittaukset.

Referoin hiukan. Ihmiskorva siis tuntee saman desibeli-lukeman matalan äänen vähemmän kovana kuin korkeataajuuksisen äänen. Tämän takia käytetään mittauksissa A-suodatusta, joka korjaa eri taajuusalueiden lukemat yhdenvertaisiksi ihmiskorvaan verrattuna.

Sitä mä en osaa tältä istumalta sitten sanoa, että onko matala ja korkea saman desibeli-lukeman ääni korvalle yhtä haitallinen, vaikka ne tuntuvat erilaisilta. Mutta koska ääni on ääniaaltojen aiheuttama paikallinen ilmanpaineen muutos ja sen voimakkuutta mitataan, niin kuvittelisin niiden olevan sit tasaveroisia ja sitä tuo A-suodatuskin kai pyrkii osoittamaan.

Hiljaisin kone, jonka DLG on mitannut viime vuosina on JD 6830 AQ, 70.3 dB(A) eli ero testattuun Fendtiin on todella iso, koska asteikko on logaritminen.