Mikähän se koodi tarkalleen on - ja onko siitä muuta haittaa kuin että se näkyy?
se taisi olla error T52,vaihteistoon liittyvä .vaikuttaa vaihteiston toimivuuteen.huoltomiehellä ei ole läppäreitä tai muita laitteita kun nollaa sen.painelee vaan kuittauksen hytissä ja sitä rataa..sen kun saisi selville....
Jos se on T1 52 niin valittaa jarrujen paineanturista (ei saa yhteyttä)
T2 52 taas valittaa että Powershft modulin mg-venttilin N virta jää alle toivotun eli alle 13 mA.
Molemmat vaikuttaisivat liitin- tai kosketusvialta jossakin johtoreitillä.
Jos haluat lisää infoa niin voin laittaa yv:tä tms.
Autotronic 5 TransmissionControl (TC) virhekoodit voinee nollata
To select CAL 2:
1. Switch on the ignition key (do not start the engine).
2. Engage and release the clutch pedal in order to
delete the “t1/t2/dc” display from the screen on
the right-hand side of the instrument panel.
3. Within the next five seconds, simultaneously press
keys ⇑ and ⇒ on the DOT MATRIX control
keyboard.
Eli virta päälle mutta ei käynnistetä
Kytkin pohjaan ja takaisin ylös jotta tilanne normalisoituu
Tästä 5 sekunnin sisällä nuoli ylös ja ja oikealle yhtäaikaa
Valikosta valitaan "TC" ja hyväksytään myös OK.
Mahdolliset mittaristoyksikön (DCC2) virhekoodit nollataan vastaavasti valinnasta "0DC".
Koneen käydessä taas diagnostiikkatilaan pääsee painamalla vain nuoli ylös kunnes valikko ilmestyy. Kaikkea ei kannata siellä kokeilla ellei tiedä mitä tekee... ja monet näytetyt arvot ovat suhteellisia bittiarvoja, esim välillä 0-255.
Mutta vika kannattaa tosiaan selvittää ja korjata oikeasti.