Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF6475 Dyna 6 vm 09  (Luettu 5678 kertaa)

Mf6475

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
MF6475 Dyna 6 vm 09
Hei.onko kellään sattumoisin tietoa kuinka saisi kuitattua itse
6475 Dyna 6 vm 2009 MF:n vikatilan/error ilmoituksen itse...?vikaa ei ole ,joskus pakkasilla ja pari kertaa käynnistettäessä rupeaa
vikakoodia näyttämään.kävi tuossa huoltomies kuittaamassa ja laskuhan sieltä matka korvausten kera tuli maksettavaksi.
puhutaan satasista eikä kympeistä..seuraavalla kerralla osaisi sitten itse kuitata,jos herjaa..tehnyt samaa silloin tällöin jo vuosia.kiitos jo etukäteen jos löytyisi joltakulta konsti tähän

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4401
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Mikähän se koodi tarkalleen on - ja onko siitä muuta haittaa kuin että se näkyy?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Kunpa saisi sen ohjelman itelle niinkuin on autoihin saatavilla jo useisiin millä pystyy noita vikakoodeja lukemaan ja kuittailemaan.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4401
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Ainakin Wintest-softaa saa jos rohkeus riittää. Sillä kyllä nollaa ja tekee paljon muutakin.

https://www.aliexpress.com/item/Massey-Ferguson-WinTest-2-20-04/32492572436.html

Sitä en tiedä miten tuon softan päivitykset ja sellaiset sitten toimii tuollaisessa Kiina-versiossa. Vaan ei kai se saman vanhan koneen tutkiminen uusia päivityksiä kaipaa, vaan ne mahdolliset uudet konemallit... samoin Agcon uusia softia traktoriin ei varmaan helpolla ihan mistä vaan löydy.

En ole vielä itselle hankkinut, 4300-sivuisen huoltomanuaalin kerran latasin ja se on ihan OK. Ohjeistaa Wintestin käyttöönkin.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Pitäähän tuossa softan käytössä sitten tietää mitä tekee.Mahtaneeko nuo huoltoukotkaan niin kovin eteviä olla nekään.Paitsi laskutus  kyllä toimii.Siis ei lastutus.

Mf6475

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Mikähän se koodi tarkalleen on - ja onko siitä muuta haittaa kuin että se näkyy?


se taisi olla error T52,vaihteistoon liittyvä .vaikuttaa vaihteiston toimivuuteen.huoltomiehellä ei ole läppäreitä tai muita laitteita kun nollaa sen.painelee vaan kuittauksen hytissä ja sitä rataa..sen kun saisi selville....

Dyna-6

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Kannattaisko soittaa toiselle huoltomiehelle ketä selvittää mistä toi vikakoodi tulee ja korjaa/vaihtaa tarvittavat osat. ..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4401
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Mikähän se koodi tarkalleen on - ja onko siitä muuta haittaa kuin että se näkyy?


se taisi olla error T52,vaihteistoon liittyvä .vaikuttaa vaihteiston toimivuuteen.huoltomiehellä ei ole läppäreitä tai muita laitteita kun nollaa sen.painelee vaan kuittauksen hytissä ja sitä rataa..sen kun saisi selville....

Jos se on T1 52 niin valittaa jarrujen paineanturista (ei saa yhteyttä)
T2 52 taas valittaa että Powershft modulin mg-venttilin N virta jää alle toivotun eli alle 13 mA.

Molemmat vaikuttaisivat liitin- tai kosketusvialta jossakin johtoreitillä.
Jos haluat lisää infoa niin voin laittaa yv:tä tms.

Autotronic 5 TransmissionControl (TC) virhekoodit voinee nollata

To select CAL 2:
1. Switch on the ignition key (do not start the engine).
2. Engage and release the clutch pedal in order to
delete the “t1/t2/dc” display from the screen on
the right-hand side of the instrument panel.
3. Within the next five seconds, simultaneously press
keys ⇑ and ⇒ on the DOT MATRIX control
keyboard.

Eli virta päälle mutta ei käynnistetä
Kytkin pohjaan ja takaisin ylös jotta tilanne normalisoituu
Tästä 5 sekunnin sisällä nuoli ylös ja ja oikealle yhtäaikaa

Valikosta valitaan "TC" ja hyväksytään myös OK.

Mahdolliset mittaristoyksikön (DCC2) virhekoodit nollataan vastaavasti valinnasta "0DC".

Koneen käydessä taas diagnostiikkatilaan pääsee painamalla vain nuoli ylös kunnes valikko ilmestyy. Kaikkea ei kannata siellä kokeilla ellei tiedä mitä tekee... ja monet näytetyt arvot ovat suhteellisia bittiarvoja, esim välillä 0-255.

Mutta vika kannattaa tosiaan selvittää ja korjata oikeasti.

Mf6475

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
 Ok.kiitos tästä.tieto tuli tarpeeseen.

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Nuo vikakoodit ja niiden vaarallisuus aina mietityttää. Itsellä huoltomies päivitti ohjelmistoa korjatakseen toista ongelmaa. Päivityksen jälkeen sanoi että tällainen vikakooodi saatta ilmaantua ja ei kannata välittäää. No heti eka ajolla vikakoodi tuli. Soitin että pitää kai tää tulla kuntoon. Sanoi että läppärillä vikaa ei nää mutta kone sitä ilmoittaa. No ollaan aika pitkään koodin kans ajeltu. En tiedä tietäiskö joku toinen korjaaja paremmin. Mihinkään se ei ole vaikuttanut.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9817
Vs: MF6475 Dyna 6 vm 09
Nuo vikakoodit ja niiden vaarallisuus aina mietityttää. Itsellä huoltomies päivitti ohjelmistoa korjatakseen toista ongelmaa. Päivityksen jälkeen sanoi että tällainen vikakooodi saatta ilmaantua ja ei kannata välittäää. No heti eka ajolla vikakoodi tuli. Soitin että pitää kai tää tulla kuntoon. Sanoi että läppärillä vikaa ei nää mutta kone sitä ilmoittaa. No ollaan aika pitkään koodin kans ajeltu. En tiedä tietäiskö joku toinen korjaaja paremmin. Mihinkään se ei ole vaikuttanut.

Aika sama juttu vaikka ei olisi koodia vaan palaa merkkivalo. Omas ferkus uutena paloi jossain lämpötiloissa, joku vaihteisto / perä merkkivalo. Enää en tarkalleen muista. Aluksi tietysti pelästyin ja otin yhteyttä paikalliseen huoltoon. Sieltä vakuuttelut, että kyse on vaan anturihäiriöstä. Ei meininkiäkään että olisivat vaihtaneet sen anturin , piti ajella vaan menemään. Otin jopa yhteyttä huoltopäällikköön joka ihmetteli huollon kitsautta vaihtaa anturi olihan kyse takuun alaisesta vehkeestä. Mutta samat vakuuttelut että anturi vika. Käski vaihtaa sitten joskus … No paikalliselle huollolle tuli muita ongelmia ja menin naapuri pitäjän poikien luo. Siellä se anturi lopulta vaihdettiin takuuseen, vaikka takuu aika oli kulutettu jo sitkuttelemalla umpeen. Koska tietää palaako joku valo siksi, että on joku vika, vai siksi että anturi on rikki ? itte en kyllä ensimmäisenä ala luottamaan pelkkään anturivikaan.