Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5

Viestit - Dyna-6

 Primo acidilla laskin että litrahinta on noin28 cent ja ei oo mitään ongelmia jiotossa ollu mikä olis maitojauheesta riippunut. Ja tietysti hapanjuotto käytössä
Eikös tuohon olis kätevin ratkasu apevaunu lietsolla? Ite hommasin vaunun mis on lietso kun eka piti silppuri ostaa mut sit ajattelin et samalla pistää pikkasen enempi rahaa kii ja ostaa tollasen kompromissi . Hyvin onnistuu kuivittamine. Ja ruokintatyö helpottuu paljon. Ja pahnat menee pienenmäksi mujuksi kuin paalisilppurilla joten pysyy elukoitten alusta ainakin itellä kuivempana pidempään
Kenelläs on kokemusta kyseisestä merkistä? Konekeskus ei nettisivuollaan enään mainosta apevaunuja . Mikkäs terät tohon sopii ?
Lähetään siittä et uudemmil claasin raktoreilla ei oo vanha renaultin kams mitään yjteistä kuin tehtaan osa seinistä ja katosta . Käyttävät paljon giman voimansiirtoa kun mf ja claas omistavat yhdessä puolet giman tehtaasta . (Muistaakseni oli yhteensä puolet voi olla että omistavat koko tehtaan kahteen pekkaan). Esim c-matikki on täysin claasin kehittämä mikä on melkei kopio fentin varioata mutta alue tehty pakalla. Ja jälkimarkkinointi toimii hyvin niinkuin puimureissakin. Huoltajillekkin suht tuttu koska osa vaihteostoista on tuttuja ja suurin osa komponenteista on tuttuja puimuripuolelta. Pienimmäthän on ostettu samelta ja suurimmissa malleissa on zf portaaton
Muutama naapuri on ny ostellu 5siipisiä autoja ja kerran mittasin että millä leveydellä kyntää nii melkei jokake kyntää 14" ite kynnän es 80 4siipisellä19-20 " ja lopputulos on melkei sama . Turhaa painoa ja hintaa on enempi kuin 4siipisissä variomateissa
Jep makaa aina polkimen painonverran laakeria vasten
Youtubee kun kirjoitat kverneland kyntö englanniksi nii tulee kvernen tekemä video missä on kerrottu oikeestaan kaikki
 Keväällä vaihdettiin pöttinkerin 352ed nostolaitekone hinattavaan ja elhon 3.7 kvernen 3.6 ja pötikkä 3.5 hinattavan väliraha haarukka oli 7tonnia. Kverne oli eka halvin mutta kallein vaihtaa ja vaihtu pötikän hinattavaan koska väliraha oli pienin ja ensivaikutelmat on hyvät. Nosto on tosi nopea päisteessä ja nätiä jälkeä tekee. Elhosta oli melkei nimet paperissa kun keskuskesta tuöi tarjous josta ei voinu kieltäytyä. Jos paljon maalajit vaihtelee pehmeästä kovaan saveen niin elhosta sais hytistä säädettyä kevennintä ettei rupee keräämään multaa mahan alle
 Aikoinaan jo puhuttu jos haluaa sellasen viileän hallin et talvella on +5-10 lämpöä niin laittaa vain reunalle kierros eristettä että maalämpö nousisi keskemmältä. Jos taas oikee lämpimän tekee niin koko pohja vuorataan
 3800litraa tuli keväällä tota pro nc tä ja oli 3 1000l pönttöä ja 4 200l pönttöä nii hinta oli pikkasen kalliimpi litraa kohden ku "normaali"happo. Itellä fusion kakkosessa on sellaset hapottimen mukana tulleet viuhkasuuttimet tihkumisen estolla suoraan sullojan roottorin eteen
 Menet paikallisen massikkahuoltajan pihalle ja käsket sen vaihtaa wintestillä nostolaitteen sylinterin barametrin isompisylinteriseksi jolloin täyttöaika isompi ja antaa suuremman öljyvostauksen ja nostolaitteet rupeaa nousemaan
Juu siis kotopaikassa ajettu 15 vuotta 11motin tempolla ja viel ei oo muuta hajonnu kun imuletku meni suppuun kurvista. Tuo myytävänä oleva ei paljoa uutta häpeile. Vai kannattaako suosiolla ettiä 14 motin vaunu koska tie ajoa on jonku verran.
Koneet, laitteet ja tekniikka / lietevaunu?
: 04.02.16 - klo:19:21
Mitäs mieltä viisaat ovat että Ostaisko 11 m³ tempon vaunun misä kurmaaja vaiko muutaman kuution isomman missä ei kuormaajaa ole. Käytettyä siis hakusessa ja tempon sais noin 10k ja saman hintasia livakoita on mutta se kuormaaja puuttuu. Toki voi itsekki tehdä. Ajettavaa noin 1400 kuutiota nurmelle ja muokatulle maalle yhteensä.
Melkei voin sanoo että suuttimet vaihtoon tos korjaamol oli viimekesänä kaks perkinsiä ku joutu vaihtaa suuttimet kun ei lähteny käymään kun väkisin pilotilla. käy kyllä jos saa käymään. Onko kone -07 tai vanhempi? Suuttimet on tossa jossain 07 kieppeillä vaihtunu eri numeroon ja niissä ei ole ollu ongelmia. Toisessa tais olla joku 6000h ja toisessa 3000 paikkella kun vaihdettiin

 Bittinikkari+läppäri paikalle.

Kalibroinnin pystyy tekemään myös koneen oman näytön kautta.

Kerroppas että millai?
Sivuja: 1 2 3 [4] 5