Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konekauppa syöksyy rotkoon  (Luettu 61243 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Traktorissa täytyy olla kokomoottori  :)

Kyösti ei ymmärrä miksi. €/täyskäyttö-hv on ainoa mittari, joka ratkaisee.
Koska ne nelosen hepat on ihan perseestä kun oikeasti tarvitaan voimaa.
Toi saattaa olla täysin totta... :(

Kyösti pahoin pelkää, että tuo on sellaisten isä-poika -parien juttua, jotka konemessuilla jonottavat niihin suurimpiin koneisiin, joissa on ne suurimmat renkaat ottamaan kylmiä tyyppejä. Kyöstin jutellessa neuvontajärjestön asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen johtajan kanssa ei heitä ympärillä häiriöksi asti parveile.

Jos nelosen moottori ja kutosen ominaisuudet risteytetään, niin kone painaa saman verran kuin "aito" kutonen. Nelonen kaipaa ehdottomasti kuormaimen keulalle ja mielellään se saisi olla nyky kutosissakin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Kyösti pahoin pelkää, että tuo on sellaisten isä-poika -parien juttua, jotka konemessuilla jonottavat niihin suurimpiin koneisiin, joissa on ne suurimmat renkaat ottamaan kylmiä tyyppejä. Kyöstin jutellessa neuvontajärjestön asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen johtajan kanssa ei heitä ympärillä häiriöksi asti parveile.
Nelosis on lyhyempi akselivälikin kuin kutosissa = huonompi tieajossa kone perässä.

Ja kyllä ne nelosen väännöt on vaan surkeat verrattuna kutoseen kun ulosottoakin pyöritetään.

Meillähän ei nykyään edes ole 4-sylinteristä traktoria olemassakaan.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Lainaus
Ja kyllä ne nelosen väännöt on vaan surkeat verrattuna kutoseen kun ulosottoakin pyöritetään.

Jos tehokäyrä on molemmissa moottoreissa sama niin sylinterimäärällä ei ole väliä. 6-moottorit ovat kuitenkin yleisesti jo tehokkaammat kuin 4:t johtuen jo mallisarjojen limityksistä.

Jos kuitenkin löytää rinnakkaismoottorit suurin piirtein samoilla tehoilla niin nykyään pystytään virittämään ne aika tasoihin koko kierrosrekisterin yli, jolloin käytännön erot johtunevat käytännössä vaihteistojen sisäisistä eroista (lue: pyörämomentti). Esim Valtra N163 ja T144:lle ilmoitetaan kotisivuilla vakiotehoiksi 163hv@1900rpm ja 137 hv@1500 rpm, ja kuutoselle 155hv@1900 rpm ja 135 hv@1500 rpm, joten käytännössä ne ovat vauhtipyörälle asti lähes samat suorituskyvyltään toleransseineen. Enemmän sylintereitä luovuttavat yleensä hieman enemmän tehoa matalimmilla kierroksilla, jolloin se toki on suorituskykyisempi, mutta se ei ole itsestäänselvyys vain sylinterimäärästä päätellen jos huipputehot ovat kovin poikkeavat nelosen eduksi.

Moottoria ostaessa pitäisi aina voida nähdä moottorin tehokäyrän mutta se on harvoin esillä, koska silloin asiakas voi helpommin nähdä maksavansa ilmasta. Kuorma-autoissa se on yleensä nähtävissä, jolloin voi esim helposti nähdä miksi ei kannata ostaa Volvon 750hv/3550Nm vs Scania 730hv/3500Nm vaikka huippunumerot antaisivat ymmärtää ensimmäisen olevan "parempi".

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Perus maataloushommissa tehon lisäksi vaikuttaa paljon paino. Tämä tekee sen että nelos veturi on tehokkaampi mutta kutos veturi tukevamman tuntuinen. Ainakin tuolla toisella kymmenellä olevilla työnopeuksilla eteenpäin meneminen vie paljon voimaa ja silloin paino luo lisää voiman tarvetta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Vaikka paperilla samanlaiset, niin käytännössä kutonen vetää paremmin, kun kax mäntää tuuppaa samaan suuntaan yhtä aikaa  ;)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2529
  • Etelä-Karjala
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon

Nelosis on lyhyempi akselivälikin kuin kutosissa = huonompi tieajossa kone perässä.


Huonompi tieajossa ilman konetta. Jos on etukuormaaja ja siinä pässinpallit, ja nostolaitteessa jonkunlainen tutinanvaimennin, niin parempi ajaa tiellä koneet mukana kuin pelkällä raktorilla. Vai saako täällä puhua nostolaitekoneista; mulla kun on vielä niitäkin..?

Neloskone on sitten vastaavasti notkeampi pyäritellä ahtaissa nurkissa. Valmettikin.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
ihan vitusti on ilimaa kotimaisten hinnoissa... :'( :'(!

esittely konetta varsin kysäsin suoralla ostolla,jonka lähtöhinta oli n.188000€ ni,arvatkaa millä ois saanu? :-*

135 000 ja kellekään et kerro ;)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
ihan vitusti on ilimaa kotimaisten hinnoissa... :'( :'(!

esittely konetta varsin kysäsin suoralla ostolla,jonka lähtöhinta oli n.188000€ ni,arvatkaa millä ois saanu? :-*

135 000 ja kellekään et kerro ;)

Nii, uus. Esittelykone pitää saada halvemmalla :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65556
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
onko net vielä niitä nollasarjan koneita kuten takavuosina?    ei pahmmin tunteja kun pitäjille jo...

Wessel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 422
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
onko net vielä niitä nollasarjan koneita kuten takavuosina?    ei pahmmin tunteja kun pitäjille jo...
Ei ole olemassakaan mitään nollasarjaa valumoteilla enään n-sarjan lanseeraamisen jälkeen, rapiat kymmenen vuotta sitte ku tulivat markkinoille. Malliksi muutama proto kasataan ja sit nostetaan hihnalle "valmis" tuote. Artisti maksaa testailut.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65556
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
tuota, eiks net aina joka vuosimalli laita jotain kivaa niihin?   oli tuokin joku a-sarjalainen olevinaan, pellit kuin uusissa mutta osa tekniikasta vanhempaa kuin miun 604ssa   ja sitten tosi käsin tehty pakari, miljoonalla saumalla ...    oli aika hauskan näkönen. en ilenny ottaa kuvia siitä silloin annapurin tallissa...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
vaihtokoneet alkaa olla kuulemma liikaa ajettuja.

HUUTONAURUA!
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
vaihtokoneet alkaa olla kuulemma liikaa ajettuja.

HUUTONAURUA!

Rauta on ikuista ylläpidettynä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
vaihtokoneet alkaa olla kuulemma liikaa ajettuja.

HUUTONAURUA!

Rauta on ikuista ylläpidettynä.

Eräs varakas viljelijä totesi, ettei halua vähäistä vapaa-aikaansa käyttää koneiden rassailuun, siksi vaihtaa tiheästi koneita uusiin.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
vaihtokoneet alkaa olla kuulemma liikaa ajettuja.

HUUTONAURUA!

Rauta on ikuista ylläpidettynä.

Eräs varakas viljelijä totesi, ettei halua vähäistä vapaa-aikaansa käyttää koneiden rassailuun, siksi vaihtaa tiheästi koneita uusiin.

Kyllähän siinä moni hirnuu kun vahaat vanhaa vaaria tai majoria.....huvinsa kullakin.

Joku puunaa autoa, miksi? Se ei tuota mitään.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159