Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case 5140 pro  (Luettu 20793 kertaa)

case 5140

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
case 5140 pro
moro
casessa rupes ykkös ja kakkos alue menemään huonosti päälle mutta kolmonen ja nelonen menee päälle, tunnustas että  kytkin ei irrota kunnolla. voiko olla sähkövika vai onko jotain isompaa vikaa?
ja mitähän se tarkottaa kun vaihteiston häiriövalon vilkahtaa kuus kertaa sillon kun virrat laittaa päälle ja kytkimen pohjaan?
eilen toimi normaalisti mutta eipä tänään tominutkaan.

Viimeksi muokattu: 30.01.13 - klo:23:30 kirjoittanut case 5140

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: case 5140 pro
Onko eroa meneekö alueet paikallaan tai liikkeessä päälle paremmin? Jurskahtaako vipua vedettäessä? Eli onko veto päällä miten paljon ja liikkuuko kytkin pohjassa tasaisella eteenpäin??

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: case 5140 pro
Joko kysyit huollosta vikakoodin merkityksen. Eipä noi turhaan vilku....  Saattaisi olla kytkinpolkimen täysirrotuksen anturi?

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3148
Vs: case 5140 pro
Katkaisuhoitoon. Jos kytkin ei tule ylös normaalisti ja nykäisee kun kytkee silloin se on torksiokytkin mennyt. hydepumpun siivilässä saattaa onna muovi/kumiosia.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: case 5140 pro
SIX FLASHES-

No clutch pressure or multiple cluth pressure.

Could be caused by:
1.Pressure switch circuit shorted to ground
2.Faulty pressure switch (stuck closed)
3.Open circuit in one or more pressure switch circuits
4.One or more solenoids stuck in ON position
5.Faulty control module


Ei ole proohon mutta kaipa nuo siihenkin sopii.Katkaisuhoitoihin ja  niiden ehdottamisiinkin suhtaudun vähintäänkin skeptisesti.Toimivia vehkeitä ei kannata huvikseen alkaa purkailemaan
ei ne siitä koskaan parane .

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: case 5140 pro
Katkaisuhoitoon. Jos kytkin ei tule ylös normaalisti ja nykäisee kun kytkee silloin se on torksiokytkin mennyt. hydepumpun siivilässä saattaa onna muovi/kumiosia.

????  Torksiokytkin  ????

Eikös näissä ole kytkimen virkaa hoitamassa ihan pakka, jonka täysirrotusta ja täyskytkentää ohjataan ihan sähkökytkimillä ja sähköventtiileillä, luistatusta varten on ohut kaapeli joka vaikuttaa noiden täysasentojen välissä öljyn virtaukseen

Vauhtipyörällä ei ole kuin semmoinen ylikuormakytkin, vakiojousipaineella, joka antaa periksi jos liikaa ruuvaillaan

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: case 5140 pro
SIX FLASHES-

No clutch pressure or multiple cluth pressure.

Could be caused by:
1.Pressure switch circuit shorted to ground
2.Faulty pressure switch (stuck closed)
3.Open circuit in one or more pressure switch circuits
4.One or more solenoids stuck in ON position
5.Faulty control module


Ei ole proohon mutta kaipa nuo siihenkin sopii.Katkaisuhoitoihin ja  niiden ehdottamisiinkin suhtaudun vähintäänkin skeptisesti.Toimivia vehkeitä ei kannata huvikseen alkaa purkailemaan
ei ne siitä koskaan parane .

Joo kyllä toi vaikuttaas ihan ulkoa korjattavalta. Huoltomiehet varmaan tietää nää yleisimmät viat, itse veikkaisin kytkimen täysirrotuksen asentokytkintä. Kuuluuko mikrokytkimen pienoinen naksahdus kun painat polkimen ihan pohjaan. Ja sama yläasennossa. Noi asentoanturit ny ei ihmeitä kustanna... ja jos löydät ne niin voit mitatakin ne.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: case 5140 pro
Jos torsio menny, niin alkaa kuorman kanssa luistaa ja viimein veto herkiää kokonaan. Ja tuo ongelma ei normaalisti tule vastaan kuin ruuvatuissa koneissa. Niinkuin joku jo mainitsi koita saada sähköviat pois päiväjärjestyksestä ennen kuin purat. Mutta muitain vikoja on kuin tuo sähkövika noilla oireilla..

case 5140

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: case 5140 pro
jotain sähkövikaa oon aatellu että voi olla, sillä edellisenä paivänä kytkin toimi normaalisti. kytkin polkimesta kuulu pien naksaus kun o vähä painanut, mutta ei sitä pohjassa kuulu.tietääkös kukaan missä päin ne asentoanturit on tuossa vehkeessä?

kiitos näistä vastauksista.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: case 5140 pro
>missä päin ne asentoanturit ...

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: case 5140 pro
jotain sähkövikaa oon aatellu että voi olla, sillä edellisenä paivänä kytkin toimi normaalisti. kytkin polkimesta kuulu pien naksaus kun o vähä painanut, mutta ei sitä pohjassa kuulu.tietääkös kukaan missä päin ne asentoanturit on tuossa vehkeessä?

kiitos näistä vastauksista.

Samanlainen naksasu pitäs kuulua myös alaasennossa, se on se täysirrotuksen asentoanturi sitten jumissa. Vaihdettava. Tietysti ensi hätään uskonvahvistajasumute nyt ei ota jos ei annakaan, mutta ei nuo mikrokytkimet yleensä juuri parane kun on ikä tullut täyteen.

Ellei sitten ole kiinnityksessään löystynyt niin ettei ota vasteeseen?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: case 5140 pro
Mitenkään alotukseen tää ei liity mutta noi keissit tuntuu olevan melkosia murheenkryynejä voimansiirrtopuolella. Unelma ajaa ja käyntiäänet kiveksiä rouhivat. Mutta nää pakka ja sähköviat. Pitää olla miljonääri tai ainakin varakas että noita kärsii pitää yli 5000tunnin.

Kaikki voimansiirron kokkareet maksaa paaaljon enemän kun muihin saman ikäsiin. Raidetangonpääkin maksaa varmaan satkun enemän ku muihin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: case 5140 pro
Mitenkään alotukseen tää ei liity mutta noi keissit tuntuu olevan melkosia murheenkryynejä voimansiirrtopuolella. Unelma ajaa ja käyntiäänet kiveksiä rouhivat. Mutta nää pakka ja sähköviat. Pitää olla miljonääri tai ainakin varakas että noita kärsii pitää yli 5000tunnin.

Kaikki voimansiirron kokkareet maksaa paaaljon enemän kun muihin saman ikäsiin. Raidetangonpääkin maksaa varmaan satkun enemän ku muihin.

Mä tykkäsin kovasti maxxumeista, sekä tosta 5000 että MX sarjasta. Mutta kyllä ne tosiaan tahto vähän liikaa olla varikolla.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: case 5140 pro
Se voimansiirron pakkasysteemi on hieno ja lupsakka kun se toimii. Sitten ku aletaan katkomaan ja vaihdellaan siniseks palaneita liuskoja uusiin, tonnin vaan vilkkuu vaikka tekis itse. Puhumattakaan jos vie tuntimiehelle pajalle.

Pitää olla ekstriimi mieli kun ostaa jonku 4000-sarjan 6000tuntia ajetun keissin. Kyllä tässä pyörii 5000-sarjalaisiakin millä veivattu 8000 tuntia. Mut ne viimiset 3000-tuntia sisältää hirveesti euroja. Ei tarvi kun öljynvaihtohuollot lyödä laimin ni saat mennä hakemaan 5000euron muuttuvatilavuuksista hydepumppua marmorilta. Kakka tulee pöksyyn ja pyörryttää. Vastaavasti taviksiin maksaa tonnin molemin puolin, ei oo toki muuttuvatilvuuksinen.

Mutta tosiaan, hienoja voimakkaita pelejä kun toimii, aikaansa edellä vuosimalliin nähden.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case 5140 pro
Kyl mää oon ollu tyytyväinen Maxxumiin - sattu vaan se harmillisin eli turboton kuutonen (5130) aikanaan kohdalle (kun en sitäkään vähää ymmärtänyt mitä nyt), mutta enköhän sillekin jotain ehdi tekemään joskus.

Nyt on menossa ekaa kertaa meidän aikana (4,5 v) isoon pajaremonttiin ja varauduttu on useampaan tonnin hommaan. Neliveto ei toimi, rikki on joko kytkentäpakasta tai tasauspyörästöstä. Samalla mahdollisesti korjataan hajonnut kolmospikavaihteen pakka, meidän koneen oireet täsmäävät korjaamolla juuri korjatun yksilön vikaan niin voipi olla sama homma.

Onhan siinä kaikkea muutakin laitettavaa (mm. käyttöjarru on suht finaalissa), mutta toki tuntejakin jo 10700.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...