Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe apevaunua hankkimassa  (Luettu 42182 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: apevaunua hankkimassa
Pyörittää sitä isoakin vaunua pienellä jos ei tavaraa laita liikaa... Eri asia sitten kuinka hyvin liikkuu liukkaalla pihalla. Riippuu toki siitä kuinka paljon tulee aisapainoakin. Jeantilin vaunussa akseli sijaitsee ihan keskellä pönttöä ja aisapaino voi olla negativinenkin jos jää "mälli" perälle. Nyt kun on ollu jäässä pihat niin aika varovasti saa hipsutella menemään...

Sika-Kyösti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
  • Portugalissa on paremmin
Vs: apevaunua hankkimassa
Onhan näitä vaunuja mitä valita. mutta onko nyt sitten järkevä valita kymppitonnin kalliimpi vaunu kun halvemmankin saa? nämä tunnetuimmista taitaa seko olla halvin ja nyt on vielä kamppanja että saa 24:sen vaunun kahenkympin hinnalla. mutta sitten on samaan hintaluokkaan näitä ei niin tunnetumpia. takuut näyttäs olevan pitempiä ja toimituskin puolta nopiampaa.... ei ole nyt helppoa näistä valita ensiviikolla oli tarkotus päättää ja tilata vaunu  :o

Kattelin justa samaa. Onko toi 24 mottinen korotettu 20 mottisesta. Siis silleen, että itse tekniikkaa ei ole korotettu. Noita motteja saa vaunuun halvalla kun hitsaa peltiä yläreunaan  ;D Voi tehdä vaikka itse kun hakee "Iisalmen romikselta" 6*200 millistä lattaa ja kiertää sen sinne pytyn yläreunaan  ;D

20:n pituus 7431 leveys 2555 korkeus 2860 paino7500 ja 24:n pituus 7704 leveys 2655 korkeus 3146 ja paino 8300

On siinä muutakin kun korkeutta muutettu. onkohan ruuvitkin sitten isonnettu, sitä en tiiä. pitäs kysästä onko siinä järeytetty muutakin kun kuupan kokoa....

Kyl noi 4 mottia on tehty korottamalla. Mut paljon on painokin noussut, eli ehkä siellä on muutakin tehty.

niin saattaa olla. juu 800kilolla saa aika paksut korokkeet muuten jos pelkän kuupan kokoon on toi paino laitettu  ;D

niin ja tehontarve muuttuu 110heppasesta 160heppaan. on kuulema 120 heppasellakin pyöritetty tota 24:sta. mietin vaan että riittääkö valtra n111 pyörittää tuota vai jos sekoon päädyn niin täytyykö veturi laittaa vielä  :-\

Kyöstin kokemuksen mukaan tehontarpeeseen oleellisesti vaikuttavat koneen koon lisäksi tekninen suunnittelu, esim. käytetyt välitykset ja käytettyjen osien laatu. Agrostako vai muualta netin syövereistäkö Kyöstin silmiin osui, että esimekiksi Sekon vaihteistot ovat nykyisessä globaalin kustannustehokkaassa maailmassa Kiinan valmistetta nykyisin. Onko muilla moisesta huhusta tietoa vai muistaako Kyösti aivan pieleen?

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: apevaunua hankkimassa
Onhan näitä vaunuja mitä valita. mutta onko nyt sitten järkevä valita kymppitonnin kalliimpi vaunu kun halvemmankin saa? nämä tunnetuimmista taitaa seko olla halvin ja nyt on vielä kamppanja että saa 24:sen vaunun kahenkympin hinnalla. mutta sitten on samaan hintaluokkaan näitä ei niin tunnetumpia. takuut näyttäs olevan pitempiä ja toimituskin puolta nopiampaa.... ei ole nyt helppoa näistä valita ensiviikolla oli tarkotus päättää ja tilata vaunu  :o

Kattelin justa samaa. Onko toi 24 mottinen korotettu 20 mottisesta. Siis silleen, että itse tekniikkaa ei ole korotettu. Noita motteja saa vaunuun halvalla kun hitsaa peltiä yläreunaan  ;D Voi tehdä vaikka itse kun hakee "Iisalmen romikselta" 6*200 millistä lattaa ja kiertää sen sinne pytyn yläreunaan  ;D

20:n pituus 7431 leveys 2555 korkeus 2860 paino7500 ja 24:n pituus 7704 leveys 2655 korkeus 3146 ja paino 8300

On siinä muutakin kun korkeutta muutettu. onkohan ruuvitkin sitten isonnettu, sitä en tiiä. pitäs kysästä onko siinä järeytetty muutakin kun kuupan kokoa....

Kyl noi 4 mottia on tehty korottamalla. Mut paljon on painokin noussut, eli ehkä siellä on muutakin tehty.

just tänään pikaisesti juttelin niin on siinä nyt sentään voimansiirtoakin järeytetty ja tietty ruuviakin isonnettu.
pitäs vaan perhana ruveta päättämään minkä vaunun sitä ottaisi.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: apevaunua hankkimassa
Onhan näitä vaunuja mitä valita. mutta onko nyt sitten järkevä valita kymppitonnin kalliimpi vaunu kun halvemmankin saa? nämä tunnetuimmista taitaa seko olla halvin ja nyt on vielä kamppanja että saa 24:sen vaunun kahenkympin hinnalla. mutta sitten on samaan hintaluokkaan näitä ei niin tunnetumpia. takuut näyttäs olevan pitempiä ja toimituskin puolta nopiampaa.... ei ole nyt helppoa näistä valita ensiviikolla oli tarkotus päättää ja tilata vaunu  :o

Kattelin justa samaa. Onko toi 24 mottinen korotettu 20 mottisesta. Siis silleen, että itse tekniikkaa ei ole korotettu. Noita motteja saa vaunuun halvalla kun hitsaa peltiä yläreunaan  ;D Voi tehdä vaikka itse kun hakee "Iisalmen romikselta" 6*200 millistä lattaa ja kiertää sen sinne pytyn yläreunaan  ;D

20:n pituus 7431 leveys 2555 korkeus 2860 paino7500 ja 24:n pituus 7704 leveys 2655 korkeus 3146 ja paino 8300

On siinä muutakin kun korkeutta muutettu. onkohan ruuvitkin sitten isonnettu, sitä en tiiä. pitäs kysästä onko siinä järeytetty muutakin kun kuupan kokoa....

Kyl noi 4 mottia on tehty korottamalla. Mut paljon on painokin noussut, eli ehkä siellä on muutakin tehty.

just tänään pikaisesti juttelin niin on siinä nyt sentään voimansiirtoakin järeytetty ja tietty ruuviakin isonnettu.
pitäs vaan perhana ruveta päättämään minkä vaunun sitä ottaisi.

Päädyin samaan kun laskin paljonko pytyssä on lisää rautaa ja vielä jäi paljon puuttumaan 😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: apevaunua hankkimassa
Sekon 24 tuli tilattua. reilun kahden kuukauden päästä pitäisi olla kone pihassa. pytty painaa 8300 jo tyhjiltään, onkohan järkevää laittaa jarrut vaunuun? meinaan talvella mietityttää tuon siirto, on tuota nousua tuonne toiseen kasvattamoon. joku sanoi minulle että paali kannataa halkaista ennen sekoittamista, säästää polttoaineessa tuhottomasti? onko siitä mitä mietteitä?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: apevaunua hankkimassa
Kannattaa ja kannattaa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: apevaunua hankkimassa
Sekon 24 tuli tilattua. reilun kahden kuukauden päästä pitäisi olla kone pihassa. pytty painaa 8300 jo tyhjiltään, onkohan järkevää laittaa jarrut vaunuun? meinaan talvella mietityttää tuon siirto, on tuota nousua tuonne toiseen kasvattamoon. joku sanoi minulle että paali kannataa halkaista ennen sekoittamista, säästää polttoaineessa tuhottomasti? onko siitä mitä mietteitä?
Käytä tuota huviksesi vaa'alla, kun sen paino joissain tiedostoissa onkin sen "murikan verran" kevyempi, saataisiin varmuus
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: apevaunua hankkimassa
Sekon 24 tuli tilattua. reilun kahden kuukauden päästä pitäisi olla kone pihassa. pytty painaa 8300 jo tyhjiltään, onkohan järkevää laittaa jarrut vaunuun? meinaan talvella mietityttää tuon siirto, on tuota nousua tuonne toiseen kasvattamoon. joku sanoi minulle että paali kannataa halkaista ennen sekoittamista, säästää polttoaineessa tuhottomasti? onko siitä mitä mietteitä?

Ite en oo halkaissut paaleja, mutta jos kyllä siitä varmaan hyötyä on varsinkin jos paalit on liian kuivia ja korsi on heinässä pitkää. kosteat ja nuorena tehdyt rehut sekoittuu paaleinakin tosi äkkiä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: apevaunua hankkimassa
Sekon 24 tuli tilattua. reilun kahden kuukauden päästä pitäisi olla kone pihassa. pytty painaa 8300 jo tyhjiltään, onkohan järkevää laittaa jarrut vaunuun? meinaan talvella mietityttää tuon siirto, on tuota nousua tuonne toiseen kasvattamoon. joku sanoi minulle että paali kannataa halkaista ennen sekoittamista, säästää polttoaineessa tuhottomasti? onko siitä mitä mietteitä?

Ite en oo halkaissut paaleja, mutta jos kyllä siitä varmaan hyötyä on varsinkin jos paalit on liian kuivia ja korsi on heinässä pitkää. kosteat ja nuorena tehdyt rehut sekoittuu paaleinakin tosi äkkiä.
Jos paalaajas on yli 20 terää,ei halkaisu juurikaan hyödytä.

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: apevaunua hankkimassa
Sekon 24 tuli tilattua. reilun kahden kuukauden päästä pitäisi olla kone pihassa. pytty painaa 8300 jo tyhjiltään, onkohan järkevää laittaa jarrut vaunuun? meinaan talvella mietityttää tuon siirto, on tuota nousua tuonne toiseen kasvattamoon. joku sanoi minulle että paali kannataa halkaista ennen sekoittamista, säästää polttoaineessa tuhottomasti? onko siitä mitä mietteitä?
Käytä tuota huviksesi vaa'alla, kun sen paino joissain tiedostoissa onkin sen "murikan verran" kevyempi, saataisiin varmuus
juu pitää katsoa jos jostain saan puntaria lainaan sitten kun laitos on tullut pihaan.

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: apevaunua hankkimassa
Sekon 24 tuli tilattua. reilun kahden kuukauden päästä pitäisi olla kone pihassa. pytty painaa 8300 jo tyhjiltään, onkohan järkevää laittaa jarrut vaunuun? meinaan talvella mietityttää tuon siirto, on tuota nousua tuonne toiseen kasvattamoon. joku sanoi minulle että paali kannataa halkaista ennen sekoittamista, säästää polttoaineessa tuhottomasti? onko siitä mitä mietteitä?

Ite en oo halkaissut paaleja, mutta jos kyllä siitä varmaan hyötyä on varsinkin jos paalit on liian kuivia ja korsi on heinässä pitkää. kosteat ja nuorena tehdyt rehut sekoittuu paaleinakin tosi äkkiä.
Jos paalaajas on yli 20 terää,ei halkaisu juurikaan hyödytä.

niin tietty lastaamista helpottaisi kun ostaisi pihdin joka poistaisi muovin ja verkon ja myös halkaisisi. tarkoitus on vaihtaa paalain ja tuossa mäkkärissä mitä katselen niin on 25 terää, eli ois hyvää silppua jo valmiina.

tyhymä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: apevaunua hankkimassa
Aattelin ruutata kyssärin tänne ku kehtoo uutta aihetta tehrä. Elikkäs onko kellää kokemuksia yksi ruuvisista apevaunuista, että mitenkä pelaa paalirehun kanssa? Olis kiikarissa 11mottinen kuhni että tekiskö sillä mittää?? Reilu nelkyt lehmää tarkotus ruokkia ja nykynen vaakaruuvvi seko 11 kuutioo. Nii ollu aika pirun huono paalien kanssa holvaa herkästi jompaa kumpaa päähä ja saa kuormaajalla ronkkia. Paaleja paloteltu kilpi leikkurilla, mutta ei paljo vaikutusta asiaan  >:(

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: apevaunua hankkimassa
Ojala osaa varmasti valaista asiasta... Yksi paali menee noilla yksi ruuvisilla yleensä ihan mukavasti, mutta kun täyttöaste nousee liian isoksi niin varmasti holvaa. Semmoinen asia että vaakaruuvivaunuilla taitaa hyötytilavuus olla hieman isompi mitä pystyruuvivaunuilla.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: apevaunua hankkimassa
Ojala osaa varmasti valaista asiasta... Yksi paali menee noilla yksi ruuvisilla yleensä ihan mukavasti, mutta kun täyttöaste nousee liian isoksi niin varmasti holvaa. Semmoinen asia että vaakaruuvivaunuilla taitaa hyötytilavuus olla hieman isompi mitä pystyruuvivaunuilla.
Ei varmasti holvaa :o 13mottinen riittää kahdelle paalille.