Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fendtin koukku  (Luettu 45717 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: fendtin koukku
Mää keksein ensimmäisen hyvän puolen tuosta koukusta: Ruiskun ollessa nostolaitteissa, saa vedettyä vesivaunun aisan alle......muuta hyvää en viäläkään keksi!

7530

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: fendtin koukku
Oli 936 koeajossa,piti hakea jyväkuorma pellolta.Sinne piti jättää ja hakea jonnulla kotiin.936 koukku ei oikesti nosta kuin n.2 tn.Ovat laittaneet niihin Ferkun /valpurin koukkuja niin johan nousee.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: fendtin koukku
Oli 936 koeajossa,piti hakea jyväkuorma pellolta.Sinne piti jättää ja hakea jonnulla kotiin.936 koukku ei oikesti nosta kuin n.2 tn.Ovat laittaneet niihin Ferkun /valpurin koukkuja niin johan nousee.

joo-o, no onhan tuossa se hyvä puoli jotta varmaan kestää taipumatta sen minkä jaksaa nostaa

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: fendtin koukku

Kerrankin on tullut vahva koukkutyyppi markkinoille ja narinaa piisaa...


Kyllä siinä narinaa varmasti piisaakin, kun on paskaa ja multaa paikat täys. Mutta kuka nyt fentin likasiin peltohommiin ostaskaan. ;D Idea on hyvä, mutta tuo liukumäkikotelo tulee olemaan korroosion ja närhen pesä.
Korroosio saa purra ihan vapaasti.   Siinä ei ole alle 20 millin terästä käytetty.Närhellä on pirulliset tilat.
Mut ihmeesti vaan niillä on ajettu vaikka niin paska koukku on koneessa... ;D ;D ;D

Voi olla että koukku on ollut ennen markkinoille pääsyä jos jonkinlaisissa testeissä.
Vaikka agronetin kaikkitietävä jury sen täysin paskaksi haukkuikin.

Kuitenkin traktoreissa on kaikista yleisin vetolaitetyyppi on pelkkä maatalousvetolaite!
Siis maailmalla.      nälvikää vaihteeksi sitä...      :P :P :P

Ala-Perttikin pärjää ilman kotimaista ketunrautaa traktorin alla...   Ja työt on varmaan tehty.
Kasitonninen ei ole lokomo, eikä massey parkinson, vaan varsinainen hinaaja, joka on suunniteltu
VETÄMÄÄN vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen.     
Siinä vedossa  kotimaiset ketunraudat vetäistään pois pulttein alta kalkkiviivoilla.
 8) 8) 8)
Tuskahiki on köyhän sauna...

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: fendtin koukku

Kerrankin on tullut vahva koukkutyyppi markkinoille ja narinaa piisaa...


Kyllä siinä narinaa varmasti piisaakin, kun on paskaa ja multaa paikat täys. Mutta kuka nyt fentin likasiin peltohommiin ostaskaan. ;D Idea on hyvä, mutta tuo liukumäkikotelo tulee olemaan korroosion ja närhen pesä.
Korroosio saa purra ihan vapaasti.   Siinä ei ole alle 20 millin terästä käytetty.Närhellä on pirulliset tilat.
Mut ihmeesti vaan niillä on ajettu vaikka niin paska koukku on koneessa... ;D ;D ;D

Voi olla että koukku on ollut ennen markkinoille pääsyä jos jonkinlaisissa testeissä.
Vaikka agronetin kaikkitietävä jury sen täysin paskaksi haukkuikin.

Kuitenkin traktoreissa on kaikista yleisin vetolaitetyyppi on pelkkä maatalousvetolaite!
Siis maailmalla.      nälvikää vaihteeksi sitä...      :P :P :P

Ala-Perttikin pärjää ilman kotimaista ketunrautaa traktorin alla...   Ja työt on varmaan tehty.
Kasitonninen ei ole lokomo, eikä massey parkinson, vaan varsinainen hinaaja, joka on suunniteltu
VETÄMÄÄN vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen.     
Siinä vedossa  kotimaiset ketunraudat vetäistään pois pulttein alta kalkkiviivoilla.
 8) 8) 8)

ONko siun taas niin vaikea uskoa että siinä niin ylivoimaisessa koneessa voisi oikeasti olla joku vika tai edes heikkous. Jos tietäsit miten tällasiakin tuotteita suunnitellaan niin voisi ääni muuttua kellossa. Tieliikennelaki ympäri eurooppaa määrää maksimikoukkukuormaksi 3000 kg ja tietysti sitä pidetään suunnitelun perusteena jolloin ymmärrettävistä syistä koukulla ei tosiaan välttämättä nouse 5 tonnin koukkukuorma. Aika monesta paikasta olen kuullut että kys. koukku on heikko nostamaan joten kait sitä saa täälläkin vatvoa. Sitä vartenhan tämä on...

En minä myöskään tuota rakennetta näe mitenkään ylivoimasena. Esim Dromonen tekemät hydrauliset koukut on mielestäni vähintään yhtä vahvoja kiinnityksiltään ja lukituksiltaan. Tietysti teleskooppitangot venyy ajan saatossa ja kyllä niissäkin korroosio aiheuttaa joskus ongelmia mutta niillä ei tule sitä tilannetta että jää kärry nostamatta =)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: fendtin koukku

Tietysti teleskooppitangot venyy ajan saatossa ja kyllä niissäkin korroosio aiheuttaa joskus ongelmia mutta niillä ei tule sitä tilannetta että jää kärry nostamatta =)

En minä ole toistaiseksi noiden perinteisten nostotangoilla toimivien koukkujen kanssa kokenut mitään ongelmia, edes noilla täällä parjatuilla kotimaisilla, ainoastaan 390 massikassa taannoin jouduin yhden kerran säätämään. Ja on niillä joutunut jatkuvasti nostelemaan täysiä kärryjä, köyhällä kun ei ole varaa olla joka kärryn eteen traktoria seisomaan.

Oliskohan tässä käynyt semmoinen hama, että suunnittelijalla on ollut vaan paperitietoa, eli tuo tieliikennelaissa mainittu 3000kg koukulle maksimissaan laskettava paino ylikuormaa tarkasteltaessa?  Käytännössä tuosta tulee ihan aikuisten oikeasti ongelmia.

Ja onhan tossa kärryn perään oton kannalta aika pirullinen liikegeometriakin. Kaikkeen tottuu, mutta ei tuo kovin kätevältä vaikuta.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: fendtin koukku

Tietysti teleskooppitangot venyy ajan saatossa ja kyllä niissäkin korroosio aiheuttaa joskus ongelmia mutta niillä ei tule sitä tilannetta että jää kärry nostamatta =)

En minä ole toistaiseksi noiden perinteisten nostotangoilla toimivien koukkujen kanssa kokenut mitään ongelmia, edes noilla täällä parjatuilla kotimaisilla, ainoastaan 390 massikassa taannoin jouduin yhden kerran säätämään. Ja on niillä joutunut jatkuvasti nostelemaan täysiä kärryjä, köyhällä kun ei ole varaa olla joka kärryn eteen traktoria seisomaan.

Oliskohan tässä käynyt semmoinen hama, että suunnittelijalla on ollut vaan paperitietoa, eli tuo tieliikennelaissa mainittu 3000kg koukulle maksimissaan laskettava paino ylikuormaa tarkasteltaessa?  Käytännössä tuosta tulee ihan aikuisten oikeasti ongelmia.

Ja onhan tossa kärryn perään oton kannalta aika pirullinen liikegeometriakin. Kaikkeen tottuu, mutta ei tuo kovin kätevältä vaikuta.

Oma veikkaus: Valmistajalla on kyllä tieto että jossain tapauksissa koukkukuorma yli 3 ton mutta käytännössä tähän pääsy on epätaloudellista, eli vaatii isomman sylinterin tai erilaisen liikeradan. No kun molemmat näistä oikeastaan määräytyy muista kuin kuorman säätelemistä seikoista (sylinterin koko käytettävän tilan mukaan ja geometria teleskooppisuuden säätelemänä). Tämä kun on huomattu niin on päätetty tehdä koukku täyttämään 3 tonnin kuorma. Olen ollut sen verta monessa tuotekehityshankkeessa jossa kehityskaari on edellistä vastaava niin en pitäisi yhtään ihmeenä...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: fendtin koukku
Hommaa riskin vänkärin nostamaan poumiista avuksi, riskiille emännälle on aina käyttöä  :-*

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?24701807

Varsinkin tuo miss Deutsland, siinä on voimaa  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: fendtin koukku
Hommaa riskin vänkärin nostamaan poumiista avuksi, riskiille emännälle on aina käyttöä  :-*

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?24701807

Varsinkin tuo miss Deutsland, siinä on voimaa  ;D

Älä vaihda puheenaihetta  ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: fendtin koukku
Ei ole kyllä koukun suunnittelijalla mitään hajua koukun käytöstä kun mun järkeni mukaan koukkupainohan on monesti suurempi siinä vaiheessa kun aisa on vielä reilusti alhaalla (joskus melkein maassa) varsinkin jos on kärryssä teli kovin takana niin siinähän se suurin voima tarvitaan kun sen aisan nostaa alhaalta ylös jolloin paino taas siirtyy taaksepäin  ::) 

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: fendtin koukku
Ei ole kyllä koukun suunnittelijalla mitään hajua koukun käytöstä kun mun järkeni mukaan koukkupainohan on monesti suurempi siinä vaiheessa kun aisa on vielä reilusti alhaalla (joskus melkein maassa) varsinkin jos on kärryssä teli kovin takana niin siinähän se suurin voima tarvitaan kun sen aisan nostaa alhaalta ylös jolloin paino taas siirtyy taaksepäin  ::) 

En tiedä puhuitko tässä vitsillä, tuntuu siltä, mutta todellisuudessa vetosilmukan korkeudella maasta ei ole käytännön vaikutusta silmukan kokemaan kuormaan.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: fendtin koukku
Ei ole kyllä koukun suunnittelijalla mitään hajua koukun käytöstä kun mun järkeni mukaan koukkupainohan on monesti suurempi siinä vaiheessa kun aisa on vielä reilusti alhaalla (joskus melkein maassa) varsinkin jos on kärryssä teli kovin takana niin siinähän se suurin voima tarvitaan kun sen aisan nostaa alhaalta ylös jolloin paino taas siirtyy taaksepäin  ::) 

En tiedä puhuitko tässä vitsillä, tuntuu siltä, mutta todellisuudessa vetosilmukan korkeudella maasta ei ole käytännön vaikutusta silmukan kokemaan kuormaan.
niin no eipä se kyllä taida vielä tuolla matkalla muuttua  ::) 

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26167
  • vastustan
Vs: fendtin koukku
Ei ole kyllä koukun suunnittelijalla mitään hajua koukun käytöstä kun mun järkeni mukaan koukkupainohan on monesti suurempi siinä vaiheessa kun aisa on vielä reilusti alhaalla (joskus melkein maassa) varsinkin jos on kärryssä teli kovin takana niin siinähän se suurin voima tarvitaan kun sen aisan nostaa alhaalta ylös jolloin paino taas siirtyy taaksepäin  ::) 

En tiedä puhuitko tässä vitsillä, tuntuu siltä, mutta todellisuudessa vetosilmukan korkeudella maasta ei ole käytännön vaikutusta silmukan kokemaan kuormaan.
niin no eipä se kyllä taida vielä tuolla matkalla muuttua  ::) 
onko kukaan haaveillu hydraulista jalkaa kärryyn, ois ehkä kätevä, mutta letkujen kans pitäis kumminkin sählätä että voittasko tuossa mitään. en nyt tarkota kärryn nostavaa jalkaa vaan öljyllä käytettävää ja lukittavaa
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

3070 E

  • Vieras
Vs: fendtin koukku
Ei ole kyllä koukun suunnittelijalla mitään hajua koukun käytöstä kun mun järkeni mukaan koukkupainohan on monesti suurempi siinä vaiheessa kun aisa on vielä reilusti alhaalla (joskus melkein maassa) varsinkin jos on kärryssä teli kovin takana niin siinähän se suurin voima tarvitaan kun sen aisan nostaa alhaalta ylös jolloin paino taas siirtyy taaksepäin  ::) 

En tiedä puhuitko tässä vitsillä, tuntuu siltä, mutta todellisuudessa vetosilmukan korkeudella maasta ei ole käytännön vaikutusta silmukan kokemaan kuormaan.
niin no eipä se kyllä taida vielä tuolla matkalla muuttua  ::) 
onko kukaan haaveillu hydraulista jalkaa kärryyn, ois ehkä kätevä, mutta letkujen kans pitäis kumminkin sählätä että voittasko tuossa mitään. en nyt tarkota kärryn nostavaa jalkaa vaan öljyllä käytettävää ja lukittavaa

Ohan tuokin mielessä käyny, mut ei niin kovaa ressii parane pittää ettei jalkaa kerkisi nostamaan ja sen jalan saa laskettua niin matalallekkin ettei pikku siirossa siitä ole haittaa.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: fendtin koukku
Mahtaiskahan tämä S-sarjan valtran koukku sopia heittämällä 900-sarjan ventin perään...? tässä on kunnon vanhat teleskooppi tangot nostolaitteeseen kytketty, videon kohdassa 2:30 eteen päin näkyy hyvin... Periaatteessa pitäisi sopia ku on ventin perästä kyse... Minkähänlainen on 8600-sarjan massikoissa tämäntyylinen vetokoukku...? Eiks nää S-valtrat teherä ranskassa massikan tehtaalla et voi olla massikassa sama koukku systeemi!! Ainakaan en löytänyt sellasta videota missä sellanen esiintyis!

http://www.youtube.com/watch?v=yi9meusSsfQ

Viimeksi muokattu: 28.07.10 - klo:21:21 kirjoittanut Cornfarmer