Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luiskanokka N ja uusi T  (Luettu 22275 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Eikös kolmepyttyisen ongelma 500 Sampossa ole vääntövärähtely?Eli siis kumityynykiinnityksen jousto kiertosuunnassa.Tätähän ei traktorissa esiinny kytkinkopan jäykän kiinnityksen takia.Vai?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Laittaa pari 3-pyttyistä niin saa suoran kutosen... Omat kokemukset kolmepyttyisistä on ihan positiiviset. Nykyaikaisissa moottoreissa varmaan on tasapainotusakseleita millä käyntiä tasataan. Voimantuotto ominaisuudet todennäköisesti parempia pienemmän luokan moottoreissa kolme mukisilla. Isällä oli aikoinaan kolmepyttyinen motskari ja olipa makoisat äänet.
Kolmosessa ja kutosessahan ei yleensä käytetä erillistä tasapaino akselia. En tiedä kuinka hifisteltyjä nämä nykyaikaiset henkilöautojen moottorit yms ovat.
pessimisti ei pety!

roadman

  • Vieras
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kovin ovat t sarjalaiset köykäsiä noihin tehoihin nähden.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Laittaa pari 3-pyttyistä niin saa suoran kutosen... Omat kokemukset kolmepyttyisistä on ihan positiiviset. Nykyaikaisissa moottoreissa varmaan on tasapainotusakseleita millä käyntiä tasataan. Voimantuotto ominaisuudet todennäköisesti parempia pienemmän luokan moottoreissa kolme mukisilla. Isällä oli aikoinaan kolmepyttyinen motskari ja olipa makoisat äänet.
Kolmosessa ja kutosessahan ei yleensä käytetä erillistä tasapaino akselia. En tiedä kuinka hifisteltyjä nämä nykyaikaiset henkilöautojen moottorit yms ovat.

 Vortin kolmepyttysessä bensakoneessa vauhtipyörän "epätasapaino" hoitaa värinänvaimennuksen. Ja ruiskusuuttimet sijoiteltu melutason vaimeuden kannalta otollisesti.

Fuller

  • Vieras
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Pikku-Pentissä jännä ääni kun sillä lähtee matkaan TATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATA :o

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Pikku-Pentissä jännä ääni kun sillä lähtee matkaan TATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATA :o
Siitä ei varmaan saa kinaa aikaiseksi onko parhaat äänet 3,4 vai 6 mukisessa ::)
pessimisti ei pety!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kovin ovat t sarjalaiset köykäsiä noihin tehoihin nähden.
Ja noissakin on jo painoa pirusti enemmän kuin vanhemmissa saman teholuokan koneissa 8400, 8950 yms.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???
Ja aika paljon helpommin kuin otettua pois.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26183
  • vastustan
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Toi N:nän kolmisylinterisyys vähä kummastuttaa. Vai liekö vain pahat muistot sampo 500:sesta joka tuntui tyhjäkäynnillä raukeavan atomeiksi. :o
kun sisudieselillä on se v10  vai oliko se v8 700hv ja 3000nm kone niin jos siitä sais 5 pyttysen 350hv ja 1500 nm koneen teeläisen ja aggon marginaalimerkkien nokalle niin saisivat jonnikalla ja nyykkärillä valmistaa enää pönkiä tehtaittesa ovelle ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Se on V12 sisudieselin uusin moottori,tulee telatraktoreihin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Itse en kyllä pitkän linjan valtra miehenä osta kolme pyttyistä traktoria, aikoinaan yksi oli ja toista ei tule ennemmin vaihtuu merkki jos sopivaa ei löydy.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26183
  • vastustan
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Se on V12 sisudieselin uusin moottori,tulee telatraktoreihin.
puimurivalmistajatkin kuulemma ihan tappelee tuosta...

mutta missä on jonnikan luiskanokkamallit, vai oonko ollut jotenki pimennossa kun en oo nähnyt kuin noita korkeapitkänokkaisia köntyksiä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Viimeksi muokattu: 08.09.12 - klo:23:28 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Siis valot uudet

Lyhentäis nyt jo vihdoin tuon nokan ja laittais uuden hytin niin voisi harkita

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.

Tulos on...

Onko tietoa milloin uus hytti on valmis? Toi uus T:hän näyttää kyllä huomattavasti vanhoja mk 0, 1, 2, 3 -malleja paremmalta ja särmikkäämmältä, ne ne vasta muumeja ovat.  Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy, onhan noita etukuormainhommiin muita takapainoisia kutosia vaikka millä mitalla. Uusi hytti vaan ja kääntyvyys kuntoon (liekö jo tässä jotenkin korjattu, ainakin aires näyttäisi olevan vanha?), niin ainakin Versu-T on kilpailykykyinen.