Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: juhapee - 12.02.10 - klo:23:33

Otsikko: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: juhapee - 12.02.10 - klo:23:33
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel -> ikuinen "sekoittajakansi")
Kirjoitti: Verku - 12.02.10 - klo:23:42
Hyvin se öljyt ja vedet vatkaa sekasin, vuosikymmenten kokemuksella ja juoponkin vikaa siinä on. ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: mike - 13.02.10 - klo:00:36
Mikähän tämä ny on?
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: juumassi - 13.02.10 - klo:01:50
Mikähän tämä ny on?

etkö osaa lukea? ;D ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: icefarmer - 13.02.10 - klo:08:47
Mikähän tämä ny on?

etkö osaa lukea? ;D ;D
kauankohan herlevit viihtii maailmaa kiertää, kun maailman kovatasosimmat vetokisat voi pitää kotipihalla >:( >:( >:( >
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: redbull - 13.02.10 - klo:09:43

[/quote]

etkö osaa lukea? ;D ;D
[/quote]kauankohan herlevit viihtii maailmaa kiertää, kun maailman kovatasosimmat vetokisat voi pitää kotipihalla >:( >:( >:( >
[/quote]
>>EUROOPPA ei ole koko MAAILMA :P
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Uuno74 - 13.02.10 - klo:09:55
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..

No hohhoijaa

Ei oo edes suomen tunnetuin moottorimerkki maailmalla  ;D

Terveisin Uuno
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: JiiPee42 - 13.02.10 - klo:12:13
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä



jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ?????
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 13.02.10 - klo:12:39
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä



jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ?????

....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: JiiPee42 - 13.02.10 - klo:18:23
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä



jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ?????

....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D



## Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi ###
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Uuno74 - 13.02.10 - klo:19:44
Täytyy kuitenkin muistaa että kyseessä on marginaali merkki siis erittäin pienestä volyymistä on kyse.
JOS nää olis nyt niin ylivoimaisia koneita niin miksi se on edelleeen pientekijä konevalmistajien kesken  ::) On joo toki hyvä kone mutta niin on moni muukin.......

Suomalaisista tuotteista jos on kyse ja varsinkin koneista niin Wärtsilä on huippubrändi, toisaalta osa näistä valmistetaan nykyään Italiassa...... :-\

Terveisin Uuno
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 13.02.10 - klo:20:32
Suomalaisista tuotteista jos on kyse ja varsinkin koneista niin Wärtsilä on huippubrändi, toisaalta osa näistä valmistetaan nykyään Italiassa...... :-\

Terveisin Uuno

Kai sillä tosiaan jotain kansainvälistäkin touhua on, ku yli 18 000 työntekijästä Suomessa on runsas 3000.

Mutta topicin aloittajalla näyttääs olevan aiheenmukaiset kotisivut: http://www.netikka.net/juha.perasaari/
Kuvia kannattaa ainakin käydä katsastamas...   ::)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 13.02.10 - klo:21:03
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä



jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ?????

....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D



## Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi ###

Sillä että kone saadaan hetkellisesti kestämään suurta tehoa, kun paino, kulutus, äänenvoimakkuus, huollettavuus ja huoltoväli ovat yhdentekeviä, ei ole mitään tekemistä moottorin todellisen tuotekehityksen kanssa.

Kyllähän myyntimiehet tästä "tuotekehityksestä" jauhaa ja pullinkimiehet vouhkaa mutta kyllä todellinen tuotekehitys syntyy (ja on syntynyt tuon viimeiset 20 vuotta) simuloimalla malleja ja testaamalla niitä kentällä niille tarkoitetuissa olosuhteissa. Myös linnavuoressa.

Niin eikös tämäkin ketju aloitettu sillä että koko kesänä ei konetta ole avattu. ::) Aika hissua tuotekehitysta sanoon minä, showta se vaan on, kallista komiaa....... ;)

Vähän pitää olla lapsenmieli jos uskoo siihen että sisu-diisselin R&D osasto istuu pullinkia vuodesta toiseen kattomassa ja odottamassa että mikä mäntä tällä kertaa sulaa... ;D

Oikea kehitystyö vaatii kontrolloidut olosuhteet että testit voidaan toistaa riittävissä määrin halutun tuloksen saamiseksi!  8)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: hl - 13.02.10 - klo:21:09
Mikähän tämä ny on?
se on se kusitiisel, maailman surkein jäteöljy vatkain   ::)
suomalaisen insinööri TAIDOTTOMUUDEN malli esimerkki, kaikkien puusilmien suosima  ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 13.02.10 - klo:21:13
Eiku nyt mä sen tajusin! Se ON kehitetty pullinkiradalla! Itseäni lainaten:



......paino, kulutus, äänenvoimakkuus, huollettavuus ja huoltoväli ovat yhdentekeviä........


 :D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: hl - 13.02.10 - klo:21:17
Eiku nyt mä sen tajusin! Se ON kehitetty pullinkiradalla! Itseäni lainaten:



......paino, kulutus, äänenvoimakkuus, huollettavuus ja huoltoväli ovat yhdentekeviä........


 :D
näin se homma etenee... ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:10:19
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä



jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ?????

....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D



## Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi ###

Sillä että kone saadaan hetkellisesti kestämään suurta tehoa, kun paino, kulutus, äänenvoimakkuus, huollettavuus ja huoltoväli ovat yhdentekeviä, ei ole mitään tekemistä moottorin todellisen tuotekehityksen kanssa.

Kyllähän myyntimiehet tästä "tuotekehityksestä" jauhaa ja pullinkimiehet vouhkaa mutta kyllä todellinen tuotekehitys syntyy (ja on syntynyt tuon viimeiset 20 vuotta) simuloimalla malleja ja testaamalla niitä kentällä niille tarkoitetuissa olosuhteissa. Myös linnavuoressa.

Niin eikös tämäkin ketju aloitettu sillä että koko kesänä ei konetta ole avattu. ::) Aika hissua tuotekehitysta sanoon minä, showta se vaan on, kallista komiaa....... ;)

Vähän pitää olla lapsenmieli jos uskoo siihen että sisu-diisselin R&D osasto istuu pullinkia vuodesta toiseen kattomassa ja odottamassa että mikä mäntä tällä kertaa sulaa... ;D

Oikea kehitystyö vaatii kontrolloidut olosuhteet että testit voidaan toistaa riittävissä määrin halutun tuloksen saamiseksi!  8)

vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: viiri45 - 14.02.10 - klo:13:40
vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: hl - 14.02.10 - klo:21:37
vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D
polttoturpeen kovan lämpöarvon salaisuus piilee näköjään suolahdessa..  ::)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Greenpwr - 14.02.10 - klo:21:54
vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D
polttoturpeen kovan lämpöarvon salaisuus piilee näköjään suolahdessa..  ::)
Vanhaan hyvään, valtionmetallin, aikaan, kun testisaralle oli tulijoita ihan liikaa, vapolle ei saanut sopimusta, jos ei ollut uuden valtun kauppakirjaa esittää...
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: hl - 14.02.10 - klo:21:59
vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D
polttoturpeen kovan lämpöarvon salaisuus piilee näköjään suolahdessa..  ::)
Vanhaan hyvään, valtionmetallin, aikaan, kun testisaralle oli tulijoita ihan liikaa, vapolle ei saanut sopimusta, jos ei ollut uuden valtun kauppakirjaa esittää...
pahasti kuulostaa itänaapurin touhulta, onneksi ajat ovat muuttuneet ja urakoitsijat saavat ajaa ihan oikeilla traktoreillakin  ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: SKF - 14.02.10 - klo:22:04


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D
[/quote]

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Solifer1 - 14.02.10 - klo:22:09
Kun minä ostin jd,niin muuan taksisuhari/turveyrittäjä tuli jutteleen. Sanoi että saksalainen tekee nätisti käyvän koneen mutta kun tehoja tarvitaan niin valmetti pitää olla. Hänellä oli 8400 valmetti ja samantehoinen DF. Eipä siihen juuri ollu lisättävää kun 455 valmetti sai kronokseen 3150n samaan vauhtiin kun nelimukinen JD. Ja valmetin saa pakkasillakin käyntiin jd.n tilanne aivan eri ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:22:12


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
[/quote]john deere mies laskee 12345678 OHO, perskules mistäs minä löydän kestävän puulaatikon, nauraskohan ne saksassa jos perunaboksissa lähettäs ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: SAS - 14.02.10 - klo:22:17
Nyt kun tälläkin palstalla on tullut ilmi että kaikki kotimaassa valmistettu ja tuotettu on laadultaan erittäin heikkoa esim ;traktorit ,erilaiset maatalouskoneet ,maito ,liha ,vilja,kaikki kotimaiset muutkin elintarvikkeet,laivat ,paperikoneet,paperi,sellu,puutavara ym ym.
Laman torjumiseksi aloitetaan kampanja ja ostetaan aina tuontitavaraa ei koskaan kotimaassa tuotettua tai valmistettua.
Näin tukisimme muiden maiden taloutta ja kun heidän talous nousee lamasta he saattavat ostaa meiltä nuo epäkurantit tavaramme.
Ostetaan huippukalliita Fend tarktoreita,ylilaadukkaita Ferkuja ja rokkovalusta tehtyjä Nyykkäreitä mutta kaikki niin ah`laadukkaita.
Sillä tavoin tukisimme Keski-Euroopan koko maatalousklusteria.
Oma maatalous kyllä tulee toimeen vaikka joutuisimme viemään tappiolla sen mitä lisääntynyt elintarvike tuonti syrjäyttäisi kotimaan ruokakaupassa.Ja kyllähän valtio pitää huolen maajussista onhan se aina pitänyt siitä ei kannata murehtia.
Nyt kaikki ostamaan tuontikoneita ja elintarvikkeita esim erittäin maukkaita juustoja ja Arlan edullista maitoa näin toimien noustaan lamasta ja maataloutemme nousee uuteen päivän sarastukseen
toiveikkaampana kuin koskaan ennen.
Tehdään juuri päinvastoin kuin Saksan kansa on tehnyt he arvostavat omaa työtään ja ostavat kotimaisia tuotteita aina kun se on mahdollista.Ollaan kuin oman maan terroristeja ja suositaan aina tuontitavaraa ,tehdään vaikka kiusaa naapurille joka sattumoisin on vaikka Atrialla töissä tai Valiolla .

Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Greenpwr - 14.02.10 - klo:22:31


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
john deere mies laskee 12345678 OHO, perskules mistäs minä löydän kestävän puulaatikon, nauraskohan ne saksassa jos perunaboksissa lähettäs ;D ;D ;D ;D
[/quote]


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
john deere mies laskee 12345678 OHO, perskules mistäs minä löydän kestävän puulaatikon, nauraskohan ne saksassa jos perunaboksissa lähettäs ;D ;D ;D ;D
[/quote]
Kyllä ne omansa tuntee, vaikka tuliskin pottulaatikossa ja yrittävät laittaa kuntoon, ihan aina ei eka kerralla onnaa. Viime kesänä naapurin T151 murenteli laatikon 120h kohdalla, ei turvesuolla, muuten vaan tais ahistaa, ko laite taitaa olla eräällä kaenuulaisella oppilaitoksella hommissa, korvaavaksi tullut samanlainen tarvihti etuakseliin öljyä pitävän stefan, mutta sen jälkeen on tainnut elämä maistua. Saman isännän aikasempi T130 sekotteli veet ja öljyt n3000h, kohdalla, pullinkitestatussa lohkossa valuhuokonen. Tuon rinnalla meikäläisen reilu 4000 autopwr tuntia olleet aikalailla tapahtumaköyhiä...
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: eikka - 14.02.10 - klo:22:34
Suomalaiset maanviljelijät eivät luota kotimaiseen ammattitaitoon, muuhun kuin omaansa. Ei osata arvostaa kotimaisen teollisuuden tuotteita,  muissa maissa "kotimainen" on aina ensisijalla. Mutta maanviljelijät huutavat kurkku suorana kun jotain ulkolaista elintarviketta tuodaan suomeen.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: hl - 14.02.10 - klo:22:39
Suomalaiset maanviljelijät eivät luota kotimaiseen ammattitaitoon, muuhun kuin omaansa. Ei osata arvostaa kotimaisen teollisuuden tuotteita,  muissa maissa "kotimainen" on aina ensisijalla. Mutta maanviljelijät huutavat kurkku suorana kun jotain ulkolaista elintarviketta tuodaan suomeen.
siis tarkoitit varmaankin kotimainen ammattitaidottomuus.. malli esimerkkinä junkkarin niitomurskaimet, valmet/valtra ym. ym..
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:22:57


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
john deere mies laskee 12345678 OHO, perskules mistäs minä löydän kestävän puulaatikon, nauraskohan ne saksassa jos perunaboksissa lähettäs ;D ;D ;D ;D


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
john deere mies laskee 12345678 OHO, perskules mistäs minä löydän kestävän puulaatikon, nauraskohan ne saksassa jos perunaboksissa lähettäs ;D ;D ;D ;D
[/quote]
Kyllä ne omansa tuntee, vaikka tuliskin pottulaatikossa ja yrittävät laittaa kuntoon, ihan aina ei eka kerralla onnaa. Viime kesänä naapurin T151 murenteli laatikon 120h kohdalla, ei turvesuolla, muuten vaan tais ahistaa, ko laite taitaa olla eräällä kaenuulaisella oppilaitoksella hommissa, korvaavaksi tullut samanlainen tarvihti etuakseliin öljyä pitävän stefan, mutta sen jälkeen on tainnut elämä maistua. Saman isännän aikasempi T130 sekotteli veet ja öljyt n3000h, kohdalla, pullinkitestatussa lohkossa valuhuokonen. Tuon rinnalla meikäläisen reilu 4000 autopwr tuntia olleet aikalailla tapahtumaköyhiä...
[/quote]eräs tuttu keskustan huoltoaseman pitäjä naureli että kun kuudelta aamulla aukasee ovet ni valtramiehillä on kiire kahvipannulle ja johndeeremiehillä käsiä pesemään ;D ;D ;D ;D traktoreista on mukava väitellä, rauhallisekki miehet hiiltyy arvostelun sattuessa omalle kohdalle :D :D :D :D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:23:07


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
john deere mies laskee 12345678 OHO, perskules mistäs minä löydän kestävän puulaatikon, nauraskohan ne saksassa jos perunaboksissa lähettäs ;D ;D ;D ;D


Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Äläh ny! Soon ottannu mallia visuaalisesta aamuhuallosta Belarukselta!

Aamulla lasket notta yhreksän prunnia alla! Voi lähtiä!
Vaan kahreksan! Okei tuanne lisättävä Ööliä! :P
john deere mies laskee 12345678 OHO, perskules mistäs minä löydän kestävän puulaatikon, nauraskohan ne saksassa jos perunaboksissa lähettäs ;D ;D ;D ;D
Kyllä ne omansa tuntee, vaikka tuliskin pottulaatikossa ja yrittävät laittaa kuntoon, ihan aina ei eka kerralla onnaa. Viime kesänä naapurin T151 murenteli laatikon 120h kohdalla, ei turvesuolla, muuten vaan tais ahistaa, ko laite taitaa olla eräällä kaenuulaisella oppilaitoksella hommissa, korvaavaksi tullut samanlainen tarvihti etuakseliin öljyä pitävän stefan, mutta sen jälkeen on tainnut elämä maistua. Saman isännän aikasempi T130 sekotteli veet ja öljyt n3000h, kohdalla, pullinkitestatussa lohkossa valuhuokonen. Tuon rinnalla meikäläisen reilu 4000 autopwr tuntia olleet aikalailla tapahtumaköyhiä...
[/quote]eräs tuttu keskustan huoltoaseman pitäjä naureli että kun kuudelta aamulla aukasee ovet ni valtramiehillä on kiire kahvipannulle ja johndeeremiehillä käsiä pesemään ;D ;D ;D ;D traktoreista on mukava väitellä, rauhallisekki miehet hiiltyy arvostelun sattuessa omalle kohdalle :D :D :D :D

[/quote] Lumitöissä tuppaa ainakin olemaan kädet aina mustat kun kahville menee tiedä sitten johtuuko se deutsista vai noista veeitun porteista ja avaimia on paha etsiskellä nipusta hanskat kädes mutta kahville mennessä saa kädet pestä  ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Oksa - 15.02.10 - klo:20:06
joo, ja porttien lukot on pakkasilla perseestä!   tulis talvi ja tappas poikkeen!
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: realisti - 15.02.10 - klo:20:24
kyllä suomessa hyvääkin tehdään, omia kokemuksia:

Elho: Uudet mallit poikkeuksetta alkuun jollain lailla epäkurantteja, myöhempiin joita parannettu voi ehkä luottaa.

Junkkari: Vanhat mallit jotka olleet pitkään tuotannossa kestää kohtuullisesti normaalikäyttöä, ei urakkakäyttöön tai kovempikouraiselle. Uusissa malleissa lähes poikkeuksetta jotain tauteja.

valtra: karu työkalu jolla työn tekee, Uusi tekniikka välillä tuottanut päänvaivaa, mutta pääosin toimivaa tavaraa.

Tume: Kun pysyy uutuuksista erossa tekee näilläkin työt, laatu omasta mielestäni varsin kelvollista

Juko: Onneksi tuotanto loppuu!

Potila: Yleisestä käsityksestä huolimatta tekevät mielestäni loistavalla hinta-laatusuhteella olevaa tavaraa.

Multiva: Älä osta uutuutta, muuten kelpo pelejä mm. viimeistely huippuluokkaa!

Ylö, eho, wärtsilä: Kaikki kamat aivan leluja, mutta eipä kukaan suomalainen tuohon aikaan osannut laatua vaatiakaan.

Tuhti: vanhat tuotteet pomminkestäviä, uusista joissain maööeissa pikku lapsusia mutta kelvollista liki kaikki.

nämä siis ihan omaa tuntumaa.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Skynet - 15.02.10 - klo:20:39
Olenpa joskus harrastellut tuota moottoriurheilua.
Ja kun tehtaan tuella koneita tehdään niin jätetäänpäs ne vakioon vertaukset mainosmiehille.
Myös ammattitaitoinen koneentekijä vaikka ei tehtaalta erikoisvalettuja lohkoja saakkaan kuvattavaksi :P tekee normaali koneesta paaaljon enemmän tehoa kestävän kuin vakio.
Mutta tuo tehtaan tuella on kova sana.
Eikä tässä valmettia mollata. Kaikilla sama homma.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: JaskaR - 15.02.10 - klo:21:08
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: SAS - 15.02.10 - klo:22:02
Talvilöpö pitää olla aina omassa säiliössä eikä kesälöpön sekaan .
Farmarisäiliö pitää puhistaa aika ajoin.
Hyvä konsti kun kattoo säiliöön kovalla pakkasella niin siellä killuu valkoista piimää ei ihme vaikka ei traktori meinaa käynnistyä.
Onhan cr moottorit rantumpia vedelle , moskalle ja piimävellille.
Tätä vaan ei moni tajua että polttoaine pitää olla PUHDASTA.
Farmaritankissa kasvaa myös levää silläpä se pitää puhdistaa säännöllisin väliajoin.
99,9 % vika on isännän tarjoamassa polttoaineessa!
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Teroman - 06.03.10 - klo:18:54


Junkkari: Vanhat mallit jotka olleet pitkään tuotannossa kestää kohtuullisesti normaalikäyttöä, ei urakkakäyttöön tai kovempikouraiselle. Uusissa malleissa lähes poikkeuksetta jotain tauteja.


Tume: Kun pysyy uutuuksista erossa tekee näilläkin työt, laatu omasta mielestäni varsin kelvollista

Juko: Onneksi tuotanto loppuu!

Multiva: Älä osta uutuutta, muuten kelpo pelejä mm. viimeistely huippuluokkaa!


Tume Laser  kiilavannas kombi  vaiko Junkkari Maestro multiseed  ??
 ???
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Wejjo - 06.03.10 - klo:19:13
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.

Onhan se nyt tiedossa ollut yleisesti koko cr-koneiden olemassaolon ajan, että ovat tarkkoja polttoaineesta ja suodatinten kunnosta - ei niihin pidä paskasista säiliöistä tankata.

Kun nuo asiat on kunnossa niin ei mitään ongelmaa. Itse jouduin juuri käynnistämään -24 asteesta kylmiltään rekan vetoavuksi valtran, eikä minkäänlaista ongelmaa. Normaalisti toki lohkolämmittimessä, ja lämmitettynä ajeltu yli 30 asteen pakkasissa ilman ongelmia.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: rt - 06.03.10 - klo:19:34
....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D
Kyllä ne kaikkein nopeimmat, eli nitromotit perustuvat Moparin Hemiin.

Mitä tulee pullingiin, niin minä en ainakaan halua rahoittaa mitään urheilua/harrastusta tuotteitten ostohinnoissa.
Yksi syy lisää pysyä erossa suolahden sepelimyllyistä :D ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Skynet - 06.03.10 - klo:20:27
Ei odoteta pakkasia vaan vaihdetaan talvilöpöön aikanaan. Se sekoittuminen, kesä jää asumaan tankin pohjaan ja ongelmia piisaa.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 07.03.10 - klo:22:20
....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D
Kyllä ne kaikkein nopeimmat, eli nitromotit perustuvat Moparin Hemiin.

Mitä tulee pullingiin, niin minä en ainakaan halua rahoittaa mitään urheilua/harrastusta tuotteitten ostohinnoissa.
Yksi syy lisää pysyä erossa suolahden sepelimyllyistä :D ;D

Ai onko jenkeissä tehty muutakin kun iso- ja pikkulohkoa. ???

 ;D ;D ;D

Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 07.03.10 - klo:22:32
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä



jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ?????

....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D



## Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi ###

Sillä että kone saadaan hetkellisesti kestämään suurta tehoa, kun paino, kulutus, äänenvoimakkuus, huollettavuus ja huoltoväli ovat yhdentekeviä, ei ole mitään tekemistä moottorin todellisen tuotekehityksen kanssa.

Kyllähän myyntimiehet tästä "tuotekehityksestä" jauhaa ja pullinkimiehet vouhkaa mutta kyllä todellinen tuotekehitys syntyy (ja on syntynyt tuon viimeiset 20 vuotta) simuloimalla malleja ja testaamalla niitä kentällä niille tarkoitetuissa olosuhteissa. Myös linnavuoressa.

Niin eikös tämäkin ketju aloitettu sillä että koko kesänä ei konetta ole avattu. ::) Aika hissua tuotekehitysta sanoon minä, showta se vaan on, kallista komiaa....... ;)

Vähän pitää olla lapsenmieli jos uskoo siihen että sisu-diisselin R&D osasto istuu pullinkia vuodesta toiseen kattomassa ja odottamassa että mikä mäntä tällä kertaa sulaa... ;D

Oikea kehitystyö vaatii kontrolloidut olosuhteet että testit voidaan toistaa riittävissä määrin halutun tuloksen saamiseksi!  8)

vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Hmmm..... Minkähän takia eivät tuolta Saksasta ja Ranskasta ole innokkaita lähtemään tänne pohjolaan..... :D

A. On vehkeet omasta takaa

B. Ei haluta paljastaa omaa kehitystä Vapo/Valtra desanteille

C. Laitteisto on vieras, kielimuuri välissä ja aika rahaa

D. Ei vaan kiinnosta "Vaeppå testbesnch"

Vai voiskohan se olla kaikki noi edellä mainitut syyt, mitä veikkaat. :o

 ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: landehande - 08.03.10 - klo:06:48
vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Juu, ja suokuoppa on lähellä.  ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Mickey - 08.03.10 - klo:08:59
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.

Onhan se nyt tiedossa ollut yleisesti koko cr-koneiden olemassaolon ajan, että ovat tarkkoja polttoaineesta ja suodatinten kunnosta - ei niihin pidä paskasista säiliöistä tankata.

Kun nuo asiat on kunnossa niin ei mitään ongelmaa. Itse jouduin juuri käynnistämään -24 asteesta kylmiltään rekan vetoavuksi valtran, eikä minkäänlaista ongelmaa. Normaalisti toki lohkolämmittimessä, ja lämmitettynä ajeltu yli 30 asteen pakkasissa ilman ongelmia.

"Kyllähän se tämä talvi on koetellu. Onneksi näitä ei ole kuin kerran 30 vuodessa". Todettiin mulle jo kolmannella suodatin haku reissulla valtran pisteessä. No suotimet loppu kun muutkin isännät paini saman ongelman kanssa. Tämä talvi on osottanut sen että ei valtteria voi myydä enää ainoa talvikoneena. Minulla itellä alko nuitten cr koneiden kanssa ongelmat välittömästi ku elohopea laski -24. No lainattiin naapurista casea ja jd:tä että saatiin apetta tehtyä ja vielä samasta tankista aineet. Jos joku kehuu vielä mulle linnavuoren koneitten talvi varmuutta niin selekään tulee. Saatiin kyllä casesta öljyt pihalle -36 kelillä ku huohotin jääty, mutta se kävi kuitenkin:) Weijo se on ihan turha syytellä ainetta ja paskasia säiliöitä kun kone ei pakkasta enää kestä.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: icefarmer - 08.03.10 - klo:09:33
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.

Onhan se nyt tiedossa ollut yleisesti koko cr-koneiden olemassaolon ajan, että ovat tarkkoja polttoaineesta ja suodatinten kunnosta - ei niihin pidä paskasista säiliöistä tankata.

Kun nuo asiat on kunnossa niin ei mitään ongelmaa. Itse jouduin juuri käynnistämään -24 asteesta kylmiltään rekan vetoavuksi valtran, eikä minkäänlaista ongelmaa. Normaalisti toki lohkolämmittimessä, ja lämmitettynä ajeltu yli 30 asteen pakkasissa ilman ongelmia.

"Kyllähän se tämä talvi on koetellu. Onneksi näitä ei ole kuin kerran 30 vuodessa". Todettiin mulle jo kolmannella suodatin haku reissulla valtran pisteessä. No suotimet loppu kun muutkin isännät paini saman ongelman kanssa. Tämä talvi on osottanut sen että ei valtteria voi myydä enää ainoa talvikoneena. Minulla itellä alko nuitten cr koneiden kanssa ongelmat välittömästi ku elohopea laski -24. No lainattiin naapurista casea ja jd:tä että saatiin apetta tehtyä ja vielä samasta tankista aineet. Jos joku kehuu vielä mulle linnavuoren koneitten talvi varmuutta niin selekään tulee. Saatiin kyllä casesta öljyt pihalle -36 kelillä ku huohotin jääty, mutta se kävi kuitenkin:) Weijo se on ihan turha syytellä ainetta ja paskasia säiliöitä kun kone ei pakkasta enää kestä.
sehän on selvä että mitä korkeammaks nousee ruiskutuspaineet, sitä pienemmäksi muuttuu "välykset" ruiskutuslaitteissa ja sitä tiheämpiä pitää olla suodattimien joten polttoaineen laatu ja oikea säilytys korostuu. naapurin kahteen kuorma-autoon oli tankattu saman yhtiön talvilaatua mutta eripaikasta, ja viikonlopun jälkeen toinen lähti käyntiin kuin ei mitään, toinen taas ryki vikatilassa siihen asti kunnes kosaanilla olivat saaneet tankin lämpimäks. autot vielä samanlaisia, vajaa vuosi ikäeroa.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: nautafarmari - 08.03.10 - klo:11:06
Selkään saannin uhallakin.  :o
Agrin talvilaadulla temppuili reilun 20 asteen pakkasessa, teboilin laadut kun saatiin tankkiin, ei mitään ongelmia kovemmallakaan pakkasella.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: hvinnamo - 08.03.10 - klo:15:00
Ai Agrilla on oma öljylähdekin??  :)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 08.03.10 - klo:15:48
Selkään saannin uhallakin.  :o
Agrin talvilaadulla temppuili reilun 20 asteen pakkasessa, teboilin laadut kun saatiin tankkiin, ei mitään ongelmia kovemmallakaan pakkasella.

Ei taida ketään kiinnostaa tällä hetkellä miten agrilla menee, parempi vaan kun hukkuisivat omaan soppaansa....... >:(
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: nautafarmari - 08.03.10 - klo:15:50
Ai Agrilla on oma öljylähdekin??  :)


Eiköhän liene kuskit jotain välilaatua tuonu, talvilaadun sijasta. No, eipä tartte toiste agrista tilata.
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: mike - 08.03.10 - klo:17:29
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä

Molin yksin kummä synnyyin eikä ketään ollu kotona.  ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 08.03.10 - klo:18:25
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä

Molin yksin kummä synnyyin eikä ketään ollu kotona.  ;D

...ja ainut valo pimeydessä oli valmetin öljynpainevalo, siitä tämä kaikki alkoi. :D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Teroman - 08.03.10 - klo:18:43

Aikanaan 700 valmetilla ajettiin niin että pakoputkesta tuleva lieska oli ainut työvalo,,,,,,,,,

HUH
 ???
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 08.03.10 - klo:18:59
Se on ihan sama mitä kirjottaa.

Tämä yks mies laittaa aina just sen verran yli että se juttu menee vituiks. :D

Nimee ei mainita. ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Teroman - 08.03.10 - klo:21:24

Verku ?
 :'(

Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Verku - 08.03.10 - klo:21:32
 ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: sirkussonni - 08.03.10 - klo:21:41

Aikanaan 700 valmetilla ajettiin niin että pakoputkesta tuleva lieska oli ainut työvalo,,,,,,,,,

HUH
 ???



Niin oli muuten meijän satakuusviitoses ja satakasiviitoseskii ketunhäntä piipun päässä. Uljasta katteltavaa pikkupojan silmissä. Isä anto ajo-ohjeet: Sitten kun alkaa pakoputken pää punottaa keltasena, helppaa vähän ettei putki sula. Ja se olikin sitten jännää ajella ja seurata että koska se on "liian keltanen".
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: landehande - 09.03.10 - klo:07:12

Verku ?
 :'(



 :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: sorkkis - 09.03.10 - klo:17:27

Aikanaan 700 valmetilla ajettiin niin että pakoputkesta tuleva lieska oli ainut työvalo,,,,,,,,,

HUH
 ???



Niin oli muuten meijän satakuusviitoses ja satakasiviitoseskii ketunhäntä piipun päässä. Uljasta katteltavaa pikkupojan silmissä. Isä anto ajo-ohjeet: Sitten kun alkaa pakoputken pää punottaa keltasena, helppaa vähän ettei putki sula. Ja se olikin sitten jännää ajella ja seurata että koska se on "liian keltanen".
Mää jätin massikan valmet 700 taakseni kun ajettiin kilpaa päisteessä , mää kylvin massikka muokkas . Ei kahteen viikkoon naapuri morjenstannu .  :D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: sirkussonni - 09.03.10 - klo:17:53
Mää jätin massikan valmet 700 taakseni kun ajettiin kilpaa päisteessä , mää kylvin massikka muokkas . Ei kahteen viikkoon naapuri morjenstannu .  :D


Molemmat pääsi vähemmällä! ;D
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: landehande - 09.03.10 - klo:19:49

Aikanaan 700 valmetilla ajettiin niin että pakoputkesta tuleva lieska oli ainut työvalo,,,,,,,,,

HUH
 ???



Niin oli muuten meijän satakuusviitoses ja satakasiviitoseskii ketunhäntä piipun päässä. Uljasta katteltavaa pikkupojan silmissä. Isä anto ajo-ohjeet: Sitten kun alkaa pakoputken pää punottaa keltasena, helppaa vähän ettei putki sula. Ja se olikin sitten jännää ajella ja seurata että koska se on "liian keltanen".
Mää jätin massikan valmet 700 taakseni kun ajettiin kilpaa päisteessä , mää kylvin massikka muokkas . Ei kahteen viikkoon naapuri morjenstannu .  :D

Kuules sorkkis!!!  Ajoin tänään Välitien ohi Kosken Teepeelle ja vonkasin munkkikaffeita Hessun piikkiin ja eivät antaneet. Eiks tää ollu so***** juttu, et sul on siel piikki auki?
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Teroman - 15.03.10 - klo:15:45

Valtu lähtee kuin sika makuulta ;

http://www.youtube.com/watch?v=LYAvf2JzG0c
 :-X
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: VeVe - 06.04.10 - klo:10:37
Linnavuoresta kuuluu kummia...kehitteillä V12 moottori. Mitenhän sitten lähtee....
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: bobbari - 06.04.10 - klo:18:58
Linnavuoresta kuuluu kummia...kehitteillä V12 moottori. Mitenhän sitten lähtee....
    Valtran koeajokiertueella kopasin pikku fenttiä...     Tuttu platkutus oli pellin alla tyhjäkäynnillä,
  hyttiin ei kuulunut enää "puolimoottorin" ääni.    Mitään muuta yhteistä vanhaan pikkukakkosen
  moottoriin ei löytynyt.    Nollasta neljäänkymppiin 7 sekuntia...!      Terhakka oli ja tosi ketterä !
  Ja pitäis olla tosi taloudellinen...     Ihmeellistä kyllä jos tuttu sisu on ferkussa tai fentissä niin
  moottorin kulutus pienempi ja käynti pehmeämpi    ??? ??? ???     Saksalainen insinööri on
  vielä hiukan parannellut ominaisuuksia !   :o :o :o
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: D-Tune - 08.04.10 - klo:20:18
1500 h ajettu sisuriisseli ja savuttaa sinistä oikeen perhanasti ja venttiilivälys oli myös ollu toista senttiä....täytyy ottaa vireota
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Mickey - 08.04.10 - klo:20:54
1500 h ajettu sisuriisseli ja savuttaa sinistä oikeen perhanasti ja venttiilivälys oli myös ollu toista senttiä....täytyy ottaa vireota

Tämä ei ole ollenkaan uusi asia ;)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: Ojala - 08.04.10 - klo:21:23
Linnavuoresta kuuluu kummia...kehitteillä V12 moottori. Mitenhän sitten lähtee....

Voi sitä sinisen savun määrää ! :o
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: 3070 E - 08.04.10 - klo:21:34
Ajoittain sinistä ja ajoittain valkoista.  :)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: bobbari - 08.04.10 - klo:22:43
Linnavuoresta kuuluu kummia...kehitteillä V12 moottori. Mitenhän sitten lähtee....

Voi sitä sinisen savun määrää ! :o
   Ei siniseen sauhuun mut sisu dieselin moottoreihin on paatuneimmankin fenttimiehen pikkuhiljaa
 alettava totuttautumaan...    ;D ;D ;D
 
 Selvä sanoma fentin puolelta: Oman moottorivalmistajan moottoreita aletaan käyttämään sitä
 mukaan kun uusia mallisarjoja tulee... :-* :-* :-*

 Ei sen puoleen enään jää kaipaamaan vanhoja MWM moottoreita...    Tähtitieteelliset osahinnat!!!
 Mutta ei sen puoleen kyllä sisu ja valtrakin taitaa jo nykyään sen hinnoittelun... 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: D-Tune - 09.04.10 - klo:22:01
kyllä se Cummins on paras!
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: bobbari - 10.04.10 - klo:20:18
kyllä se Cummins on paras!
    Kyllä siinä on luotettavuus huipussaan.   Eikä kuluta paljoa polttoainetta voimaan nähden!
 
  Arvostettu jenkkilehti kysyi lukijoiltaan dieselmoottorien kuningasta:
  Ehdoton ykkönen              CATERPILLAR
              kakkonen            CUMMINS
  sitten tuli iso väli, sitten muut helistimet!        8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Kirjoitti: KJL - 10.04.10 - klo:21:05
Linnavuoresta kuuluu kummia...kehitteillä V12 moottori. Mitenhän sitten lähtee....

JOO! Käyttävät kuulemma tuota (http://www.youtube.com/watch?v=VF-VnooNaDA) mallina...

Tai sitte tätä. (http://www.youtube.com/watch?v=TraMymFtqqk&feature=related)

Tässä (http://www.youtube.com/watch?v=j5fFh31Ejmk&feature=related) video protoversioiden testauksesta...