Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hukkatunnit  (Luettu 10963 kertaa)

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: hukkatunnit
..nii, ja voiks Sampolla puidessakaan puhua tehotunneista?.. :o
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.

Laskuttavatko "ammattilaiset" pelkästään päällä- tai allaoloajoista  ???

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.

Entä ojaanajossa?

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.

Laskuttavatko "ammattilaiset" pelkästään päällä- tai allaoloajoista  ???

Hyvä kysymys, johon venäläisellä prostituoidulla vastaus.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.

Entä ojaanajossa?

Eipä ole käytännön tietoa, mutta mielenkiintoisia olisivat puimakoneella ajettujen hirvikolarien tilastot.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: hukkatunnit
Sellainen pointti että mitä pienempi kone, sitä vähemmän hukkatunteja... Kauimmaiset lohkot noin 20km:n päässä ja noin kaukana käytävä käytännössä vähintään kolme kertaa syksyssä, optimi kaksi reissua. Käytännössä aina kun pelloille lähdetään, puhutaan kilometreistä. Alle 2 kilometrin säteellä maksimissaan 20% puitavasta alasta.

Kauas ajaminen ei välttämättä ole puintimielessä hukkatunteja jos ajamisen voi hoitaa aamu/iltakasteen aikaan. Kesken päivän siirtymiset on sitten pahemmin hyötyajasta poissa.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.
Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.
Entä ojaanajossa?
Eipä ole käytännön tietoa, mutta mielenkiintoisia olisivat puimakoneella ajettujen hirvikolarien tilastot.

Hirvieläinonnettomuuteen voi joutua vaikka polkupyörällä:
http://www.ts.fi/online/lahialue/163296.html

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.

Laskuttavatko "ammattilaiset" pelkästään päällä- tai allaoloajoista  ???

Hyvä kysymys, johon venäläisellä prostituoidulla vastaus.

Miten tuon niiltä kysyy  ???

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Meillä vietiin puimakone aina pyörien päällä. Koskaan ei olut tieajossa rattaiden alapuolella.

Laskuttavatko "ammattilaiset" pelkästään päällä- tai allaoloajoista  ???

Hyvä kysymys, johon venäläisellä prostituoidulla vastaus.

Miten tuon niiltä kysyy  ???

Esimerkiksi:
Paljonko maksaa?
Pannaanko halvalla?
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: hukkatunnit
"Hirvieläinonnettomuuteen voi joutua vaikka polkupyörällä:"

On tuo koettu :mopedin etupyörään tuli joskus 70-luvulla peuranvasa ja eikun siitä nurin samantein.Vieläkin näkyy arpi mahanahassa muistomerkkinä.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: hukkatunnit
Ihmeen paljon tulee tunteja ainakin claasiin puituihin hehtaareihin nähden. Kolmannes tunneista tahtoo tulla helposti muusta kun puintityöstä. Jos tuolla perusteella rupeat nostamaan joko kaikkien asiakkaiden tai ainoastaan pikkutilallisten taksoja niin voi perimmäiset kysymykset koko hommassa lähestyä.

No tuo taksan kohdallaan oleminen ei ole ongelma, kun sen on OLTAVA ja ollutkin kohdallaan , kun ei seuralla ole muutakaan millä sen puiman maksaisi  :D

Mutta ainahan toimintaa voisi kehittää jolloin taksaa voisi kenties alentaa, sehän se on tuon yhteiskonehomman idea, tuottaa jäsenilleen palvelu mahdollisimman halvalla.

Jos sitten kylältä joku alkaa ajamaan vielä halvemmalla perämettiensä voimalla, niin mehän tietenkin lopetamme heti, koska sehän toteuttaisi tuon em. tarkoituksen

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: hukkatunnit
Sellainen pointti että mitä pienempi kone, sitä vähemmän hukkatunteja... Kauimmaiset lohkot noin 20km:n päässä ja noin kaukana käytävä käytännössä vähintään kolme kertaa syksyssä, optimi kaksi reissua. Käytännössä aina kun pelloille lähdetään, puhutaan kilometreistä. Alle 2 kilometrin säteellä maksimissaan 20% puitavasta alasta.

Kauas ajaminen ei välttämättä ole puintimielessä hukkatunteja jos ajamisen voi hoitaa aamu/iltakasteen aikaan. Kesken päivän siirtymiset on sitten pahemmin hyötyajasta poissa.


On ne siinä mielessä hukkatunteja, että kuluja on siitä siirtoajostakin, ja ne pitää laskutukseen sisältyä tavalla tai toisella. Työtehon kannalta tietenkin pitkät siirtymät pitää saada järjestettyä puintikelien ulkopuolella.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: hukkatunnit
Epäselvä käsite tuo tehotunnit. Meinaako sitä aikaa, kun puimakone ei ole ollut päällä. Eli sisältää tieajot yms.

Eiku se milloin pöytä on ollut leikkuukorkeudessa ts. milloin puitavaa on mennyt sisälle. Kelatunneissa tyhjennykset, pienet siirtymät lohkojen välillä kun puintikoneistoa ei sammuteta,päisteet jne.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: hukkatunnit
Ihmeen paljon tulee tunteja ainakin claasiin puituihin hehtaareihin nähden. Kolmannes tunneista tahtoo tulla helposti muusta kun puintityöstä. Jos tuolla perusteella rupeat nostamaan joko kaikkien asiakkaiden tai ainoastaan pikkutilallisten taksoja niin voi perimmäiset kysymykset koko hommassa lähestyä.

No tuo taksan kohdallaan oleminen ei ole ongelma, kun sen on OLTAVA ja ollutkin kohdallaan , kun ei seuralla ole muutakaan millä sen puiman maksaisi  :D

Mutta ainahan toimintaa voisi kehittää jolloin taksaa voisi kenties alentaa, sehän se on tuon yhteiskonehomman idea, tuottaa jäsenilleen palvelu mahdollisimman halvalla.

Jos sitten kylältä joku alkaa ajamaan vielä halvemmalla perämettiensä voimalla, niin mehän tietenkin lopetamme heti, koska sehän toteuttaisi tuon em. tarkoituksen
Jos sille rahtipuinnille olisi kysyntää sesongin ulkopuolella vaikkapa helmikuussa niin minä pystyisin ehkä viiteenkymppiin hehtaari ajaa kunhan ajettavaa on riittävästi :D :D Sis alv :D :D