Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paljoko  (Luettu 4000 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Paljoko
Mo money, mo problems... näinhän se on ihmisen elämässä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Paljoko

  Tein laskelman

Maksoin sähkölaskun 420€. Jos rahat olisivat olleet pääomaverotettuja puunmyyntituloja, niin puuta olisi pitänyt myydä 600€ edestä. Veroa 180€ Sähkölaskussa on alv:tä ja sähköveroa 164€. Siihen sähkölaskuun pitää myydä 40m3 kuitupuuta. Määrä on läshes täysperävaunullinen rekkakuorma. Minä saan 2 kuukauden sähkölaskun maksettua (420), ja valtio saa 344€.

 

Väitätkö ettet vähennä sähkölaskusta maa-/metsätalouspuolen osuutta ? Eihän normi maatilalla ole sähkölaskusta yksityispuolen kulunkia kuin muutama kymmenen prossaa...

Hassua sinänsä että vaikka itse olen suurimmalta osin pääomaverotettu, niin hieman silti käy sääliksi keskiluokkaisia palkansaajia. Se porukka on minusta niitä, jotka maksavat  veroa veron päälle.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Paljoko

  Tein laskelman

Maksoin sähkölaskun 420€. Jos rahat olisivat olleet pääomaverotettuja puunmyyntituloja, niin puuta olisi pitänyt myydä 600€ edestä. Veroa 180€ Sähkölaskussa on alv:tä ja sähköveroa 164€. Siihen sähkölaskuun pitää myydä 40m3 kuitupuuta. Määrä on läshes täysperävaunullinen rekkakuorma. Minä saan 2 kuukauden sähkölaskun maksettua (420), ja valtio saa 344€.

 

Väitätkö ettet vähennä sähkölaskusta maa-/metsätalouspuolen osuutta ? Eihän normi maatilalla ole sähkölaskusta yksityispuolen kulunkia kuin muutama kymmenen prossaa...

Hassua sinänsä että vaikka itse olen suurimmalta osin pääomaverotettu, niin hieman silti käy sääliksi keskiluokkaisia palkansaajia. Se porukka on minusta niitä, jotka maksavat  veroa veron päälle.

Sillä saadaan tämä hyvinvointi kustannettua, jenkeissä on lievä verotus mutta siellä onkin suurin kuluerä esim. palkansaajilla, maajusseilla ja pienillä yrityksillä vakuutukset, kaikki pitää vakuuttaa ja ne vakuutukset on helvetin kalliita siellä  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Paljoko

  Tein laskelman

Maksoin sähkölaskun 420€. Jos rahat olisivat olleet pääomaverotettuja puunmyyntituloja, niin puuta olisi pitänyt myydä 600€ edestä. Veroa 180€ Sähkölaskussa on alv:tä ja sähköveroa 164€. Siihen sähkölaskuun pitää myydä 40m3 kuitupuuta. Määrä on läshes täysperävaunullinen rekkakuorma. Minä saan 2 kuukauden sähkölaskun maksettua (420), ja valtio saa 344€.

 

Väitätkö ettet vähennä sähkölaskusta maa-/metsätalouspuolen osuutta ? Eihän normi maatilalla ole sähkölaskusta yksityispuolen kulunkia kuin muutama kymmenen prossaa...

Hassua sinänsä että vaikka itse olen suurimmalta osin pääomaverotettu, niin hieman silti käy sääliksi keskiluokkaisia palkansaajia. Se porukka on minusta niitä, jotka maksavat  veroa veron päälle.

   Mä en väitä mitään. Tuo oli vaan laskelma. Pitää nähtävästi paikkansa, kun sitä ei kukaan ole vielä kumonnutkaan. Siis lähtökohta on 30% pääomavero. 24% alv. Ja 2,79 sähkövero kwh.
  Olen laittanut tämän muutamalle kansaedustajalle, esim Juha Sipilälle. Saas nähdä onko niistä vastaajaksi muuta kuin ,että jonkunhan ne on verot maksettava. Mutta sehän ei ole kohtuus. jos joku maksaa esim. 15000€ tuloista kokonaiseveroa 29% ja toinen samasta summasta 53%

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Paljoko

  Tein laskelman

Maksoin sähkölaskun 420€. Jos rahat olisivat olleet pääomaverotettuja puunmyyntituloja, niin puuta olisi pitänyt myydä 600€ edestä. Veroa 180€ Sähkölaskussa on alv:tä ja sähköveroa 164€. Siihen sähkölaskuun pitää myydä 40m3 kuitupuuta. Määrä on läshes täysperävaunullinen rekkakuorma. Minä saan 2 kuukauden sähkölaskun maksettua (420), ja valtio saa 344€.

 

Väitätkö ettet vähennä sähkölaskusta maa-/metsätalouspuolen osuutta ? Eihän normi maatilalla ole sähkölaskusta yksityispuolen kulunkia kuin muutama kymmenen prossaa...

Hassua sinänsä että vaikka itse olen suurimmalta osin pääomaverotettu, niin hieman silti käy sääliksi keskiluokkaisia palkansaajia. Se porukka on minusta niitä, jotka maksavat  veroa veron päälle.

   Mä en väitä mitään. Tuo oli vaan laskelma. Pitää nähtävästi paikkansa, kun sitä ei kukaan ole vielä kumonnutkaan. Siis lähtökohta on 30% pääomavero. 24% alv. Ja 2,79 sähkövero kwh.
  Olen laittanut tämän muutamalle kansaedustajalle, esim Juha Sipilälle. Saas nähdä onko niistä vastaajaksi muuta kuin ,että jonkunhan ne on verot maksettava. Mutta sehän ei ole kohtuus. jos joku maksaa esim. 15000€ tuloista kokonaiseveroa 29% ja toinen samasta summasta 53%

Kohtuus on jokaisen katsojan henkilökohtainen subjektiivinen käsite  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Paljoko

  Tein laskelman

Maksoin sähkölaskun 420€. Jos rahat olisivat olleet pääomaverotettuja puunmyyntituloja, niin puuta olisi pitänyt myydä 600€ edestä. Veroa 180€ Sähkölaskussa on alv:tä ja sähköveroa 164€. Siihen sähkölaskuun pitää myydä 40m3 kuitupuuta. Määrä on läshes täysperävaunullinen rekkakuorma. Minä saan 2 kuukauden sähkölaskun maksettua (420), ja valtio saa 344€.

 

Väitätkö ettet vähennä sähkölaskusta maa-/metsätalouspuolen osuutta ? Eihän normi maatilalla ole sähkölaskusta yksityispuolen kulunkia kuin muutama kymmenen prossaa...

Hassua sinänsä että vaikka itse olen suurimmalta osin pääomaverotettu, niin hieman silti käy sääliksi keskiluokkaisia palkansaajia. Se porukka on minusta niitä, jotka maksavat  veroa veron päälle.

   Mä en väitä mitään. Tuo oli vaan laskelma. Pitää nähtävästi paikkansa, kun sitä ei kukaan ole vielä kumonnutkaan. Siis lähtökohta on 30% pääomavero. 24% alv. Ja 2,79 sähkövero kwh.
  Olen laittanut tämän muutamalle kansaedustajalle, esim Juha Sipilälle. Saas nähdä onko niistä vastaajaksi muuta kuin ,että jonkunhan ne on verot maksettava. Mutta sehän ei ole kohtuus. jos joku maksaa esim. 15000€ tuloista kokonaiseveroa 29% ja toinen samasta summasta 53%

Kohtuus on jokaisen katsojan henkilökohtainen subjektiivinen käsite  8)

  Mulla on tuollainen näkemys. Toisekseen ministeri vannoo tuomarin valan. Sielläkin sanotaan jotain tuohon liittyvää. ;)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Paljoko
Onhan niitä valoja jotka menevät tuomarin- ja lääkärinvalankin edelle. Sillätavalla meidänkin yhteiskuntamme pyörii.

Paljonhan siitä puhutaan miten kokonaisveroaste rankaisee työtätekevää, mutta on nuo melko karmeita lukuja kun niihin oikein syventyy.

Ettei olis meno kohta kuin naapurissa, jossa onni on oma ryytimaa...  ::)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Paljoko
Onhan niitä valoja jotka menevät tuomarin- ja lääkärinvalankin edelle. Sillätavalla meidänkin yhteiskuntamme pyörii.

Paljonhan siitä puhutaan miten kokonaisveroaste rankaisee työtätekevää, mutta on nuo melko karmeita lukuja kun niihin oikein syventyy.

Ettei olis meno kohta kuin naapurissa, jossa onni on oma ryytimaa...  ::)

 Tarkoitit varmaan vapaamuurarin valaa  :) 

 Ministerin valaa rikkoo lähes kaikki ministerit.

 Mutta asiaan. Sain yhden vastauksen laskemaani kansanedustaja ehdokkaalta. Sipilä ei ole vielä vastannut :)
Arvausta kehiin mitä puoluetta edustaa hän.

Hei ###### ja kiitos molemmista viesteistäsi.
Pieniä osinkoja tai metsänmyyntituloja saavat kokevat epäoikeudenmukaisena sen, että maksavat saman veron kuin suuria satoja miljoonia euroja osinkoja saavat. Tyyliin mummo, jolla parin tuhannen euron osakesijoitusten tulot ja wahlroos miljooniensa kanssa samalla veroprosentilla. Tai pieni 10 hehtaarin metsäpalstan omistaja verrattuna tuhansien hehtaarien omistajaan ja tuhansien puukuutioiden myyjään.

Progressio pääomaveroon toisi oikeudenmukaisuutta.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Paljoko
"Progressio pääomaveroon toisi oikeudenmukaisuutta."

Toisipa toisi... Tasaisuutta puukauppaankin mutta sen suuruuden ekonomian saisi unohtaa jos myydään vain määrämittahakkuita tai kuvio kerrallaan puolikkaan palstan sijaan. ;D - Korjuu- ja logistiikkapäällikölle töitä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Paljoko
"Progressio pääomaveroon toisi oikeudenmukaisuutta."

Toisipa toisi... Tasaisuutta puukauppaankin mutta sen suuruuden ekonomian saisi unohtaa jos myydään vain määrämittahakkuita tai kuvio kerrallaan puolikkaan palstan sijaan. ;D - Korjuu- ja logistiikkapäällikölle töitä.

  Eihän siinä mittään, kun tämä systeemi on kerta parempi. Myyt 3ha sileeksi ja ostat auton. Vero% 75. :)