Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...  (Luettu 94233 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kuinkas se on asiaan perehtyjät,lopppuuko toi 65-vuotiaan ikäraja noista tuista?
Loppuu, eli voit viljellä täysin tuin vaikka hautaan asti  :)

Mut ei kai ole pakko  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kuinkas se on asiaan perehtyjät,lopppuuko toi 65-vuotiaan ikäraja noista tuista?
Loppuu, eli voit viljellä täysin tuin vaikka hautaan asti  :)

Mut ei kai ole pakko  :o
Pakko ei oo ku köyhän kuolema  :o

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Ihan hyvä päätös tuokin. Voi käydä 63:ksi töissä ja sitten on vielä hyvää aikaa viljellä maata. Mummu ja vaarikin piti vielä lehmiä vaarin ollessa 72. Meinas vaan, että aika tulee pitkäksi, jos ei ole karjaa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kuinkas se on asiaan perehtyjät,lopppuuko toi 65-vuotiaan ikäraja noista tuista?
Loppuu, eli voit viljellä täysin tuin vaikka hautaan asti  :)

Mut ei kai ole pakko  :o
Pakko ei oo ku köyhän kuolema  :o
Sitä on turha pelätä, se tulee kuitenkin  ;)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Keväällä 2019 pudotan ainakin sata hehtaaria pois, siihen asti täytyy vaan kärsiä tulevista ratkaisuista  >:(
Olen jo pitkään toivonut tukien pienentymistä sekä hetkeä jolloin eturivin isänniltä ja muilta täppäreiltä loppuu rahat tai mielenkiinto, nyt se hetki on askeleen lähempänä. Upea uudistus!

Viimeksi muokattu: 16.12.13 - klo:22:08 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Red Bull

  • Vieras
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kuinkas se on asiaan perehtyjät,lopppuuko toi 65-vuotiaan ikäraja noista tuista?
Loppuu, eli voit viljellä täysin tuin vaikka hautaan asti  :)

Mut ei kai ole pakko  :o
Pakko ei oo ku köyhän kuolema  :o
Sitä on turha pelätä, se tulee kuitenkin  ;)

Ainoa asia mikä tässä maailmassa on varmaa..   :P  :-X

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Keväällä 2019 pudotan ainakin sata hehtaaria pois, siihen asti täytyy vaan kärsiä tulevista ratkaisuista  >:(
Olen jo pitkään toivonut tukien pienentymistä sekä hetkeä jolloin eturivin isänniltä ja muilta täppäreiltä loppuu rahat tai mielenkiinto, nyt se hetki on askeleen lähempänä. Upea uudistus!
Juu kait sitä täytyy ajatella asian valoisa puoli  :)
Jos mulla olis pohjoiset tuet, niin karjaa olis ainaki se 500 päätä ja kohta ku ei ole enää kotieläinstatustakaan, niin pääsen lähemmäs sammakan konseptia, eletään vaimon palkalla ja vaihdellaan pullareseptejä  ;D

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Keväällä 2019 pudotan ainakin sata hehtaaria pois, siihen asti täytyy vaan kärsiä tulevista ratkaisuista  >:(
Olen jo pitkään toivonut tukien pienentymistä sekä hetkeä jolloin eturivin isänniltä ja muilta täppäreiltä loppuu rahat tai mielenkiinto, nyt se hetki on askeleen lähempänä. Upea uudistus!
Juu kait sitä täytyy ajatella asian valoisa puoli  :)
Jos mulla olis pohjoiset tuet, niin karjaa olis ainaki se 500 päätä ja kohta ku ei ole enää kotieläinstatustakaan, niin pääsen lähemmäs sammakan konseptia, eletään vaimon palkalla ja vaihdellaan pullareseptejä  ;D

Jos oot niinkin lähellä tukirajaa, niin miksi et rakenna sitä navettaa C-alueen puolelle?
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Keväällä 2019 pudotan ainakin sata hehtaaria pois, siihen asti täytyy vaan kärsiä tulevista ratkaisuista  >:(
Olen jo pitkään toivonut tukien pienentymistä sekä hetkeä jolloin eturivin isänniltä ja muilta täppäreiltä loppuu rahat tai mielenkiinto, nyt se hetki on askeleen lähempänä. Upea uudistus!
Juu kait sitä täytyy ajatella asian valoisa puoli  :)
Jos mulla olis pohjoiset tuet, niin karjaa olis ainaki se 500 päätä ja kohta ku ei ole enää kotieläinstatustakaan, niin pääsen lähemmäs sammakan konseptia, eletään vaimon palkalla ja vaihdellaan pullareseptejä  ;D

Jos oot niinkin lähellä tukirajaa, niin miksi et rakenna sitä navettaa C-alueen puolelle?
No nää jutut on jo moneen kertaan tullu, mutta kertaus on opintojen äiti.
Mä olen rakentanu jo liki 3000 neliöö tänne Beelle, eläkeikään on vähemmän mitä navetan poistoaika ja sitte tietty ylipääsemätön laiskuus ja saamattomuus, mitä esiintyy kait vain täällä B-alueella, jossa ajetaan taksiakin mieluummin kuin kasvatellaan mulleja lypsämisestä puhumattakaan  :-[

Sitte viä pelko siittä, että ku mä vihdoin ja viimein saan sen nautapalatsin pystyyn sinne "paremmalle" puolelle, niin Puolangan maitoihmeet sun muut on aiheuttanu sen, ettei 142-tuella ookkaan enää säädösperustaa ja sitä lakataan maksamasta  ::)

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Keväällä 2019 pudotan ainakin sata hehtaaria pois, siihen asti täytyy vaan kärsiä tulevista ratkaisuista  >:(
Olen jo pitkään toivonut tukien pienentymistä sekä hetkeä jolloin eturivin isänniltä ja muilta täppäreiltä loppuu rahat tai mielenkiinto, nyt se hetki on askeleen lähempänä. Upea uudistus!
Juu kait sitä täytyy ajatella asian valoisa puoli  :)
Jos mulla olis pohjoiset tuet, niin karjaa olis ainaki se 500 päätä ja kohta ku ei ole enää kotieläinstatustakaan, niin pääsen lähemmäs sammakan konseptia, eletään vaimon palkalla ja vaihdellaan pullareseptejä  ;D

Jos oot niinkin lähellä tukirajaa, niin miksi et rakenna sitä navettaa C-alueen puolelle?
No nää jutut on jo moneen kertaan tullu, mutta kertaus on opintojen äiti.
Mä olen rakentanu jo liki 3000 neliöö tänne Beelle, eläkeikään on vähemmän mitä navetan poistoaika ja sitte tietty ylipääsemätön laiskuus ja saamattomuus, mitä esiintyy kait vain täällä B-alueella, jossa ajetaan taksiakin mieluummin kuin kasvatellaan mulleja lypsämisestä puhumattakaan  :-[

Sitte viä pelko siittä, että ku mä vihdoin ja viimein saan sen nautapalatsin pystyyn sinne "paremmalle" puolelle, niin Puolangan maitoihmeet sun muut on aiheuttanu sen, ettei 142-tuella ookkaan enää säädösperustaa ja sitä lakataan maksamasta  ::)

Enpä ole kaikki Agron kirjoituksia hetinyt lukea, siispä kiitos kertauksesta.

Siltikin näen tässä ristiriidan, kun ensin toteat että karjaa olisi paljon, mutta pohjoiset tuet ja heti perään toteat ettet rakentaisi kumminkaan. Miksi sitten et 5, 10 tai 15 sitten rakentanut C-alueelle?

Tasapuolista tukisysteemiä ei olekaan ja niillä korteilla on pelattava mitkä sattuu saamaan. Musta vaan näyttää että sulla olisi ollut mahdollisuus pohjoisiin tukiin, mutta monella vielä etelämpänä asuvalla ei olisi ollut edes sitä. Omasta kotieläintukipotista on tippunut parissa vuodessa n.20 000€, vaikka tuotanto kasvaa, mutta en mä silti jaksa Kainuun korvissa maitoa tuottavia kadehtia. Ilman maidontuotantoa monessa niistä pitäjistä ei olisi mitään. Siellä jos haluaa olla maanviljelijä, on pakko tuottaa maitoa. Sivutoimisuus ei tule kyseeseen, kun ei muita töitä juuri ole. Täällä rintakylillä on enemmän vaihtoehtoja ja se näkyy siinä ettei maitoa juuri tuoteta, vaikka Jumalan valitulla C-alueella ollaankin.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...

Enpä ole kaikki Agron kirjoituksia hetinyt lukea, siispä kiitos kertauksesta.

Siltikin näen tässä ristiriidan, kun ensin toteat että karjaa olisi paljon, mutta pohjoiset tuet ja heti perään toteat ettet rakentaisi kumminkaan. Miksi sitten et 5, 10 tai 15 sitten rakentanut C-alueelle?

Tasapuolista tukisysteemiä ei olekaan ja niillä korteilla on pelattava mitkä sattuu saamaan. Musta vaan näyttää että sulla olisi ollut mahdollisuus pohjoisiin tukiin, mutta monella vielä etelämpänä asuvalla ei olisi ollut edes sitä. Omasta kotieläintukipotista on tippunut parissa vuodessa n.20 000€, vaikka tuotanto kasvaa, mutta en mä silti jaksa Kainuun korvissa maitoa tuottavia kadehtia. Ilman maidontuotantoa monessa niistä pitäjistä ei olisi mitään. Siellä jos haluaa olla maanviljelijä, on pakko tuottaa maitoa. Sivutoimisuus ei tule kyseeseen, kun ei muita töitä juuri ole. Täällä rintakylillä on enemmän vaihtoehtoja ja se näkyy siinä ettei maitoa juuri tuoteta, vaikka Jumalan valitulla C-alueella ollaankin.
Itseasiassa Eu-alkuvuosina tukiero oli hyvin pieni ja silloin aloittelin rakentaan tänne Beelle. Sitten pari torjuntavoittoa ja tilatukiuudistus räjäytti tukieron nykyisiin sfääreihin, mutta muutto oli jo myöhäistä ja kuka sitä nyt rakkaasta asuinpaikastaan luopuisi muutaman kymppitonnin takia. Pelkäämpä vaan, että tämä lopullinen voitto(149a) ja tukiuudistus 2015 lopettaa sitten viimeistään karjanpidon täältä etelästä, mutta nyt on myöhäistä enää aloittaa alusta. Jumalan valitut haukkuu aina kateelliseksi, vaikka puhun oikeudenmukaisuudesta, en minä Puolangan maitotukia kaipaa, ainoastaan edes osan tosta naapurikunnan omotukitasosta.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Mutta jos ei tukia enää makseta, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä odottamaan, että tuotteesta maksetaan tarpeeksi.

No mikäs sen hauskempaa? Täällä isotkin isännät näköjään poraa kun maatalouteenkin alkaa hiipiä yrittäjämäisiä piirteitä eikä maailma suostukkaan pysymään samanlaisena kuin 15 vuotta sitten. Lienee arkipäivää jopa sille skännän fanittamalle toiminimitimpurille?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Mutta jos ei tukia enää makseta, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä odottamaan, että tuotteesta maksetaan tarpeeksi.

No mikäs sen hauskempaa? Täällä isotkin isännät näköjään poraa kun maatalouteenkin alkaa hiipiä yrittäjämäisiä piirteitä eikä maailma suostukkaan pysymään samanlaisena kuin 15 vuotta sitten. Lienee arkipäivää jopa sille skännän fanittamalle toiminimitimpurille?
;D ;D Kyllä juu, mutta ton esimerkin olisit voinu valita vähä huolellisemmin, ainoo asia mikä sillä toiminimitimpurilla muuttuu vuosittain, niin tuntihintaan tulee muutama euro lisää..
Eikä tässä kyse ole maailman muuttumisesta, ainoastaan sittä mihinkä suuntaan valtiovalta haluaa tuotantoa ohjata.. Edelleen pieni on kaunista, ei siinä ole mitään tekemistä markkinoiden kanssa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Edelleen pieni on kaunista, ei siinä ole mitään tekemistä markkinoiden kanssa.
Mitä tekemistä markkinoiden kanssa on sitten sun 0,2ey eläintiheydellä ja lhp-pelloilla?
Todennäköisesti moni pienempi tuottaja on tehokkaampi kuin sä...  ::)

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2013
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
mulla on kaverin kanssa 120 000 tipua mut yhtiössä. jottain kotieläinhommia tulee tehtyä ja pelloillakin mut niin vaan on se reilu 10 000 € otettu tukkaan tällä kaudella per vuosi.

ihan hyvään suuntaanhan toi on menossa. alaspäin mut pidän sitä ittestäänselvyytenä kun miltei 700 € on ollut nyt kaikki optimoimalla tappi. tuki tarvis olla sama kaikille ainakin samalla tukialueella. isojen lfa-leikkauksilla ei mitään merkitystä lyö niin monen tilatunnuksen alle ettei rajat pauku. toki vaikuttaa vuokrakisoissa jos isoin raja jo ylitetty ja saa lisähehtaarille esim. 60 € vähemmän ku naapurin pikkutila..