juuri tuo lastattavuus on itiä mietityttänny. luukku on iso muta kun kainemaailman lokerot kiertää niin se postilaatikon kokonen aukko ei kiinnosta. kun jotain pitäis saaha kyytiinki. monessa on niin kapea aukko ja sit nuita hulluja ripustuksia. ite tartteen aina vain helposti lastattavaa ja tilavaa autoa. siksi hilux ja punto vm 1998 !
Autoja mitoitetaan niin monella lailla ja tarpeitakin on monia. Yhdellä tutulla oli yhteen aikaan kriteerinä, että tynnyri mahtuu kyytiin. Tuon kriteerin täytti ainakin Fiiat uuno ja Datsun Patrol
Farmarista ei ole pakettiautoksi, mutta kyllä tuollaisen farkku accordin perä melkoisesti sisäänsä vetää. Ei toki mitään ikkuna tai ovinippuja eikä lavatavaraa. Mutta styroksi paaleja, pesukoneita, astinpesukoneita ihan heittämällä. Reilun 2m pituinen paskaraapan sylinterikin menee, jos toisen pään nostaa vähän ylemmäs ja vänkärin penkin vetää eteen. Levytavaran pituus voi olla korkeintaan vain 180cm. Säkkitavaraa ja muovirullia yms maataloustavaraa kantavuuden "rajoissa" ,ei tilavuuden .
Onko farmari jo muuten jäänyt muodista pois ? Yli neljännes Suomessakin myitävistä uusista on näitä "city maastureita" . Hondan kasvatti kuulemma uuden Civikin mitat lopetetun Accordin mittoihin, mutta farmari jäi tästä mallistosta pois. Taitaa ainut vaihtoehto olla 5-ovinen.Vieläkin myidään uusia civic-tourereita, mutta ovat edellisen korimallin ja moottorimalliston peruja. Uudet koneethan näissäkin lähtee 1,0 litraisista ...tais olla pari turbollisia (siis uusimmassa sarjassa)