Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vito vai Tarnsporter  (Luettu 24410 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Vito vai Tarnsporter
Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.

Mutta kuski huokaa - ja syvään.  ;D

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.

Mutta kuski huokaa - ja syvään.  ;D

totta, myydään näitä Carsportin sisustalla olevia porttereita liki 400tkm ajettuna vielä päälle 20 000€ hintaan joten kyllä portteri kestäää  ;)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/3477329#yritys=bilcar
On siisti ja vähän ajettu.

Näköjänsä vain kaksipaikkainen ja noilla tehoilla on käyty virityksillä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Vito vai Tarnsporter
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.




sillä mun ajomäärällä meni mun T4'sesta vuodenvälein Raidetangonpäät uusintaan, mutta T5 on toiminut. Mutta kone on vakio 1.9 Oii sitä vääntööööö..

30km/h vauhtii ja vitonen päällä ja liikku viä ihan hyvin !!! kuin moni japsiihme kykenee samaan niin pienellä koneellaa.-.-

Asiahan ei siis minullen kuulu, mutta oon sanonut, niin rengeille, kuin myös emännälle, jotta jos näen tai kuulen, jotta alle 80 vauhdissa vitonen pesässä, niin lisenssi lähtee kyselemättä.

Aikoinaan niiden Mitsujen kanssa sirkusteltiin niiden pykälävakkojen remppojen kanssa, niin olen sanonut, jotta syököön vaikka viinereitä, mutta alikierroksilla ei jurrata.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8396
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.
No eihän tuo oo kuin sisäänajettu...  :D
Mut sisäänajo on sujunut kohtuupienillä murheilla.  ;)
Mystinen kesälaatumies

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3477513

siisti ja vähän ajettu.. ja paljon tarjolla itse voisin ostaa vielä yli 200tkm ajetun ihan huoletta, nyt vaan ei ole tarvetta pakulle !

Farmari Arttu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 230
Vs: Vito vai Tarnsporter
Jos pakussa ei ole seisomakorkeutta, niin mitä sillä tekee?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.

Alkuperäinen kysyjä halusi vertailla Vitoa ja Transporteria, joten Hiace on off topic case, mutta jatkettakoon.
Saattaa Toyo olla vähävikaisempi kuin kummastakaan kysymyksessä olevista autoista, mutta vähäisen Hiace kokemuksen mukaan routaheitoissa tulee 1970/80-luvun autot mieleen ja nyky Hiace lienee 20-vuotta vanha kontruktio muutamalla faceliftilla. Tiettyjä varusteita ei saa rahallakaan ja radiopeltorit lienee pakollinen varustus ainakin moottoritiellä.

Lisäksi kysymyksessä lienee jollakin aikavälillä Suomesta / Euroopasta poistuva malli isojen japsien (Toyota Camry, Nissan Maxima, Mitsubishi Galant etc.) tapaan. Muualla Euroopassa ei ole niin hölmöjä ostajia kuin Suomessa että ostaisivat isoja japsihenkilöautoja tai japanilaisia pakettiautoja. Kuten mainittu Hiace myy Euroopassa hyvin ainoastaan Suomessa ja Norjassa muualle se ei kelpaa. Oletettavasti Toyota ei tuo Hiacesta Eurooppaan enää uutta mallia rimpuilemaan myyntitilastossa sijalle kymmenen (koko Euroopan myynti).
Grow the feed, not the weeds!

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Vito vai Tarnsporter
"30km/h vauhtii ja vitonen päällä "

Kiertokangenlaakerit huutaa hoosiannaa...ei oo tuossa touhussä järki kyllä mukana.Fiat ducato-miähet(varsinkin matkailuautopuolella) ovat siirtyneet maksupuolelle urheiltuaan vastaavalla tavoin>5. rattaat sipanneet.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vito vai Tarnsporter
Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.

Mutta kuski huokaa - ja syvään.  ;D

Taas yksi köyhä ja kateellinen.  ;D

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.




sillä mun ajomäärällä meni mun T4'sesta vuodenvälein Raidetangonpäät uusintaan, mutta T5 on toiminut. Mutta kone on vakio 1.9 Oii sitä vääntööööö..

30km/h vauhtii ja vitonen päällä ja liikku viä ihan hyvin !!! kuin moni japsiihme kykenee samaan niin pienellä koneellaa.-.-

Asiahan ei siis minullen kuulu, mutta oon sanonut, niin rengeille, kuin myös emännälle, jotta jos näen tai kuulen, jotta alle 80 vauhdissa vitonen pesässä, niin lisenssi lähtee kyselemättä.

Aikoinaan niiden Mitsujen kanssa sirkusteltiin niiden pykälävakkojen remppojen kanssa, niin olen sanonut, jotta syököön vaikka viinereitä, mutta alikierroksilla ei jurrata.

oli vain lyhyt pätkä enkä jaksanut sitä keppiä veivata, yleensä ajelen ihan reilullia kierroksilla

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.

Joo, ei niissä olosuhteissa muut kestä ja pärjää kuin tojotat. Katsoppa millä ajavat yk:n ja muidenkin avustusjärjestöjet porukat ''aavikkomaissa''. Tojotat ovat luotettavia ääriolosuhteissakin.  Ja nee...t perässä mitä valkoiset edellä. Nee..t ovat kovia polkemaan autoja. Muut merkit eivät niille kelpaa. Korroosio saattaa käydä vanhempien tojojen kimppuun, mutta mitä muuta 80-luvun merkkiä näet Suomen suolatuilla teillä niin paljon kuin Hiasseja???  Kaikki muut ovat prässätyt uusiokäyttöön.
Hiasseilla on pitkä, mutta kevyt ekologinen renkaanjälki. Tiedän monia hiasseja, joilla on ajettu puoli miljoonaa kilometriä. Lähes sen verran ajettu seisoo tuolla pihalla lähes ruosteettomana.
SKäNnän spagettiauto on uusi, mutta menee vaihtoon n 80t:n ja mielettömän vikojen määrän jälkeen.