Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Sekator - 02.10.10 - klo:16:08

Otsikko: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Sekator - 02.10.10 - klo:16:08
Kumpi? 115 Vito vai Transporter?
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: nestori2 - 02.10.10 - klo:16:27
Kyllä eräs entinen Viton omistaja haukkui sen kyllä alempaan helvettiin. Suurinpana ongelmana takajarrut, kun joku älykääpiö on saanut päähänsä, että pakettiautossa pitää olla levyjarrut myös takana. Ne kuulemma tarvitsevat aika aktiivista huoltoa, muuten eivät pysy kunnossa. No sama ongelma on myös transitissa nykyään, jarrupalat eivät kestä kuin 20-30 tkm.
Että vaikka se Vito Mersu onkin, niin laatu ei ole ihan samaa tasoa.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Valtramies - 02.10.10 - klo:17:35
Pornstarter ilimammuuta, YLIVOIMAINEN ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Strimari - 02.10.10 - klo:18:23
No eipä sillä kauheesti ole väliä, molemmat ylihinnoiteltuja ja kuljetuskapasiteetiltaan sekä lastausominaisuuksiltaan vajavaisia.Jos maataloustarpeisiin haet verovähennyksiä,niin siihen nuo kyllä kelpaa...
Suo siellä, vetelä täällä..
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: - 02.10.10 - klo:18:54

Että vaikka se Vito Mersu onkin, niin laatu on ihan samaa tasoa.

 ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.10.10 - klo:19:20
Taitaa olla ne levyjarrut takana syystä, jotta ne ABS:t ja ajonvakautus helpompi toteuttaa levyillä.
Sen sadantuhannen välein minä olen tuota vitolaista käyttänyt jarrurempassa ja onhan nuo palat sen kestäneet.
Kolmannet juurikin hiljattain vaihtoivat.
Van kestää ne hiassenkin jarrut, eipä sillä. Mutta onhan se yhenlainen perkele ajaa tuohon vitolaiseen verrattuna, vaan kun rengit siitä tykkää, niin antaa soida. ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 02.10.10 - klo:21:40
Vitolla, tai oikeastaan sen henkilöversiolla on ollut ADAC:in tiellejäämistilastojen selkeästi isoimmat pisteet tällä vuosituhannella. Lähes sata pinnaa, kun useimmilla muilla malleilla liikutaan jossain alle 5 pinnan.

Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.10.10 - klo:22:00
Minua ei auto ole koskaan jättänyt tielle.

Itse olen kyllä joskus joutunut auton jättämään. Tielle. ;)
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: mlahti - 02.10.10 - klo:22:14
osta chevy.. ;)
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: vms1 - 02.10.10 - klo:22:18

Että vaikka se Vito Mersu onkin, niin laatu ei ole ihan samaa tasoa.

Mitenköhän se laatu mahtaa poiketa 2000 luvun muista mersun malleista.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: SomeBody77 - 02.10.10 - klo:22:19
osta chevy.. ;)
Eiku Hilux  ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: bobbari - 02.10.10 - klo:22:50
Kymmenen vuotta sitten yhden kaveri 7000 kilometriä ajettu transporter alkoi hylkimään vaihteita ja sitte
laatuautoon.        Nosturille ja automyyjän kans auton alle.    Huuli pyöreenä katteltiin kun vaihdeaski oli
HALJENNUT !        Tähän automyyjä tokas notta:     ON SE 7000 kilometriäkin vaan AIKA PITKÄ MATKA...
 ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Rekolan tilanhoitaja - 02.10.10 - klo:22:51
Vito takavetoisena on talviolosuhteissa huono ajettava. Tuntuu ettei sillä pääse mihinkään kun luistoesto jarruttaa menoa. Transporterilla meno helpompaa. Kesäkelillä ei väliä kumpi.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.10.10 - klo:22:53
osta chevy.. ;)

Minulla on Chevy, tosin hemestin nimissä. ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.10 - klo:03:12
 virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 ajettu kohta 80tkm viimeseen vuoteen n.40tkm

Ainoa vika on etupään jousien laaakeroinnit, nemee ja silloin ajomelu nousee muuta haittaa ei ole, kunnes kuluu iha loppuun jolloin ne alkanvat paukkumaan, mutta mitöön ei ole tarvinnut tehdä tähän 40tkm renkaat täytyy seuraavaksi uusia, ja kun auto tuli meille asennettiin siihen webasto kaukosäädöllä

(http://lh4.ggpht.com/_eoiLGjZE1TE/TKfJSsi28pI/AAAAAAAAAfY/e2hEOlHILqk/s912/Kuva0430.jpg)

(http://lh4.ggpht.com/_eoiLGjZE1TE/TKfJY5TR9KI/AAAAAAAAAfc/yhWZC8_4VEo/s912/Kuva0428.jpg)

(http://lh3.ggpht.com/_eoiLGjZE1TE/TKfJi5qwznI/AAAAAAAAAfg/kBNd1qAVdQc/s912/Kuva0435.jpg)

(http://lh3.ggpht.com/_eoiLGjZE1TE/TKfJkIWjR-I/AAAAAAAAAfk/lXuwAJLti0Y/s912/Kuva0436.jpg)

(http://lh4.ggpht.com/_eoiLGjZE1TE/TKfR2cT_B5I/AAAAAAAAAgM/MyMx9z3ac-4/s640/Kuva0431.jpg)


siinä kuvia, ja kuten jo kerroin auto ei ole omissa nimissä.
Mutta kuten kerrottua auto on vanha, uudenmallin on auto on sirommin muotoiltu ja mm. monitoimi näyttö on parempi kun tässä mallissa

tämä auto on 1.9tdi koneella ja liikahtaa tosi hyvin isonkin kuoraman kanssa, auto on ilman hiukkassuodatinta eli se joskus aino tuprauttaa ahtojen nousessa :D



Tässä (http://www.volkswagen-hyotyautot.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/B99C3A83E81B32A6C2257753001E1C59/$file/VW%20Transporter%20umpipakettiautot%20NRO70%201.7.2010.pdf) hintoja jos haluaa automaatti  nelikon nousee hinta jo aikalailla mutta manuali nelikko ja huonontien paketti, niin sillä mennään jo pellolle kun pellolle! kannatan tuota manualia (vaikka itsellä on oma käyttis automaatti) on se niin vaivaton käyttää tuossa mallissa ainakin ja onhan myös crafter olemassa jossa on jo tilaa vaikka muille jakaa ainoa miinus on että sitä ei vielä saa nelikkona vain takavetoisena joten huonovaihtoehto, Tranporteria saa etu- sekä nelivetoisena.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: landehande - 03.10.10 - klo:06:16
Kumpi? 115 Vito vai Transporter?

Älä noihin härpäkkeihin sorru jollet innolla remontteja rakasta. Osta Tojota. Sillä ajat luotettavasti kylille ja takaisin.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: jamako - 03.10.10 - klo:06:39
Kumpi? 115 Vito vai Transporter?

Älä noihin härpäkkeihin sorru jollet innolla remontteja rakasta. Osta Tojota. Sillä ajat luotettavasti kylille ja takaisin.

Landehande on palstan oma toyotero.

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?


Kapeampaa ei Eurooppalaista kolaritestiä läpäisevää mallia ajoin 2008 Meksikossa. Miltei uusi 1500 km ajettu ja kamalampi ajaa kuin ex-vaimon Sampo:


http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Tractor Grip - 03.10.10 - klo:09:20
 "virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.

Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Cornfarmer - 03.10.10 - klo:10:46
Mikset osta sprintteriä...? LT:ssä tehottomat moottorit huomaa eron varsinkin kuormalla mersuun... norjassa sprintterissä oli asuntovaunu kiinni ja LT:ssä ei mitään ni mersu jätätti hienosti niissä kovissä ylämäissä  ;D Ja sprintteristä ehdottomasti tää 318-malli V6 saa lastulla hienosti 250hv ;)


Jos viton ostat ni se takavetonen malli talvella kannattaa pitää jotain vähä painona siellä ni pääsee paremmin... kuormalla parempi olla takaveto ku etuveto... ja mieluiten mersuun tää 3 litranen V6 cdi ;D


Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: kuu - 03.10.10 - klo:12:34

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.10 - klo:13:54
"virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.



Minulla on ollut T4 omana ja nyt tämä T5 kummasakkaan ei ole koskaan ollu mitään vikoja !

Eikä ole joutunut vaihtamaan.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: kyntaja - 03.10.10 - klo:14:53
Itsellä t5 2.5tdi porteri.iha ok.130 hp,menee liaan helposti 120km/h,tuntus 6. vaihteeella olevan se mukavin vauhti.
Ääntä sais olla hytissä vähemmän,en halua tietää minkälainen mökä kuluu hiacessa kun sanovat siihen nähden hiljaiseksi tuota porteria.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.10 - klo:15:33
Itsellä t5 2.5tdi porteri.iha ok.130 hp,menee liaan helposti 120km/h,tuntus 6. vaihteeella olevan se mukavin vauhti.
Ääntä sais olla hytissä vähemmän,en halua tietää minkälainen mökä kuluu hiacessa kun sanovat siihen nähden hiljaiseksi tuota porteria.

saahan sitä hiljaisemmaksi kun vaikka väliseinän eristää huovalla ja verhoiluiden sisään ääneneristys levyä ja tollasta, mutta mitä sitä turhaan. toimii ilmankin
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: talutehnika - 03.10.10 - klo:16:33
"virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.



Perustuuko mielipiteesi kokemukseen vai kyläpuheisiin? Tontilla 350000 km ajettu 4-veto VAG eikä siinä mitään laittoa ole ollut. Renkaita ja polttoainetta ostettu ja huollot tehty ajallaan.Samoin kaveri joka ajaa 100000 km vuodessa on pitänyt Passatteja ties kuinka monta. Mikäli ne tekniikaltaan olisi melkoista kuraa niin luulisi että merkki olisi vaihtunut?

Vitoissa sensijaan on murheita riittänyt. Ainakin noissa 2000-luvun alkupuolen malleissa. Paitsi että tekniikkapuolella on melkoisesti vikakoodeja ja alustaan saa osia vaihtaa yhtenään jarrulevyjä myöten niin katselehan vaihtoautoista kuinka paljon ruostetta/paikkamaalauksia. Uudemmista en osaa sanoa.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.10 - klo:18:06
"virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.



Perustuuko mielipiteesi kokemukseen vai kyläpuheisiin? Tontilla 350000 km ajettu 4-veto VAG eikä siinä mitään laittoa ole ollut. Renkaita ja polttoainetta ostettu ja huollot tehty ajallaan.Samoin kaveri joka ajaa 100000 km vuodessa on pitänyt Passatteja ties kuinka monta. Mikäli ne tekniikaltaan olisi melkoista kuraa niin luulisi että merkki olisi vaihtunut?

Vitoissa sensijaan on murheita riittänyt. Ainakin noissa 2000-luvun alkupuolen malleissa. Paitsi että tekniikkapuolella on melkoisesti vikakoodeja ja alustaan saa osia vaihtaa yhtenään jarrulevyjä myöten niin katselehan vaihtoautoista kuinka paljon ruostetta/paikkamaalauksia. Uudemmista en osaa sanoa.

itsellä oli vielä reilu vuosi sitten T4 autolla oli ajettu alle 100 000 km kun se mulle tuli ja kun se multa lähti lähenteli se jo 300 000km eikä mitään muuta ollut kui yks hajonnut alavesiletku.

Sekä muutama puhjennut kumi, mutta onni onnettomnuudessa ei tullut ketään paksuksi  :D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: hvinnamo - 03.10.10 - klo:18:21
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: nestori2 - 03.10.10 - klo:18:27
Täällä meilläpäin on aika runsaasti myös Fiat Ducatoita ja eipä niistäkään mitään huonoa ole kuulunut, saattaa olla hinta/laatu-suhde ihan kohdallaan.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: jamako - 03.10.10 - klo:19:35

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.

Japanissa tehtävä, mutta ainoastaan Euroopassa (ja sielläkin lähinnä Suomessa ja Norjassa) myytävä malli. Muualla maailmassa sitten kapeampaa mallia, joka ei läpäise Euroopan kolarikokeita.

Itsellä tarve automaattiin ja nelivetoon, joten Vito ja Transporter ainoat jäljellejäävät vaihtoehdot.

Viton huolto kaukana ja kallis ja kuullut ainoastaan huonoa huollon laadun suhteen. Samoin espanjalaisuus ja kuullut kokemukset negatiivisia. (Tosin huollot kuuluisivat huoltoleasing sopimukseen, joten ei tulisi yllätyksiä.)

Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)
-4 motion ei synchron veroinen neliveto
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: hvinnamo - 03.10.10 - klo:19:42

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.



Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella?? ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)  2.5 litraisessa hammasrattaat
-4 motion ei synchron veroinen neliveto   Pitää paikkansa!
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)  2.5 litraisessa oli kylläkin 5 pyttyä...

Mites onko muuten 2 litraisen alavääntö parantunut?   Kävin kansa tutustumassa ja myyjä sanoi ettei myisi mulle Dsg:tä koska vedän aika raskasta kärryä ja tomaatti ei kuulemma välttämättä kestä moista...en tiedä sitten.
 
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.10 - klo:19:48
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä kivaa
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: hvinnamo - 03.10.10 - klo:19:51
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
 Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.10 - klo:20:16
kannattaa ajella sinne 150-300tkm asti silloin ollut kannattava ostos. vaikkei auto koskaan ole kannattava ostos.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: hvinnamo - 03.10.10 - klo:20:25
kannattaa ajella sinne 150-300tkm asti silloin ollut kannattava ostos. vaikkei auto koskaan ole kannattava ostos.
Niinpä, jos ajan toiset 54 tkm niin ei sen auton arvo vielä nollaan mene,kun toi eka pätkä oli arvosta puolet haukannut!.Kyl mä sille autokauppiaalle sanoin että en nyt teidän lasiseiniä tässä kohtaa maksele eurollakaan....
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: talutehnika - 03.10.10 - klo:20:54
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
 Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 

Ne autokauppiaat ovat ihan oma rotunsa. Paikallinen Rinta-Juppi ilmoitteli ostavansa autoja. Heidän omissa liikkeissään omaa autoani vastaavat olivat 35000€ ja itse maksoin muuaalta ostettuna 31000€. Ilman aikomustakaan myydä juuri hankkimaani autoa kävin kysymässä mihin hintaan he ostaisivat sen. Myyjä:"Noita saa Helsingistä kahdellakympillä". Joko katteet ovat kohdillaan tai sitten tältä ostajalta unohtui pikkuasia nimeltä autovero. Tai sitten tarinoidaan smalltalkia niinkuin ei olisi alaleukaa ollenkaan.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: SAS - 03.10.10 - klo:21:04
Auton arvo puolittuu noin 4-5 vuodessa.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Maalaispoika - 03.10.10 - klo:21:26
Muutaman vuoden on ollut Vito 112 CDI -03 ja ei sillä vielä ole tienpäälle jäänyt, vaikka kaikenmoisista vioista on peljätelty. Yksi suutin on vaihdettu, valo/vilkkuviikset on vaihdettu, etujarrulevy on haljennut, takajarrut rahisee yms. Kunnossa ollessaan on mukava ajettava ja liikkuukin sopivan liukkaasti (150 hv). :D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: jamako - 03.10.10 - klo:21:35

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.



Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella?? ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)  2.5 litraisessa hammasrattaat
-4 motion ei synchron veroinen neliveto   Pitää paikkansa!
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)  2.5 litraisessa oli kylläkin 5 pyttyä...

Mites onko muuten 2 litraisen alavääntö parantunut?   Kävin kansa tutustumassa ja myyjä sanoi ettei myisi mulle Dsg:tä koska vedän aika raskasta kärryä ja tomaatti ei kuulemma välttämättä kestä moista...en tiedä sitten.
 


Joo vitonenhan se oli, unohtui kun ajoin sillä itse aika vähän enkä pakettiautoa lukuunottamatta oo VAG-miehiä. Vedetty noin kahden tonnin kärryä tosin aika vähän ja allekirjoittaneen toimesta ainoastaan muutamia kymmeniä kilometrejä ja alavääntö ei todellakaan hyvä, mutta riittävä (perinteinen "luistava" automaatti saattaisi paikata puutteen). Tulossa kuulemma parannusta huollossa päivityksen kera ja jos ei tule, niin ajetaan uusi ohjausohjelma (omalla luvalla).
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.10 - klo:22:30

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.



Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella?? ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)  2.5 litraisessa hammasrattaat
-4 motion ei synchron veroinen neliveto   Pitää paikkansa!
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)  2.5 litraisessa oli kylläkin 5 pyttyä...

Mites onko muuten 2 litraisen alavääntö parantunut?   Kävin kansa tutustumassa ja myyjä sanoi ettei myisi mulle Dsg:tä koska vedän aika raskasta kärryä ja tomaatti ei kuulemma välttämättä kestä moista...en tiedä sitten.
 


Joo vitonenhan se oli, unohtui kun ajoin sillä itse aika vähän enkä pakettiautoa lukuunottamatta oo VAG-miehiä. Vedetty noin kahden tonnin kärryä tosin aika vähän ja allekirjoittaneen toimesta ainoastaan muutamia kymmeniä kilometrejä ja alavääntö ei todellakaan hyvä, mutta riittävä (perinteinen "luistava" automaatti saattaisi paikata puutteen). Tulossa kuulemma parannusta huollossa päivityksen kera ja jos ei tule, niin ajetaan uusi ohjausohjelma (omalla luvalla).

uuttaa hiaseahan ei saa edes automaatilla ...
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: elvis - 03.10.10 - klo:22:51
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
  Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 

Ne autokauppiaat ovat ihan oma rotunsa. Paikallinen Rinta-Juppi ilmoitteli ostavansa autoja. Heidän omissa liikkeissään omaa autoani vastaavat olivat 35000€ ja itse maksoin muuaalta ostettuna 31000€. Ilman aikomustakaan myydä juuri hankkimaani autoa kävin kysymässä mihin hintaan he ostaisivat sen. Myyjä:"Noita saa Helsingistä kahdellakympillä". Joko katteet ovat kohdillaan tai sitten tältä ostajalta unohtui pikkuasia nimeltä autovero. Tai sitten tarinoidaan smalltalkia niinkuin ei olisi alaleukaa ollenkaan.


Kaveri on tehnyt kauppaa jonkun verran ja sanoi kerran et kyllä kate täytyy 25-30% et pärjää edes jollain lailla.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: talutehnika - 04.10.10 - klo:07:15
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
  Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 

Ne autokauppiaat ovat ihan oma rotunsa. Paikallinen Rinta-Juppi ilmoitteli ostavansa autoja. Heidän omissa liikkeissään omaa autoani vastaavat olivat 35000€ ja itse maksoin muuaalta ostettuna 31000€. Ilman aikomustakaan myydä juuri hankkimaani autoa kävin kysymässä mihin hintaan he ostaisivat sen. Myyjä:"Noita saa Helsingistä kahdellakympillä". Joko katteet ovat kohdillaan tai sitten tältä ostajalta unohtui pikkuasia nimeltä autovero. Tai sitten tarinoidaan smalltalkia niinkuin ei olisi alaleukaa ollenkaan.


Kaveri on tehnyt kauppaa jonkun verran ja sanoi kerran et kyllä kate täytyy 25-30% et pärjää edes jollain lailla.

Kyllähän lasipalatsien rakentaminen maksaa  ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 04.10.10 - klo:21:14
niin maksaa juu !
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Tractor Grip - 05.10.10 - klo:00:03
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.

Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Make - 05.10.10 - klo:07:43
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: SomeBody77 - 05.10.10 - klo:07:50
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.
No eihän tuo oo kuin sisäänajettu...  :D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 05.10.10 - klo:14:04
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.




sillä mun ajomäärällä meni mun T4'sesta vuodenvälein Raidetangonpäät uusintaan, mutta T5 on toiminut. Mutta kone on vakio 1.9 Oii sitä vääntööööö..

30km/h vauhtii ja vitonen päällä ja liikku viä ihan hyvin !!! kuin moni japsiihme kykenee samaan niin pienellä koneellaa.-.-
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: landehande - 05.10.10 - klo:19:42
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Kloppi - 05.10.10 - klo:20:51
Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.

Mutta kuski huokaa - ja syvään.  ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 05.10.10 - klo:21:00
Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.

Mutta kuski huokaa - ja syvään.  ;D

totta, myydään näitä Carsportin sisustalla olevia porttereita liki 400tkm ajettuna vielä päälle 20 000€ hintaan joten kyllä portteri kestäää  ;)
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: SAS - 05.10.10 - klo:21:02
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/3477329#yritys=bilcar
On siisti ja vähän ajettu.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Maalaispoika - 05.10.10 - klo:21:06
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/3477329#yritys=bilcar
On siisti ja vähän ajettu.

Näköjänsä vain kaksipaikkainen ja noilla tehoilla on käyty virityksillä.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Ala-Pertti - 05.10.10 - klo:21:07
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.




sillä mun ajomäärällä meni mun T4'sesta vuodenvälein Raidetangonpäät uusintaan, mutta T5 on toiminut. Mutta kone on vakio 1.9 Oii sitä vääntööööö..

30km/h vauhtii ja vitonen päällä ja liikku viä ihan hyvin !!! kuin moni japsiihme kykenee samaan niin pienellä koneellaa.-.-

Asiahan ei siis minullen kuulu, mutta oon sanonut, niin rengeille, kuin myös emännälle, jotta jos näen tai kuulen, jotta alle 80 vauhdissa vitonen pesässä, niin lisenssi lähtee kyselemättä.

Aikoinaan niiden Mitsujen kanssa sirkusteltiin niiden pykälävakkojen remppojen kanssa, niin olen sanonut, jotta syököön vaikka viinereitä, mutta alikierroksilla ei jurrata.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Make - 05.10.10 - klo:21:14
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.
No eihän tuo oo kuin sisäänajettu...  :D
Mut sisäänajo on sujunut kohtuupienillä murheilla.  ;)
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 05.10.10 - klo:21:27
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3477513

siisti ja vähän ajettu.. ja paljon tarjolla itse voisin ostaa vielä yli 200tkm ajetun ihan huoletta, nyt vaan ei ole tarvetta pakulle !
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Farmari Arttu - 05.10.10 - klo:22:08
Jos pakussa ei ole seisomakorkeutta, niin mitä sillä tekee?
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: SKN - 05.10.10 - klo:22:12
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: jamako - 05.10.10 - klo:23:25
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.

Alkuperäinen kysyjä halusi vertailla Vitoa ja Transporteria, joten Hiace on off topic case, mutta jatkettakoon.
Saattaa Toyo olla vähävikaisempi kuin kummastakaan kysymyksessä olevista autoista, mutta vähäisen Hiace kokemuksen mukaan routaheitoissa tulee 1970/80-luvun autot mieleen ja nyky Hiace lienee 20-vuotta vanha kontruktio muutamalla faceliftilla. Tiettyjä varusteita ei saa rahallakaan ja radiopeltorit lienee pakollinen varustus ainakin moottoritiellä.

Lisäksi kysymyksessä lienee jollakin aikavälillä Suomesta / Euroopasta poistuva malli isojen japsien (Toyota Camry, Nissan Maxima, Mitsubishi Galant etc.) tapaan. Muualla Euroopassa ei ole niin hölmöjä ostajia kuin Suomessa että ostaisivat isoja japsihenkilöautoja tai japanilaisia pakettiautoja. Kuten mainittu Hiace myy Euroopassa hyvin ainoastaan Suomessa ja Norjassa muualle se ei kelpaa. Oletettavasti Toyota ei tuo Hiacesta Eurooppaan enää uutta mallia rimpuilemaan myyntitilastossa sijalle kymmenen (koko Euroopan myynti).
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: Tractor Grip - 05.10.10 - klo:23:51
"30km/h vauhtii ja vitonen päällä "

Kiertokangenlaakerit huutaa hoosiannaa...ei oo tuossa touhussä järki kyllä mukana.Fiat ducato-miähet(varsinkin matkailuautopuolella) ovat siirtyneet maksupuolelle urheiltuaan vastaavalla tavoin>5. rattaat sipanneet.

Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: landehande - 06.10.10 - klo:08:03
Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.

Mutta kuski huokaa - ja syvään.  ;D

Taas yksi köyhä ja kateellinen.  ;D
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: rene-rane - 06.10.10 - klo:21:19
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.




sillä mun ajomäärällä meni mun T4'sesta vuodenvälein Raidetangonpäät uusintaan, mutta T5 on toiminut. Mutta kone on vakio 1.9 Oii sitä vääntööööö..

30km/h vauhtii ja vitonen päällä ja liikku viä ihan hyvin !!! kuin moni japsiihme kykenee samaan niin pienellä koneellaa.-.-

Asiahan ei siis minullen kuulu, mutta oon sanonut, niin rengeille, kuin myös emännälle, jotta jos näen tai kuulen, jotta alle 80 vauhdissa vitonen pesässä, niin lisenssi lähtee kyselemättä.

Aikoinaan niiden Mitsujen kanssa sirkusteltiin niiden pykälävakkojen remppojen kanssa, niin olen sanonut, jotta syököön vaikka viinereitä, mutta alikierroksilla ei jurrata.

oli vain lyhyt pätkä enkä jaksanut sitä keppiä veivata, yleensä ajelen ihan reilullia kierroksilla
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: landehande - 07.10.10 - klo:06:11
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.

Joo, ei niissä olosuhteissa muut kestä ja pärjää kuin tojotat. Katsoppa millä ajavat yk:n ja muidenkin avustusjärjestöjet porukat ''aavikkomaissa''. Tojotat ovat luotettavia ääriolosuhteissakin.  Ja nee...t perässä mitä valkoiset edellä. Nee..t ovat kovia polkemaan autoja. Muut merkit eivät niille kelpaa. Korroosio saattaa käydä vanhempien tojojen kimppuun, mutta mitä muuta 80-luvun merkkiä näet Suomen suolatuilla teillä niin paljon kuin Hiasseja???  Kaikki muut ovat prässätyt uusiokäyttöön.
Hiasseilla on pitkä, mutta kevyt ekologinen renkaanjälki. Tiedän monia hiasseja, joilla on ajettu puoli miljoonaa kilometriä. Lähes sen verran ajettu seisoo tuolla pihalla lähes ruosteettomana.
SKäNnän spagettiauto on uusi, mutta menee vaihtoon n 80t:n ja mielettömän vikojen määrän jälkeen.
Otsikko: Vs: Vito vai Tarnsporter
Kirjoitti: landehande - 07.10.10 - klo:06:13
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.

Alkuperäinen kysyjä halusi vertailla Vitoa ja Transporteria, joten Hiace on off topic case, mutta jatkettakoon.
Saattaa Toyo olla vähävikaisempi kuin kummastakaan kysymyksessä olevista autoista, mutta vähäisen Hiace kokemuksen mukaan routaheitoissa tulee 1970/80-luvun autot mieleen ja nyky Hiace lienee 20-vuotta vanha kontruktio muutamalla faceliftilla. Tiettyjä varusteita ei saa rahallakaan ja radiopeltorit lienee pakollinen varustus ainakin moottoritiellä.

Lisäksi kysymyksessä lienee jollakin aikavälillä Suomesta / Euroopasta poistuva malli isojen japsien (Toyota Camry, Nissan Maxima, Mitsubishi Galant etc.) tapaan. Muualla Euroopassa ei ole niin hölmöjä ostajia kuin Suomessa että ostaisivat isoja japsihenkilöautoja tai japanilaisia pakettiautoja. Kuten mainittu Hiace myy Euroopassa hyvin ainoastaan Suomessa ja Norjassa muualle se ei kelpaa. Oletettavasti Toyota ei tuo Hiacesta Eurooppaan enää uutta mallia rimpuilemaan myyntitilastossa sijalle kymmenen (koko Euroopan myynti).

Köyhän ja kateellisen horinaa.