Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tupajumi - 03.03.15 - klo:11:11

Otsikko: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Tupajumi - 03.03.15 - klo:11:11
Niin kuin moni varmaan on lukenu maastullista tuon lukijoilta-palstan jutun claasin varaosien hinnoista, jutussa mainittuja osia saa saksasta tilaamalla rahtikin mukaan laskettuna rutkasti halvemmalla kuin keskolta.
Onko kukaan oikeesti tilannut noita halvempia varaosia saksasta? Aika hämmästyttäviä hintaeroja tosiaan. Mistä noita sitten voi tilata?
Laitetaas kesko lujille ja aletaan isolla joukolla tilaamaan halvalla ulkomailta, onkohan jutussa mainitut osat uusia alkuperäisosia?
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: hummeri5 - 03.03.15 - klo:11:31
En oo...Mutta kannatetaan se olis hyvää HALPUUTTAMISTA.... 8)
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Don Essex - 03.03.15 - klo:11:58
En ole itse tilannut ulkomailta osia. Kielimuurin vuoksi on aika vaikeaa. Saksaa en taida, eikä englanniksikaan aina asiat avaudu. Nettikauppoja olen etsiskellyt, aika huonolla menestyksellä. Täältä lisää vinkkejä osaavammilta olisi tarpeen. Velipoika löysi vanhaan massikkaan osia jostain USA:sta reilusti alle puoleen hintaan keskon osista.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: +200 - 03.03.15 - klo:14:24
Mutta olkaa tarkkana kun tilaatte osia ohi virallisen maahantuojan.Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Last Man Standing - 03.03.15 - klo:14:28
>agrihuoltajat ei halua asentaa

Mitä sitä jännittämään asentaa itse.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Hohhoijjaa - 03.03.15 - klo:14:38
Itse olen autoihin tilannu Englannista ja Saksasta tavaraa. Yleensä 30-50% halvempia vastaaviin kotimaisiin myyjiin verrattuna. Turboja, vaihdelaatikon osia jne... ALV-palautuksen haku vaatii hieman enemmän vaivaa mutta kyllä siinä hyville tuntipalkoille pääsee. Kun vaan tietää tasan mitä tarvitsee niin hyvin käy homma, toimitukset kotiovelle noin viikossa.

Jos joku jotain tarttee niin saa kysellä apuja.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.03.15 - klo:14:50
Mutta olkaa tarkkana kun tilaatte osia ohi virallisen maahantuojan.Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\
TäälläpäinTM Agrimarketti suosittelee tilaamaan Laukkaselta  :)

Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: metsajussi - 03.03.15 - klo:15:16
Itse olen autoihin tilannu Englannista ja Saksasta tavaraa. Yleensä 30-50% halvempia vastaaviin kotimaisiin myyjiin verrattuna. Turboja, vaihdelaatikon osia jne... ALV-palautuksen haku vaatii hieman enemmän vaivaa mutta kyllä siinä hyville tuntipalkoille pääsee. Kun vaan tietää tasan mitä tarvitsee niin hyvin käy homma, toimitukset kotiovelle noin viikossa.

Jos joku jotain tarttee niin saa kysellä apuja.

Jos EU:n sisältä tilaa alv-rekisteröitynä yrityksenä toiselta vastaavalta yritykseltä, niin ei alvia tarvitse liikutella rahana ollenkaan.

Tavara lähtee myyjältä ilman lähtömaan arvonlisäveroa (myyjän tarvitsee tietää ostajan ALV-tunnus).
Ostaja ilmoittaa sen periaatteessa maahan tullessa suoritettavana verona mutta saa samalla sitten ilmoittaa sen ostojen hyvitettävänä verona ja lopputulos on +-0. Eli arvonlisäveroa ei tällöin liikutella kauppasumman mukana valtiosta toiseen eikä verottajankaan suuntaan.

Tuossa ohjeessa esimerkki 3.

http://tinyurl.com/po68uv8

Epäselvissä tapauksissa myyjän kannattaa tarkistaa ostajan ALV-tunnuksen voimassaolo jottei joudu veroepäselvyyksissä itse maksumieheksi myöhemmin.
Näin olen itsekin tehnyt kun olen tavaraa myynyt suoraan ulkolaiselle yritykselle. Näistä eteläisten veljeskansojen firmoista ei aina voi olla niin varma... tulostin tuolta myyntipäivänä noudetun voimassaolotodistuksen kirjanpitoon mukaan.

Tarkastaminen käy vaikka tuolta:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=fi

Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: viisasmies - 03.03.15 - klo:17:05
kyllä tiedän monia jotka tilaavat suoraan saksasta! kieli on helppo ongelma,asennat koneellesi googlen crome kielenkääntäjän  ja muotoilet teksti vähän miettien! osa myyjistä myö varaosat verolla ja palauttaa veron takaisin , ja toiset myö osat ilman veroa,ilmoitat vaan FI-TUNNUS ETEEN LY TUNNUKSEEN kun asioit ulkomailla netissä myyjien kanssa! myyjät ly  tunnukset ja tilan voit euro alueella tarkastaa semmoisesta osoitteesta kuin -VATNUMBER.EU sinne vaan naputat myyjän tiedot!yksi tuttu huoltomies tuntee tuon kaverin , ja se ostaa ulkomailta tarvikkeita paljon suoraan! tuo maanviljelijä ei ole kuulemma käynyt kauppa koulua eikä lukiota. eikä ole puku päällä eikä ravatti kaulassa,joskus on vähä naamakin vaseliinissa ja öljyssäkin,mutta  kaupan teon hallitsee !
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: lancelot - 03.03.15 - klo:17:24
Vaikkei nyt suoraan ole tähän Claassiin liittyvä, mutta laitan silti tämän:

Diisselivolkkareita vaivaa kytkimen kaksoismassavauhtipyöräviat. Niin minullakin. Tai ei enää. Paikallisen Volkkarihuollon marmoritiskillä sanottiin remontin hinnaksi varaosineen 1700 €. En ottanut.

Avasin Ebay/Germanyn netistä ja tilasin sieltä vauhtipyörän ja kytkinasetelman tillbehööreineen sekä etuvetonivelet. Paketti tuli kotiovelle Italiasta viikossa. Kytkinlevy oli hieman kärsinyt rahdin aikana. Otin siitä kuvan ja lähetin sen Italialaiselle myyjälle sähköpostilla. Hieman oli ennakkoluuloja reklamoinnin suhteen (Italia...), mutta homma hoitui kuin junan vessa ilman mitään mutinoita. Uusi kytkinlevy tuli 5 päivässä. Vanha vioittunut piti palauttaa. Paketin hinta oli 460€. Paikallinen yksityinen korjaamo vaihtoi uuden kytkimen, etuvetarit ja teki öljyhuollon. Otti siitä 200 €. Yhteensä 660€. Että silleen. Täytyy pian tilata jakopääpaketti, puoleen hintaan.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: klapikasa - 03.03.15 - klo:20:25
Kirjoita googleen claas ersatzteile ja kyllä löytyy nettikauppoja
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: cowboy_ - 03.03.15 - klo:23:41
Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Kateellisia kun Laukkaselta saa osan heti ja Hankkijalta saa tilaamalla Saksasta (tai ainakin Helsingistä, tai missä se keskusvarasto olikaan?). Tälläpäin Jonnekuskit huoltaa koneet Laukkasella.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Hohhoijjaa - 04.03.15 - klo:07:19
Itse olen autoihin tilannu Englannista ja Saksasta tavaraa. Yleensä 30-50% halvempia vastaaviin kotimaisiin myyjiin verrattuna. Turboja, vaihdelaatikon osia jne... ALV-palautuksen haku vaatii hieman enemmän vaivaa mutta kyllä siinä hyville tuntipalkoille pääsee. Kun vaan tietää tasan mitä tarvitsee niin hyvin käy homma, toimitukset kotiovelle noin viikossa.

Jos joku jotain tarttee niin saa kysellä apuja.

Jos EU:n sisältä tilaa alv-rekisteröitynä yrityksenä toiselta vastaavalta yritykseltä, niin ei alvia tarvitse liikutella rahana ollenkaan.

Tavara lähtee myyjältä ilman lähtömaan arvonlisäveroa (myyjän tarvitsee tietää ostajan ALV-tunnus).
Ostaja ilmoittaa sen periaatteessa maahan tullessa suoritettavana verona mutta saa samalla sitten ilmoittaa sen ostojen hyvitettävänä verona ja lopputulos on +-0. Eli arvonlisäveroa ei tällöin liikutella kauppasumman mukana valtiosta toiseen eikä verottajankaan suuntaan.

Tuossa ohjeessa esimerkki 3.

http://tinyurl.com/po68uv8

Epäselvissä tapauksissa myyjän kannattaa tarkistaa ostajan ALV-tunnuksen voimassaolo jottei joudu veroepäselvyyksissä itse maksumieheksi myöhemmin.
Näin olen itsekin tehnyt kun olen tavaraa myynyt suoraan ulkolaiselle yritykselle. Näistä eteläisten veljeskansojen firmoista ei aina voi olla niin varma... tulostin tuolta myyntipäivänä noudetun voimassaolotodistuksen kirjanpitoon mukaan.

Tarkastaminen käy vaikka tuolta:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=fi

OK, hyvä tieto. Tähän asti olen tilannut yksityishenkilönä niin en sen paremmin asiaan vielä perehtynyt.

Vaikkei nyt suoraan ole tähän Claassiin liittyvä, mutta laitan silti tämän:

Diisselivolkkareita vaivaa kytkimen kaksoismassavauhtipyöräviat. Niin minullakin. Tai ei enää. Paikallisen Volkkarihuollon marmoritiskillä sanottiin remontin hinnaksi varaosineen 1700 €. En ottanut.

Avasin Ebay/Germanyn netistä ja tilasin sieltä vauhtipyörän ja kytkinasetelman tillbehööreineen sekä etuvetonivelet. Paketti tuli kotiovelle Italiasta viikossa. Kytkinlevy oli hieman kärsinyt rahdin aikana. Otin siitä kuvan ja lähetin sen Italialaiselle myyjälle sähköpostilla. Hieman oli ennakkoluuloja reklamoinnin suhteen (Italia...), mutta homma hoitui kuin junan vessa ilman mitään mutinoita. Uusi kytkinlevy tuli 5 päivässä. Vanha vioittunut piti palauttaa. Paketin hinta oli 460€. Paikallinen yksityinen korjaamo vaihtoi uuden kytkimen, etuvetarit ja teki öljyhuollon. Otti siitä 200 €. Yhteensä 660€. Että silleen. Täytyy pian tilata jakopääpaketti, puoleen hintaan.


Oliko tämä paketti kuitenkin kiinteällä vauhtipyörällä? Menee niitä muistakin merkeistä, kaksoismassavauhtipyöriä...Paljon vaihdetaan kiinteitä tilalle.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Jätkä - 04.03.15 - klo:08:07
Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Kateellisia kun Laukkaselta saa osan heti ja Hankkijalta saa tilaamalla Saksasta (tai ainakin Helsingistä, tai missä se keskusvarasto olikaan?). Tälläpäin Jonnekuskit huoltaa koneet Laukkasella.

 Ei se mistään agrista tai muun ulkopuolisen määräyksestä johdu. Se johtuu vain sen huoltofirman leivän saamisesta.
Miksi asentaa muualta, vaikka 600€ ostettu  varaoasa traktoriin? Kun sen voi myydä agrin ohv.lla tonnin hintaan ja siitä jää se 300€ huoltofirmalle katetta.  Jättäsitkö sinä sen katteen ottamatta?
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Oksa - 04.03.15 - klo:08:53
jättäisin ja sitten lopettaisin asentamiset kun ei kerran kelpaa!
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: +200 - 04.03.15 - klo:09:16
Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Kateellisia kun Laukkaselta saa osan heti ja Hankkijalta saa tilaamalla Saksasta (tai ainakin Helsingistä, tai missä se keskusvarasto olikaan?). Tälläpäin Jonnekuskit huoltaa koneet Laukkasella.

 Ei se mistään agrista tai muun ulkopuolisen määräyksestä johdu. Se johtuu vain sen huoltofirman leivän saamisesta.
Miksi asentaa muualta, vaikka 600€ ostettu  varaoasa traktoriin? Kun sen voi myydä agrin ohv.lla tonnin hintaan ja siitä jää se 300€ huoltofirmalle katetta.  Jättäsitkö sinä sen katteen ottamatta?
Meinaakko ettei agria harmita menetetty osan myyntikate.Ja jotenki epäilen sen ottavan vähintään yhtäpaljo välistä kuin huoltoyrittäjäki :-\
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Ärrpää - 04.03.15 - klo:09:22
Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Kateellisia kun Laukkaselta saa osan heti ja Hankkijalta saa tilaamalla Saksasta (tai ainakin Helsingistä, tai missä se keskusvarasto olikaan?). Tälläpäin Jonnekuskit huoltaa koneet Laukkasella.

 Ei se mistään agrista tai muun ulkopuolisen määräyksestä johdu. Se johtuu vain sen huoltofirman leivän saamisesta.
Miksi asentaa muualta, vaikka 600€ ostettu  varaoasa traktoriin? Kun sen voi myydä agrin ohv.lla tonnin hintaan ja siitä jää se 300€ huoltofirmalle katetta.  Jättäsitkö sinä sen katteen ottamatta?
Meinaakko ettei agria harmita menetetty osan myyntikate.Ja jotenki epäilen sen ottavan vähintään yhtäpaljo välistä kuin huoltoyrittäjäki :-\

 Jontikan varaosahinnastoja tarkisteltu melkoisen voimakkailla kertoimilla, pittäähän juuttien ees jostain yrittää rahhaa tienata...heinäkonemarkkina historiallisen seis.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: JösseJänis - 04.03.15 - klo:09:29
Mutta olkaa tarkkana kun tilaatte osia ohi virallisen maahantuojan.Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Enpä ole tällaista huomannut. Tai sitten määräys ei koske antiikkikalustoa.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Hervast - 04.03.15 - klo:13:46

 Ei se mistään agrista tai muun ulkopuolisen määräyksestä johdu. Se johtuu vain sen huoltofirman leivän saamisesta.
Miksi asentaa muualta, vaikka 600€ ostettu  varaoasa traktoriin? Kun sen voi myydä agrin ohv.lla tonnin hintaan ja siitä jää se 300€ huoltofirmalle katetta.  Jättäsitkö sinä sen katteen ottamatta?

Kaipa se huoltoliike saa välistä pienen provision kun hankkii osat merkkiliikkeen tiskiltä. Lienee kuitenkin käytännössä melko pienet provikat, Suomessa kun ei tunnuta oikein tajuavan kivijalkakaupoissa, että ei jokaisesta myyntitapahtumasta kannattaisi ehkä tavoitella maksimivoittoja. Pienemmät korjaamot ainakin hankkivat paljon osia muualtakin kuin tutulta varaosamyyjältä juuri tuosta syystä.

Autonosiahan löytyy kätevästi ihan suomenkielellä toimivilta alvadi.ee ja autonosat24.fi pari esimerkkiä mainitakseni. Tavara tulee ulkomailta viikossa ja vieläpä suoraan kotiovelle. Jotain on tullut tilattua myös Englannista, mutta sieltä tilatessa on enempi hajontaa postikuluissa.
Viimeksi tuli tilattua mm. tdi:n jakohihnasarja. Saksasta INA:n sarja 60 euroa, täällä motonetin laadukkaampi sarja 99 euroa (skf, bosch tai gates)

Saattaahan se päivän vaatia, kun suunnittelee mitä osia saattais projektiin tarvita ja kaivaa varaosanumerot niille osille. Sitten osalistan ollessa valmis pitäis laatia sähköpostiviesti myyjille ja kysyä tarjousta. Mut jos tällä touhulla säästää satasia tai jopa tuhansia, niin puhutaan senverran hyvistä tuntipalkoista että harvoin maataisteluhommissa tai muussa rehellisessä hommassa sellaisille pääsee.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: meidän Isä - 04.03.15 - klo:16:18


Kaipa se huoltoliike saa välistä pienen provision kun hankkii osat merkkiliikkeen tiskiltä. Lienee kuitenkin käytännössä melko pienet provikat, Suomessa kun ei tunnuta oikein tajuavan kivijalkakaupoissa, että ei jokaisesta myyntitapahtumasta kannattaisi ehkä tavoitella maksimivoittoja. Pienemmät korjaamot ainakin hankkivat paljon osia muualtakin kuin tutulta varaosamyyjältä juuri tuosta syystä.

Suomessa joskus oikein aikojen alussa on päätetty, että se sellainen perus maahantuoja+kivijalkajälleenmyymäläketju menee suurinpiirtein 25+30%
Tähän sitä vielä tänäkinpäivänä pyritään. Riippuen tuotteesta nuo prosentit voi portaissa vähän heitellä tarpeen ja myyjän mukaan.

Siinä sitten kun vertaa claasin osia kun tilaa saksalaiselta tehdastilauksesta tulevia osia, niin hän rokottaa noin 12% tästä sähköisestä tilauksestaan. Vertailussa toki kannattaa huomioida lisäksi rahdin hinta.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 10.03.15 - klo:00:08
Täältä oon tilannu: http://www.purkuporssi.fi/

Paremmat varastot kun Keskolla, nopeampi toimitus ja huomattavasti edullisemmat hinnat.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: case5150 - 10.03.15 - klo:08:49
Tilailkaa vain varaosat ulkoa, ja ihmetelkää sitten kun suomesta loppuu ne"vähätkin" varaosavarastot, ja luulisin että kun varaosalla on kiire (esim puimuri/paalikone) niin odotelkaa osia sitten ulkomailta. Mieluummin maksan vähän enemmän, ja saan osan suomesta, ja täten ylläpidän suomen varaosaliikkeitä!!!
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Viljelijä - 10.03.15 - klo:08:59
  Keskusvarastoihin,esim. Tanskaan monet merkit keskitetty. Nykyään jo niin tolkuton määrä erilaisa malleja joka merkillä, ettei mihkään varastoon "mahdu" maakohtaisena palveluna kaikki varaosat. Ja nyt jo näkyvissä, ettei vanhempiin malleihin meinaa löytyä mistään varaosia. (Valmet)
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: metsajussi - 10.03.15 - klo:09:12
Tilailkaa vain varaosat ulkoa, ja ihmetelkää sitten kun suomesta loppuu ne"vähätkin" varaosavarastot, ja luulisin että kun varaosalla on kiire (esim puimuri/paalikone) niin odotelkaa osia sitten ulkomailta. Mieluummin maksan vähän enemmän, ja saan osan suomesta, ja täten ylläpidän suomen varaosaliikkeitä!!!

Muuten hyvä mutta heikosti keskusliikkeetkään kohta kotimaassa varastoivat. Sieltä ne lähtee maailmalta tulemaan jos täällä joku kaipaa.

Ei koske tavallisimpia kulutusosia ja huoltotarvikkeita. Sitten kun ei Euroopan varastossakaan ole niin alkaa kestää. Ja kun lopulta tulee, tulee väärä osa...
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: case5150 - 10.03.15 - klo:09:16
Mielipiteeni on että, suomalaiset maajussit ostaisivat suomesta varaosansa, ja suomalaiset ihmiset ostaisivat suomesta suomessa tuotettua ruokaa, näin suomi saataisiin pidettyä toimivana maana, ja kaikilla riittää töitä.
(tämä ei kuullosta hyvältä: maajussit tilaa osansa ulkomailta ja suomalaiset ihmiset ostavat ulkomaalta tuotettua ruokaa)
Eli tuohon se menee jos ulkomailta ruvetaan kaikki itse tilailemaan!!!
Miettikää.....
Ja ei keskusliikkeet todellakaan varastoi sellaisia tuotteita jotka ei mene kaupaksi. Eli kuulin että 2kpl vuodessa myyty varaosa varastoidaan jo Suomessa.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: John Ferguson - 10.03.15 - klo:09:49
Ulkomailta ne varaosat suomeenkin tuodaan, sitten vain myydään jäätävällä katteella jussille, vaikka olisi vartavasten tilattu. Jos laakeri maksaa suomessa 100€ ja briteistä sama laakeri tulee 25€ hintaan sis. Postit, niin ei kyllä hirveästi tarvitse miettiä kumman ostaa.  :o

Ruokahan onkin jo eri asia, siinä on muutakin eroa kuin se hinta. Varaosat taas on samoja, maksoit sitten osasta 100€ tai 300€. Tuollakin erotuksella ostaa aikas paljon kotimaista ruokaa.  ;)
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: metsajussi - 10.03.15 - klo:10:26
Tärkeämpää olisi varmaan suunnitella ja valmistaa täällä niin hyviä (mutta kohtuuhintaisia)  koneita että niitä ostettaisiin niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.
Sitten ovat varaosatkin kotimaisia jos alkuperäisissä pysytään.

Pelkkä katteen lisäys ja/tai läpilaskutus tuontitavaralle ei paljon työpaikkoja lisää, suurpääomatkin saattavat päätyä ties minne.

Luin juuri että Raute sai kotimaahan 30 miljoonan tilauksen Varkauden LVL-linjaan.

Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Hervast - 10.03.15 - klo:10:57
Ehkä katteen lisäys ja läpilaskutus ei hirveästi lisäisi osien virallisen jälleenmyyjän voittoja, mutta se puoli on minusta kotimaisilla jälleenmyyjillä retuperällä. Kannattaisi tinkiä katteista ja ottaa asiakkaat "haltuun" sensijaan että yritetään saada maksimikate vähemmästä määrästä kauppoja. Toki tässä olisi maajusseillakin petraamista, pitäisi tutkailla ne maataistelukoneet kuntoon ennen sesonkia ja hyvin suunnittelemalla saisi koottua suurempia osaeriä hankittavaksi. Tässä voisi sitten kotimainen varaosa organisaatio astua kuvaan ja tuoda osat maahan kohtuullista korvausta vastaan.

Jollain tasolla ymmärrän Keskonkin varaosien hinnanmuodostusta, mutta toisaalta joissain osissa se hinnaero on pöyristyttävää luokkaa.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: case5150 - 10.03.15 - klo:11:29
Tarjoaahan Kesko ainakin loppuvuodesta aina asiakasennakkoja joissa saa -15% alennuksen. Itse ainakin käytän tuota etua, koska ei sitä turhaan tarjota. Kiitos kesko, ja syksyllä kyllä tietää jotain varaosia hommata kesällä rikkoontuneiden tilalle, ja muistaakin paremmin kuin seuraavana keväänä kun pitäisi ruveta koneilla töihin. Nyt vain jokaisen pitäisi tajuta käyttää firmojen tarjoamia tarjouksia hyväkseen, eikä vain koko ajan moittia hintoja!
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: meidän Isä - 10.03.15 - klo:11:49
Mielipiteeni on että, suomalaiset maajussit ostaisivat suomesta varaosansa, ja suomalaiset ihmiset ostaisivat suomesta suomessa tuotettua ruokaa, näin suomi saataisiin pidettyä toimivana maana, ja kaikilla riittää töitä.
(tämä ei kuullosta hyvältä: maajussit tilaa osansa ulkomailta ja suomalaiset ihmiset ostavat ulkomaalta tuotettua ruokaa)
Eli tuohon se menee jos ulkomailta ruvetaan kaikki itse tilailemaan!!!
Miettikää.....
Ja ei keskusliikkeet todellakaan varastoi sellaisia tuotteita jotka ei mene kaupaksi. Eli kuulin että 2kpl vuodessa myyty varaosa varastoidaan jo Suomessa.

Miksi sen osan sitten pitää olla alv 0% hinnaltaan kalliimpi, mikä peruste siiihen on.
Tuotamme täällä euroopan halvinta viljaa, joten eikö myyjäpuolen pitäisi myös tehostaa?

Ulkomailta tilailu on ainoa tapa luoda kunnolla kilpailua ja pistää vipinää punttiin. Loppupeleissä sillä on tervehdyttävä vaikutus. Muuten jokainen osa maksaa 3x enemmän ja myyjälle pitää olla nöyrä ja kiitollinen, että hän osan viitsii myydä...
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: case5150 - 10.03.15 - klo:11:56
Olisikohan niin että Suomessa jälleenmyyjille pitäisi kaikille jäädä vähän euroja jos meinaa saada ihmisille esim palkat maksettua, ja taitaa firmoilla olla muitakin menoja kuin palkat (toimitilat yms), eli kyllä ne välikädetkin tosiaan ottaa, mutta nekin ottaa siitä aivan sen takia että kaikille jäisi jotain ( en ole kuullut että mikään liike myy tavaraa sisäänosto hinnalla), ja jos myykin niin ei kyllä kauaa pysy hengissä se firma. Jos tätä ei ymmärrä, niin sitten kannattaa mennä johonkin "kurssille" jossa puhutaan BISNEKSESTÄ....
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.03.15 - klo:12:02
Ulkomailta ne varaosat suomeenkin tuodaan, sitten vain myydään jäätävällä katteella jussille, vaikka olisi vartavasten tilattu. Jos laakeri maksaa suomessa 100€ ja briteistä sama laakeri tulee 25€ hintaan sis. Postit, niin ei kyllä hirveästi tarvitse miettiä kumman ostaa.  :o

Ruokahan onkin jo eri asia, siinä on muutakin eroa kuin se hinta. Varaosat taas on samoja, maksoit sitten osasta 100€ tai 300€. Tuollakin erotuksella ostaa aikas paljon kotimaista ruokaa.  ;)

 ;D

Voisitko perustella jollekulle kuluttajalle miten tämä asia näin menee.

Mitä jos se ulkomainen laakerikauppias mahdollistaa edullisen hintansa käyttämällä lapsityövoimaa tai kiertämällä veroja. Voisiko sen silti ostaa  ;D

... eli vakavasti ajatellen... on vaarallista toimia itse jotenkin ja sitten kuitenkin vaatia toisia toimimaan toisella tavalla. Väitteistä hieman pohja putoaa  :( Ja tämä ei siis ollut mitenkään henkilökohtainen kommentti, vaan yleinen havainto.

Itsekin ostan harvinaisia osia ulkomailta, ei se synti ole. Eli ei sitä tarvitse mitenkään perustella  ;D
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: meidän Isä - 10.03.15 - klo:12:23
Olisikohan niin että Suomessa jälleenmyyjille pitäisi kaikille jäädä vähän euroja jos meinaa saada ihmisille esim palkat maksettua, ja taitaa firmoilla olla muitakin menoja kuin palkat (toimitilat yms), eli kyllä ne välikädetkin tosiaan ottaa, mutta nekin ottaa siitä aivan sen takia että kaikille jäisi jotain ( en ole kuullut että mikään liike myy tavaraa sisäänosto hinnalla), ja jos myykin niin ei kyllä kauaa pysy hengissä se firma. Jos tätä ei ymmärrä, niin sitten kannattaa mennä johonkin "kurssille" jossa puhutaan BISNEKSESTÄ....

No entä tuo vilja, miksei tämä päde siihen?
Ja kun selvästi olet nuo mainostamasi kurssit käynyt, niin meinaatko, että se ulkomainen myyjä ei ota palkkaa myydessään suomalaiselle? Suosittelen kertauskurssia.

Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Köntys - 10.03.15 - klo:12:31
Olisikohan niin että Suomessa jälleenmyyjille pitäisi kaikille jäädä vähän euroja jos meinaa saada ihmisille esim palkat maksettua, ja taitaa firmoilla olla muitakin menoja kuin palkat (toimitilat yms), eli kyllä ne välikädetkin tosiaan ottaa, mutta nekin ottaa siitä aivan sen takia että kaikille jäisi jotain ( en ole kuullut että mikään liike myy tavaraa sisäänosto hinnalla), ja jos myykin niin ei kyllä kauaa pysy hengissä se firma. Jos tätä ei ymmärrä, niin sitten kannattaa mennä johonkin "kurssille" jossa puhutaan BISNEKSESTÄ....

Kyllä viljelijät bisneksen osaa. Me tuotetaan 200-euron kustannuksilla 130-euron viljaa, tuet on luokkaa 500:-/ha, vuokraa maksamme 600-700:-/ha. Uuutta Fendtiä ostellaan ja citymaasturia, peltoa ostetaan 20000:-/ha ym. Että kyllä varaosamyyjillä on meiltä paljon opittavaa  :D
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: case5150 - 10.03.15 - klo:13:05
Jos ulkomainen myyjä myy suoraan maajussille, niin kyllä siinä ainakin 2 välikättä jää pois.
Ja jos molemmille pitäisi jotain jäädä, niin varmasti maksaa enempi kuin suoraan ulkomailta ostettuna.
Niinhän se lihakin on, eli mitä lihafirma maksaa tuottajalle, ja mitä se sitten maksaa kaupan tiskillä.
Ei tarvi ihmetellä mielestäni enää hintoja, koska kyllä niitä varaosiakin käsitellään joka välikäden varastoilla, niin kuin lihaakin esimerkiksi.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: ilkka - 10.03.15 - klo:13:50
Turhaa länkytystä.

Klaassin ja monen muun saman kaupan edustaman konemerkin varaosat tilataan ulkomailta pikana.

Siinä ne välikädet on.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: John Ferguson - 10.03.15 - klo:15:40
Ulkomailta ne varaosat suomeenkin tuodaan, sitten vain myydään jäätävällä katteella jussille, vaikka olisi vartavasten tilattu. Jos laakeri maksaa suomessa 100€ ja briteistä sama laakeri tulee 25€ hintaan sis. Postit, niin ei kyllä hirveästi tarvitse miettiä kumman ostaa.  :o

Ruokahan onkin jo eri asia, siinä on muutakin eroa kuin se hinta. Varaosat taas on samoja, maksoit sitten osasta 100€ tai 300€. Tuollakin erotuksella ostaa aikas paljon kotimaista ruokaa.  ;)

 ;D

Voisitko perustella jollekulle kuluttajalle miten tämä asia näin menee.

Mitä jos se ulkomainen laakerikauppias mahdollistaa edullisen hintansa käyttämällä lapsityövoimaa tai kiertämällä veroja. Voisiko sen silti ostaa  ;D

... eli vakavasti ajatellen... on vaarallista toimia itse jotenkin ja sitten kuitenkin vaatia toisia toimimaan toisella tavalla. Väitteistä hieman pohja putoaa  :( Ja tämä ei siis ollut mitenkään henkilökohtainen kommentti, vaan yleinen havainto.

Itsekin ostan harvinaisia osia ulkomailta, ei se synti ole. Eli ei sitä tarvitse mitenkään perustella  ;D
Ei sitä kuluttajalle tarvitse perustella. Kuluttajat ostaa sen mitä mainostetaan tv:ssä, radiossa, netissä ja lehdissä ym. Ei ne omaa päätään käytä.  ::)

Kaikki osat esim. Autoon pyrin tilaamaan ulkomailta, mutta ruoka on aina suomalaista. Ikkunannostimien rullat x4 maksoi ebaysta 12€ posteineen, marmorilla olisivat olleet 10€/kappale...

Lapsityövoimaan en ota sen kummemmin kantaa, mutta eipä tuo vaikuta ostopäätökseen onko sen puhelimen pyöräyttänyt Markku 45v vai LeiLei 10v.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: JösseJänis - 10.03.15 - klo:16:03
Ulkomailta ne varaosat suomeenkin tuodaan, sitten vain myydään jäätävällä katteella jussille, vaikka olisi vartavasten tilattu. Jos laakeri maksaa suomessa 100€ ja briteistä sama laakeri tulee 25€ hintaan sis. Postit, niin ei kyllä hirveästi tarvitse miettiä kumman ostaa.  :o

Ruokahan onkin jo eri asia, siinä on muutakin eroa kuin se hinta. Varaosat taas on samoja, maksoit sitten osasta 100€ tai 300€. Tuollakin erotuksella ostaa aikas paljon kotimaista ruokaa.  ;)

 ;D

Voisitko perustella jollekulle kuluttajalle miten tämä asia näin menee.

Mitä jos se ulkomainen laakerikauppias mahdollistaa edullisen hintansa käyttämällä lapsityövoimaa tai kiertämällä veroja. Voisiko sen silti ostaa  ;D

... eli vakavasti ajatellen... on vaarallista toimia itse jotenkin ja sitten kuitenkin vaatia toisia toimimaan toisella tavalla. Väitteistä hieman pohja putoaa  :( Ja tämä ei siis ollut mitenkään henkilökohtainen kommentti, vaan yleinen havainto.

Itsekin ostan harvinaisia osia ulkomailta, ei se synti ole. Eli ei sitä tarvitse mitenkään perustella  ;D
Ei sitä kuluttajalle tarvitse perustella. Kuluttajat ostaa sen mitä mainostetaan tv:ssä, radiossa, netissä ja lehdissä ym. Ei ne omaa päätään käytä.  ::)

Kaikki osat esim. Autoon pyrin tilaamaan ulkomailta, mutta ruoka on aina suomalaista. Ikkunannostimien rullat x4 maksoi ebaysta 12€ posteineen, marmorilla olisivat olleet 10€/kappale...

Lapsityövoimaan en ota sen kummemmin kantaa, mutta eipä tuo vaikuta ostopäätökseen onko sen puhelimen pyöräyttänyt Markku 45v vai LeiLei 10v.

Varsinkaan, kun Markku ei pyörittele kuin peukaloitaan.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: case5150 - 10.03.15 - klo:18:06
Ilkalle, niinhän ne tavarat joita suomesta ei löydy niin pikanahan ne tosiaan tilataan, ja aikas nopeasti tulevatkin, mutta mitä sitten????? Jostainhan ne on hankittava..
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Paalaaja - 16.03.15 - klo:00:52
Ilkalle, niinhän ne tavarat joita suomesta ei löydy niin pikanahan ne tosiaan tilataan, ja aikas nopeasti tulevatkin, mutta mitä sitten????? Jostainhan ne on hankittava..

Sitä minä vaan ihmettelen edelleen, kun se osa singahtaa siihen varaosatiskin taakse 5.000 lentomailia reilussa vuorokaudessa:

Miksi hitossa minun pitää ajaa sitä se viimeinen 50 kilometriä omalla autollani?
Eikös se palikka jo kotipihaan asti joutaisi yksin tein tulla?
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: TDK - 16.03.15 - klo:08:19
Miksi hitossa minun pitää ajaa sitä se viimeinen 50 kilometriä omalla autollani?
Eikös se palikka jo kotipihaan asti joutaisi yksin tein tulla?
Tätä minäkin oon joskus ihmetelly. Aika moni ulkolainen firma toimittaa kuitenki ne kamat kotiovelle, ja pikkusen edullisesti vieläpä.Ei tulis mieleenkään ajella sillä rahtihinnalla omalla autolla metriäkään.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: meidän Isä - 16.03.15 - klo:08:54
Minä taas ihmettelen sitä, miksi suostumme maksamaan tilausosasta enemmän suomesta tilattuna, kuin vaikkapa saksasta ostettuna. Jotenkin sen voisi perustella hyllystä löytyvällä osalla, koska talvella tarvitaan paksummat seinät..
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Petri - 16.03.15 - klo:10:19
Jonkinmoisen kymmenissä prosenteissa olevan hintalisän maksan paikalliseen mielellään. Ilman sitä paikallista marmoritiskiä valikoimaksi tulee hiljalleen IKH:n pulttikokoelma. Ei oikein hyvä, jos joku tappi onkin yht'äkkiä hukassa sitä pitää briteistä hakea.

 Mutta että hintaero on 3-4 -kertainen (mikä juurikin otsikon merkillä muutamassa tapauksessa valitetttavasti pitää paikkansa), niin se laittaa miettimään vannoutuneemmankin lähiruokafanin. Itsekin pienimuotoista maahantuontia tekevänä en pystyisi kyllä tähän Claas-hinnoitteluun, ainakaan en kasvokkain selittämään sitä asiakkaalle. Mutta ehkä isossa organisaatiossa hintalistaa tekevät eivät olekaan asiakasrajapinnassa töissä...

Petri
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: -SS- - 16.03.15 - klo:16:11
Joo varaosamyyjän kannattaa hakeutua muihin töihin.
Ei netin kattelusta ja ostoskorin täyttämisestä tilausjärjestelmässä
voi ottaa kokopäiväelantoansa Suomen kokoisessa maassa, ilman
että hinnat kohoavat törkeiksi.

Joku kotitoimisto, autotalli voisi mennä, mutta kun joku
keskusliike vyöryttää toimisto- ja yleiskulunsa joka toiminnolle,
niin 15 euron tuntihinta nouseekin 70 :iin. Eikö Pro-Agrian
tuntiveloitus 63 €/h+ALV  tunnu kovalta, vaikka heppu itse saisi
20 euroa tunti ?

Koska kaikkia tarvittavia osia saa joko paremmin tai ainakin
yhtä laajalla valikoimalla suoraan valmistajan tai ulkomaalaisen
nettikaupan listoilta, on valinta niiden tai kotimaisen korkeahintaisen
palvelun välillä lähinnä mukavuudenhalun ja turvallisuus-
hakuisuuden  ruokkimista, osantarvitsija haluaisi siis suoraoston
hinnat mutta suomenkielisen kontaktin ja jonkinlaisen paikallisen
osatakuun ja vaihtomahdollisuuden, jos tulikin väärä tavara.

Tämän palvelun hinta on monen mielestä liian korkea, ja
tehtävissä paljon pienemmillä kuluilla. Olen kannustanut
ihmisiä alkamaan erikoistua jonkin omistamansa koneen osatoimituksiin, ja
noukkimaan sivutoimenaan hynät kotiin. Kohtuuhinnalla tietty.
Muutama on alkanut, ja sittemmin lopettanut. Varasto täynnään
epäkuranttia osaa, tilit miinuksella ja kyrppä otsassa.

-SS-
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: meidän Isä - 16.03.15 - klo:16:59
Jos jostain ulkomaisista kaupoista diilailee osia, on se vähän eri, kuin virallinen maahantuojan varaosa kuvio. Virallisessa kanavassa on jopa palautusoikeus, jos ihan metsään menee ja kokee, ettei osaa ikinä saa kaupaksi. Lisäksi on verkosto muita myyjiä, jotka voivat ottaa osan eli maksimissaan häviää rahdin. Nuo muut myyjät on siis mahdollinen ulkomainen verkosto joka tuotteella melkovarmasti on, kun suomeenkin tuodaan.

Vieläkään ei ole vastausta miksi tilausosan täytyy olla kalliimpi jos sen ostaa suomeksi, kuin esimerkiksi englantia puhumalla vaikka saksalaiseen koneeseen? siis alv 0 hinnaltaan. Kuten jo totesin, hyllyosassa voidaan hyväksyä jonkinlainen preemio noiden paksujen seinien takia.

Varastoi se ulkomainenkin JÄLLEENMYYJÄ niitä osia, mistä taas farmerit ostaa. Virallinen maahantuoja ostaa osansa ihan erihinnalla kuin suomalainen jorma gyntteriltä netistä tilaamalla.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: -SS- - 16.03.15 - klo:17:41
"Virallinen maahantuoja ostaa osansa ihan erihinnalla.... "

Tuo maahantuoja-alennus on varmaan salaisuus ? Onko se 70% niin kuin katkerat essonbaarin miehet
tilittävät ?

Johonkin ulkomaiseen konemerkkiin on ulkomailla 10 x enemmän osan
ostajia kuin Suomessa. Siksi suomalaisen nettikaupan perustaminen
näiden osatoimitusten varaan on yksinkertaisesti tyhmää.

Ja usean merkin osien hallinta vaatii jo aivan toista perehtymistä kuin sen yhden
koneen , josta "tietää kaiken".

Onnea niille, jotka lähtevät tähän systeemiin, rahaa on jaossa paljon, kun hintaeroista
kuulee. Kahdensadatuhannen euron kohtuullisen katteen ( 10% ) vuosimyynnilllä voisi siis
jo elää mukavasti ? Netin edessä silloin tällöin iltaisin istumalla ?

-SS-
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: case5150 - 16.03.15 - klo:18:04
Tilatkaa toki ulkoa, mutta älkää sitten ruikuttako kun varaosia ei suomessa enää varastoida niin kuin kävi eräälle merkille
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: -SS- - 16.03.15 - klo:20:42
Tilatkaa toki ulkoa, mutta älkää sitten ruikuttako kun varaosia ei suomessa enää varastoida niin kuin kävi eräälle merkille

Saman konemerkin omistajat voisivat perustaa yhdistyksen, joka varastoi heidän lukuunsa useimmin tarvittavia varaosia. Jos vaikka tehdas ilmoittaisi jotakin lukuja. Se on tärkeä tieto nääs. Tai voisihan lopetteleva suomalainen "riistohintavaraosakauppias" ottaa sieltä sap:sta jonkun varaosakulutus-haun ja auttaa porukkaa näin ?

Pyyteetöntä talkoohenkeähän tässä tarvitaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: meidän Isä - 17.03.15 - klo:16:42
Kuulkaas nyt sönköttäjät. Kysymys oli vieläkin se sama ja alkuperäinen, eli miksi suostumme maksamaan tilatusta varaosasta järkyttävää ylihintaa. Kulurakenteessa ei ihan kauheasti pääse olemaan eroa, kun sekä saksalainen, että suomalainen osakauppias täyttää sen ihan saman nettipalvelun mistä osansa tilaa.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Viljelijä - 17.03.15 - klo:17:47
 Eikai millää firmalla ole varaa pitää kaikkia varaosia 100 eri malliin. Euroopan keskusvarastoon net keskitetään. Ja vanhempiin malleihin ei alkuperäsiä saa, joku tarvike osien valmistaja tulee esiin ja tekee niitä sitten, ja laatu on mitä on.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: SKN - 17.03.15 - klo:17:50
Kuulkaas nyt sönköttäjät. Kysymys oli vieläkin se sama ja alkuperäinen, eli miksi suostumme maksamaan tilatusta varaosasta järkyttävää ylihintaa. Kulurakenteessa ei ihan kauheasti pääse olemaan eroa, kun sekä saksalainen, että suomalainen osakauppias täyttää sen ihan saman nettipalvelun mistä osansa tilaa.

MTK sanoo että pitää maksaa? ???
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Morris65 - 22.03.15 - klo:19:14
Tupajumille tiedoksi, että perus englannilla pärjää Saksassa ja Kiinassa, varsinkin viimisessä niillä on parempi englannin taito kuin emämaassa itessään. Halvimmat kulutusosat varmaan saa italiasta ja luultavasti kestää yhtä lailla, on noita jussit sieltä tilannutkin, http://www.agriparts.it/en-US/Pages/Main.aspx, tuolta vois joku kysellä tai sitten Web-partsista. Kyllä Suomalainen kauppa saa syyttää itseensä siinä kun nuorempi porukka kaikkoaa varaosatiskiltä, Keskollakin maksaa traktoriin Mf:n tietokone tonnin enemmän kuin Englannissa, selittäiskö joku kauppias sen mulle, että mistä tuo ero muodostuu, no ahneudesta kait. Tässä on yksi kauppa Saksasta joka oli luotettava ainakin minulla, http://vs-agri.de.
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Köyhä - 12.04.15 - klo:19:28
Deutzin osissa  lievää suomi lisää  :o
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=9&products_id=82129&type=1667&brand=1533&model=327&cPath=9

ja saksassa
https://www.motointegrator.de/artikel/257685-gasfeder-koffer-laderaum-stabilus-9963cw
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 12.04.15 - klo:19:49
Deutzin osissa  lievää suomi lisää  :o
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=9&products_id=82129&type=1667&brand=1533&model=327&cPath=9

ja saksassa
https://www.motointegrator.de/artikel/257685-gasfeder-koffer-laderaum-stabilus-9963cw
Toi saksmanni on jo valmiiks lerpsahtanu ;D
Otsikko: Kauppiaan kertomuksia
Kirjoitti: kantola - 02.05.15 - klo:20:39
Mielenkiintoinen "tunnustus". - Kauppa se on joka kannattaa, marmoritiskiltä eritoten. :D


"Verkkokaupassa myyntikateprosentti on vain puolet siitä mitä se on perinteisellä kaupalla. Tavaratalokaupassa se on kaikista korkein eli lähes 50 prosenttia."

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/verkkokauppacomin-seppala-nain-ohut-on-nettikaupan-myyntikate/L3UmkiH5
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: SamiT - 02.05.15 - klo:21:07
Samalla tavoin kaivinkoneiden varaosia, vieläpä alkuperäisosia ainakin Daewoo/Doosan koneisiin irtoaa Britanniasta varsin sopivasti edullisemmin. Liekö siellä sitten myyntimäärä vai katetavoite hintaeron selittävänä tekijänä?
Otsikko: Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoitti: Oksa - 03.05.15 - klo:12:29
mutta oisko kilpailulla mityään merkitystä tuolla maailmalla?   kun on parikin toimijaa niin jopa alkaa kiinnostaa hinnanmuodostus kun tilausta rustaa..     mutta täällä kun ei ole hyvä että sitä yhtä myyjää niin hänpä saattaa hyvinkin laittaa puhnumeronsa hintalappuun.                             tilattuani nyykkäriin osan kyselin myös muilta toimijoilta suomessa ja noin kympin sisään sain tarjoukset kultakin.     mutta italiassa tuo poshin osa olisikin ollu jotain 30% halvempi.   mutta tuo osamattomuus ja kiireenpoikanen ei kiinnostannu.