Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 21.10.08 - klo:17:06

Otsikko: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 21.10.08 - klo:17:06
Mihinä siinä tarvii suunnanvaihtajaa, ai niin Fendtin patentti
estää muita käyttämästä negatiiviselle kulmalle menevää hydr moottoria  ;)

... ja taas pakat sutaa  :P
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Wejjo - 21.10.08 - klo:18:26
Mihinä siinä tarvii suunnanvaihtajaa, ai niin Fendtin patentti
estää muita käyttämästä negatiiviselle kulmalle menevää hydr moottoria  ;)

... ja taas pakat sutaa  :P

Juuri tuohan se on ollu Agcon tärkeimpiä pointteja koko portaattoman uusimiselle, mehuvetoinen pakki ei nyt ole hyötysuhteeltaan kovin hyvä. Suunnanvaihto valtrassa on markkinoiden parhaiten toimivia, ja mahdollistaa taakseajolaitteiden hyödyntämisen portaattomallakin laatikolla täysipainoisesti.

Muutoin, eiköhän fendtin patentit ole ihan agcon käytettävissä
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: SAS - 21.10.08 - klo:18:42
Ojalan on nyt taas sopeuduttava siihen tosi asiaan että fentistä
tuli yhdessä maanantaissa vanhanaikainen jos se nyt koskaan on
nykyaikainen ollutkaan .Jos nyt tuntuu Ojala pahalta me voidaan
porukalla terapioida sinua aivan ilmatteeksi täällä agronetin keskustelu
osiossa ,ei muuta kuin rohkeasti purkaudut.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Wejjo - 21.10.08 - klo:18:49
Ojalan on nyt taas sopeuduttava siihen tosi asiaan että fentistä
tuli yhdessä maanantaissa vanhanaikainen jos se nyt koskaan on
nykyaikainen ollutkaan .Jos nyt tuntuu Ojala pahalta me voidaan
porukalla terapioida sinua aivan ilmatteeksi täällä agronetin keskustelu
osiossa ,ei muuta kuin rohkeasti purkaudut.

No eihän tuossa mitään hätää, Agco tuskin jättää tätä uutta laatikkoa pelkästään Valtraan, kunhan Fendtiin tuo tulee ja moottoriksi vielä sisu niin taas on Fendtikin nykypäivässä  ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: apilas - 21.10.08 - klo:19:06
AUTS! ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: bonneville - 21.10.08 - klo:19:21
Ojalan on nyt taas sopeuduttava siihen tosi asiaan että fentistä
tuli yhdessä maanantaissa vanhanaikainen jos se nyt koskaan on
nykyaikainen ollutkaan .Jos nyt tuntuu Ojala pahalta me voidaan
porukalla terapioida sinua aivan ilmatteeksi täällä agronetin keskustelu
osiossa ,ei muuta kuin rohkeasti purkaudut.

No eihän tuossa mitään hätää, Agco tuskin jättää tätä uutta laatikkoa pelkästään Valtraan, kunhan Fendtiin tuo tulee ja moottoriksi vielä sisu niin taas on Fendtikin nykypäivässä  ;D


kait se sitten on moottorivairoksen jälkeen aito itäkones  ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: lappalainen - 21.10.08 - klo:19:33
Mihinä siinä tarvii suunnanvaihtajaa, ai niin Fendtin patentti
estää muita käyttämästä negatiiviselle kulmalle menevää hydr moottoria  ;)

... ja taas pakat sutaa  :P

Juuri tuohan se on ollu Agcon tärkeimpiä pointteja koko portaattoman uusimiselle, mehuvetoinen pakki ei nyt ole hyötysuhteeltaan kovin hyvä. Suunnanvaihto valtrassa on markkinoiden parhaiten toimivia, ja mahdollistaa taakseajolaitteiden hyödyntämisen portaattomallakin laatikolla täysipainoisesti.

Muutoin, eiköhän fendtin patentit ole ihan agcon käytettävissä

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: handetonttu - 21.10.08 - klo:19:56
Mihinä siinä tarvii suunnanvaihtajaa, ai niin Fendtin patentti
estää muita käyttämästä negatiiviselle kulmalle menevää hydr moottoria  ;)

... ja taas pakat sutaa  :P

Juuri tuohan se on ollu Agcon tärkeimpiä pointteja koko portaattoman uusimiselle, mehuvetoinen pakki ei nyt ole hyötysuhteeltaan kovin hyvä. Suunnanvaihto valtrassa on markkinoiden parhaiten toimivia, ja mahdollistaa taakseajolaitteiden hyödyntämisen portaattomallakin laatikolla täysipainoisesti.

Muutoin, eiköhän fendtin patentit ole ihan agcon käytettävissä

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Wejjo - 21.10.08 - klo:20:04

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.

Noo, menee siinä muutama vuosi kun Agco ajaa vanhentuneen portaattoman kokoonpanon alas käyttämällä ne askit massikoissa
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: lappalainen - 21.10.08 - klo:20:13

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.

Noo, menee siinä muutama vuosi kun Agco ajaa vanhentuneen portaattoman kokoonpanon alas käyttämällä ne askit massikoissa

miksi ne  valtran huippumallit tulee massikalta? . ei silti varmasti markkinoitten toiseksi paras kone ;)
tuo s-sarja
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: lappalainen - 21.10.08 - klo:20:17
Mihinä siinä tarvii suunnanvaihtajaa, ai niin Fendtin patentti
estää muita käyttämästä negatiiviselle kulmalle menevää hydr moottoria  ;)

... ja taas pakat sutaa  :P

Juuri tuohan se on ollu Agcon tärkeimpiä pointteja koko portaattoman uusimiselle, mehuvetoinen pakki ei nyt ole hyötysuhteeltaan kovin hyvä. Suunnanvaihto valtrassa on markkinoiden parhaiten toimivia, ja mahdollistaa taakseajolaitteiden hyödyntämisen portaattomallakin laatikolla täysipainoisesti.

Muutoin, eiköhän fendtin patentit ole ihan agcon käytettävissä

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.
minähän voin ostaa  valtran,samen  tai belaruksen jos tekniikka ,kestävyys ,mukavuus on hintaan nähen kohillaan,mulla on kaikki traktorit ollut erimerkkisiä ennen .toisaalta dynä vt,llä pärjää seuraavat 20v  ;)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: handetonttu - 21.10.08 - klo:20:21

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.

Noo, menee siinä muutama vuosi kun Agco ajaa vanhentuneen portaattoman kokoonpanon alas käyttämällä ne askit massikoissa

miksi ne  valtran huippumallit tulee massikalta? . ei silti varmasti markkinoitten toiseksi paras kone ;)
tuo s-sarja

vois olla toistekin päin jos linja noille isoille olis suolahdessa... siinä ku on niin paljon massikkaa, vaihteisto ventiltä ja moottori suomesta. Perinteistä verkua.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: agricult - 21.10.08 - klo:20:40

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.

Noo, menee siinä muutama vuosi kun Agco ajaa vanhentuneen portaattoman kokoonpanon alas käyttämällä ne askit massikoissa

miksi ne  valtran huippumallit tulee massikalta? . ei silti varmasti markkinoitten toiseksi paras kone ;)
tuo s-sarja

vois olla toistekin päin jos linja noille isoille olis suolahdessa... siinä ku on niin paljon massikkaa, vaihteisto ventiltä ja moottori suomesta. Perinteistä verkua.

Ei itseasiassa voisi, sillä kyllä tuossa on kyse Ferkun suunnittelemasta koneesta (Kyllä, Agcon sisällä on edelleen omat tuotekehitysosastot, kuten Direct:kin osoittaa) ja se on alusta asti suunniteltu 8600-sarjan Massikaksi ja kasattavaksi nimenomaan Beauvais'ssa.

Ja kyllä, Valmet ja Sisu voimanlähteet ovat perinteistä Verkua, jo parikymmentä vuotta olleet. Fendtin laatikko on tuoreempi tulokas, mutta ei siitä mihinkään pääse, että yhdistelmä hytteineen on suunniteltu MF:llä. Todennäköisesti tuo S:n ulkonäkö ja sisustus ovat sitten ihan oikeasti Valtran suunnittelijoiden käsialaa.

Juttu vaan on niin, että Valtran markkinaosuus tuossa luokassa ei oikeuta omaa mallia. Seuraavassa sukupolvessa voikin sitten olla jo toinen juttu, Agco on näyttänyt, että ymmärrystä erilaisuudelle löytyy.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: lappalainen - 21.10.08 - klo:20:42

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.

Noo, menee siinä muutama vuosi kun Agco ajaa vanhentuneen portaattoman kokoonpanon alas käyttämällä ne askit massikoissa

miksi ne  valtran huippumallit tulee massikalta? . ei silti varmasti markkinoitten toiseksi paras kone ;)
tuo s-sarja

vois olla toistekin päin jos linja noille isoille olis suolahdessa... siinä ku on niin paljon massikkaa, vaihteisto ventiltä ja moottori suomesta. Perinteistä verkua.

saattais vaatia melko laajennuksen suolahteen  ;D  ;D  
sama kai se mistä osat ostaa kunhan ostaa parhaat osat mitä markkinoilta löytyy ja ite tekee huippu ohjaamon,eikä käytä halpatuontiosaa .kaikkea ei kannata ite yrittää tehä .monesta merkistä olis tullu palio parempi ku ois ostanut valmiin ja toimivan komponentin muilta .
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Joonas - 21.10.08 - klo:20:57
Jokos ootte selvittäneet millä periaatteella se "hydraulinen variaattori" pelaa. Videonpätkässä näyttäs olevan vaan yksi ylimääränen planeetta jota jollakin jarrutetaan (nahkasaappaanvarrella niinku vanhoissa peleissä??) ja jonka pyörimissuuntakin vaihtuu. Oli vähän epäselvä animaatio. Vai onko periaate sama kuin muissakin portaattomissa.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: milkboi - 21.10.08 - klo:21:10
Paha lovi noissa malleissa Teen ja ässän välissä.Juuri siinä tulee olemman kysyntää tästedes tehojen suhteen.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: RockBull - 21.10.08 - klo:21:33
Mihinä siinä tarvii suunnanvaihtajaa, ai niin Fendtin patentti
estää muita käyttämästä negatiiviselle kulmalle menevää hydr moottoria  ;)

... ja taas pakat sutaa  :P

Juuri tuohan se on ollu Agcon tärkeimpiä pointteja koko portaattoman uusimiselle, mehuvetoinen pakki ei nyt ole hyötysuhteeltaan kovin hyvä. Suunnanvaihto valtrassa on markkinoiden parhaiten toimivia, ja mahdollistaa taakseajolaitteiden hyödyntämisen portaattomallakin laatikolla täysipainoisesti.

Muutoin, eiköhän fendtin patentit ole ihan agcon käytettävissä

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

Mikäs automaatti se veetee mukamas on kun täytyy pysähtyä kertojaa naputtelemaan kesken kaiken...???
Tuolla meiningillä että ollaan nykypäivään ja tilanteeseen tyytyväisiä pysähtyy kehitys aika pian.
Veeteen kestävyydestä heilutat lippua niin tinkaan että lienet sen 10 000 tuntia sillä rullannut?
Minäkin luulin valmettia kestäväksi kunnes päästiin 6000 tuntiin.
Ja ikävä kyllä vielä jonkin aikaa senkin jälkeen,ikävä kyllä uskovainen kun olin... ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: KJL - 21.10.08 - klo:21:39

sehän on tuo valtran lippulaivamallisto täysin massikka jonkunlainen nappi viidakko tehty sisälle ja ruma konepeitto  ;D. nuo halppis mallin valtrathan on puoliautomaatteja  jota saa vasta ens kesänä ja ensimmäiset 2 vuotta niitä isäntien rahoilla testataan  ;)

heh heh, testin jälkeen direktiivejä ajetaan suolahdesta massikan väreissä. Sittenhän se sullekin kelpaa.

Noo, menee siinä muutama vuosi kun Agco ajaa vanhentuneen portaattoman kokoonpanon alas käyttämällä ne askit massikoissa
Niin... Kyllähän tuo Valtran omistaja nimeltään Agco voi tehdä ihan mitä vaan... se voi laittaa minkä tahansa haluamansa lootan Massikkaa ja se on silti Massikka.

Nyt varmaan viimeisetkin Valtran myyntiä agcolle karsastaneet änkyrät ymmärtävät, että kauppa oli paras mahdollinen ratkaisu vannoutuneiden valamettimiestenkin kannalta...
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Calahan - 21.10.08 - klo:21:57
Nii ja mitäpä se ihminen on sellasta joskus tehny mikä kestäis? ??? Kiinanmuuri ::)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Terminator - 21.10.08 - klo:21:58
ostetaan vaihteisto, ostetaan moottori ja ostetaan kilopultista ruuvia ja muttereita= Verku ;D
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: Ojala - 21.10.08 - klo:22:27
Keskustelu repes juu  ;D
Ihan ylivoimanen päivä taas, yli 10 tuntia Fendtin puikoissa  8)
Väitelkää vaan ja moittikaa, minen kyllä viittis ajaa edes omia
ajoja, saati urakka keikkaa muilla kuin Fendtillä  ::)
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: Terminator - 21.10.08 - klo:22:34
Keskustelu repes juu  ;D
Ihan ylivoimanen päivä taas, yli 10 tuntia Fendtin puikoissa  8)
Väitelkää vaan ja moittikaa, minen kyllä viittis ajaa edes omia
ajoja, saati urakka keikkaa muilla kuin Fendtillä  ::)

Vario ylivoimaa, jopa tehon hävittämisessä! ;D
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: ss3 - 21.10.08 - klo:22:38
Keskustelu repes juu  ;D
Ihan ylivoimanen päivä taas, yli 10 tuntia Fendtin puikoissa  8)
Väitelkää vaan ja moittikaa, minen kyllä viittis ajaa edes omia
ajoja, saati urakka keikkaa muilla kuin Fendtillä  ::)

Toisille kyllä tuntuu riitävän 8 tunnin päiväkin ;) täpinöisäkin ;D
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: lappalainen - 21.10.08 - klo:22:41
Keskustelu repes juu  ;D
Ihan ylivoimanen päivä taas, yli 10 tuntia Fendtin puikoissa  8)
Väitelkää vaan ja moittikaa, minen kyllä viittis ajaa edes omia
ajoja, saati urakka keikkaa muilla kuin Fendtillä  ::)
piti vähä sohasta  :D
vieläkö ois vt sullaki nii ois jousitus  ja melutaso kunnossa
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: juumassi - 22.10.08 - klo:09:01
Keskustelu repes juu  ;D
Ihan ylivoimanen päivä taas, yli 10 tuntia Fendtin puikoissa  8)
Väitelkää vaan ja moittikaa, minen kyllä viittis ajaa edes omia
ajoja, saati urakka keikkaa muilla kuin Fendtillä  ::)

valmetilla olisit tehnyt samat hommat viidessä tunnissa ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: JiiPee42 - 22.10.08 - klo:09:25
Keskustelu repes juu  ;D
Ihan ylivoimanen päivä taas, yli 10 tuntia Fendtin puikoissa  8)
Väitelkää vaan ja moittikaa, minen kyllä viittis ajaa edes omia
ajoja, saati urakka keikkaa muilla kuin Fendtillä  ::)




Mist se muuten johtuu et Maastullin mainoksessa missä valtu mainosti noita Jyväskylän "ensi-iltaa"
luki pienellä alalaidassa et osastolla nähtävinä myös ventuja ?????
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: mike - 22.10.08 - klo:11:32
Niin... Kyllähän tuo Valtran omistaja nimeltään Agco voi tehdä ihan mitä vaan... se voi laittaa minkä tahansa haluamansa lootan Massikkaa ja se on silti Massikka.

Nyt varmaan viimeisetkin Valtran myyntiä agcolle karsastaneet änkyrät ymmärtävät, että kauppa oli paras mahdollinen ratkaisu vannoutuneiden valamettimiestenkin kannalta...
[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ihan mitä vaan ja nimenomaan ihan mitä vaan.Handetonttu siinä irvailee moottorista  ;D ,täytyy kuitenkin muistaa että MF on aina
ostanut moottorinsa paitsi 80-luvulla kun Varity omisti molemmat sekä MF:n ja Perkinsin.

Muistakaa että Agco tekee ihan mitä vaan.
Toivotaan että moottori ja traktori tehdas
pysyy täällä Suomessa toistaiseksi.  ???
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: Ojala - 22.10.08 - klo:11:34
Keskustelu repes juu  ;D


Vario ylivoimaa, jopa tehon hävittämisessä! ;D

On se ihime, jos sitä kovasti hukkus variomöykkyyn niin sehän
hukkalämpönä tulis ulos, jos lahutin lauhuttas onnistuneesti kaiken
taivaan tuuliin, jäljelle jäis vaan kova jano, vaan ei sitäkään  ;) !

Aski ei juur lämpene, eikä soppaa paljoo pala, ihme vehje  ;D

Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: Adam Smith - 22.10.08 - klo:11:43
Keskustelu repes juu  ;D


Vario ylivoimaa, jopa tehon hävittämisessä! ;D

On se ihime, jos sitä kovasti hukkus variomöykkyyn niin sehän
hukkalämpönä tulis ulos, jos lahutin lauhuttas onnistuneesti kaiken
taivaan tuuliin, jäljelle jäis vaan kova jano, vaan ei sitäkään  ;) !

Aski ei juur lämpene, eikä soppaa paljoo pala, ihme vehje  ;D



Mut jos käytännön kokemus on toista?? Jos venttiilin 200 heppaa kuutosessa ei kykene samaan mihin valumötin 160 heppaa nelossa....??
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: Heino Leino - 22.10.08 - klo:13:06
Keskustelu repes juu  ;D
Ihan ylivoimanen päivä taas, yli 10 tuntia Fendtin puikoissa  8)
Väitelkää vaan ja moittikaa, minen kyllä viittis ajaa edes omia
ajoja, saati urakka keikkaa muilla kuin Fendtillä  ::)

valmetilla olisit tehnyt samat hommat viidessä tunnissa ;D ;D ;D ;D

Niin vaen urakkahommissa palakka oesi tullu vaen viijeltä tunnilta....
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: merjukka - 22.10.08 - klo:14:54
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: Ojala - 22.10.08 - klo:15:12




Mut jos käytännön kokemus on toista?? Jos venttiilin 200 heppaa kuutosessa ei kykene samaan mihin valumötin 160 heppaa nelossa....??
[/quote]

Sielä oli taas joku poropeukalo Varion rattiin päässy, parametrit
säädetty päin *ersettä...  ::)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: turbox - 22.10.08 - klo:16:25
Ventti vario=säätäjän kone.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: keskomies - 22.10.08 - klo:18:02
Nyt venttiä koitelleena voin sanoa et jos fendin 200 hepoa vastaa 160 niin nyt yleinen näytös pystyyn.. Luulen et voi jäähä väittäjältä lähtemättä rattiin. Mutta tälläseen soopaan tarvitaan kyllä jo näyttöjä eikä HTT:tä ::)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: handetonttu - 22.10.08 - klo:18:05
Niin... Kyllähän tuo Valtran omistaja nimeltään Agco voi tehdä ihan mitä vaan... se voi laittaa minkä tahansa haluamansa lootan Massikkaa ja se on silti Massikka.

Nyt varmaan viimeisetkin Valtran myyntiä agcolle karsastaneet änkyrät ymmärtävät, että kauppa oli paras mahdollinen ratkaisu vannoutuneiden valamettimiestenkin kannalta...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ihan mitä vaan ja nimenomaan ihan mitä vaan.Handetonttu siinä irvailee moottorista  ;D ,täytyy kuitenkin muistaa että MF on aina
ostanut moottorinsa paitsi 80-luvulla kun Varity omisti molemmat sekä MF:n ja Perkinsin.

Muistakaa että Agco tekee ihan mitä vaan.
Toivotaan että moottori ja traktori tehdas
pysyy täällä Suomessa toistaiseksi.  ???
[/quote]

täytyy tunnustaa että laatutavaraa se massikka käyttää, varsinkin voimaloina.
Ja miksipä ei tehdas täällä pysyisi, ekonomit ne agcollakin laskee mitä kannattaa tehdä. Sen takia a sarja siirrettiin turkkiin, että kalliimmille/isoimmille koneille olisi enemmän kapasiteettia, niiden valmistus ja myynti kun tuottaa enemmän.
Tuolla jo ehdittiin kaipailla malleja T:n ja S sarjan väliin, siinä käynee joko niin että direkti lanseerataan massikan väreissä luokkaan 200-250hv josta myös tehdään valtran sisarmalli. Tai sitten seuraava investointi suolahteen mahdollistaa valtran kokonaan uuden mallin (200-250hv 8tn) josta tehdään verkku-sisarta. Olkoonpa sen nimi vaikka sitten dynarekt tjsp.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: kuu - 22.10.08 - klo:19:11
Ei tule ihan äkkiä maantieteellisesti traktoritehtaalle huonompaa paikkaa kuin Suolahti.  Ranskassa olisi Massikan tehtaan ympärillä ainakin 10 miljoonaa hehtaaria peltoja, ja Valtralla isot markkinat. Kuljetuskustannukset Suolahdesta Ranskaaan täytyy olla karmeat.

Ei ole Sisunkaan tehdas ihan siellä minne se nyt sijoitettaisiin, jos uusi tehtäisiin. Ei edes Suomen rajojen sisällä mitään järkeä touhuta Nokian perämettissä. Mut nää on näitä, kun aikanaan poliittisilla päätöksillä laitettiin tehtaita minne sattui.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Von Fendt - 22.10.08 - klo:19:40
Nyt nähty uus iso S ja maailman suurin vergu. Ei voi muuta todeta kuin valovuosi Variosta. Niin tuli ikävä 936:sta kun noitten Acgon kakkos- ja kolmosmerkin hytissä istu. Luokassa 360 hopojoulee, ylivoima on selvä Fendin edux.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: koivumaki - 22.10.08 - klo:19:45
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

--niin,Fendt pysäytetään kun vaihdetaan aluetta.Direct taitanee vaihtaa vauhdissa aluetta?vai
--noh,Fendtissä alueita on 2,Vallussa 4.

Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 22.10.08 - klo:19:55
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

--niin,Fendt pysäytetään kun vaihdetaan aluetta.Direct taitanee vaihtaa vauhdissa aluetta?vai
--noh,Fendtissä alueita on 2,Vallussa 4.



Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti
ja "naps" vaihtuu. Ei sitä aluetta tarvii aivan napsutella, aamulla
kun kyntöpellolle meen nii ja lähtiisä taas  ::)
Paskakuorman voi leväyttää jos ei ryöhiä tarvi niin tiealueella jne...
Tiealuella nopeusalue alkaa nollasta, eikä siitä 28 km/h
Joku ny sit ajattelee tietenki että, aina pitää hitaalla alueella
lähtee liikkeelle, ehei  ;), sillä liikkeelle millä aiotaan ajaa  ;D

Ei alueen vaihtoo mikään onkelma ole, toisin se on Valtun keppiviidakos,
aluetta ei kuulemma niin vaav vaiheta, perkeleitä ja piiiiitkää kankee
tarvii  ::)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Maalaispoika - 22.10.08 - klo:19:59
Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti ja "naps" vaihtuu.

Autopowerissa ei tartte mitään kikkailla, vaan keppi 1 tai 2 alueelle. Helppoa kuin mikä! ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 22.10.08 - klo:20:16
http://www.valtra.fi/1674.asp

...kyljessä olevan huoltoluukun kautta kätevästi möykyn voi vaihtaa ?
Miksi sitä pitää vaihattaa, huoltoväli ?
HD nostolaite lisävaruste. samoon jarruttava etuakseli...?
Kummaa palapeliä ?  :P
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 22.10.08 - klo:20:20
Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti ja "naps" vaihtuu.

Autopowerissa ei tartte mitään kikkailla, vaan keppi 1 tai 2 alueelle. Helppoa kuin mikä! ;D

Jos esim äestää "niimpaljonkunjaksaavetää" just 14 km jälkeen nyks...
vaihtaa aluetta, hyötysuhe huononee ja nyks, vaihtaa alas...
Jos tumpelo renki muutaman tunnin nykittää pellolla, taitaa nykästä
viimesen kerran Autopoweri ? Järjen käyttö sallittu ?
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Make - 22.10.08 - klo:20:23
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

--niin,Fendt pysäytetään kun vaihdetaan aluetta.Direct taitanee vaihtaa vauhdissa aluetta?vai
--noh,Fendtissä alueita on 2,Vallussa 4.



Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti
ja "naps" vaihtuu. Ei sitä aluetta tarvii aivan napsutella, aamulla
kun kyntöpellolle meen nii ja lähtiisä taas  ::)
Paskakuorman voi leväyttää jos ei ryöhiä tarvi niin tiealueella jne...
Tiealuella nopeusalue alkaa nollasta, eikä siitä 28 km/h
Joku ny sit ajattelee tietenki että, aina pitää hitaalla alueella
lähtee liikkeelle, ehei  ;), sillä liikkeelle millä aiotaan ajaa  ;D

Ei alueen vaihtoo mikään onkelma ole, toisin se on Valtun keppiviidakos,
aluetta ei kuulemma niin vaav vaiheta, perkeleitä ja piiiiitkää kankee
tarvii  ::)
Kuulemma 412 joutuu murskekuorman kanssa vaihtamaan mäessä aluetta.
Otsikko: Vs: Johan repesj...!
Kirjoitti: Terminator - 22.10.08 - klo:20:29
Keskustelu repes juu  ;D


Vario ylivoimaa, jopa tehon hävittämisessä! ;D

On se ihime, jos sitä kovasti hukkus variomöykkyyn niin sehän
hukkalämpönä tulis ulos, jos lahutin lauhuttas onnistuneesti kaiken
taivaan tuuliin, jäljelle jäis vaan kova jano, vaan ei sitäkään  ;) !

Aski ei juur lämpene, eikä soppaa paljoo pala, ihme vehje  ;D



Traktor powerin testin mukaan vario loota antaa vetotehona 70% mootoritehosta.
Eli 200 kaakisesta mootorista saadaan ulos 140 kaakkia takarenkaista,
kun kovalla syngronoimattomalla lootalla saataisiin n.180 kaakia ulos. ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: SiKari - 22.10.08 - klo:20:30
Olin 70-luvun lopulla Valmetilla töissä Jyväskylässä, käytiin tutustumassa Suolahden uuteen tehtaaseen. Tehtaan pomo sanoi, että vaikeeta on ollut saada tehdas toimimaan, kun kaikki työntekijät on Sumiaisissa puussa kasvaneita...Koko tehtaan sijoitus Suolahteen JKL:n Tourulasta oli aluepolitiikkaa parhaimmillaan, vaikkei Pekkarinen tainnut vielä sillloin puikoissa ollutkaan
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Maalaispoika - 22.10.08 - klo:20:33
Jos esim äestää "niimpaljonkunjaksaavetää" just 14 km jälkeen nyks...vaihtaa aluetta, hyötysuhe huononee ja nyks, vaihtaa alas...
Jos tumpelo renki muutaman tunnin nykittää pellolla, taitaa nykästä
viimesen kerran Autopoweri ? Järjen käyttö sallittu ?

Mikä tuo 14 km/h raja on? Ykkösalue on autopowerissa 0-20 km/h ja kakkosalue 0-50 km/h. Kyllähän sen alueiden vaihtumisen huomaa, mutta ei se mitään nykäise. Esimerkiksi kyntäessä sen huomaa, kun saman nopeuden saa korkeammalla tai matalammalla kierrosluvulla.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: mike - 22.10.08 - klo:20:36
Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti ja "naps" vaihtuu.

Autopowerissa ei tartte mitään kikkailla, vaan keppi 1 tai 2 alueelle. Helppoa kuin mikä! ;D

Jos esim äestää "niimpaljonkunjaksaavetää" just 14 km jälkeen nyks...
vaihtaa aluetta, hyötysuhe huononee ja nyks, vaihtaa alas...
Jos tumpelo renki muutaman tunnin nykittää pellolla, taitaa nykästä
viimesen kerran Autopoweri ? Järjen käyttö sallittu ?

Niinhän tuo huoltomies sanoi että tuo nopeus sitä tulisi välttää.
2000 tuntia löysää työtä,2 laatikkoa JD 6420 mutta takuu
toimii loistavasti.


No mitäs sitten Valtra "Pikavaihteita ohjataan kolmella painonapilla"
mitäs sitten kun 110vuotias isoisä painaa täydessä laukassa
kaikki kerralla pohjaan,lentääkö betonimyllyn pääaksila
hevon***** kuuseen?  :D :D :D :D :D :D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: e0777 - 22.10.08 - klo:21:04
enpä ole alueen vaihtoa jontikassa huomannu. nelivedon vaan
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Maalaispoika - 22.10.08 - klo:21:34
enpä ole alueen vaihtoa jontikassa huomannu. nelivedon vaan

Kyntäessäkin autopoweria saa hämättyä pienemmille kierroksille niin, että ensin kiihdyttää hieman liian nopeaan vauhtiin noin 1700 kierroksella moottorissa ja sitten päästää jalan kaasulta. Silloin saa vaihteiston vaihtamaan aluetta ja aikaisempi nopeus tuleekin jo 1300-1400 kierroksella. Näin se automaattivaihteisto toimii. ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: koivumaki - 22.10.08 - klo:21:40
on se veikiä kun valtra keksii vaihteiston mikä on keksitty jo parikymmentä vuotta sitten...
ja jänä kokeilla mitenkä aluevaihteet toimii portaattomassa :-\

--niin,Fendt pysäytetään kun vaihdetaan aluetta.Direct taitanee vaihtaa vauhdissa aluetta?vai
--noh,Fendtissä alueita on 2,Vallussa 4.



Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti
ja "naps" vaihtuu. Ei sitä aluetta tarvii aivan napsutella, aamulla
kun kyntöpellolle meen nii ja lähtiisä taas  ::)
Paskakuorman voi leväyttää jos ei ryöhiä tarvi niin tiealueella jne...
Tiealuella nopeusalue alkaa nollasta, eikä siitä 28 km/h
Joku ny sit ajattelee tietenki että, aina pitää hitaalla alueella
lähtee liikkeelle, ehei  ;), sillä liikkeelle millä aiotaan ajaa  ;D

---niin,Ojala unohtaa sen tosiasian että mä olen kyllä Fendtillä ihan ajanutkin.On ihan totta,että ei Fendtin aluetta usein tartte vaihdella.Ohjeen mukaan ja ajamani koneen omistajankin ohjeen mukaan kyllä olen pysähtynyt vaihtamaan aluetta

--olen kyllä sitä mieltä että jos Directissä alue vaihtuu napilla pysähtymättä niin se on parempi kuin Fendt,tältä osin
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: keskomies - 22.10.08 - klo:22:24
Mitenkä heleposti vaihtuu alue kepistä ja laatikko jonnusta ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 22.10.08 - klo:22:40
Mitenkä heleposti vaihtuu alue kepistä ja laatikko jonnusta ;D

Powr Quad jonnun alue vaihtuu 3-4-5-6 alueilla ok mut voa
kierrokset 1000 alkaa 1-2-3-2-1 vaihdot kiroiluttaa jos ei
kierroksia välillä pudota. Syy mikä sai siirtymään portaattomaan
Varioon  -02 alkaen  :o
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: lappalainen - 22.10.08 - klo:23:28
Nyt nähty uus iso S ja maailman suurin vergu. Ei voi muuta todeta kuin valovuosi Variosta. Niin tuli ikävä 936:sta kun noitten Acgon kakkos- ja kolmosmerkin hytissä istu. Luokassa 360 hopojoulee, ylivoima on selvä Fendin edux.
ootakko pääset ajaan 8690 saattaa mieli muuttua  ;)
ja onhan se eri komee  ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: KJL - 23.10.08 - klo:11:15
Nyt nähty uus iso S ja maailman suurin vergu. Ei voi muuta todeta kuin valovuosi Variosta. Niin tuli ikävä 936:sta kun noitten Acgon kakkos- ja kolmosmerkin hytissä istu. Luokassa 360 hopojoulee, ylivoima on selvä Fendin edux.

Voiko sitä noin vielä kiveen hakata, kun et kumminkaan noukkarin edessä kokeillu...
Otsikko: Muuten direktistä...
Kirjoitti: KJL - 23.10.08 - klo:11:18

Mä tuomitten direktin vasta, kun pääsen kokeilemaan. Ennakkoveikkauksen mukaan tullee sijoittumaan lootana Vario ML160:n tienoille, muttei vielä varmaa kummalle puolelle. Tämä siis ilman mitään tunnekuohuja vaan puhtaasti tekniseltä pohjalta. Ajatus samasta peruslaatikosta on sinänsä ihan hyvä, kun hintaeroa Versuun vain muutama tonni, josta toki vielä hintaero advanceen kympin verran...

Muuten haittapuolena, että rirektien kokoonpano alkanee vasta kesälomien jälkeen... ei siis kevättöille vaikka kuinka haluis.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: merjukka - 23.10.08 - klo:19:31
10 vuotta autopowerissa vipua heiluteltu, ei tarvitse hiljenellä eikä pysäytellä. vauhti vaan kovenee tai hiljenee ;D
Eikä remontista tietoakaan. Vähän ihmetyttää nämä aluevaihto puheet ???
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: zetor8045 - 23.10.08 - klo:19:42
10 vuotta autopowerissa vipua heiluteltu, ei tarvitse hiljenellä eikä pysäytellä. vauhti vaan kovenee tai hiljenee ;D
Eikä remontista tietoakaan. Vähän ihmetyttää nämä aluevaihto puheet ???
eikös autopower tullut vasta 2002  ::)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 23.10.08 - klo:19:43
Taetaa olla noeta ammeerikan konneissa hiukkasen aekasemmin
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Make - 23.10.08 - klo:19:53
Eikös ameriikankoneissa oo erilainen toteutus Autopowerissa?
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Timppa - 23.10.08 - klo:20:06
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: milkboi - 23.10.08 - klo:20:15
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.
siinon ikiliikkuja periaatteella toteutettu varijaattori ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: ss3 - 23.10.08 - klo:20:34
Eikös ameriikankoneissa oo erilainen toteutus Autopowerissa?

Juu "täysin" eri mitä ZF euro malleissa
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Jurttijussi - 23.10.08 - klo:20:42
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.
siinon ikiliikkuja periaatteella toteutettu varijaattori ;D
Komponentteja???
http://www.jousivesa.fi/?gclid=CMiViefyvZYCFQznlAodyms-yw
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Highlander - 23.10.08 - klo:22:23
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.
siinon ikiliikkuja periaatteella toteutettu varijaattori ;D

Eiköhä tää oo sieltä Suolahen pajalta??? :D
http://www.youtube.com/watch?v=pqsbCYx3jc0&feature=related
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Pappa - 23.10.08 - klo:23:50
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.
Mahtaneeko massikamiehen päähän mennä kuinka nerokas on vallun portaaton systeemi  ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: kuu - 24.10.08 - klo:01:28
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.

Valtran sivulla on kuva josta selviää periaate
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Timppa - 24.10.08 - klo:09:39
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.
Mahtaneeko massikamiehen päähän mennä kuinka nerokas on vallun portaaton systeemi  ;D

Massikan portaattoman toimintaperiaatteen tiedän, mutta vallun sivuilla näytetään jotain
haalarijumppaesitystä.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Wejjo - 24.10.08 - klo:12:43
Massikan portaattoman toimintaperiaatteen tiedän, mutta vallun sivuilla näytetään jotain
haalarijumppaesitystä.

Niin MILLÄ sivuilla sää oot käyny, pysyko niillä haalarit päällä....

Valtran sivulla on tollanen:

http://www.valtra.fi/powerofchoice/watch-videos.html#
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: jikow - 24.10.08 - klo:15:19
Jospa tuossa Valtran portaattomassa vemputtimessa
olisi jo jotain uutta ?
Että ei nyt ois kymmentä vuotta kulutettu
planeettapyörästöjen ja hydraulisten monilevykytkimien
mahdollistamien lukuisien välityssuhteiden synkronointiin.
Valittiinhan jo T-mallin Fordin planeettapyörästövaihteistossa
nopeudet jalkapolkimilla.
Fordilla ei vielä 1900-luvun alussa ollut tietokoneita ja
helmitaulu oli vaikea vaihteen valitsijaksi asentaa.

Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: KJL - 24.10.08 - klo:16:24
Massikan portaattoman toimintaperiaatteen tiedän, mutta vallun sivuilla näytetään jotain
haalarijumppaesitystä.

Niin MILLÄ sivuilla sää oot käyny, pysyko niillä haalarit päällä....

Valtran sivulla on tollanen:

http://www.valtra.fi/powerofchoice/watch-videos.html#
Jokos Weijo tilasit T202 Direktin? Kuulemma vain viitisen tonnia kalliimpi kuin T202 Versu
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Wejjo - 24.10.08 - klo:17:39
Massikan portaattoman toimintaperiaatteen tiedän, mutta vallun sivuilla näytetään jotain
haalarijumppaesitystä.

Niin MILLÄ sivuilla sää oot käyny, pysyko niillä haalarit päällä....

Valtran sivulla on tollanen:

http://www.valtra.fi/powerofchoice/watch-videos.html#
Jokos Weijo tilasit T202 Direktin? Kuulemma vain viitisen tonnia kalliimpi kuin T202 Versu

Jos nyt sais moisen ensin kokeelle, jotta näkis käytännös onko portaattomuudesta niin paljon hyötyä kun ajattelis. Viel enemmän kiinnostaa toi kääntyvä etunostolaite, se on takuuvarmasti hyödyllinen varuste. Kummallista ettei sitä ole vielä T-sarjaan sovitettu.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Jobbari - 24.10.08 - klo:19:14

[/quote]

Ei tartte Varioo pyssätä alueen vaihtoon, veto pois, alle 10km/h vauhti
ja "naps" vaihtuu. Ei sitä aluetta tarvii aivan napsutella, aamulla
kun kyntöpellolle meen nii ja lähtiisä taas  ::)
[/quote]

Mitähän se ventti "tietäjä" taas höpisee.

Jos Ojalan poika ny  vaan menee sen ruoskansa puikkoihin ja lähtee pihastaan baarille päin pienellä puolella ja kun se huomaa että eihän tää mopo kulje, niin se vain samoista vauhdeista nostaa vain jalan pois kaasulta ja painaa napista niin alue vaihtuu.
Se on kyllä totta että kyseinen vanhan tekniikan kone ei vaihda pientä puolta kuin alle 3 km tuntinopeudesta ja tämäkin toimenpide vaatii vielä kytkimellä kuittauksen.

Mutta, mutta.

Tilanne muuttui pienen puolen vaihdon osalta vuoden 2004 tienoilla siten että kyseinen toimenpide ei vaadi kytkinpoljinta ainoastaan alle 15 kilometrin tuntinopeuden.

Havaittu ongelma:
Mikäli huomaat pellolta lähtiessäsi RASKAAN KUORMAN kanssa alamäessä että  eipä kampe liiku ja vaihdat nappia painamalla ison puolen päälle niin eipä menekkään vaan vaihteisto heittää itsensä vapaalle, koska kärrin tuuppausvoima estääkytkennän
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: juumassi - 24.10.08 - klo:20:04
Massikan portaattoman toimintaperiaatteen tiedän, mutta vallun sivuilla näytetään jotain
haalarijumppaesitystä.

Niin MILLÄ sivuilla sää oot käyny, pysyko niillä haalarit päällä....

Valtran sivulla on tollanen:

http://www.valtra.fi/powerofchoice/watch-videos.html#
Jokos Weijo tilasit T202 Direktin? Kuulemma vain viitisen tonnia kalliimpi kuin T202 Versu

tulossa myös T222.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Henkka - 24.10.08 - klo:20:13
tulihan noi nähtyä joo ,muttei sinne koppiin ihmetteleen päässy ,kun yks direkt vaan ja väkee koppi aina täynnä. Pitänee kevääseen odottaan että pääsee koeajaan. Miksihän direktissä ei ole lisäteho ominaisuutta? Eikö se sitä kestä vai?

Esim. n142 versun hinta oli jotain 82t€ persuvarusteinen eli direct siinä 90t€ pintaan.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: jooseppi - 24.10.08 - klo:20:14
tulossa myös T222.

Minäpoika taidan odottaa kunnes tuo T234-erekt ilmestyy. Liian kevyttä kamaa ja samantien jo vanhentunut malli, tuo T222....
Otsikko: T-1000000
Kirjoitti: Timppa - 24.10.08 - klo:20:30
T-mega on jo tehty.

http://terminator.wikia.com/wiki/Series_T-1000000
Otsikko: T234-erect
Kirjoitti: jooseppi - 24.10.08 - klo:20:36
T-mega on jo tehty.

Ja T-72M1, mutta sekin on kevyttä kamaa...:

http://fi.wikipedia.org/wiki/T-72
Otsikko: Vs: 4 portainen Direckt
Kirjoitti: Ojala - 24.10.08 - klo:21:38
Uusinta uutta, 4 portainen portaaton jossa jokaisella
alueella hyötysuhteessa piikki...  :P

Älikkäs toimintaperiaatteeseen kuuluu että liikkeelle lähdettäes
ja käynnystettäes pumput o-kulmas eli tehot mekaanisesti perille.
Vauhtia lisättäes hydrostaatin osuus lisii, tieajossa sit varmaan
koetaan ne jännittävimmät hetket kun mennään 55 lasissa mehuvedolla...

Joku viisaampi voi oikaasta  ::)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: KJL - 24.10.08 - klo:21:57
Massikan portaattoman toimintaperiaatteen tiedän, mutta vallun sivuilla näytetään jotain
haalarijumppaesitystä.

Niin MILLÄ sivuilla sää oot käyny, pysyko niillä haalarit päällä....

Valtran sivulla on tollanen:

http://www.valtra.fi/powerofchoice/watch-videos.html#
Jokos Weijo tilasit T202 Direktin? Kuulemma vain viitisen tonnia kalliimpi kuin T202 Versu

Jos nyt sais moisen ensin kokeelle, jotta näkis käytännös onko portaattomuudesta niin paljon hyötyä kun ajattelis. Viel enemmän kiinnostaa toi kääntyvä etunostolaite, se on takuuvarmasti hyödyllinen varuste. Kummallista ettei sitä ole vielä T-sarjaan sovitettu.
Miksei olis hyötyä... onhan siinä poljinajokin kuulemma. Kertoili tuttu myyjä, että ois eccomin ja varioml:n parhaat puolet yhdistetty samaan pakettiin... tiedä ja mene.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: juumassi - 24.10.08 - klo:22:00

Jos nyt sais moisen ensin kokeelle, jotta näkis käytännös onko portaattomuudesta niin paljon hyötyä kun ajattelis. Viel enemmän kiinnostaa toi kääntyvä etunostolaite, se on takuuvarmasti hyödyllinen varuste. Kummallista ettei sitä ole vielä T-sarjaan sovitettu.
[/quote]
Miksei olis hyötyä... onhan siinä poljinajokin kuulemma. Kertoili tuttu myyjä, että ois eccomin ja varioml:n parhaat puolet yhdistetty samaan pakettiin... tiedä ja mene.
[/quote]

pitäis ainakin olla huolella testattu. luulis toimivan.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: KJL - 24.10.08 - klo:22:06

Jos nyt sais moisen ensin kokeelle, jotta näkis käytännös onko portaattomuudesta niin paljon hyötyä kun ajattelis. Viel enemmän kiinnostaa toi kääntyvä etunostolaite, se on takuuvarmasti hyödyllinen varuste. Kummallista ettei sitä ole vielä T-sarjaan sovitettu.
Miksei olis hyötyä... onhan siinä poljinajokin kuulemma. Kertoili tuttu myyjä, että ois eccomin ja varioml:n parhaat puolet yhdistetty samaan pakettiin... tiedä ja mene.
[/quote]

pitäis ainakin olla huolella testattu. luulis toimivan.
[/quote]

Niihän ne väittää.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: ijasja2 - 24.10.08 - klo:22:16
tulihan noi nähtyä joo ,muttei sinne koppiin ihmetteleen päässy ,kun yks direkt vaan ja väkee koppi aina täynnä.

Ihan turha oli hyttiin pääsemistä odotella,porukka tuntui asuvan hytissä katsellen jotain turhaakin turhempaa muotinäytöstä...
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 24.10.08 - klo:22:53
tulihan noi nähtyä joo ,muttei sinne koppiin ihmetteleen päässy ,kun yks direkt vaan ja väkee koppi aina täynnä.

Ihan turha oli hyttiin pääsemistä odotella,porukka tuntui asuvan hytissä katsellen jotain turhaakin turhempaa muotinäytöstä...

Oli kyl kiva katella kun Ville jututti sitä misua, oli pepulla KOKOA  :-*
Oikee tosimiehen unelma, Ville joutu etupuolella tsemppaaman kun
mä TAKA puolella virnistelin  8)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: ENTER - 24.10.08 - klo:23:15
Pittääpä käyvä huomenna kahtoon :P
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Timppa - 24.10.08 - klo:23:27
tulihan noi nähtyä joo ,muttei sinne koppiin ihmetteleen päässy ,kun yks direkt vaan ja väkee koppi aina täynnä.

Ihan turha oli hyttiin pääsemistä odotella,porukka tuntui asuvan hytissä katsellen jotain turhaakin turhempaa muotinäytöstä...

Oli kyl kiva katella kun Ville jututti sitä misua, oli pepulla KOKOA  :-*
Oikee tosimiehen unelma, Ville joutu etupuolella tsemppaaman kun
mä TAKA puolella virnistelin  8)

Tekikö mieli kokeilla poljinajoa?
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 24.10.08 - klo:23:29
vai keppi ohjausta
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: juumassi - 24.10.08 - klo:23:38

Oli kyl kiva katella kun Ville jututti sitä misua, oli pepulla KOKOA  :-*
Oikee tosimiehen unelma, Ville joutu etupuolella tsemppaaman kun
mä TAKA puolella virnistelin  8)
[/quote]

Tekikö mieli kokeilla poljinajoa?
[/quote]


jos kyse on siitä juontajamisusta niin sen kanssa vois kokeilla vaikka mitä.

siin olis hetken aikaa aika päällikkö jos pääsis hiukan.....
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 25.10.08 - klo:10:00
vai keppi ohjausta

Mä luulen että keppiä oli misulle tarjolla joka ilta... 8)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: jikow - 25.10.08 - klo:18:46
Tulee mieleeni ajat jolloin ammattinimikkeeni oli maanviljelijän
poika.
Mutta sorry, on sittenkin niin, että ne tyhmimmät
jää sinne maatilalle.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Timppa - 25.10.08 - klo:19:27
Tulee mieleeni ajat jolloin ammattinimikkeeni oli maanviljelijän
poika.
Mutta sorry, on sittenkin niin, että ne tyhmimmät
jää sinne maatilalle.

Vielä tyhmemmät lähtee maatilalta Koneagriaan.
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: merheres - 25.10.08 - klo:19:38
Tulee mieleeni ajat jolloin ammattinimikkeeni oli maanviljelijän
poika.
Mutta sorry, on sittenkin niin, että ne tyhmimmät
jää sinne maatilalle.

Vielä tyhmemmät lähtee maatilalta Koneagriaan.

Tai konefooooooorumiin!
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Ojala - 25.10.08 - klo:20:05
vai keppi ohjausta

Kieliohjaus olis kans kiva tommosen kans  ::)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: KJL - 25.10.08 - klo:21:09
Tulee mieleeni ajat jolloin ammattinimikkeeni oli maanviljelijän
poika.
Mutta sorry, on sittenkin niin, että ne tyhmimmät
jää sinne maatilalle.
Nyt mun täytyy kyllä sanoa, et sä oot helvetillisen pahasti väärässä tossa asiassa... eikä tämä nyt liity sitten mitenkään traktoreiden tai maatalouskoneiden paremmuudesta väittelemiseen. (Kokemukseni ovat muista asiayhteyksistä)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: Adam Smith - 26.10.08 - klo:12:55
Tulee mieleeni ajat jolloin ammattinimikkeeni oli maanviljelijän
poika.
Mutta sorry, on sittenkin niin, että ne tyhmimmät
jää sinne maatilalle.
Nyt mun täytyy kyllä sanoa, et sä oot helvetillisen pahasti väärässä tossa asiassa... eikä tämä nyt liity sitten mitenkään traktoreiden tai maatalouskoneiden paremmuudesta väittelemiseen. (Kokemukseni ovat muista asiayhteyksistä)

Höh... aamulla peiliin kattelles taas aattelin, et jikow on oikeas. ;D
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: UCD - 26.10.08 - klo:14:38
Tulee mieleeni ajat jolloin ammattinimikkeeni oli maanviljelijän
poika.
Mutta sorry, on sittenkin niin, että ne tyhmimmät
jää sinne maatilalle.
Nyt mun täytyy kyllä sanoa, et sä oot helvetillisen pahasti väärässä tossa asiassa... eikä tämä nyt liity sitten mitenkään traktoreiden tai maatalouskoneiden paremmuudesta väittelemiseen. (Kokemukseni ovat muista asiayhteyksistä)

Höh... aamulla peiliin kattelles taas aattelin, et jikow on oikeas. ;D

höhöh kyllä niiltä kototiloolta riittää niitä tyhmiä poikia muuallekin.... mm agroloogiiksi ja noomiksi yhtehen sun toiseen "likimaataloutta" firmaan. Sitä pakkaa monella ko. jyviksen poijiilla olla vieläkin kovat luulot nykypäivän käytännön maatalouden hoidosta.. ainakin kovasti yrittävät profiloitua firmansa maatalouden osaajiksi. No mehän kaikki tiedämme, että siihen ei riitä 20 ha kototaaloo kasari-luvulta... 8)
Otsikko: Vs: Direkt...
Kirjoitti: KJL - 26.10.08 - klo:20:52
Tulee mieleeni ajat jolloin ammattinimikkeeni oli maanviljelijän
poika.
Mutta sorry, on sittenkin niin, että ne tyhmimmät
jää sinne maatilalle.
Nyt mun täytyy kyllä sanoa, et sä oot helvetillisen pahasti väärässä tossa asiassa... eikä tämä nyt liity sitten mitenkään traktoreiden tai maatalouskoneiden paremmuudesta väittelemiseen. (Kokemukseni ovat muista asiayhteyksistä)

Höh... aamulla peiliin kattelles taas aattelin, et jikow on oikeas. ;D

höhöh kyllä niiltä kototiloolta riittää niitä tyhmiä poikia muuallekin.... mm agroloogiiksi ja noomiksi yhtehen sun toiseen "likimaataloutta" firmaan. Sitä pakkaa monella ko. jyviksen poijiilla olla vieläkin kovat luulot nykypäivän käytännön maatalouden hoidosta.. ainakin kovasti yrittävät profiloitua firmansa maatalouden osaajiksi. No mehän kaikki tiedämme, että siihen ei riitä 20 ha kototaaloo kasari-luvulta... 8)
Onneks mä en oo koskaa profiloitunu miksikää osaajaksi ja hehtaareitakin täs meidän perinnepuuhalas on onneks hiukan ylitte tuon 20ha.