Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raaka-aineisiin sijoittaminen  (Luettu 3441 kertaa)

lare

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Raaka-aineisiin sijoittaminen
Onko kukaan täällä sijoittanut noihin pankin tarjoamiin raaka-ainerahastoihin, vai mikä se oikea termi? Esim. vehnä. Onko mitään järkeä...?

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Raaka-aineisiin sijoittaminen
Mulla on lainarahalla tuotetut läjät käytettyä käärintämuovia ja kuivalantaa kasvamassa korkoa. Jokerina löytyy käärintämuovin hylsyjä, kun ne nousevat arvoonsa, olen rikas, hahaa, rikas, rikas!
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Raaka-aineisiin sijoittaminen
Samanlaista sijoittamista kuin kaikki muukin sijoittaminen, pitää tietää onko hinta kohallaan  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Raaka-aineisiin sijoittaminen
Onko kukaan täällä sijoittanut noihin pankin tarjoamiin raaka-ainerahastoihin, vai mikä se oikea termi? Esim. vehnä. Onko mitään järkeä...?
Noihin raaka-aineisiin en onneksi mennyt sekaantumaan joitain vuosia takaperin, enkä tämän hetken hinnoistakaan iha varma ole. Voisi kyllä olettaa että hinnat alkaa olemaan aika alhaalla ja pidemmällä tähtäimellä nousua on tulossa.

Pankkien rahastot on mun mielestä kuitenkin perseestä, isot kulut ja pienet korot, siksi itselläni ei niitä enään ole (ja rahatkin loppu :-[).

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Raaka-aineisiin sijoittaminen
Arvostamani sijoitusekspertti yritti saada mukaan juurikin ruokapuolen sijoituksiin pari vuotta sitten. Piti olla nopea ja hyvä tuotto. No, ruokasektorin hinnat eivät pompanneetkaan maailmanlaman ja hyvien satojen vuoksi. Siellä ne makaisivat rahat nyt tappiolla odotellen parempia (huonompia) aikoja. Sijoita sitten jos ei ole sijoittaa tuottavaan yritystoimintaan ja kun oletat että viljan ja ruoan hinta on alimmillaan. Se on myöhäistä sitten kun nousu on jo tapahtunut.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Raaka-aineisiin sijoittaminen
Jos viljelijällä sattuis olemaan löysää rahaa sijoituksiin niin eiköhän riskienhallinnan kannalta paras kohde olisi mahdollisimman kaukana alkutuotannosta ja raaka-aineista.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Raaka-aineisiin sijoittaminen
Mulla on lainarahalla tuotetut läjät käytettyä käärintämuovia ja kuivalantaa kasvamassa korkoa. Jokerina löytyy käärintämuovin hylsyjä, kun ne nousevat arvoonsa, olen rikas, hahaa, rikas, rikas!
Kehu naapurillesi että rumpujen valmistus on hyvä bisnes, ehkä hän ostaa hylsyt aihioiksi  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Raaka-aineisiin sijoittaminen
Onko kukaan täällä sijoittanut noihin pankin tarjoamiin raaka-ainerahastoihin, vai mikä se oikea termi? Esim. vehnä. Onko mitään järkeä...?
Sijoittamisessa on aina järkeä, kun vaan on järki mukana  ;D

Mikäli haluat lähteä raaka-aineilla "rahaa tekemään", niin pankin rahastoja edullisempi, joustavampi ja nopeampi tapa on sijoittaa ETC-etuuksiin. Katso vaikka: https://www.nordnet.fi/etf/center?etf=true&cert=true&lev=true&search=true