Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuulivoimaa...  (Luettu 4808 kertaa)

Aulis Anttila

  • Vieras
Tuulivoimaa...
Tuulivoimasta voi ensi vuosikymmenellä tulla maatilojen uusi sivuelinkeino. Hallituksen ilmasto- ja energiapoliittinen tulevaisuusselonteko kannustaa kehittämään pieniä tuuli- ja biovoimaloita, joilla monet maaseudun kotitaloudet ja maatilayritykset voisivat tuottaa itse tarvitsemansa sähkön. Pienten kotivoimaloiden toiminta perustuisi nettomittarointiin, jolloin kotitaloudet ja maatilat maksaisivat vain siitä sähköstä, jonka ne joutuvat ottamaan sähköverkosta. Itse tuottamansa sähkön osuuden sähkön käyttäjät voisivat vähentää sähkölaskusta. Tällöin ne eivät joutuisi maksamaan myöskään sähkön siirrosta syntyviä kuluja.
+
Tyypillistä tuulivoimalahankkeissa on, että kauempana voimaloista niitä kannatetaan ja pidetään tärkeänä, mutta tuulivoimaan liittyy voimakkaasti että ei juuri minun takapihalle tai minun mökkini läheisyyteen niitä ei tehdä.
=
Ihania naapurisopuriitoja tulossa...  :P :P ::) ;D ;D

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tuulivoimaa...
Tuulivoimasta voi ensi vuosikymmenellä tulla maatilojen uusi sivuelinkeino. Hallituksen ilmasto- ja energiapoliittinen tulevaisuusselonteko kannustaa kehittämään pieniä tuuli- ja biovoimaloita, joilla monet maaseudun kotitaloudet ja maatilayritykset voisivat tuottaa itse tarvitsemansa sähkön. Pienten kotivoimaloiden toiminta perustuisi nettomittarointiin, jolloin kotitaloudet ja maatilat maksaisivat vain siitä sähköstä, jonka ne joutuvat ottamaan sähköverkosta. Itse tuottamansa sähkön osuuden sähkön käyttäjät voisivat vähentää sähkölaskusta. Tällöin ne eivät joutuisi maksamaan myöskään sähkön siirrosta syntyviä kuluja.
+
Tyypillistä tuulivoimalahankkeissa on, että kauempana voimaloista niitä kannatetaan ja pidetään tärkeänä, mutta tuulivoimaan liittyy voimakkaasti että ei juuri minun takapihalle tai minun mökkini läheisyyteen niitä ei tehdä.
=
Ihania naapurisopuriitoja tulossa...  :P :P ::) ;D ;D
Meidän mökille kävi yksi ukko kauppaamassa tuulivoimalasysteemiä. Ei ollu perinteinen propellimalli. Oli semmonen pystyssä oleva kierre. Oishan se vinha näky, kun joka talon pihassa pyöris propellivoimala. Pienillä tonteilla vois siivet käydä toisiinsa :)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Tuulivoimaa...
eikös niitä tuu uusia atomivoimaloita,jotka tyynellä kelillä pyörittää tyylimyllyjä ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Tuulivoimaa...
Meidän mökille kävi yksi ukko kauppaamassa tuulivoimalasysteemiä. Ei ollu perinteinen propellimalli. Oli semmonen pystyssä oleva kierre. Oishan se vinha näky, kun joka talon pihassa pyöris propellivoimala. Pienillä tonteilla vois siivet käydä toisiinsa :)

Olis kiva nähdä käytännössä kui semmonen propelleri tuottaa sitä sähköä... aurinkopaneeli-innostus ainaski on hiipunu... ku akut on paskoja  >:( >:( >:(

Aulis Anttila

  • Vieras
Osuma :-) :-) :-)
eikös niitä tuu uusia atomivoimaloita,jotka tyynellä kelillä pyörittää tyylimyllyjä ;D

Juu  ;D ;D ;D ;D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Tuulivoimaa...
eikös niitä tuu uusia atomivoimaloita,jotka tyynellä kelillä pyörittää tyylimyllyjä ;D

Niin, aikoohan ne sellaisen tänne tundrallekin rakentaa....

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Tuulivoimaa...
Aurinko energiaa käytetään Suomalaisyrityksissä hyödyksi muttéi suurella mölyllä .Tuulivoimasta saa pienen lisäyksen energian tuotantoon . Suurimman hyödyn sais laittamalla Auliksen juoksupyörään , keppana pullo kaupaksi/kw/h

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Tuulivoimaa...
Aurinko energiaa käytetään Suomalaisyrityksissä hyödyksi muttéi suurella mölyllä .Tuulivoimasta saa pienen lisäyksen energian tuotantoon . Suurimman hyödyn sais laittamalla Auliksen juoksupyörään , keppana pullo kaupaksi/kw/h
--aika lailla Ahuuhanttilan p-kirjoitelmista sais bioenergiaa....

Movado

  • Vieras
Eiku tilaamaan
http://www.thermosun.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuvaus/Products/806
SWG 2 kW Tuulivoimala

Sisältää lataussäätimen ja yhdeksän metrin harustetun maston tarvikkeineen. Nimellisteho 2000 W (9m/s). Jännite 120 V. Lapojen halkaisija 3,2 metriä. Käynnistystuuli 2 m/s. Käyttölämpötila -40C - +60C.
Paino 149 kg
Toimitusaika: 2-7 päivä(ä)
2 450,00 €
Invertteri ja akut sitte lisäksi ja olisko hyötysuhde +50% ??

Aulis vois näyttää esimerkkiä ???  oletetulla mallasfarmillaam  ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tuulivoimaa...
eikös niitä tuu uusia atomivoimaloita,jotka tyynellä kelillä pyörittää tyylimyllyjä ;D

Niin, aikoohan ne sellaisen tänne tundrallekin rakentaa....

Minun mielestä ei pitäisi rakentaa ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Hölöhölö...
http://www.thermosun.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuvaus/Products/806
SWG 2 kW Tuulivoimala
Sisältää lataussäätimen ja yhdeksän metrin harustetun maston tarvikkeineen. Nimellisteho 2000 W (9m/s). Jännite 120 V. Lapojen halkaisija 3,2 metriä. Käynnistystuuli 2 m/s. Käyttölämpötila -40C - +60C.
Paino 149 kg
Toimitusaika: 2-7 päivä(ä)
2 450,00 €
Invertteri ja akut sitte lisäksi ja olisko hyötysuhde +50% ??
Aulis vois näyttää esimerkkiä ???  oletetulla mallasfarmillaam  ;D

Otsikossa kaikki... ja lisäyksenä et mul oli 10.5ha vuokrapeltoa - mut kai se on kepulaisille farmi  :o :o :o

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Tuulivoimaa...
Tuulivoimasta voi ensi vuosikymmenellä tulla maatilojen uusi sivuelinkeino. Hallituksen ilmasto- ja energiapoliittinen tulevaisuusselonteko kannustaa kehittämään pieniä tuuli- ja biovoimaloita, joilla monet maaseudun kotitaloudet ja maatilayritykset voisivat tuottaa itse tarvitsemansa sähkön. Pienten kotivoimaloiden toiminta perustuisi nettomittarointiin, jolloin kotitaloudet ja maatilat maksaisivat vain siitä sähköstä, jonka ne joutuvat ottamaan sähköverkosta. Itse tuottamansa sähkön osuuden sähkön käyttäjät voisivat vähentää sähkölaskusta. Tällöin ne eivät joutuisi maksamaan myöskään sähkön siirrosta syntyviä kuluja.
+
Tyypillistä tuulivoimalahankkeissa on, että kauempana voimaloista niitä kannatetaan ja pidetään tärkeänä, mutta tuulivoimaan liittyy voimakkaasti että ei juuri minun takapihalle tai minun mökkini läheisyyteen niitä ei tehdä.
=
Ihania naapurisopuriitoja tulossa...
:P :P ::) ;D ;D

Ei ei, ei noin. Katos jos tuulivoimasta tulee tuottava bisnes, silloin kilpaillaan oikeidesta tuuleen. Täällä tundralla vallitseva tuulensuunta lienee lounas, jolloin etelänaapuri rakentaa tonttinsa täyteen tuulivoimaa ihan kiusallaankin. Pohjoinen vs. etelä vastakkainasettelu siis jatkunee tuulivoimarintamallakin.

Viimeksi muokattu: 07.11.09 - klo:14:09 kirjoittanut Luomujussi

Movado

  • Vieras
Vs: Hölöhökö oot, kuvassa kaikki
http://www.thermosun.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuvaus/Products/806
SWG 2 kW Tuulivoimala
Sisältää lataussäätimen ja yhdeksän metrin harustetun maston tarvikkeineen. Nimellisteho 2000 W (9m/s). Jännite 120 V. Lapojen halkaisija 3,2 metriä. Käynnistystuuli 2 m/s. Käyttölämpötila -40C - +60C.
Paino 149 kg
Toimitusaika: 2-7 päivä(ä)
2 450,00 €
Invertteri ja akut sitte lisäksi ja olisko hyötysuhde +50% ??
Aulis vois näyttää esimerkkiä ???  oletetulla mallasfarmillaam  ;D

Otsikossa kaikki... ja lisäyksenä et mul oli 10.5ha vuokrapeltoa - mut kai se on kepulaisille farmi  :o :o :o



Aulis Anttila

  • Vieras
No jo on horinaa...
jos tuulivoimasta tulee tuottava bisnes, silloin kilpaillaan oikeidesta tuuleen. Täällä tundralla vallitseva tuulensuunta lienee lounas, jolloin etelänaapuri rakentaa tonttinsa täyteen tuulivoimaa ihan kiusallaankin.

Et sit oo kuullu et se räppänä pyörii ku tuuliviiri  :P :P :o :o ;D :D :)