Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jd hydrauliikkalohko  (Luettu 5082 kertaa)

Pokemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
jd hydrauliikkalohko
Osaisiko kukaan sanoa mistä johtuu ,kun jontikan hydrauliikkalohko päästää paineen läpi. Esim ruiskun puomit valuvat hiljaa alas ja kylvökone hinattava kans tulee pikku hiljaa alas. Olen irroittanut ja puhdistanut karan, mutta ei vaikutusta. Lohko mallia 200.

http://jdpc.deere.com/pimages/LX02/LX024937_______UN06NOV00.gif

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: jd hydrauliikkalohko
kattookko varohon kans?

keskittääkö karan ok?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Pokemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: jd hydrauliikkalohko
kattookko varohon kans?

keskittääkö karan ok?


Kara kyllä keskittä oikein. Mutta tuo varo on kyllä vähän mystinen, jos se on tuo kuvan nro.9 osa.
Olen  senkin aukaissut. Sisällä heikko jousi ja muovinen tuo nro. 9 liekkö tuo varo?

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: jd hydrauliikkalohko
Hydr lohko säädettävissä vissiinkin 1 ja 2 toimiseksi sillä muovivääntiöllä,
Siitä kaiketi  O- renkaat kulahtanut, osa nro. 23 ja 25.
Vuotaa juuri noin hiljakseltaan , tsekkaa ne ensin

Pokemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: jd hydrauliikkalohko
Hydr lohko säädettävissä vissiinkin 1 ja 2 toimiseksi sillä muovivääntiöllä,
Siitä kaiketi  O- renkaat kulahtanut, osa nro. 23 ja 25.
Vuotaa juuri noin hiljakseltaan , tsekkaa ne ensin

Joo, vois olla vaikka nuo O-renkaat. Pitää vaihtaa kokeeksi. Ulospäin ei mitään vuotoja lohkossa.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: jd hydrauliikkalohko
Hydr lohko säädettävissä vissiinkin 1 ja 2 toimiseksi sillä muovivääntiöllä,
Siitä kaiketi  O- renkaat kulahtanut, osa nro. 23 ja 25.
Vuotaa juuri noin hiljakseltaan , tsekkaa ne ensin

Lohko säädetään kuvassa etumaisella vääntiöllä pito-asentoon, eli vipu ja paine jäävät ns. päälle.
Taaemmasta säädetään virtausta.
En ole löytänyt erillistä säätöä 1- tai 2- toimisuudelle reilussa kymmenessä vuodessa.
Lohkot päästävät hiukan lävitse. Kyseessä on jokseenkin ominaisuus.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Pokemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: jd hydrauliikkalohko
Hydr lohko säädettävissä vissiinkin 1 ja 2 toimiseksi sillä muovivääntiöllä,
Siitä kaiketi  O- renkaat kulahtanut, osa nro. 23 ja 25.
Vuotaa juuri noin hiljakseltaan , tsekkaa ne ensin

Lohko säädetään kuvassa etumaisella vääntiöllä pito-asentoon, eli vipu ja paine jäävät ns. päälle.
Taaemmasta säädetään virtausta.
En ole löytänyt erillistä säätöä 1- tai 2- toimisuudelle reilussa kymmenessä vuodessa.
Lohkot päästävät hiukan lävitse. Kyseessä on jokseenkin ominaisuus.

Joo, se takimmainen on virtauksen säädin. Voineeko silti vuotaa sitä kautta? Uutena ei vuotanut. Tuohon 1 ja 2 toimisuuteen en minäkään ole saanut selvyyttä reiluun  kymmeneen vuoteen.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: jd hydrauliikkalohko
Hydr lohko säädettävissä vissiinkin 1 ja 2 toimiseksi sillä muovivääntiöllä,
Siitä kaiketi  O- renkaat kulahtanut, osa nro. 23 ja 25.
Vuotaa juuri noin hiljakseltaan , tsekkaa ne ensin

Lohko säädetään kuvassa etumaisella vääntiöllä pito-asentoon, eli vipu ja paine jäävät ns. päälle.
Taaemmasta säädetään virtausta.
En ole löytänyt erillistä säätöä 1- tai 2- toimisuudelle reilussa kymmenessä vuodessa.
Lohkot päästävät hiukan lävitse. Kyseessä on jokseenkin ominaisuus.

Joo, se takimmainen on virtauksen säädin. Voineeko silti vuotaa sitä kautta? Uutena ei vuotanut. Tuohon 1 ja 2 toimisuuteen en minäkään ole saanut selvyyttä reiluun  kymmeneen vuoteen.

Toimii yksitoimisena kun on yksi letku kiinni ja kaksitoimisena kun on kaksi letkua kiinni.

Lohkon vuotaminen tai paineen karkaaminen on tullut esille vain lannoitteenlevittimen kanssa kun jousi painaa luukkuja auki ja hydrauliikka kiinni.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: jd hydrauliikkalohko
Vika voi olla myös pikaliittimessä. Se vuotaa siitä etummaisesta pikkuletkusta öljyä takaisin peräkoteloon.
Kun vuoto kasvaa riittävän suureksi, ampuu ainakin samassa lohkossa olevan toisessakin pikaliittimessä
olevan letkun irti. Mahdollisesti myös siinä vieressä olevasta liittimestä, jos vuoto on riittävä.

Hain Hankkijalta neljä uutta pikaliitintä, joista yksi vikaantui  parin tunnin käytön jälkeen.
Onneksi meni takkuuna vaihtoon.

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: jd hydrauliikkalohko
Lähtökohta on se että karaventtiili vuotaa aina vähän. Koneistustarkkuus määrää vuodon suuruuden. Tätä ominaisuutta eliminoidaan rakentamalla lohkoon porttikohtaiset lukkoventtiilit tai laittamalla lukkoventtiili sinne työkoneeseen. Jos vuoto on vika eikä ominaisuus niin vikaa täytyisi etsiä karan ja pikaliittimen välistä tai miksei kauempaakin joskus. Kuvan nr. 9 on mielenkiintoinen. Saattaisi olla portin lukkoventtiili. Köyhän miehen versio kun on vain toisella puolella, mutta onhan se tyhjää parempi. Sylinteri täytyisi kytkeä niin että kuorma tulee tuon taakse. Jos niin on tehty niin sitten tuo vuotaa.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: jd hydrauliikkalohko
Sen pikaliittimen vuodon selvittää ottamalla peräkoteloon johtavan pienen letkun irti ja
jättämllä kuormaa (painetta) ko. pikaliittimen taakse. Jos letkusta vuotaa, niin vika liittimessä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: jd hydrauliikkalohko
Mulla oireili samoin, vika paheni ja lopulta ei enää meinannut hinattavan niittomurskaimen teräpalkki nousta eikä pysynyt kauaa ylhäällä. Hydraulilohko halki, hiusmurtuma kanavien välillä...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)