Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Agrologi - 06.11.18 - klo:22:16
-
Onko raatilaisilla kokemusta Deutz Agrotron tai Case/McCormick sarjan nopeuttamisesta? Pohjanmaalla joku firma ilmeisesti ainakin tällaisia muutoksia tekee. Miten se käytännössä menee?
-
Kaverin Korminkista tuli hammas vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä. Avattiin sitten laatikko kun tutkittiin mistä peräisin. Ei puuttunut mistään. Selvisi sitten, että edellisellä omistajalla oli ollut tuollainen Pohjalainen nopeutus. Oli sitten poistettu kun ei ollut kestänyt ja pistetty kone kiertoon.
-
Joskus 80-luvulla crystal-zetoreita ja Ursuksia nopeutettiin kääntämällä pikavaihdesysteemi toisinpäin. Siinä ei siis käytetty uusia osia. Olivat todella hitaita vakiona, taisivat kulkea 25-26 km/h
-
Ai Saatana.
Kylymäkoskelainen Nuffiin,kyllä lähtee.
Ja ekana kerkesin :)
-
Joku agrotroni joka isoin vaihde sähköisesti rajoitti moottorinkierrokset, kun joku sulake meni että kojelauta pimeenä, se traktori kulki kovaa silloin.
-
AT sähköisen rajoituksen poisto äärettömän yksinkertainen toimenpide. Laitontahan se on, niin en viitsi yleisesti huudella.
-
Onko raatilaisilla kokemusta Deutz Agrotron tai Case/McCormick sarjan nopeuttamisesta? Pohjanmaalla joku firma ilmeisesti ainakin tällaisia muutoksia tekee. Miten se käytännössä menee?
Joo, ainakin 5150 ja ekat MX sarjat Pohjanmaalla saa nopeutettua. Ainut ongelma on etuvedon voimansiirtoakseli, jonka voi sitten olettaa hajoavan ennen aikojaan nopeutettuna. En tiedä onko siihen keinoa keksitty. Ehkä onkin.
Kerro muillekin mitä saat selville.
-
En noin uusista tiedä, mutta itsellä on kolme taavettia jotka nopeutettu. 1594-4 HS liikkuu 48kmh, 1494-4 HS 52kmh, 1690-4 39kmh. Ajellut noilla museovehkeillä noilla nopeutuksilla jo 1200h noihin isompiin.
Vähennyspyörästöjen kokoa muuttamalla nuo tehdään muihinkin. Etuvedon jakolaatikko, sielläkin pitää käydä. En ymmärrä miksi noita 5150 caseja vielä nopeammiksi tehty, nehän menee jo aika lujaa vakiona.
Lehtolan konepaja Tampereella messuhallin lähellä ekspertti noissaki hommissa.
-
Jokos niitä kaheksaakymppiä kulukevia saapi jo alan liikheistä...? ???
-
Jokos niitä kaheksaakymppiä kulukevia saapi jo alan liikheistä...? ???
[/quote
Rahamiesten juttuja.. On jo paksummat sormet niillä
-
Agrotronissa ilmeisestikkin vaihdekepissä "kierrosten haistelija anturi", vetää jonkun johdoista väliin katkaisijan, niin ottaa isoimmalla vaihteella täydet kierrokset.
40km/h versio 650/65r38 renkailla kulki omaan mittariin 58km/h.
Tosin katkaisija pitäisi napsauttaa aina takaisin normaalille, kun rupeaa pienentämään pikavaihteita, voi ilmeisestikkin rikkoa pakat tai vastaavaa.
-
Mulla on vm 06 130 agrotroni ollu uudesta asti ja se nopeutettiin takuuajan jälkeen ja nyt mittarissa 6000 tuntia ilman mitään pakkaongelmia, joku katkaisin siihen laitettiin mikä ohittaa rajoittimen ja se kulkee mittarin mukaan 55 kmh mutta todellinen on 50kmh
-
Onko raatilaisilla kokemusta Deutz Agrotron tai Case/McCormick sarjan nopeuttamisesta? Pohjanmaalla joku firma ilmeisesti ainakin tällaisia muutoksia tekee. Miten se käytännössä menee?
Joo, ainakin 5150 ja ekat MX sarjat Pohjanmaalla saa nopeutettua. Ainut ongelma on etuvedon voimansiirtoakseli, jonka voi sitten olettaa hajoavan ennen aikojaan nopeutettuna. En tiedä onko siihen keinoa keksitty. Ehkä onkin.
Kerro muillekin mitä saat selville.
Pohjanmaalla osataan nopeuttaa vain raudan kiertoa sulattoon