Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 21.07.14 - klo:16:25
-
Kyseessä puimurin Perkins.
Joskus kuullut että noihin vanhoihin voisi laittaa vähän sitkempää laatua kun suosituksissa ::)
-
Das Oilin Separtuna Lubrication 10-30 on vastaavaa kuin Fortuna Deistax 15-40. Ovat viskositeetiltään ja kuriositeettina lähes saman kaltaisia.
-
Meillä on kaikissa dieseleissä kesäksi 15w-40 laatu käytössä. Puimurit lopetti öljyn ylimääräisen öljyn kulutuksen kun vaihtoi laatua.
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
Mitäs sää laittaisit puimuriin talvella
-
15W40 ympäri vuoden ollut yleensä traktoreissa ja puimurissa, tai poikkeuksena oli viime talven aurauskoneessa (ja miltei koko kesänkin kun ei tunteja talvella kertynyt) 10W40 Motox-öljy kun oli niin halpaa. Ei tarvinnut lisätä sitäkään vaihtovälillä, reilun 11000h ajettu kone kyseessä. Onko nuo Motox-öljyt Eurolin valmistamia vai mitä lienee tavaraa?
-
Kyseessä puimurin Perkins.
Joskus kuullut että noihin vanhoihin voisi laittaa vähän sitkempää laatua kun suosituksissa ::)
Yksiaste SAE 30. Tahtoo vain olla saatavuusvaikeuksia paikoin.
Bäckäri esittikin kaksimielisesti oikein hyvän ja miettimisen arvoisen kysymyksen. ;)
Synteettinen muuten pysyy ja voitelee horojakin koneita paremmin kuin mineraali moniastelitkut. Eri asia kannattaako maksaa nelinkertaista hintaa tuohon SAE 30 verrattuna.
-
Kyseessä puimurin Perkins.
Joskus kuullut että noihin vanhoihin voisi laittaa vähän sitkempää laatua kun suosituksissa ::)
Yksiaste SAE 30. Tahtoo vain olla saatavuusvaikeuksia paikoin.
Bäckäri esittikin kaksimielisesti oikein hyvän ja miettimisen arvoisen kysymyksen. ;)
Synteettinen muuten pysyy ja voitelee horojakin koneita paremmin kuin mineraali moniastelitkut. Eri asia kannattaako maksaa nelinkertaista hintaa tuohon SAE 30 verrattuna.
Joo.... siihen voisi joku vastata asiallisesti ;)
-
Mä olen muutaman vuoden käyttäny kaikissa Neste Turbo LXE 10W40. Tuo ei ole hinnaltaan paljoakaan 10W30 öljyjä kalliimpi
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
Mitäs sää laittaisit puimuriin talvella
Jos talvella tarvitsee öljyjä puimuriin vaihtaa, ja purkkit on kylmässä, laittaa sitä mikä parhaiten tulee ulos purkista :P
Jos ei kylmäkäynnistyksiä tule 15w/40 on varmaan käypä vaihtoehto. Onko perkinssi muka niin huono, että ei puimurin ikää kestä?
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
Mitäs sää laittaisit puimuriin talvella
Jos talvella tarvitsee öljyjä puimuriin vaihtaa, ja purkkit on kylmässä, laittaa sitä mikä parhaiten tulee ulos purkista :P
Jos ei kylmäkäynnistyksiä tule 15w/40 on varmaan käypä vaihtoehto. Onko perkinssi muka niin huono, että ei puimurin ikää kestä?
Perkingissä pitää käyttää 15W öljyä koska öljynlämpö on yli 120 c ( uudemmissa )
-
miksi,olen käyttänyt 10-30 neste motor oilia traktoreissa kesää talvia. aina huollossa ihmetytelevät puhdasta venakoppaa.halpa ja hyvä öljy aina valtu on lyöty käyntiin kylmästä ekat 11 vuotta ja 14000h nyt talli jossa talvella noin +5 c.öljyllä kikkailu kuluu uusien rattorien omistajille.nykyinen ykös rattori on valtu 8050 ajettu 12430h.
-
Ei kai kukaan missään 10-30 käytä?
Kyll mää kauhiast ihmettelen
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
Mitäs sää laittaisit puimuriin talvella
Jos talvella tarvitsee öljyjä puimuriin vaihtaa, ja purkkit on kylmässä, laittaa sitä mikä parhaiten tulee ulos purkista :P
Jos ei kylmäkäynnistyksiä tule 15w/40 on varmaan käypä vaihtoehto. Onko perkinssi muka niin huono, että ei puimurin ikää kestä?
Perkingissä pitää käyttää 15W öljyä koska öljynlämpö on yli 120 c ( uudemmissa )
Mulla on Deere kutoskoneella, se saa aina vain parasta :-*
-
miksi,olen käyttänyt 10-30 neste motor oilia traktoreissa kesää talvia. aina huollossa ihmetytelevät puhdasta venakoppaa.
Mä laitan kaikkiin koneisiin 15w-40, eikä ole tarvinnu huollossa venttiilikoppaa aukoa. :P
-
jaa ei koskaan venttilejä säädetä.
-
jaa ei koskaan venttilejä säädetä.
Ei joka huollossa
-
jaa ei koskaan venttilejä säädetä.
Ei joka huollossa
Kyllä se taitaa peura vaatia aukaisun hiukan syvemmältä kuin venakopan kannesta, mutta tulee siinä samalla venttiilitkin läpi käytyä ;D
-
Mä olen muutaman vuoden käyttäny kaikissa Neste Turbo LXE 10W40. Tuo ei ole hinnaltaan paljoakaan 10W30 öljyjä kalliimpi
Hyvä valinta, käy kaikkiin moottoreihin Honda GCV:stä Sisu-dieseliin, eikä ole hinnan kiroissa.
-
ureakoneet vaatii sitte sen vähätuhkasen öljyn vaikka kuinka on ennen tässä talossa universaalilla ajettu kymmenet vuodet ja kilotunnit ;D ;D ;D ;D
-
ureakoneet vaatii sitte sen vähätuhkasen öljyn vaikka kuinka on ennen tässä talossa universaalilla ajettu kymmenet vuodet ja kilotunnit ;D ;D ;D ;D
Voi vit että semmonenkin riesa siitä koituu ;D On ollu niin helppoa noiden öölien kanssa kun kaikkiin läpiin vaan samaa. Etuakseliin ainoastaan muuta. Sekä 32s kuokassa ja mettä konees. Nyt sitte pitää joku saat*nan moottori ööli nassakkakin hommata nurkkiin >:( Urean kun saa kyllä pois käytöstä mutta ööliä ei ::)
-
ureakoneet vaatii sitte sen vähätuhkasen öljyn vaikka kuinka on ennen tässä talossa universaalilla ajettu kymmenet vuodet ja kilotunnit ;D ;D ;D ;D
Voi vit että semmonenkin riesa siitä koituu ;D On ollu niin helppoa noiden öölien kanssa kun kaikkiin läpiin vaan samaa. Etuakseliin ainoastaan muuta. Sekä 32s kuokassa ja mettä konees. Nyt sitte pitää joku saat*nan moottori ööli nassakkakin hommata nurkkiin >:( Urean kun saa kyllä pois käytöstä mutta ööliä ei ::)
pittee nakata se katalysaattorkii mäelle, sen huono öljy tukkii, en ossaa sanoa menneekö niin tukkoon jotta savu loppuu vai loppuuko vain puhdistuskyky ;D ;D ;D ;D
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
Mitäs sää laittaisit puimuriin talvella
Jos talvella tarvitsee öljyjä puimuriin vaihtaa, ja purkkit on kylmässä, laittaa sitä mikä parhaiten tulee ulos purkista :P
Jos ei kylmäkäynnistyksiä tule 15w/40 on varmaan käypä vaihtoehto. Onko perkinssi muka niin huono, että ei puimurin ikää kestä?
Perkingissä pitää käyttää 15W öljyä koska öljynlämpö on yli 120 c ( uudemmissa )
Miksi??? Lukema 15W kertoo öljyn kylmäviskositeetin ja talvitestauksesta, jos öljyt käy kuumana niin se on se jälkimmäinen luku jolla on merkitystä.
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
Mitäs sää laittaisit puimuriin talvella
Jos talvella tarvitsee öljyjä puimuriin vaihtaa, ja purkkit on kylmässä, laittaa sitä mikä parhaiten tulee ulos purkista :P
Jos ei kylmäkäynnistyksiä tule 15w/40 on varmaan käypä vaihtoehto. Onko perkinssi muka niin huono, että ei puimurin ikää kestä?
Perkingissä pitää käyttää 15W öljyä koska öljynlämpö on yli 120 c ( uudemmissa )
Mulla on Deere kutoskoneella, se saa aina vain parasta :-*
IHANAA...
-
Kesällä ilman muuta 15/40 tai synteettinen öljy kesät talvet.
Mitäs sää laittaisit puimuriin talvella
Jos talvella tarvitsee öljyjä puimuriin vaihtaa, ja purkkit on kylmässä, laittaa sitä mikä parhaiten tulee ulos purkista :P
Jos ei kylmäkäynnistyksiä tule 15w/40 on varmaan käypä vaihtoehto. Onko perkinssi muka niin huono, että ei puimurin ikää kestä?
Perkingissä pitää käyttää 15W öljyä koska öljynlämpö on yli 120 c ( uudemmissa )
Miksi??? Lukema 15W kertoo öljyn kylmäviskositeetin ja talvitestauksesta, jos öljyt käy kuumana niin se on se jälkimmäinen luku jolla on merkitystä.
niin ja moniin turbollisiin henkilöautoihin oikein tehtaan kanisterin viskositeetti on nykyään 0w-30, 0w-40, 5w-30....turbo se lienee se kuumin kohta moottorissa ja ehkä herkinkin öljyn laadulle :-\ :-\ :-\ :-\
-
ureakoneet vaatii sitte sen vähätuhkasen öljyn vaikka kuinka on ennen tässä talossa universaalilla ajettu kymmenet vuodet ja kilotunnit ;D ;D ;D ;D
Voi vit että semmonenkin riesa siitä koituu ;D On ollu niin helppoa noiden öölien kanssa kun kaikkiin läpiin vaan samaa. Etuakseliin ainoastaan muuta. Sekä 32s kuokassa ja mettä konees. Nyt sitte pitää joku saat*nan moottori ööli nassakkakin hommata nurkkiin >:( Urean kun saa kyllä pois käytöstä mutta ööliä ei ::)
Uusi tekniikka maksaa. Tehtiin 500h huolto 143:een ja moottorin venttiilien säätöön meni aikaa 3,5h. On niin pahassa paikassa, että päältä pitää purkaa paljon tavaraa pois.
Traktoria hommatessa kannattaa selvitellä myös huoltokustannuksia, koska tuntien karttuessa huolloistakin alkaa kertyä sievoisia summia.
En ole alkanut hankkimaan näitä uusia öljylaatuja kotiin. Huolto saa hoitaa kaikki öljynvaihdot.
-
juuri tuo huollon kustannus saa mielen hiipuman noihin nykyvehkeisiin. niissä on kaikki pakattu kuin evakkojunaan, yhteen ahtaaseen läjään ja pienenkin homman takia joutuu purkamaan paljon ja takaisin ja sitä työtä riittää noiden pikkujuttujen takia. tuossa kävin kattomassa paikallisella virmalla kuin asentaja poisti puoli traktoria että sai vaihdettua jonkin anturin. aikaa paloi ja tunnit on nykyää halpoja.
-
Traktoria hommatessa kannattaa selvitellä myös huoltokustannuksia, koska tuntien karttuessa huolloistakin alkaa kertyä sievoisia summia.
Huolto saa hoitaa kaikki öljynvaihdot.
Itse juuri kerroitkin miksi niistä huolloista alkaa kertyä sievoisia summia. 143:nen on vielä itse huollettavissa, painesuodattimet on hiukan ahtaassa paikkaa. Venttilien säädön olen jättänyt tekemättä, antaa huollon tehdä sitten samalla reissulla kun on jotain mihin ei enää omat taidot riitä. Itse huoltaessa aikaa menee tietenkin enemmän kuin saman liikkessä tekisi.
-
Uusi tekniikka maksaa. Tehtiin 500h huolto 143:een ja moottorin venttiilien säätöön meni aikaa 3,5h. On niin pahassa paikassa, että päältä pitää purkaa paljon tavaraa pois.
Traktoria hommatessa kannattaa selvitellä myös huoltokustannuksia, koska tuntien karttuessa huolloistakin alkaa kertyä sievoisia summia.
En ole alkanut hankkimaan näitä uusia öljylaatuja kotiin. Huolto saa hoitaa kaikki öljynvaihdot.
Perinteisen viljamiehen traktoriinhan tulee se 50 tuntia vuodessa ja öljyn vaihtoväli on 500h tai 1v. aika kallista käyttää huollossa joka kevät pelkästään öljynvaihdossa :P
-
Täysin tilakohtainen juttu, minulle sopii parhaiten näin.
-
Mikäs oli tää Viljossa esillä ollut öljymerkki jonka nimeä en nyt muista, alle 400€ alveineen ja kotiin tuotuna 32 öljy, moottoriin joku litku alle 500€ purkki. Onko kenelläkään tietoa?