Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 2021  (Luettu 5287 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: 2021

Työreformi pitäis toteuttaa, paikallista sopimista, joustoa työaikoihin ja palkkojen alennusta silloin kun firmojen tilaukset vähenee, ja nousua palkkoihin vasta nousukaudella,  noinhan tehdään saksassa, ilmankos sikäläisillä duunareilla menee hyvin, meillä duunarin pahimmat viholliset on sak ja sdp.
Totta ja maatalouden pahin vihollinen on Kepu.

Työreformi ei vielä riitä. Lisäksi palkkaa pitäisi maksaa työn teosta, aikaansaannoksista  eikä työpaikalla vietetystä ajasta.
Kohtalaisen mielenkiintoista.... Ja maatalouden tuet kans aikaansaannoksista eikä pellon omistamisesta ja näennäisestä puuhastelusta, kuten nyt
Entäs jos tuet siirrettäisiinkin tuotteeseen, eli viljaan, maitoon, lihaan...siitähän vasta mellakka syntyisi, kun puuhastelijoille ei tulisikaan mitään.. :o

  -piika ei sit muista aikaa jolloin niin tehtiin. Varmaan haluat palauttaa myös maataloustulolain ja maanhankintalain. Tosin nämä molemmat edellyttää paluuta markkaan ja rajasuojan.  ;)

 ei sit puutu muuta kuin tissinkoittajille pakkolunastusoikeus naapurin maahan.  :)
Niin, että jos jotain kehitetään oikeasti tuottavampaan suuntaan niin pitää palata ajassa taaksepäin.. Ei kait se noin ole pakko olla, enkä todellakaan kaipaa mitään pakkolunastus oikeuksia maitotiloille, mutta eikö nyt kuitenkin olisi parempi tukea sitä tuotetta kuin pelkkää pellon säilytystä peltona...
Se mikä toimi silloin maataloustulolain aikaan, ei välttämättä toimisi nyt... ja tukipolitiikkaan on turha odotella suuria muutoksia, koska Suomihan marssii eu:n tahtiin, vaikka se kuinka toivottomalta näyttäisi... Eu ei ole suomalaisen tuottajan asialla, se kumartaa saksalaisen ja ranskalaisen suuntaan..pyllistää kohti pohjolaa..ja se on helppoa, kun tietää kuinka nössöä porukkaa suomalaiset on.. Kyllä täällä maristaan ja käsi puristuu nyrkkiin haalarintaskussa, mutta jos pitäisi jotakin tehdä, mennään piiloon takavainiolle.. ::)
te höpätätte siirtymisestä tukimuodosta toiseen  ja työntekijäpuolelle olette tarjoamassa ruokotonta palkka-alea, irtisanomisia ja nollasopimuksia...käykö nollasopimukset teillekki elikkä maito-auto ei käykkään ihan sovitusti ku tulee tyyriiks puskee maito jauheeks.... joo ei elukoita voi sammuttaa mutta ei voi tavallinen ihminen sanoa lapsillekkaan jotta tällå viikolla  ei syödä ;) ;D :o ::)

   Saas nähjä osallistuuko maatalous yhteiskuntasopimukseen :)
Miten???? Kerro lisää.. ???

Mistäs minä sen tietäisin kun en ole edes maanviljelijä ;)  Kerro sinä ;D
Yleensäkin maataloudesta eniten tietää se, joka ei itse sitä ammatikseen harjoita, joten Sepeteus sinulla on nyt piikkipaikka tässä asiassa..anna tulla.. ::)

 Mä jätän tämän asian Antti Rinteen hoitoon ;D

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: 2021
Mä jätän tämän asian Antti Rinteen hoitoon ;D
Puoluetoverillesi  :D


navettapiika

  • Vieras
Vs: 2021
Mä jätän tämän asian Antti Rinteen hoitoon ;D
Puoluetoverillesi  :D
Taitaa jäädä kummaltakin hoitamatta, Rinteeltä ja Sepeteukselta...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten... ::)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: 2021
Kohti ydintä, Lipposen isoissa jalanjäljissä, muu ei auta. :(

"Varman toimitusjohtajan Risto Murron mukaan euroalueen yhdentymistä olisi syvennettävä selvästi, jotta valuuttaunioni onnistuisi.
Kreikka tulee aina olemaan tuen tarpeessa, ja se on vain hyväksyttävä, Murto toteaa:"

http://yle.fi/uutiset/varman_risto_murto_euro_vaatii_onnistuakseen_tulonsiirtounionin/8225366
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: 2021
Mä jätän tämän asian Antti Rinteen hoitoon ;D
Puoluetoverillesi  :D
Taitaa jäädä kummaltakin hoitamatta, Rinteeltä ja Sepeteukselta...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten... ::)

 Osui ja uppos.  ;)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 2021
mitä maksaa esim. kananmunat kaupassa ja mitä saa tuottaja. itse ostan munnia paikalliselta harrasteluontoiselta kanattajalta. pieniähän ne on, mutta oikeasti hyviä. jotahi maatiaiskanoja ja hinta on aina tapauskohtainen. aurausta, lanausta, pajukon kurittamista tjms. tai jos ei muuta, niin kohveenjuontia.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

navettapiika

  • Vieras
Vs: 2021
Mitähän nuo olisi.. alta parin euron kilo.. sen verran vähän, etten ole vielä omia kanoja ajatellut hankkia.. Jos olisi kanala, joka möisi suoraan edes siedettävän matkan päässä ostaisin sieltä, mutta kun ei ole.. ::)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 2021
Mitähän nuo olisi.. alta parin euron kilo.. sen verran vähän, etten ole vielä omia kanoja ajatellut hankkia.. Jos olisi kanala, joka möisi suoraan edes siedettävän matkan päässä ostaisin sieltä, mutta kun ei ole.. ::)



ei matka ole este. itse ajan kesäisin tuhannen kilometriä jotta saan laskea varpaat juoksevaan veteen. joskus olen lentänyt puolen maapalloa sen mukavan luokse.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

navettapiika

  • Vieras
Vs: 2021
Mitähän nuo olisi.. alta parin euron kilo.. sen verran vähän, etten ole vielä omia kanoja ajatellut hankkia.. Jos olisi kanala, joka möisi suoraan edes siedettävän matkan päässä ostaisin sieltä, mutta kun ei ole.. ::)



ei matka ole este. itse ajan kesäisin tuhannen kilometriä jotta saan laskea varpaat juoksevaan veteen. joskus olen lentänyt puolen maapalloa sen mukavan luokse.
Nooo, en minä kananmunan perässä kovin pitkiä matkoja jaksa ajella, mutta se toinen juttu onkin eriasia ja sen takia saattaa jokunen taival taittua.. ;)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: 2021
Tää on jännä juttu. Ay-väki unohtaa kätevästi mainita että sielä missä on ay-kenttä heikompi kuin Suomessa, niin palkat on keskimäärin paremmat ja verotus matalampi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26174
  • vastustan
Vs: 2021
Tää on jännä juttu. Ay-väki unohtaa kätevästi mainita että sielä missä on ay-kenttä heikompi kuin Suomessa, niin palkat on keskimäärin paremmat ja verotus matalampi.
jep jep ja hyvin usein siellä ei maajussin lapsille ole neuvolaa ja koulua :'( :'( :'( :'(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: 2021
Tää on jännä juttu. Ay-väki unohtaa kätevästi mainita että sielä missä on ay-kenttä heikompi kuin Suomessa, niin palkat on keskimäärin paremmat ja verotus matalampi.
jep jep ja hyvin usein siellä ei maajussin lapsille ole neuvolaa ja koulua :'( :'( :'( :'(

 Eikä valtio kustanna lomaa.  ;)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: 2021
 Suoramyynti pitäs saada helpommaksi, niin joutus kauppojen kiskonta vähän syyniin, mutta Suomessa pakteerikauhuiset virkamies/nais pyrokraatit estää sen. Keskieuroopassa se toimii paremmin.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: 2021
Tää on jännä juttu. Ay-väki unohtaa kätevästi mainita että sielä missä on ay-kenttä heikompi kuin Suomessa, niin palkat on keskimäärin paremmat ja verotus matalampi.
jep jep ja hyvin usein siellä ei maajussin lapsille ole neuvolaa ja koulua :'( :'( :'( :'(

 Eikä valtio kustanna lomaa.  ;)

Siellä taitaa olla näitä 3€/päivä Karvaturpia lähi-ldästä tekemässä työt.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!