Sähkäreissä tuppaa olemaan aika harvat välitykset vakiona, joten luomuna poljettaessa tahmeus voi johtua pelkästään liian isosta vaihteesta. 2016-mallivuoden stromerissa on 3 eturatasta ja sieltä löytyy kyllä sopiva vaihde luomuajoon. Hiljakkoin ajoin omalla brose-moottorisella reilun kilsan, kunnes ihmettelin, miksi pitää ylämäessä tarjota niin pientä vaihdetta. Olin unohtanut laittaa virrat päälle lähtiessä.
Tuo oma on raskas veivattava vaikka miten polkee, normi maastopyörällä ei samaa tahmeutta missään nimessä. Toki renkaissakin vähän ilmaa, mutta silti, kun ei auta vaikka ilmaakin lisää. Halppis on halppis, puolen toista tonnin pyörä, vaihteitakaan ole kuin 7.
5 eri tehoaluetta, ja tuossa tarkoittaa ykkösteho täydellä akulla noin 16km/h nopeutta, vähän kun akku kuluu niin noin 14km/h. Siitä sitten ylöspäin alueiden mukaan, tuo ei tunnista polkijan polkemismomenttia, aina avustaa täysillä ku polkimeen koskee, siis heti kun poljiin liikahtaa, pyörä lähtee vetämään ja veto loppuu pienellä viiveellä.
Jos pyörällä kääntyy peltotiellä avustus päällä,suuri todennäköisyys että löytää itsensä ojasta
Kun pienikin polkimen liike saa vedon päälle ja tuo viive vedon loppumisessa, yllättää ainakin tottumattoman. Että avustus pois päältä kokonaan tai vaikka kaasulla käännös ahtaassa tilassa. Eläkeläisillä sähköavusteiset pyörät, helkamat tms., ja ne sivistyneitä tähän verrattuna. Tällä kun pitää olla pienelläkin avustuksella tuo em. vauhti että itsekin tekee töitä, tarkoittaa jossain kinttupolulla melkoista menoa. Ei toki tarkoita etteikö hiki tulisi, saa kyllä polkea peltoteillä ym. niin paljon kaverina kuin sielu sietää.