millä lailla nuo rattia pyörittävät toimii vanhojen rattien kans? kova ja jo liukaskii pinta monessa, sekä pikkuklappi akselilla?
Kunnollisessa rattirenkisysteemissä on ohjauskulma-anturi jolloin tietää tarkalleen pyörien kääntökulman vaikka ohjauksessa olisi klappia. Oikeastaan aika lailla pakollinen vaikka ei mitään klappia olisikaan. Kaikissa vaan ei tuota anturia käytetä.
Tuolle Ez-steerille kerrotaan kuinka paljon pyörät kääntyy kun rattia pyöritetään, osaa sitten sen mukaan korjata ajolinjaa mm. päisteestä hieman vinoon lähtiessä. Oli 10 vuotta ez+500 Trimble. Aika paljon tuli käytettyä, kun muistikin täyttyi silloin tällöin
Tuota ostaessa ei vaihtoehtoja paljoa ollutkaan, eikä huono sinänsä. Nyt pilot+GFX750, ja kieltämättä kovasti on mennyt eteenpäin. Hakee nopeammin ajolinjat, tarkempi (RTX), kaikki lohkot muistissa eka ajon jälkeen. Lisäksi toimii isobus näyttönä koneille jne. Eli rahalle saa vastinetta, kun enemmän sijoittaa. Tuo ratinpyörittäjä+ näyttö taisi maksaa aikoinaan noin 5000€?, kymmenen käyttövuotta ja vaihdossakin sai jotain. Ei paha hinta nollapäällekkäisajosta kylvössä ja ruiskutuksissa, hehtaaria kohden vuodessa alle 50 senttiä. Sillä ei paljoa apulantaa osteta, tai kasvinsuojeluaineita jotka mm. kylvössä menee jo yhdenkin vantaan päälekkäiskylvössä jne.
Lohkot pääasiassa selkeäpiirteisiä, joten tulee ajettua A-B linja pitkän sivun mukaan kummassakin päässä pisteet ja reunakierrokset normaalisti että ruisku ym. passaa. Kylväessä kaikki urat kerralla, sitten loppupelto sopivasti sieltä täältä ajaen.