Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe sekon vaaka sekoilee  (Luettu 3840 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
sekon vaaka sekoilee
Sekon vaakaruuviapevaunun vaaka hupsii vähän omiaan:

Tyhjällä koneella vaaka näyttää nollaa nollauksen jälkeen. Sitten kun kyytiin lykkii kaksi säilispaalia ja viljat/rypsit niin lukema on 3000 kg. Sen tiedän että paalit painavat jotain 650-700 kg kappale ja päälle viljaa/rypsiä 400 kg joten seoksen tulisi painaa jotain 1700-1800 kg. KOneessa on paalikauha takana ja käytän sitä paalien lastaukseen. Sen olen huomannut että kun vaunun painopiste siirtyy eteenpäin, eli kun paali lähtee kulkemaan takaa kohti keskikohtaa/paaliluiska yläasennossaan niin lukema vaa'assa kasvaa. Kun vaunu on taas lopulta tyhjä niin lukema lähellä nollaa.

Traktorissa huono akku ja yhden kerran käytön aikana vilauttanut "lowbat" tekstiä. Voiko syy olla huonossa virransaannissa?

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: sekon vaaka sekoilee
Sekon vaakaruuviapevaunun vaaka hupsii vähän omiaan:

Tyhjällä koneella vaaka näyttää nollaa nollauksen jälkeen. Sitten kun kyytiin lykkii kaksi säilispaalia ja viljat/rypsit niin lukema on 3000 kg. Sen tiedän että paalit painavat jotain 650-700 kg kappale ja päälle viljaa/rypsiä 400 kg joten seoksen tulisi painaa jotain 1700-1800 kg. KOneessa on paalikauha takana ja käytän sitä paalien lastaukseen. Sen olen huomannut että kun vaunun painopiste siirtyy eteenpäin, eli kun paali lähtee kulkemaan takaa kohti keskikohtaa/paaliluiska yläasennossaan niin lukema vaa'assa kasvaa. Kun vaunu on taas lopulta tyhjä niin lukema lähellä nollaa.

Traktorissa huono akku ja yhden kerran käytön aikana vilauttanut "lowbat" tekstiä. Voiko syy olla huonossa virransaannissa?



Onko paalin ollessa kauhassa aisakuorma negatiivinen? Onko tuosta huonosta akusta sinulle jotain erityistä hyötyä että sen kanssa kannattaa yhteiseloa jatkaa?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: sekon vaaka sekoilee
En mä mitään tiedä, mutta... kahden tai kolmen anturin varas toi systeemi kuitenkin killuu? Noi anturithan muuten on ehkä ikuisia, mutta jos kuitenkin joku anturi antelee anteliaasti väärää signaalia, menee boksin ynnäykset pieleen? Joku paska anturi tai sitten tuo aiemmin mainittu heikko akku?
tethering holes to their concave windings

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: sekon vaaka sekoilee
Jos akku kerran on huono, niin se ekaksi vaihtoon ja sitten uudelleen kokeilemaan.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: sekon vaaka sekoilee
En mä mitään tiedä, mutta... kahden tai kolmen anturin varas toi systeemi kuitenkin killuu? Noi anturithan muuten on ehkä ikuisia, mutta jos kuitenkin joku anturi antelee anteliaasti väärää signaalia, menee boksin ynnäykset pieleen? Joku paska anturi tai sitten tuo aiemmin mainittu heikko akku?

Minustakin ensin pitää eliminoida nuo helpommat syyt. Sitten voi mitata yleismittarilla maata vasten millaista jänniteviestiä tulee miltäkin anturilta. Eli niistä johdoista jotka menee monitorille. Jos yksi kolmesta näyttää aivan erilaista volttia, kannattaa ko anturin johto ja liitokset käydä tarkkaan läpi. Helpointa on rikkoa vetoaisassa oleva anturi.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: sekon vaaka sekoilee
ensin tarkista virran saanti. syöttövirrassa oli kerran vikaa ja vaaka käyttäyty tolleen..

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: sekon vaaka sekoilee
Meidän sekon vaaka sekoilee yleensä silloin, kun lämpötilat vaihtelevat paljon, esim. yöllä pakkasta ja päivällä reilusti plussalla. Nyt taas kun on koko ajan kylmää, niin pelaa ihan ok. Joskus on joutunut tekemään appeen niin, että joka kauhallisen jälkeen on pitänyt laittaa lukema muistiin, kun lukema on vaeltanut suuntaan tai toiseen.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: sekon vaaka sekoilee
Meidän sekon vaaka sekoilee yleensä silloin, kun lämpötilat vaihtelevat paljon, esim. yöllä pakkasta ja päivällä reilusti plussalla. Nyt taas kun on koko ajan kylmää, niin pelaa ihan ok. Joskus on joutunut tekemään appeen niin, että joka kauhallisen jälkeen on pitänyt laittaa lukema muistiin, kun lukema on vaeltanut suuntaan tai toiseen.


Samaa tekee elhonkin vaaka, jos kylmässä säilyttää, niin lukemat vaeltaa suurinpiirtein 400kg, mutta jos saa johonkin hieman lämpimämpään, niin toimii normaalista. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että joko anturien johdotukset, tai itse anturin puolijohteet ei pakkasella johda virtaa normaaliin tapaan. Johtoliitokset antureille olen tarkastanut, eikä myöskään ole virrasta kiinni.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: sekon vaaka sekoilee
 Ilmankos täällä tuntuu olevan porukoilla niin painavia paaleja...nythän selvis millä nekin on punnittu. :P
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Teroman

Vs: sekon vaaka sekoilee

Yleisesti ottaen noiden halpojenSähkövaakojen ongelma tulee kosteudesta ja siinä että kunnon suojausta ei ole tänne pohjolan Länsisiperian olosuhteisiin tehty kunnolla,,,,,,,,,

Pienellä hehkulampulla Roikalla pysyy strateegiset paikat kuivana ja toimivana

Siis Valo hoitoa vaan ,,,,,,  kuivattaa mukavasti paikat 8)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: sekon vaaka sekoilee
Matala jännite aiheuttaa yleensä liian alhaisen lukeman. Näin oli meidän elhossa, kun itse laitettu varmennusakku alkoi olla matkansa päässä. Vaaka on muuten sama kuin sekossa... ;) Toi vaeltelu ja varmennusakun epävarmuus ( ;D ) laittoi ostamaan myös etukuormaimeen vaa'an. On apevaunun vaakaa helpompi kalibroida eikä tarvitse palautella kauhanpohjia siiloon..... ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.