Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Happokontteja  (Luettu 12057 kertaa)

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Happokontteja
Olisi tarkoitus siirtyä käyttämään kuution kontteja 200 litran tynnyreiden sijasta. Mistä saisi hyvälaatuisia uusia kontteja sopivasti? Toisaalta kätevä olisi tilata uudet kontit hapolla täytettynä, mutta tonnihintakin pompsahtaa aika radikaalisti verrattuna irtolitkuun.

Minkä valmistamia mahtaa olla Kemiran myymät kontit?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Happokontteja
eiköhän nuo ole sitä samaa sakemannin tavaraa kuin nuo kaikenmaaliman litkukontit yleensä.    ite sain moilaselta pari konttia ja ne on sakuja!        ööliä vailla!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Happokontteja
Mä luulen että Kemira etsii parhaillaan jotain uutta konttitoimittajaa.

apila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Happokontteja
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin kaikkien konttien hanat/tiivisteet eivät saata kestää happoja. Oli muistaakseni jonkin kontteja maahantuovan firman sivuilla taulukko, josta kävi ilmi millaiset tiivisteet täytyy hanassa olla eri aineille.

Rehuukko

  • Vieras
Vs: Happokontteja
Olisi tarkoitus siirtyä käyttämään kuution kontteja 200 litran tynnyreiden sijasta. Mistä saisi hyvälaatuisia uusia kontteja sopivasti? Toisaalta kätevä olisi tilata uudet kontit hapolla täytettynä, mutta tonnihintakin pompsahtaa aika radikaalisti verrattuna irtolitkuun.

Minkä valmistamia mahtaa olla Kemiran myymät kontit?
Kyllä se kontti kuin kontti happoon käy,mut kuinka sitten se hana kestää,niitä kun on monenlaisia.Noissa happokonteissa on tietynlainen hana.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Happokontteja
Mä otin viime vuonna 6 kpl niitä Kemiran kontteja hapolla täytettynä ja tänä syksynä pitääs ottaa vielä pari lisää. Ne on muovilavan päällä ja ympärillä rautakehikko, toisinsanoen kalliita, mutta myös hyviä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Happokontteja
Olettaisin, että vaatii sellaisen kemikaalihanan....
Kontteja saa mm. contpesusta. En sitten tiedä mitä hanoja niissä on?! Tuskin sellainen läppähana ainakaan olis hyvä, se on hauras ilman happojakin, harmaasta muovista jos on pallohana niin sitten vois kestää.
http://www.contpesu.fi/etusivu/kuvagalleria

Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:21:55 kirjoittanut sirkussonni

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Happokontteja
Mä otin viime vuonna 6 kpl niitä Kemiran kontteja hapolla täytettynä ja tänä syksynä pitääs ottaa vielä pari lisää. Ne on muovilavan päällä ja ympärillä rautakehikko, toisinsanoen kalliita, mutta myös hyviä.

siis 8000l happoa vuores??

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Happokontteja
Hapokasta?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Happokontteja
Mä otin viime vuonna 6 kpl niitä Kemiran kontteja hapolla täytettynä ja tänä syksynä pitääs ottaa vielä pari lisää. Ne on muovilavan päällä ja ympärillä rautakehikko, toisinsanoen kalliita, mutta myös hyviä.

siis 8000l happoa vuores??
Tuo hämmästytti minuakin, Kyllä sitä 10 000 litraa pitää olla happoa varastossa, että arvaa kesälle lähteä...  :)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Happokontteja
Mä otin viime vuonna 6 kpl niitä Kemiran kontteja hapolla täytettynä ja tänä syksynä pitääs ottaa vielä pari lisää. Ne on muovilavan päällä ja ympärillä rautakehikko, toisinsanoen kalliita, mutta myös hyviä.

siis 8000l happoa vuores??

Voi olla, että 7000 litraakin piisaa, pitää vielä laskea, kuinka paljon rehua tuloo tehtyä. Tänä vuonna meni vain 6000 l, kun osa rehuista tehtiin paaleihin.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Happokontteja
par tonnii sit kantsis olla jotai maituhappoakii jotta sais kesän rehut tehtyä!   huh, mitähän muuta harrastaa kuin tota rehua kesällä?

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Happokontteja
Mä otin viime vuonna 6 kpl niitä Kemiran kontteja hapolla täytettynä ja tänä syksynä pitääs ottaa vielä pari lisää. Ne on muovilavan päällä ja ympärillä rautakehikko, toisinsanoen kalliita, mutta myös hyviä.

siis 8000l happoa vuores??

Voi olla, että 7000 litraakin piisaa, pitää vielä laskea, kuinka paljon rehua tuloo tehtyä. Tänä vuonna meni vain 6000 l, kun osa rehuista tehtiin paaleihin.


milijoona 2sataa tonnia läjäs:))

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: Happokontteja
Peesailen Maalaispoikaa, ne kemiran kontit on hyviä. Ainoa miinus et saa vain täytenä(kallimmpaa kuin irto). Ite tilaan kans lisää niitä. Pitäs päästä eroon "pikkupulloista". Ajosilppurin kanssa tuhraantuu arvokkaita minuutteja päivän mittaan kun puljaa niiren kanssa. Ne kontit on kyllä pitkäikäisiä kun ne kerran hankkii. Ja muistaa suojata auringonvalolta
Suolahe rauta on haurasta

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Happokontteja
onse heleppua kun 1200 taarupin haravahapottimeen pistää sen 30 litraasen astian ja kääntää pullon pystyyn, niin sillä saa monta kuormaa nuolle korkialaitaasille 5-tonnin velsoille....  Siinei hehtaari kauaa vanhene.. 
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)