Itsellä olisi 8750 8500h ajettu ja vieläpä edelleen vakiotällissä. Kertaakaan ei ole aukasta mistään välistä.
1000 ulosotto ilman ajovoimaa vaan eipä ole tarvettakaan. Joskus tuotettiin tämä ulkoa ja ainut mikä jäi harmittaa toi 40 perä.
Käytetään vain maakärryn ja lavetin eessä.
Nyt olis kiva saada lisää löylyä ylämäkiin.
Onko paras keino virittää laittamalla suora virta katkasijan taa tohon pumpun päälle imusarjassa kiinni olevaan magneettikytkimeen?
Vai onko se mikään hyvä tehon nosto pysyvästi?
Eli pitäskö pumppu oikeen säädättää erikseen?
Mikä turbo tässä on? Riittääkö turbo ja suuttimet jatkuvaan 200hv tehoon vai olisko hyvä päivittää?
Ilmeisesti tää pikkupumppukin ihan hyvin riittää tähän 200hv tehoon vakio osilla.
Sitten olis vielä 8050 josta alkaa stanan pumppu antautua edellisen omistajan virheine takia.
Kannattaako tämä vanha pumppu korjata vai onko Bosch:n pumppu niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida.
Vähän oli ajatuksessa, että tähänkin voisi samalla nostaa tehoja. Eli uudet kärjet ja pumpun säätö. Kuinka paljon tästä koneesta kannattaa kestävästi ottaa irti?
Ilmeisesti tässä ei ole ihan samat hilut sisällä kuin mitä muissa 6,6 moottoreissa. Öljyn jäädy taitaa ainakin puuttua. Tosin ei ole oma laitos menossa mihinkään jatkuvaan ison tehon käyttöön.
Lähinnä hetkellistä tehon tarvetta ylämäkiin ym.
Siitä nää vanhat kapistukse on kivoja että osia saa hyvin purkuna ja aika mutkattomia pelejä. Toimii ku tarvitaan ja itsekin pystyy tekemään paljon.
Toisessa viestiketjussa pohdiskelin näiden vaihtoa 171 tai 191 teekkariin. Siihenkin saa ottaa kantaa. Vähän sais laittaa vielä väliäkin ja vois saada joku 6500-8000h ajetun kuormaajalla.
Harmi että suomivehkeissä edelleen harvoin ilmoja ja itsellä kaikki kärryt ilmajarruilla. Toki niihin nyt tunkitkin laittaa aika pienellä vaivalla. Miinus, että olisi vain yksi kone.
Eli mikä mahtaa olla mielipide näistä yli 8000h ajetuista teekkareista.