Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paalaimen sullojan teräs?  (Luettu 4588 kertaa)

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Paalaimen sullojan teräs?
Mitähän terästä tuo lie?

Muutamia sullojan sormia on lähtenyt hipsimään aikain saatossa, ajattelin hitsata sinne uudet.

Jontikan paalain..

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
teräksestä en tiiä, mutta omassa paalaimessa sama vika, hitsisaumoissa säästetty oikein urakalla

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
Jospahan se on se säästö siinä hitsisaumassa samalla sulake.
Joitahi koneita (noukinvaunuja) tiedän viritetyn riskimmällä nivelakselilla, ja katso, katkesipa se sullojan roottori.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
Welgeriin joskus ostin varaosana muutamia. Mitään erityisen kovaa ei ollut, luulen että ihan normaalia rakenneterästä "viiskakkosta" tai korkeintaan paria pykälää lujempaa.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
***Toiseen vihreän merkkiseen paalaimeen on kanssa teetetty noita sormia uusia ja vanhoja hitsattu uudestaan kiinni. Ei taida olla kovin kovaa ainetta. Edellinen omistajakin oli noita hitsannu, mutta varmaan heinien päälle pimeässä ja ilman suojakaasua  :D ;D

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
Welgeriin joskus ostin varaosana muutamia. Mitään erityisen kovaa ei ollut, luulen että ihan normaalia rakenneterästä "viiskakkosta" tai korkeintaan paria pykälää lujempaa.

 Laasissa reilu 30t paalia mittarissa, ei oo vielä kulmat muotoa muuttaneet, jottain sitkua lienee...

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
Welgeriin joskus ostin varaosana muutamia. Mitään erityisen kovaa ei ollut, luulen että ihan normaalia rakenneterästä "viiskakkosta" tai korkeintaan paria pykälää lujempaa.

 Laasissa reilu 30t paalia mittarissa, ei oo vielä kulmat muotoa muuttaneet, jottain sitkua lienee...
joo aattelin kaas että palio pitää olla mittaris jos sormet loppuu?varmaan 40000 eteenpäin loppuu muualta kyllä ennemmin kones:D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
Welgeriin joskus ostin varaosana muutamia. Mitään erityisen kovaa ei ollut, luulen että ihan normaalia rakenneterästä "viiskakkosta" tai korkeintaan paria pykälää lujempaa.

 Laasissa reilu 30t paalia mittarissa, ei oo vielä kulmat muotoa muuttaneet, jottain sitkua lienee...
joo aattelin kaas että palio pitää olla mittaris jos sormet loppuu?varmaan 40000 eteenpäin loppuu muualta kyllä ennemmin kones:D
Sen voin kyllä myöntää että pehmoinen se on Welgerikin kun alkaa sullojan sormet olla liian lyhyet.

realisti

  • Vieras
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
nykyisessä viconissa alkoi viime vuonna muutama sata paalia paalattuna sulloja antautumaan, ilmeisesti jokin karkaisuvika. Vanhalla sullojalla on nilkutettu tähän saakka (5500kpl) jatkuvan piikkien oikomisen merkeissä. Nyt pihalla odottaa uusi viconin suurkanttipaalaimen sulloja asennusta, onneksi nhk:n huoltomies hoiti takuuasian kiitettävästi. Toivottavasti uudella sullojalla pelaa, ettei tartte merkkiä vaihtaa. tähän saakka olen ollut viconeihin todella tyytyväinen.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
Welgeriin joskus ostin varaosana muutamia. Mitään erityisen kovaa ei ollut, luulen että ihan normaalia rakenneterästä "viiskakkosta" tai korkeintaan paria pykälää lujempaa.

 Laasissa reilu 30t paalia mittarissa, ei oo vielä kulmat muotoa muuttaneet, jottain sitkua lienee...
joo aattelin kaas että palio pitää olla mittaris jos sormet loppuu?varmaan 40000 eteenpäin loppuu muualta kyllä ennemmin kones:D
Sen voin kyllä myöntää että pehmoinen se on Welgerikin kun alkaa sullojan sormet olla liian lyhyet.
Mikä on Profin sullojan "piikkien" mitta keskiakselista uutena? Kun terät on kuluneet kolmasosan painostaan, sullojan pohja ajettu notkolle jotain kovia esineitä paalaamalla ja varmaan sullojakin kulunut, on silppuamisen tehontarve kasvanut runsaaksi.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Paalaimen sullojan teräs?
nykyisessä viconissa alkoi viime vuonna muutama sata paalia paalattuna sulloja antautumaan, ilmeisesti jokin karkaisuvika. Vanhalla sullojalla on nilkutettu tähän saakka (5500kpl) jatkuvan piikkien oikomisen merkeissä. Nyt pihalla odottaa uusi viconin suurkanttipaalaimen sulloja asennusta, onneksi nhk:n huoltomies hoiti takuuasian kiitettävästi. Toivottavasti uudella sullojalla pelaa, ettei tartte merkkiä vaihtaa. tähän saakka olen ollut viconeihin todella tyytyväinen.

Tuossa ylempänä yritin tarkoittaa, että Claasin kanttaimen sullojan sormia taivutteleva kylmän raudan seppä saa vasaran otsaansa, lämpöjä tarvii, ennenkuin taipuu orgis muotoon...