Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Multiva TRM 150 farmer  (Luettu 32412 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Onneksi multivaa parempi vaihtoehto oli toistakymmentä tuhatta halvempi ja paljon järeämpi  ;D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)

Tämä kyllä jättää sanattomaksi :o  Ei tuota osaa mitenkään kommentoida.

Olen ollut kyllä siinä käsityksessä ettei tuotteissa muuta vikaa juuri ole kun väärä myyjä...

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)

Tämä kyllä jättää sanattomaksi :o  Ei tuota osaa mitenkään kommentoida.

Olen ollut kyllä siinä käsityksessä ettei tuotteissa muuta vikaa juuri ole kun väärä myyjä...

Touchdown!

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Hyväkoneen 9,4 kuutioisia on tullu vähä vedettyä ja ne vaikuttaa ihan hyvältä  ;D Vetolenkki saisi olla takapalkissa ku ei viitsi vetää täydellä kuormalla traktorista jos jää kiinni! ja hitaan ajoneuvon kolmio saisi olla takalaidassa kiinni eikä siinä palkissa ku se kipattaessa penkkoihin vääntyilee helposti!

talutehnika

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)


Multivasta ei ole kokemuksia mutta ihan yleisellä tasolla suomalainen maatalouskone:

-maali ei kestä pinnassa vaan irtoaa levyinä
-kestävyys testataan oikeasti kentällä asiakkaiden toimesta
-suunnittelussa tai toteutuksessa jotain pielessä

Esimerkkinä suunnittelun tai toteutuksen tasosta kotimainen kasvinsuojeluruisku. 12 metrin puomi kiinni kahdesta pisteestä, kahdella noin sentin pituisella hitsisaumalla. Sanomattakin selvää että kestihän se vuoden takuuajan mutta toisena keväänä puomi putosi pellolle kesken ruiskutuksen. En tiedä oliko puomi suunniteltu kiinnitettäväksi vain kahdesta kohdasta vai oliko hitsarilla maanantaipäivä ja kolmas kiinnityspiste unohtui. Jokatapauksessa viimeinen kotimainen ks-ruisku minulla ja tarkkaan mietin ostanko muitakaan kotimaisia koneita. Uutenahan nissä maali kiiltää kyllä.  ;D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Yleisellä tasolla Suomalainenkin voi olla joko hyvä tai huono, mutta yhden huonon takia ei kannata kaikkia kotimaisia mollata.
Ja sen verran ole itse ollut mukana protokoneiden tekemisessä ja koeajossa, että on ihan pakko sanoa, että Teron arvailu summittaisesta hitsailuista ja asiakkailla testauttamisesta on aika katteetonta arvailua.
Nähtävästi Simba ja Perfect eivät hajoa koskaan, eikä niiden tehtailla tarvita suunnittelijoita ollenkaan, koska koneet ovat jo täydellisiä?

Buy the way, missä on SKN, kun häntä tarvitaan?..

Viimeksi muokattu: 08.10.10 - klo:08:12 kirjoittanut Strimari

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Multiva TRM 150 farmer
On voinut jossain ketjussa ollakin juttua, mutta tuli mieleen kysyä, että mitä tuollaisen 15 tn kärryn pitää kestää? Eli onko mitoitusperiaate se, että laite kestää päivästä toiseen sen nimellisen 15 tn kuorman kuljettamisen. Vai niin, että maksimissaan kestää tuon ja jollain todennäköisyydellä yleensä viedään pienempiä kuormia, kuljetetaan eri materiaalia tms. ja tapahtuu tarpeellsessa määrin risteilyä niin, että suunnittelijan ja loppukäyttäjän kuvitelmat kestävuyydestä kohtaavat?

Tietysti on tärkeää, että (jaa niin mitäköhän autuaakitekevää tähänkin kuvittelin kirjoittavani). Ehkä sen, että laitteita käytetään siihen mihin ne on tarkoitettukin.

Vois kuvitella, että maksimikestävyyden vuoksi pitäisi tämmöinen laite vähän ylimitoittaa omaan tarpeeseen nähden, jos käyttö on erityisen kuormittavaa?

Vrt. keskustelu traktorien tehoista. Eli että pitäiskö olla vähän ylisuuri traktori, jolla ei tarvi koko aikaa ajaa lisäteholla, mutta jossa sitten jotain hommaa varten on se tarvittava potku?

Mulla kun ei kokemusta ole noista peräkärryistä. Mutta jos 40 vuotta vanhat (puulaiteiset) peräkärryt vielä ovat käytettävissä, niin ei niitä montaa kertaa ole voinut rajusti ylikuormittaa. Kyseessä ovat seitsemän tonnin Ryskyt vm. 1971. Kuivan viljan kuljetukseen pitää takakulmiin laittaa säkit, muuten ei kuorma pysy kyydissä, sen verran ovat laidat maanajossa kuluneet. Ryskyissähän viljalaidat laitetaan matalien päälle eikä vaihdeta korkeampiin kuten esim. KIPAssa.

Määkin ostaisin mielelläni Dometalin tuotteita, mutta ei tapahdu tässä elämässä. Ainakaan uutena.

kyllä mulla on sellainen käsitys että jos kärryn kantavuus on vaikka 15 tonnia niin kyllä sen runko pitää kestää suorana 15 tonnia vaikka maailman tappiin. Samoiten akselit ja laakerit pitää olla hyvin pitkäikäiset jos ne rasvaa ohjeiden mukaan. Loppu kestävyys riippuu sitten säilytyspaikasta. Mutta kyllä kärryn pitää 30 vuotta kestää hyvin hoidettuna.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

realisti

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer
suomikoneista on kyllä monenlaista kokemusta;

-kronos victor 520 juostopiikkiäes oli ihan uskomaton rimpula, ei yhtään korjaamatonta saumaa.
-potilan tuotteet kestäneet kaikki hyvin, ja työn jälki kestää vertailun.
-kotimaiset perävaunut kaikki kestäneet hyvin osin rajunkin käytön, mitä nyt velsa 85:sta lähti teli       vauhdissa irti. kokemus multiva,tuhti,junkkari kalustosta.
-elhon 1520 käärin tuli ostettua eka tuotantosarjasta, lähti vaihtoon "lievistä" kestävyysmurheista johtuen
-junkkarin kasvinsuojeluruiskun puomit oli lähinnä huono vitsi, kasi sensijaan ollut positiivinen yllätys.
-Etukuormaimen työvälineiden kestävyys ainakin testataan asiakkaalla, näistä monenlaista kokemusta.
-junkkarin kylvölannoittimet pelanneet hyvin kunhan niihin päsee ensin perehtymään.
-avant toiminut hienosti jo 15v.
-Samin keskipakolevitin todella heikko esitys, levitys miten sattuu ja parissa vuodessa umpiruosteinen.
-Palmun lietevaunuilla ajettu 15v ja edelleen mennään, kaksi laakeria vaihdettu koko aikana ja parhaina vuosina ajettu liki 3000m3

Tuossa tuli muutama esimerkki vuosien varrelta, kyllä näistä tarinaa riittäisi ihan maailman tappiin saakka, mutta koneet ei kuitenkaan ole koko elämä toisin kuin jotkut luulee ;)

Teroman

Vs: Multiva TRM 150 farmer
Yleisellä tasolla Suomalainenkin voi olla joko hyvä tai huono, mutta yhden huonon takia ei kannata kaikkia kotimaisia mollata.
Ja sen verran ole itse ollut mukana protokoneiden tekemisessä ja koeajossa, että on ihan pakko sanoa, että Teron arvailu summittaisesta hitsailuista ja asiakkailla testauttamisesta on aika katteetonta arvailua.
Nähtävästi Simba ja Perfect eivät hajoa koskaan, eikä niiden tehtailla tarvita suunnittelijoita ollenkaan, koska koneet ovat jo täydellisiä?

Buy the way, missä on SKN, kun häntä tarvitaan?..

SKN  Teroittaa vantaitaan ja mielii jo kynnölle,,,,

Onhan Simba Perfektissä vikoja ja niistä tiedotetaa;

Simbassa Jyrän laakeri vaivaa ollunna ja perfekt issä oli letkuvaivoja

Lemkenissä aikanaan Smaragd in liika löysät jouset Savelle, auroissa heikot siiventuennat yms

Horsch Runko -remonttia ja Maalin irtoamista kuten Lemkenissäkin

Cultivassa satelliitti päivitykset tuli myöhässä kerran

ym ym ym

Kyselen illalla taas Forzan saunassa oliko vielä muuta ???????
 8)

talutehnika

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer
suomikoneista on kyllä monenlaista kokemusta;

-junkkarin kasvinsuojeluruiskun puomit oli lähinnä huono vitsi, kasi sensijaan ollut positiivinen yllätys.


Toi Junkkari on minullakin. Tuli ikävä sitä Hardia jonka puomistossa ei ollut mitään sanomista 30 vuoden käytön aikana. Tulipa hukattua pois olisihan sillä voinut tehdä työt ja käyttää Junkkarin aina testauksessa  ;D

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Mikiähän mahtaa olla tarina Mascuksessa myynnissä olevan kärryn takana; myynti ilmoituksessa on selkeäati että Multiva 150 Traffic, mutta kuvissa on punainen Junkkari. Ja näyttää sitten tosipaljon Multivalta?
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Kippiperavaunut-Maatalous/MULTIVA-TRM-150-TRAFIC/1cb5e814-9d8b-4a40-bc35-97236b54b306.html

kyllähän tuo multiva näkyy olevan. Tuollaista teliä en tosin multivassa ole nähnyt, liekö trafic mallien erikoisuus. Joku on hulunnut junkkarin näköisen multivan ;D
ja setkan kommenttiin sen verran että tuolla meidän 150hd multivalla on ajeltu parhaimmillaan 18tn hiekkakuormia eikä se mistään ole väsynyt vaikka melkoisesti on hyppyytetty.
Trafficis oli aina jouset, 16 tonnin versios lehtijouset, isoommis hydrauliset. Ja ihan aito Multiva tuo näytti olevan, pilattu rumalla värityksellä...

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Multiva TRM 150 farmer
niin osaako kukaan kertoa tuon trm 150 farmerin hintaa verrattuna 150 hd:n?
Varustuksesta riippuen ~4000 euroa...

Teroman

Vs: Multiva TRM 150 farmer
suomikoneista on kyllä monenlaista kokemusta;

-kronos victor 520 juostopiikkiäes oli ihan uskomaton rimpula, ei yhtään korjaamatonta saumaa.
-potilan tuotteet kestäneet kaikki hyvin, ja työn jälki kestää vertailun.
-kotimaiset perävaunut kaikki kestäneet hyvin osin rajunkin käytön, mitä nyt velsa 85:sta lähti teli       vauhdissa irti. kokemus multiva,tuhti,junkkari kalustosta.
-elhon 1520 käärin tuli ostettua eka tuotantosarjasta, lähti vaihtoon "lievistä" kestävyysmurheista johtuen
-junkkarin kasvinsuojeluruiskun puomit oli lähinnä huono vitsi, kasi sensijaan ollut positiivinen yllätys.
-Etukuormaimen työvälineiden kestävyys ainakin testataan asiakkaalla, näistä monenlaista kokemusta.
-junkkarin kylvölannoittimet pelanneet hyvin kunhan niihin päsee ensin perehtymään.
-avant toiminut hienosti jo 15v.
-Samin keskipakolevitin todella heikko esitys, levitys miten sattuu ja parissa vuodessa umpiruosteinen.
-Palmun lietevaunuilla ajettu 15v ja edelleen mennään, kaksi laakeria vaihdettu koko aikana ja parhaina vuosina ajettu liki 3000m3

Tuossa tuli muutama esimerkki vuosien varrelta, kyllä näistä tarinaa riittäisi ihan maailman tappiin saakka, mutta koneet ei kuitenkaan ole koko elämä toisin kuin jotkut luulee ;)

Tuossa oli hyvää referenssi listaa ,,,,,,,

Tuollaista lisää  niin totuudet paljastuu

Jotenkin pidän vieläkin Kipaa parempana kuin mUltiva Junkkaria

Etelä-itä Venäjä tuotteet keskustelu eri sarjaan
 :'(


Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Montakos vuotta Turolla on jo ollut kaupan ne ylivoimaiset keskieurooppalaiset muokkausvälineet ? Viikosta toiseen on maastullissa sama ilmoitus...

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Teroman

Vs: Multiva TRM 150 farmer
Montakos vuotta Turolla on jo ollut kaupan ne ylivoimaiset keskieurooppalaiset muokkausvälineet ? Viikosta toiseen on maastullissa sama ilmoitus...



Vuonna - 1995 toin ekan Lemken smaragdin maahan , palvelee kait vieläkin Bison tiluksilla
2002 Alkoi Perfekt maahan tuonti
-05  Cultiva
-06  Simba
-07  Myller
-08 Regent ja Delimbe
-09  Pneusej

Joitain käytettyjä tuotu myös aina silloin tällöin,,,,,

Hervast aloitti Valmetilla ajelun vuonna ?  :'(