Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pellon hinta  (Luettu 4611 kertaa)

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
pellon hinta
Kun viljelysmaata myydään niin mikä hinta?  Mitä tuli viljelysmaalle hintaa Riihimäen lähettyvillä kun myytiin  tilan pellot ?  Tuliko  myydyksi ?

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: pellon hinta
Viimiset kaupat 10.000-12.000€/ha . Laskusuunnassa kuulemma olis .

emo-heikki

  • Vieras
Vs: pellon hinta
Aika vähän myynnissä täälläpäin, hinnasta en osaa sanoa, taitaa olla niin, että kun ei makseta niin ei myöskään myydä ????

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
Vs: pellon hinta
Mietin vaan että nostaako vai laskeeko hintaa tämä ohran hinta.  Kun hinnat lähtee parin vuoden päästä nousuun, niin voisi olla niinki että aletaan peltoon satsaamaan että ehtii saada ennen hinnan nousua.  

emo-heikki

  • Vieras
Vs: pellon hinta
Mietin vaan että nostaako vai laskeeko hintaa tämä ohran hinta.  Kun hinnat lähtee parin vuoden päästä nousuun, niin voisi olla niinki että aletaan peltoon satsaamaan että ehtii saada ennen hinnan nousua.  

Jos olen rehellinen, niin en usko sillä olevaan mitään vaikutusta pellon hintaan, ei niitä peltoja niillä sadoilla makseta, mitä niistä pelloista saadaan ????

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: pellon hinta
Mietin vaan että nostaako vai laskeeko hintaa tämä ohran hinta.  Kun hinnat lähtee parin vuoden päästä nousuun, niin voisi olla niinki että aletaan peltoon satsaamaan että ehtii saada ennen hinnan nousua. 

Jos olen rehellinen, niin en usko sillä olevaan mitään vaikutusta pellon hintaan, ei niitä peltoja niillä sadoilla makseta, mitä niistä pelloista saadaan ????
Eipä juurikaan sadoista peltoja makseta . Parhaimmin etelässä näkyy valkuaiskasveihin erikoistuneet luomutilat pärjäävän , vilja sivutuote . Speltti vehnän hinta on ollut hyvä .

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: pellon hinta
Mietin vaan että nostaako vai laskeeko hintaa tämä ohran hinta.  Kun hinnat lähtee parin vuoden päästä nousuun, niin voisi olla niinki että aletaan peltoon satsaamaan että ehtii saada ennen hinnan nousua. 

Jos olen rehellinen, niin en usko sillä olevaan mitään vaikutusta pellon hintaan, ei niitä peltoja niillä sadoilla makseta, mitä niistä pelloista saadaan ????
Eipä juurikaan sadoista peltoja makseta . Parhaimmin etelässä näkyy valkuaiskasveihin erikoistuneet luomutilat pärjäävän , vilja sivutuote . Speltti vehnän hinta on ollut hyvä .


sorkaneuvos o kasvinjalostaja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65646
Vs: pellon hinta
tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! ;)     sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!

Zeppeliini

  • Vieras
Vs: pellon hinta
Taitaa Oksa olla sorkassa kiinni... ;D

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: pellon hinta
tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! ;)     sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!

juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: pellon hinta
alan rautaiset ammattilaiset vauhdis otetaas veetieemeli esimerkiksi kuinka tämmöttis +-100ha nollatason viljelijät voi vaatia tehokkuutta maitotiloilta ko itte vaa nysväävät ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: pellon hinta
tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! ;)     sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!

juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike

Ei tuo spelttivehnä ole kovin huono nimitys speltille, tuskin jäi sinullekaan epäselväksi mistä viljelykasvista oli kyse.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: pellon hinta
tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! ;)     sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!

juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike
Ei ole ,vaan hyvin vanha vehnä lajike

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: pellon hinta
tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! ;)     sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!

juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike

Ei tuo spelttivehnä ole kovin huono nimitys speltille, tuskin jäi sinullekaan epäselväksi mistä viljelykasvista oli kyse.


täsä se taas näkyy luimuviljeliän (lue näennäis) ajatus,kuha o sin päin.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: pellon hinta
tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! ;)     sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!

juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike

Ei tuo spelttivehnä ole kovin huono nimitys speltille, tuskin jäi sinullekaan epäselväksi mistä viljelykasvista oli kyse.


täsä se taas näkyy luimuviljeliän (lue näennäis) ajatus,kuha o sin päin.

Tuossa olet kieltämättä oikeassa. Täällä agrossa jokaisen tulee kirjoittaa erittäin täsmällisesti ja harkiten ettei vain joudu saivartelijoiden hampaisiin.