Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 120

Viestit - SamiT

Uusista Linhaista ei ole kokemusta, mutta vanhempaa 300:sta takavetoa olen korjaillut sähköpuolen ja polttoaineensaantiongelmien vuoksi. Varaosat olivat halpoja kuin mitkä, mutta ainakin tuo vanhempi oli kyllä melkoisen hataraa laatua, surkaeita liitoksia ja heikkoja osia. Toisaalta toimi ja käynnistyi hyvin kun tuli korjattua (taas). Luulisi laadun parantuneen, ei tuommoisia kauaa kukaan osta mitä tuo vanhempi kone oli.
Jeantilin kulmavaihteet heppoista tekoa. Ainakin kolmesta kärrystä meni viimekeväänä. Osia ei myydä erikseen vaan koko kulmavahdepaketti kerralla 4500 € hinnalla.

Onko tämä se sama joku yleisvalmistajan paketti kun on monissa muissakin vaunuissa? Samson tekee koko takapalkin itse, ilmeisesti vahvimmasta päästä mutta niin on hankintahintakin muhkea uutena, tosin joka osalle siellä on oma varaosanumero josko sekään on tae siitä että niitä saisi erillisinä ostaa.
Samson SP11 oli 5 vuotta käytössä, siinä on aisajousituskin ja menee nätisti tiellä, tosin aika reilu aisapaino jolloin ei traktorissa kannata ihan pieniä rengaspaineita takakummeissa pitää. Samson on vahvasti tehty, ei olisi ollut yhtään remonttia kulutusosia lukuunottamatta ellei olisi kerran ollut kärry puolillaan kivistä soraa tarhanpohjien kuorinnasta ja pikkukiviä meni pohjakuljettimen väliin ja ketju katkesi. Paljon meni kuormia kun oli rahtikeikkaa 95% ajosta.
Taitaa alkaa olla systeemi useimmiten niin että kone viedään nykyään korjaajan luo.
jaa jos oikeen ymmärsin niin X22 liitin katon sisällä hytin kaikis kulmis, pitäs erkaantua työvalojen johtonipuista ja jos ei oo pirelty niin olis jo katon sivuosalla pujotettuna

Katselen katon sivupaneelien alta, pitäisi olla "pitelemätön" kone. 
Mistä mahtaa löytyä -07 T170 Valtran vilkkumajakan johtoliitin? Katkaisija on sivupilarissa mutta majakka pitäisi laittaa kun lumitöiden varakoneena olisi sekin syytä olla katolla vilkuttelemassa. Ei jaksaisi koko hyttiä purkaa jos liittimelle joku sijainnin tietäisi.
Saatko jonkun paikalla Agco EDT-testerin kanssa? Sillä näkisi suoraan että miten polkimen potikka reagoi.
Kyllä äkeissä laakereiita saa vahtia, nykyisessä Potila Masterissa pyöränlaakereita on saanut kiristellä muutaman kerran ja edellisessä Väderstad NZE:ssä pyöränlaakerien kiristystarvetta oli jatkuvasti jossakin kohtaa äestä. Vaan eipä niihin juuri remonttia tule kun pitää rasvassa ja oikeassa kireydessä. Liukulaakerit sitten tietysti on loppu kun klonksuu koska ei voi kiristää.
Mulla on pyöreä D 25,4m 505m2 pressuhalli ja tykkään että on pirun hyvä, eikä romut pyöri nurkissa. Ens kesänä teen toisen D 18m.

Olisko kuvaa saatavilla? Kuulostaa mielenkiintoiselta!
Kyllä pressuhalli kuin pressuhalli tiaisen tallin voittaa.

-SS-
kuinka nuo etelän nollakeleissä kondessivettä tuottaa vai onko asiaan jokin yksinkertainenki ratkaisu :-\ :-\ :-\ :-\

Näkyy isoissa perussuhalleissa olevan monesti poistopuhallin päädyn yläosassa.
Laittaisin 10W30 perusöljyä tai 30W pienkoneöljyä, ensinmainittu painevoideltuun suodattimella olevaan moottoriin ja viimemainittu roiskevoideltuun moottoriin.
Mikähän tässä on vikana? Ollu kauan myynnissä: https://www.nettikone.com/massey-ferguson/6265/1785885

Ostajia ei vaan ole paljoa liikkeellä ja myyntiajat venyvät ilman rahoitusta myytäessä.
Kasvintuotanto / Vs: Joulukuusi
: 21.12.18 - klo:23:04
Aito oma.
Kasvintuotanto / Vs: Luomu saastuttaa
: 19.12.18 - klo:19:46
Suorakylvö on todennäköisesti ilmastoystävällisin peltoviljelyn muoto: pellon pintaa ei rikota ja traktorityötunteja per hehtaari tulee siinä vähiten.
Yleensäkin kun puhutaan maatalouden ympäristövaikutuksista, niin turhan vähälle huomiolle on jäänyt juuri tuo seikka, kuinka paljon viljelytöistä aiheutuu fossiilisten polttoaineiden päästöjä, eli kuinka paljon pelloilla ajetaan. Otaksun että luomuviljelyssä noita traktorityötunteja per hehtaari tulee kaikkein eniten, sillä nurmellakin olevia peltoja niitetään/murskataan useita kertoja kesän aikana, lisäksi pikakesantojen monet muokkaukset pitää huomioida, ja kyllä syyskyntö on monella luomuilijalla se yleisin tapa pitää rikat kurissa.
Eli tutkijat, tutkikaa tuota löpön kulutusta per hehtaari eri tuotantomuodoilla. Ja eläintilojen löpön kulutus per ha on sitten vielä oma juttunsa.
Samaa mieltä olen kanssasi, vaikka luomuun siirryttiinkin...

Ja kasvintuotannossa on huomioitava tuotettua tonnia kohti kulunut löpö ja hiilidioksidipäästöjä syntyy paljon myös lannoitteen kuljetuksessa ja valmistuksessa. Mikä lie kokonaistasapaino hiilidioksidin suhteen? Löpöä menee luomusatotonniin varmaan aika paljon enemmän kuin tehoviljelysatotonniin mutta kuinka mahtaa olla muiden tuotantopanosten tuottamisessa syntyvä kokonaishiilidioksidipäästö?
8450 Mega -97 reilu 12800h nyt, uusi kytkin ja pikavaihteen korjaussarja laitettu varmuuden vuoksi 9300 tunnin kohdalla kun luulin kuulevani ylimääräistä vinkunaa pikavaihteesta, voi olla että tuuli vinkui vaan korvien välissä. Synkrot jo hiukan kuluneet kun avaamaton vaihteisto edelleen, joten päävaihteet pitää vaihtaa rauhallisesti ilman voimaa ja repimistä, ja kuluneilla synkroilla päävaihde tieajossa vaihtuu sulavasti kun laittaa ensin pikavaihteen kolmoselle ja sitten vaihtaa mekaanisia vaihteita. Pikavaihteet vaihdan joko matalilla kierroksilla tieajossa kytkimen kanssa. PS. Käytän talvella kaksitahtiöljyä 5dl tankillisessa ja alkuperäinen ruiskutuspumppu paikalla edelleen tehtaan jäljiltä. Tehot myös olleet vakiot aina. Öljyt ja filtterit unohtamatta huohotussuodatinta on perään vaihdettu säännöllisesti suunnilleen tehtaan suosittelemalla huoltovälillä ja joskus mennyt tunnit vähän ylikin, imusiivilä putsattu kaksi kertaa vimmeisen 5000 tunnin aikana ja ei siellä ole koskaan oikein mitään ollut kuten ei suodatinkoteloissakaan kun ei ole isoja jarruttomia kärryjä paljoa tieajossa laahattu.

HiTech vaihtaa pikavaihteen nätisti ja siinä ei muuta tarvitse huomoida kuin rauhallinen päävaihteen vaihto niin menee pitkään.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 120