Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Wessel - 14.03.17 - klo:14:37
-
Mistä löytyy Nordiciin käypäsiä pystypiikkejä? muualta kuin tehtaalta. malli 12x32
-
Itsellä alkupään nordic;nurkissa sattui olemaan vino pino 340 potilasta jääneitä (vaihdoin s-piikit) joilla pärjää pitkään eikös nuo ihan peruspiikkejä ole. Uudemmasta en tiedä.
Jälkiharan piikkejä kaipaisin mistä noita saisi kun kulutustavaraa tuntuvat olevan?
-
http://www.ikh.fi/fi/s-piikki-pysty-12x32-ja-6x40x215-karki-t0750 (http://www.ikh.fi/fi/s-piikki-pysty-12x32-ja-6x40x215-karki-t0750) Tollaset? Ok piikkejä tuntuu olevan, tein noista palaturpeen kääntäjän. On kestäneet siinäkin hyvin, vaikka välillä kantoja nouseekin mukaan. Mulle jäi näillä näkymin ylimääräiseksi noita reilu 20kpl, tuli ensin vähän liian tiheä piikkijako... On vain putkea hitsattuna kärkiin.
-
Vai olisko tällaiset:
https://www.savenmaa.fi/tuote/pystypiikki-32-x-12-mm-potila-kesla/6418543136805/
-
Taisi käydä Sulo Vilenit äkeen kanssa ku näkemättä halvalla, niin pientä puuhastelua näyttää riittävän ennen toukoja. :)
Alkupään hinattava 5000 nordic kyseessä ja pystypiikin tarvii renkaiden eteen, kun ns.normi s-piikki ottaa renkaisiin kiinni. Menee toki muualla normimallin s-piikki, kunhan vain kärjen ja kiinnityksen etäisyys pysyy samana ettei ala työsyvyys vaihtelemaan. Juubin ehdottama piikki sama kuin mv-agentin valikoimissa mut taitaa olla geometrialtaan eri kuin ikh. Ikh taitaa olla lähimmäksi sama kuin orginelli. Pitänee tilata ikh:lta muutama malliksi.
Eikös noita jälkiharan piikkejä mvtavaratalosta löydy melkein joka lähtöön.
-
Kannattaa tarkistaa pyörien laakerit kanssa. Itse vaihdoin kaikki viime keväällä. Joo piikkejä tuosta vaihdeltu muutamia niin eri syvyyteen menee eri piikit. Pitääpä paneutua tarkemmin. 4200 leveä nordic mulla.
-
Juu meinasin laakeroida kaikki uusiksi, kun näyttäisi varaosakirjan mukaan olevan kaikk laakerit hyllytavaraa. Ei oikein viksusysteemi näyttänyt olevan telin sekä pyörännavan laakerointi, kotimaista taattua laatua. ;) uudemmissa vissiin jo parannettu noilta osin.
-
>laakeroida kaikki uusiksi
Kannattaa kaiketi laittaa viistokuulalaakerit alkuperäiset taitaa olla tavallisia.Totesinpa vaan että oli omassa tappi kulunut sisäkoolin väljäksi eikä kiristy mitenkään tavallisilla laakereilla.Tapin korjaaminen itsessään on melkoinen askartelu.Ajattelin nyt ennen toukoja kokeilla pahimmassa kunnossa olevaan noita viistokuulalaakereita.
-
tappi kulunut sisäkoolin väljäksi eikä kiristy mitenkään tavallisilla laakereilla.
Potilassa sama juttu. Taitaa olla parempi tehdä koko telikappaleet uusiksi kuin paikkailla joka akselitappia erikseen.
-
Pitänee alkaa purkamaan pyörät ja telit pois, niin näkee miten iso puuhamaa on tulossa laakeroinnista. Kuulostaa varsin lupaavalta toi akselin kuluminen...