Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ili - 02.03.17 - klo:18:10
-
Elikkäs otsikon mukainen kone (vm -90) seisoo pihassa ja ihmetystä aiheuttaa konepeiton oikealla puolella oleva korkki (kuvassa punaisella ympyröity). Mitähän öljyä tuonne pitäisi laittaa, mitä tarkoitusta varten, onko jossain mittatikku? Toisena kysymyksenä kuvaan S:llä merkattua tehostajan öljysäiliötä ei traktoristani ainakaan kuvan mukaisesta paikasta löydy? Löytyisikö keskustelukanavalta joku Fiat spesialisti, joka onnetonta auttaisi?
-
Mikäli et ymmärrä moottoriöljyn merkitystä lienee parasta miettiä suuntautuisitko joihinkin muihin hommiin
-
Ymmärrän moottoriöljyn merkityksen, mutta pirun hankalasta paikasta olen koneeseen öljyä työntänyt, eli sieltä kannen päältä olevasta korkista. Kiva kun kerroit, ohjekirja ohjasi aivan muualle....
-
110-90 viius tuohon ympäröity kohtaan tulee etuperän huohotin putki.
Tehostimen säiliö on siinä syöttöpumpun yläpuolella.
-
Mitäs öljyä nämä ohjaustehostajat syö? Omaa erillistä tehostajan säiliötä kun en ole omasta koneesta löytänyt, niin epäilys herännyt että olisi yhteiset öljyt?
-
Voit asetella kysymyksesi niin, että aion kaataa siitä ja siitä korkista yleisöljyä sisään. Sitten yleisöljyvihaajat nopeasti neuvovat kiukkutyrskeissään, mitä erikoisöljyä sinne oikeasti kuuluu laittaa.
Tai jotain.
-SS-
-
ost fergu
-
Laita täyteen.
-
Elikkäs otsikon mukainen kone (vm -90) seisoo pihassa ja ihmetystä aiheuttaa konepeiton oikealla puolella oleva korkki (kuvassa punaisella ympyröity). Mitähän öljyä tuonne pitäisi laittaa, mitä tarkoitusta varten, onko jossain mittatikku? Toisena kysymyksenä kuvaan S:llä merkattua tehostajan öljysäiliötä ei traktoristani ainakaan kuvan mukaisesta paikasta löydy? Löytyisikö keskustelukanavalta joku Fiat spesialisti, joka onnetonta auttaisi?
----> http://konekansa.net/
-
Tuossa on linkki mitä pitäisi laittaa http://gulf-nld.lubricantadvisor.com/?lang=fin siis päävalikko valitse sopiva malli
LMS taisikin sanoa mitä arvelen, sehän näkee meneekö lohkoon vai onko erillinen säilö, kuvasta ei näe.
Em. listan mukaan ei ole erilistä ohjaustehostin öljyä jos katsoin oikein
-
Tuossa on linkki mitä pitäisi laittaa http://gulf-nld.lubricantadvisor.com/?lang=fin siis päävalikko valitse sopiva malli
LMS taisikin sanoa mitä arvelen, sehän näkee meneekö lohkoon vai onko erillinen säilö, kuvasta ei näe.
Em. listan mukaan ei ole erilistä ohjaustehostin öljyä jos katsoin oikein
Noniin, erillistä tehostajan öljysäiliötä tuossa ei ole, vielä ei kuitenkaan selvinnyt, mistä öljynsä saa.
En vielä rohkene moottoriöljyä kaataa kuvassa merkatusta yhteestä, koska ohjekirjassa on selkeästi merkattu kannen päältä olevasta yhteestä. Lisäksi merkatun yhteen alla on naamakkain hydrauliikkaöljypumppu ja tehostaja. Ohjeet poikkeavat jonkinverran perus 80-90 ja dt hi-lo mallin välillä. Vaikka mukana on vielä erillinen ohjekirja dt hi-lo , ei tämäkään opasta kyseiselle korkille?
-
Moottoriöljyn lisäys on se korkki. öljytikku on vasemmalla puolella. Jos ei ole ohjaustehostajan öljysäiliötä,niin ottaa öljyn perästä.
-
Tuossa on linkki mitä pitäisi laittaa http://gulf-nld.lubricantadvisor.com/?lang=fin siis päävalikko valitse sopiva malli
LMS taisikin sanoa mitä arvelen, sehän näkee meneekö lohkoon vai onko erillinen säilö, kuvasta ei näe.
Em. listan mukaan ei ole erilistä ohjaustehostin öljyä jos katsoin oikein
Noniin, erillistä tehostajan öljysäiliötä tuossa ei ole, vielä ei kuitenkaan selvinnyt, mistä öljynsä saa.
En vielä rohkene moottoriöljyä kaataa kuvassa merkatusta yhteestä, koska ohjekirjassa on selkeästi merkattu kannen päältä olevasta yhteestä. Lisäksi merkatun yhteen alla on naamakkain hydrauliikkaöljypumppu ja tehostaja. Ohjeet poikkeavat jonkinverran perus 80-90 ja dt hi-lo mallin välillä. Vaikka mukana on vielä erillinen ohjekirja dt hi-lo , ei tämäkään opasta kyseiselle korkille?
Kyllä siitä voi moottoriöljyä lisätä....se menee jakopään kautta öljypohjaan...mutta tee niinkuin parhaaksi näet....tuo kummastuttaa ettei ohjaustehostajan öljysäiliötä löydy...todella kummallista...ratkaisu löytyy seuraamalla tehostajan pumpulta lähtevää imuputkea (paksumpaa putkea)
-
Tuossa on linkki mitä pitäisi laittaa http://gulf-nld.lubricantadvisor.com/?lang=fin siis päävalikko valitse sopiva malli
LMS taisikin sanoa mitä arvelen, sehän näkee meneekö lohkoon vai onko erillinen säilö, kuvasta ei näe.
Em. listan mukaan ei ole erilistä ohjaustehostin öljyä jos katsoin oikein
Noniin, erillistä tehostajan öljysäiliötä tuossa ei ole, vielä ei kuitenkaan selvinnyt, mistä öljynsä saa.
En vielä rohkene moottoriöljyä kaataa kuvassa merkatusta yhteestä, koska ohjekirjassa on selkeästi merkattu kannen päältä olevasta yhteestä. Lisäksi merkatun yhteen alla on naamakkain hydrauliikkaöljypumppu ja tehostaja. Ohjeet poikkeavat jonkinverran perus 80-90 ja dt hi-lo mallin välillä. Vaikka mukana on vielä erillinen ohjekirja dt hi-lo , ei tämäkään opasta kyseiselle korkille?
Kyllä siitä voi moottoriöljyä lisätä....se menee jakopään kautta öljypohjaan...mutta tee niinkuin parhaaksi näet....tuo kummastuttaa ettei ohjaustehostajan öljysäiliötä löydy...todella kummallista...ratkaisu löytyy seuraamalla tehostajan pumpulta lähtevää imuputkea (paksumpaa putkea)
Ensi lukemalta ajattelin jutun olevan feikki, eihän kukaan voi olla niin…
Mutta joo, veli jiipee on tasan oikeassa, kaksi pumppua toinen työkone hydrauliikka ja toinen ohjaus. Paksumpi menee säiliöön josta imulla vetää öljyn pumppuun ja ohuemmasta paineella sylinteriin.
Säiliöön lisäämään jos on tarvetta.
Ohjauksen pumpun etsintä on se pumppu josta > paineellinen öljyn matka : pumppu > orpitooli ( ratin jatkeena oleva ohjausventtiili josssa 4 kpl hyrdauliletkua ja niistä 2 menee ohjaussylinterille 1 tulee pumpulta 1 paluu säiliöön )
-
Minulla oli vm.89 hi-lo eikä siinä ollut erillistä säiliötä ohj,tehostin pumpulle, vaikka ohjekirjassa oli kuva,samaa öljyä se käytti kuin nostolaite/hydr.ulosottopumppu. Moottoria käytetään monessa muussakin vehkeessä , jossain on helpompi lisätä öljy venttiili kopan kautta esim. kaivinkone, vene, kevytkuorma-auto. Traktorissa oisi tosi hankala lisätä ilman konepellin poisottoa.
-
Minulla oli vm.89 hi-lo eikä siinä ollut erillistä säiliötä ohj,tehostin pumpulle, vaikka ohjekirjassa oli kuva,samaa öljyä se käytti kuin nostolaite/hydr.ulosottopumppu. Moottoria käytetään monessa muussakin vehkeessä , jossain on helpompi lisätä öljy venttiili kopan kautta esim. kaivinkone, vene, kevytkuorma-auto. Traktorissa oisi tosi hankala lisätä ilman konepellin poisottoa.
Kiitos deksta! Lisäohjekirjaa kun tarkemmin lontooksi tavasi, niin asiahan on juuri kuten kirjoitit. (The hydrostatic power steering system is not independent circuit type: for this reason, operations 8, 36 and 45 in the servicing chart should be neglected). Pientä jäykkyyttä ohjauksessa havaittu kovemmilla pakkasilla, joten ilmeisesti ainoa toimenpide on puhdistaa tehostajan suodatin, koska peräöljyä on riittävästi.
Jatkossa uskallan lisätä moottoriöljynkin helpommasta paikasta, kun tähänkin järkevä kommentti tuli!
Toiset ne arvailee, minä kyselin kun olin epävarma, ja jotkut ne vaan tietää. Hienoa! Kiitos vielä kerran!
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
-
Moneen vehkeeseen olen moottoriöljyt lisännyt mittatikun reijästä. Nyt ei muistu fiiatin tikun reiän koko mieleen, mitta ainakin Caseen se oli ainut järkevä reitti. Ilman konepeiton purkamista.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Toi 110-90 viiu on tosi hyvä pakkasilla.Viisminuuttia käy reipasta tyhjäkäynti niin hyttiin tulee lämmintä.Hydepuoli pelaa heti käynnistyksen jälkeen.
Oikein hyvä kone päivystään navetalle 8)
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Toi 110-90 viiu on tosi hyvä pakkasilla.Viisminuuttia käy reipasta tyhjäkäynti niin hyttiin tulee lämmintä.Hydepuoli pelaa heti käynnistyksen jälkeen.
Oikein hyvä kone päivystään navetalle 8)
Totta.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
Täytyy sanoa että aikaa jo sen verran sätkäkoneen poistumisesta muonavahvuudesta että ei muistikuvaa öljyistä. Varmaan universaalia ehkä tai jotain sen sorttista löysää litkua, ohjekirjassa ne mainittiin. Umpipuuta oli joka tapauksessa ratti kovalla pakkasella kuten vaihteistokin.
Se vaihtui laadukkaaseen siniseen....hih.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Lämmin talli on tietysti itsestään selvyys ainakin nykyajan koneille .Mikä tuo vallu oli ?
-
10 w noissa pidettiin talvella pelaa tai 32 universaali on liian jäykkää,huollossa töppäsivät.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki.... eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki.... eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Hyvinhän se käynnisty, ei siinä mitään, piti vaan antaa käydä 20-30minuuttia ja eka 5minuuttia kytkin pohjassa.
Jossakin vaiheessa tuli ilmi ettei lohkolämppärin vastus toiminu, oli kyrvähtäny, eipä se vaihtamalla sen ihmeelisemmäks tullu, samanlainen kylmästartti papatuksen säestämänä.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki.... eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Hyvinhän se käynnisty, ei siinä mitään, piti vaan antaa käydä 20-30minuuttia ja eka 5minuuttia kytkin pohjassa.
Jossakin vaiheessa tuli ilmi ettei lohkolämppärin vastus toiminu, oli kyrvähtäny, eipä se vaihtamalla sen ihmeelisemmäks tullu, samanlainen kylmästartti papatuksen säestämänä.
lohkolämmitin nuissa oli tosiaan hidas, mutta kyllä pakkosyöttö päällä kun tarttas niin kyllä siellä oli selvät puhtaat sävelet het niinku riskimpiki kone oltais laitettu käyntiin....
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki.... eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Hyvinhän se käynnisty, ei siinä mitään, piti vaan antaa käydä 20-30minuuttia ja eka 5minuuttia kytkin pohjassa.
Jossakin vaiheessa tuli ilmi ettei lohkolämppärin vastus toiminu, oli kyrvähtäny, eipä se vaihtamalla sen ihmeelisemmäks tullu, samanlainen kylmästartti papatuksen säestämänä.
lohkolämmitin nuissa oli tosiaan hidas, mutta kyllä pakkosyöttö päällä kun tarttas niin kyllä siellä oli selvät puhtaat sävelet het niinku riskimpiki kone oltais laitettu käyntiin....
Hidas? Miten lohkolämmitin on hidas? Liian pieni vastus?
-
varmaan just niin, ohan niitä missä ihan nysä se vastus, toisenmallisissa taas pitempi vastus ja vatikki vaihtelee....
-
varmaan just niin, ohan niitä missä ihan nysä se vastus, toisenmallisissa taas pitempi vastus ja vatikki vaihtelee....
Meinaakko että kotimainen konevalmistaja olis valinnu liian pienen vastuksen? Uskon tuon kun kyseessä on Valmetti.
BTW, tuolta niitä voi valita ihan suositusten mukaan....
http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
-
varmaan just niin, ohan niitä missä ihan nysä se vastus, toisenmallisissa taas pitempi vastus ja vatikki vaihtelee....
Meinaakko että kotimainen konevalmistaja olis valinnu liian pienen vastuksen? Uskon tuon kun kyseessä on Valmetti.
BTW, tuolta niitä voi valita ihan suositusten mukaan....
http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
valmetin insinöörit ovat siksi viisaita olleet että ei nyt aleta heitä neovomaan edes jälkiviisauksisamme, vanhat konemiehet sitten sanoo että perkkinssissä taas lämmittimen vastus menee niin lähelle sylinteriputkea että kiehuttaa/valututtaa putken kuivaksi öljystä jos kone koko ajan roikassa....mene tiedä onko tuossa taikaa kun niillä nuilla perkkinsseillä muutenkaan samoja tuntimääriä pääse ku valtion metallilla :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
mutta eiks jo pelkästään tuo tuntien mittaus ole se ero? moni vanha perkinssi ei ole avaimia nähny tehtaalta lähdettyä mutta valtun putkia jouduttu jo melkein takuuaikana laittaan... sit kun hieman paremmat materiaalit saanu paikoilleen niin ei tarvinnu kuin käyttöä... seisoessa kaikki pilaantuu...
-
10 w noissa pidettiin talvella pelaa tai 32 universaali on liian jäykkää,huollossa töppäsivät.
Yksiasteöljyä nykykoneissa? Kyllä nyt on lämpöisen tallin mies jäänyt viime vuosituhannelle.
-
10 w noissa pidettiin talvella pelaa tai 32 universaali on liian jäykkää,huollossa töppäsivät.
Yksiasteöljyä nykykoneissa? Kyllä nyt on lämpöisen tallin mies jäänyt viime vuosituhannelle.
Eikös tuo traktorikin ollut viimevuosituhannelta.
-
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.
Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.
Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.
Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.
Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Mikä velmutti kyseessä?
Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
Alkuperäisessä ohjekirjassa on 5w-20, 5w-30, 5w-40, sh46 ja STOU luokan öljyjä -10c asti, päätee varmaan tänä päivänä
-
Fiat 80-90 kytkin luistaa isolla vaihteella ja pikavaihteella toisinaan, varsinkin kun lyö urkun auki, pienillä vaihteiila ei ongelmaa, vaihteet menee hyvin päälle. Meneekö vielä jonkun aikaa vai palaako lopullisesti kyntäessä?
-
Kannattaako ottaa riski että asetelmakin menee lämpenemisen takia pilalle ?
-
Fiat 80-90 kytkin luistaa isolla vaihteella ja pikavaihteella toisinaan, varsinkin kun lyö urkun auki, pienillä vaihteiila ei ongelmaa, vaihteet menee hyvin päälle. Meneekö vielä jonkun aikaa vai palaako lopullisesti kyntäessä?
oot varmaan jo säätäny vaijeria löyhemmälle.että poljin laskee.eikä makaa kytkin vähä päällä?koita tuo ensin,voi olla jo kyllä myöhäistäkin..
-
Fiat 80-90 kytkin luistaa isolla vaihteella ja pikavaihteella toisinaan, varsinkin kun lyö urkun auki, pienillä vaihteiila ei ongelmaa, vaihteet menee hyvin päälle. Meneekö vielä jonkun aikaa vai palaako lopullisesti kyntäessä?
oot varmaan jo säätäny vaijeria löyhemmälle.että poljin laskee.eikä makaa kytkin vähä päällä?koita tuo ensin,voi olla jo kyllä myöhäistäkin..
elikä niinku. Nostiin poljinta ohjekirjan mukaan oliko 17 cm lattiasta, nousi melkein 5 cm, mut mun mielestä luistaa vielkin isolla vaihteella , suurella nopeudella.
-
oon itte pitäny semmosen 14 senttiä lattiasta,mukavampi käyttää.taitaa olla sulla kytkin remontti edessä.
-
>riski että asetelmakin menee lämpenemisen takia pilalle
Fiiun ajokytkinlevy on asetelman sisällä jonka purkaminen on sellaista ajankulua,että moni taitaa tehdä semmoisen ratkaisun,että vaihtaa koko jöötin uuteen,kun käpälätkin on ennustettavasti kuitenkin kuluneet.