Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin korjaus ja huoltokustannus.  (Luettu 21134 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Masserissa 1500h vm.10. Jd 6830, 5100h vm.07. Jd 6900, 6500h (vaijeri) -97. Tuollaiset tunnit niissä on.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
täyty kattoo iteltäkin positiivinen ylläri 2846 veroton ajotunnit noin 1300h mutta eipä tainnu hajota mitään koko vuonna jokunen letku ym ja huollot koneet 1985 deutsi,1995 vallu,2000 vallu,2010 vallu

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Talosta löytyy valtra vuodelta 2004 johon ei ole huoltojen lisäksi vaihdettu ainoatakaan osaa. Toiseen traktoriin sai tehdä sitten senkin edestä vaikka uudempi olikin.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Masserissa 1500h vm.10. Jd 6830, 5100h vm.07. Jd 6900, 6500h (vaijeri) -97. Tuollaiset tunnit niissä on.

Oletko sä erikseen laittanut 6900 Jonttuun vaijerimittarin?
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
n. 13 alvitonta tonnia meni näköjään koneiden korjauksiin ja huoltoon viime vuonna. Pari ennakoivaa isompaa remppaa työkoneisiin näkyi selvästi riveiltä. Traktoreita joilla töitä tehdään on kaksi ja lisäksi ajokone, jota käytetään tilan töissä ja "metsätyöharrastukseen". Yhteensä kolmeen koneeseen tulee vuosittain n. 2300 h ja yhteensä niissä on n. 55 000 h. Lisäksi pari pientä aputraktoria lähinnä tarhan kolaukseen ja lietepumpun pyöritykseen. Niiden tuntimäärä lienee vuodessa yhteensä n. sata ja yhteisajomäärä kymmeniä tuhansia.

realisti

  • Vieras
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Masserissa 1500h vm.10. Jd 6830, 5100h vm.07. Jd 6900, 6500h (vaijeri) -97. Tuollaiset tunnit niissä on.

Oletko sä erikseen laittanut 6900 Jonttuun vaijerimittarin?

Kyllä se on siinä ollut ihan uudesta saakka.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.


Oletko sä erikseen laittanut 6900 Jonttuun vaijerimittarin?

Kyllä se on siinä ollut ihan uudesta saakka.
[/quote]

Mä oon todellinen edelläkävijä, 6400  Deeressäkin -95 on sähkömittari, mitenhän -91 2850 HL oliko siinäkin sähkömittari, kierrosluku oli ainaski rikitaali :-)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

realisti

  • Vieras
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.


Oletko sä erikseen laittanut 6900 Jonttuun vaijerimittarin?

Kyllä se on siinä ollut ihan uudesta saakka.

Mä oon todellinen edelläkävijä, 6400  Deeressäkin -95 on sähkömittari, mitenhän -91 2850 HL oliko siinäkin sähkömittari, kierrosluku oli ainaski rikitaali :-)
[/quote]

Meillä on tuossa hms-päisteautomatiikka, ja kaikki muut rensselit mutta tuntimittari on ihan mekaaninen. Eli ei siis ole minkäänlaista nestekidenäyttöä.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.


Oletko sä erikseen laittanut 6900 Jonttuun vaijerimittarin?

Kyllä se on siinä ollut ihan uudesta saakka.

Mä oon todellinen edelläkävijä, 6400  Deeressäkin -95 on sähkömittari, mitenhän -91 2850 HL oliko siinäkin sähkömittari, kierrosluku oli ainaski rikitaali :-)

Meillä on tuossa hms-päisteautomatiikka, ja kaikki muut rensselit mutta tuntimittari on ihan mekaaninen. Eli ei siis ole minkäänlaista nestekidenäyttöä.
[/quote]

Sähköllä se tuntimittari pyörii, vaikka näkyvillä on mekaanisesti vaihtuvat numeropylpyrät. Tynnyrikoppisessa 80-luvun alun 40-sarjassa ainakin oli jo sähkömittari.

Edit: miksei nää lainaukset toimi?

realisti

  • Vieras
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Mutta tuntien tuleminen perustuu kierroslukuun kuten "vaijerikoneissa", eikä kellotunteihin. Asia on ihan mitattu kellottamalla kun ihmeteltiin sitä että koneeseen ei tule juuri mitään tunteja kun lastataan apevaunua yms.

Edit. Nyt siis vaihdetaan öljyt 150h välein silloin kun kone on ollut pienten kierrosten hommissa, kun ohjekirja suosittaa 250h.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Mutta tuntien tuleminen perustuu kierroslukuun kuten "vaijerikoneissa", eikä kellotunteihin. Asia on ihan mitattu kellottamalla kun ihmeteltiin sitä että koneeseen ei tule juuri mitään tunteja kun lastataan apevaunua yms.

Edit. Nyt siis vaihdetaan öljyt 150h välein silloin kun kone on ollut pienten kierrosten hommissa, kun ohjekirja suosittaa 250h.

Siksiköhän meni laakerit moottoriista kun kuormaushommia ja öv n.200-250h n.7000 h kohalla :-P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Mutta tuntien tuleminen perustuu kierroslukuun kuten "vaijerikoneissa", eikä kellotunteihin. Asia on ihan mitattu kellottamalla kun ihmeteltiin sitä että koneeseen ei tule juuri mitään tunteja kun lastataan apevaunua yms.

Massikas myös sähkömittari, mutta kevyes työs ei tuu "tuntia tunnis". Huoltomiehen mukaan tunnit tulee öljynpaineen, ja sitä kautta epäsuorasti kierrosten, mukaan. 3000-sarjas on tosi hidas mittari - 6200-sarjas jo vähän nopeampi. Uusista en sitten tiedä minkä mukaan mkittari pyörii.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.

Oletko sä erikseen laittanut 6900 Jonttuun vaijerimittarin?

Kyllä se on siinä ollut ihan uudesta saakka.

Mä oon todellinen edelläkävijä, 6400  Deeressäkin -95 on sähkömittari, mitenhän -91 2850 HL oliko siinäkin sähkömittari, kierrosluku oli ainaski rikitaali :-)

Meillä on tuossa hms-päisteautomatiikka, ja kaikki muut rensselit mutta tuntimittari on ihan mekaaninen. Eli ei siis ole minkäänlaista nestekidenäyttöä.

Sähköllä se tuntimittari pyörii, vaikka näkyvillä on mekaanisesti vaihtuvat numeropylpyrät. Tynnyrikoppisessa 80-luvun alun 40-sarjassa ainakin oli jo sähkömittari.

Edit: miksei nää lainaukset toimi?

Toki toimii, kunhan jättää tagit paikalleen ;- )

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9785
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Mutta tuntien tuleminen perustuu kierroslukuun kuten "vaijerikoneissa", eikä kellotunteihin. Asia on ihan mitattu kellottamalla kun ihmeteltiin sitä että koneeseen ei tule juuri mitään tunteja kun lastataan apevaunua yms.

Massikas myös sähkömittari, mutta kevyes työs ei tuu "tuntia tunnis". Huoltomiehen mukaan tunnit tulee öljynpaineen, ja sitä kautta epäsuorasti kierrosten, mukaan. 3000-sarjas on tosi hidas mittari - 6200-sarjas jo vähän nopeampi. Uusista en sitten tiedä minkä mukaan mkittari pyörii.


Nh L-85, joskus kellotin maantiellä tuntimittaria, 1,3tuntia tuli mittariin 1h ajossa jossa ei edes koko aikaa ollut pedaali lattiassa. Ja tuollaisellahan ei voi tehdä mitään pienillä kierroksilla.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Joo ei siellä mitään vaijeria mene. Tunti- ja kiekkamittarin anturi on jakopäässä, musta pieni mötikkä moottorin vasemmalla puolen edessä. Me menty Jontikan omilla moottoriöljyillä 350 h vaihtovälillä ongelmitta.

Anyway, tuommoiset "pikkuhommat" kuten Turbon, EGR:än ja renkaiden vaihto nostaa kustannuksia melkoisesti. Eivät toivottavasti ole jokavuotisia juttuja.
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.