Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Utareiden hoito ilman antibioottia (linimentit yms.)?  (Luettu 11056 kertaa)

antti-x

  • Vieras


Mulla ja mun lehmillä (ja lapsilla) on sitten usko kohdillaan, kun näitä aineita käytetään.  :P :P Viimeisin tapaus lehmäpuolelta on viikko sitten: pysähtyneen poikimisen saattaminen loppuun, siitä seuranneen kohtutulehduksen, kuumeen jä syömättömyyden hoito. Yhden utareneljänneksen solutus on vielä työn alla, neljännes on jo pehmentynyt mutta solutusta vielä 2-3. Vuosi sitten hoidin pillereillä myös yhden ontuvan. Neljässä päivässä kolmijalkaisesta takaisin osastolle, ja maito tankkiin koko ajan... Onhan näitä esimerkkejä, myös ihmispuolelta, sillä kaikki tässä huushollissa asuvat (ja kaveritkin...) hoidetaan näillä...  8) 8)

Voitko hieman tarkentaa että siis mitä tämän viimeisimmän tapauksen hoito tarkalleen piti sisällään?

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Ke-iltapv valutti verensekaista limaa, samoin illalla, ei ollut "poikimakipeä". 3vk etuajassa oli. Aamulla kokeilin, kohdusuu täysin auki ja kohtu kuiva ja siellä oli kohtukäpysten ympäröimä "lihaspallon" tuntuinen kohtu, jossa oli sisällä vasikka. Valitsin kahta eri ainetta, jotka olivat "pysähtyneeseen poikimiseen" ja "heikkoihin polttoihin". Tunnin päästä kokeilin uudestaan. Kohtu oli täyttynyt nesteellä ja kohtukäpyset olivat poistuneet ja tuntui vain normaali siköpussi. Puhkaisin kalvot normaaliin tapaan ja vedin vasikan ulos, hätäisesti oli hengissä ja kuoli sitten pian. Parin pv päästä nostatteli lämpöä 39,5 ja ruokahalu katosi. Pillerit, 2 erilaista, "kohtutulehdukseen" ja lämmöt palasi normaaliin. Sitten 2 eri ainetta parantamaan ruokahalua ja kerran letkutin pellavalimaa. Syönti palasi ja maitoakin alkoi tulemaan. Yksi neljännes solutteli, oli alussa selvästi kovempi kuin muut, solut 5. Siihen oon nyt 2 eri pilleriä kokeillu ja nyt tämä jälkimmäinen pehmensi utarelohkon ja solut alenivat, siis yhden vrk aikana. Jatkan vielä josko saisi loputkin solut häädettyä, voi olla että joudun vaihtamaan ainetta, mutta so what, onhan noita kokeilla asti.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Ke-iltapv valutti verensekaista limaa, samoin illalla, ei ollut "poikimakipeä". 3vk etuajassa oli. Aamulla kokeilin, kohdusuu täysin auki ja kohtu kuiva ja siellä oli kohtukäpysten ympäröimä "lihaspallon" tuntuinen kohtu, jossa oli sisällä vasikka. Valitsin kahta eri ainetta, jotka olivat "pysähtyneeseen poikimiseen" ja "heikkoihin polttoihin". Tunnin päästä kokeilin uudestaan. Kohtu oli täyttynyt nesteellä ja kohtukäpyset olivat poistuneet ja tuntui vain normaali siköpussi. Puhkaisin kalvot normaaliin tapaan ja vedin vasikan ulos, hätäisesti oli hengissä ja kuoli sitten pian. Parin pv päästä nostatteli lämpöä 39,5 ja ruokahalu katosi. Pillerit, 2 erilaista, "kohtutulehdukseen" ja lämmöt palasi normaaliin. Sitten 2 eri ainetta parantamaan ruokahalua ja kerran letkutin pellavalimaa. Syönti palasi ja maitoakin alkoi tulemaan. Yksi neljännes solutteli, oli alussa selvästi kovempi kuin muut, solut 5. Siihen oon nyt 2 eri pilleriä kokeillu ja nyt tämä jälkimmäinen pehmensi utarelohkon ja solut alenivat, siis yhden vrk aikana. Jatkan vielä josko saisi loputkin solut häädettyä, voi olla että joudun vaihtamaan ainetta, mutta so what, onhan noita kokeilla asti.
Laitoit Rumelania pellavansiemeniin?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9817

Nyt en tiedä eläinlääkinnästä kansanperintein, mutta jossakin pitäis se raja kulkea ainakin ihmisten ja lasten sairauksien hoidossa. Tiettyyn rajaan ja aikaan saakka tietysti ihan ok ...Mutta yhden lapseni hoitokaveri kulki yhden kevään huivi päänympäri kiedottuna ja korva luultavasti sipulilla täytettynä. Haju sen mukainen, mutta mikä pahinta se lapsen itku, kun korva on kipeä. Päivähoitajat otti yhteyytä tiettävästi jo lastensuojeluunkin, mutta kummasti kukkahame rouva sai pitää pintansa ja hoito/korvatulehdus jatkui. Sitä en tiedä miten parani, koska kesäloma / ryhmän hajoaminen "poisti" kukkahame rouvan lapsen hoitopaikasta.

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Ke-iltapv valutti verensekaista limaa, samoin illalla, ei ollut "poikimakipeä". 3vk etuajassa oli. Aamulla kokeilin, kohdusuu täysin auki ja kohtu kuiva ja siellä oli kohtukäpysten ympäröimä "lihaspallon" tuntuinen kohtu, jossa oli sisällä vasikka. Valitsin kahta eri ainetta, jotka olivat "pysähtyneeseen poikimiseen" ja "heikkoihin polttoihin". Tunnin päästä kokeilin uudestaan. Kohtu oli täyttynyt nesteellä ja kohtukäpyset olivat poistuneet ja tuntui vain normaali siköpussi. Puhkaisin kalvot normaaliin tapaan ja vedin vasikan ulos, hätäisesti oli hengissä ja kuoli sitten pian. Parin pv päästä nostatteli lämpöä 39,5 ja ruokahalu katosi. Pillerit, 2 erilaista, "kohtutulehdukseen" ja lämmöt palasi normaaliin. Sitten 2 eri ainetta parantamaan ruokahalua ja kerran letkutin pellavalimaa. Syönti palasi ja maitoakin alkoi tulemaan. Yksi neljännes solutteli, oli alussa selvästi kovempi kuin muut, solut 5. Siihen oon nyt 2 eri pilleriä kokeillu ja nyt tämä jälkimmäinen pehmensi utarelohkon ja solut alenivat, siis yhden vrk aikana. Jatkan vielä josko saisi loputkin solut häädettyä, voi olla että joudun vaihtamaan ainetta, mutta so what, onhan noita kokeilla asti.
Laitoit Rumelania pellavansiemeniin?
En, ihan raakana vain. Ei vaan ollut muuta tarjolla.  :P :P

Tidän kyllä, että näihin uskoo vasta, kun on itse kokeilut ja toimii tai näkee elukalla toimivan. Jokainen saa käyttää tai olla käyttämättä, mutta mulla ainakin vajaan 2 v aikana on ollut lukuisia kertoja, jolloin olen näillä saanut avun, lukumääräisesti enemmän olen kuitenkin ihmispuolen vaivoja hoitanut, ne kun osaavat kertoa paremmin mihin sattuu ja että auttaako hoito.

Jos jotakuta kiinnostaa kokeilla, P-Savossa voin käydä kokeilemassa aineita, jos akuuttia vaivaa ilmenee. Kinnerpatit on hyviä hoidettavia sekä kiimattomuudet, sorkkasairauksiin (tyloomat, DD ja krooninen sorkkakuume) olis kova halu perehtyä enemmän.


Nyt en tiedä eläinlääkinnästä kansanperintein, mutta jossakin pitäis se raja kulkea ainakin ihmisten ja lasten sairauksien hoidossa. Tiettyyn rajaan ja aikaan saakka tietysti ihan ok ...Mutta yhden lapseni hoitokaveri kulki yhden kevään huivi päänympäri kiedottuna ja korva luultavasti sipulilla täytettynä. Haju sen mukainen, mutta mikä pahinta se lapsen itku, kun korva on kipeä. Päivähoitajat otti yhteyytä tiettävästi jo lastensuojeluunkin, mutta kummasti kukkahame rouva sai pitää pintansa ja hoito/korvatulehdus jatkui. Sitä en tiedä miten parani, koska kesäloma / ryhmän hajoaminen "poisti" kukkahame rouvan lapsen hoitopaikasta.
Yhden korvatulehduksen olen lapselta hoitanut, yhden pillerin jälkeen loppui valittelu kivusta, että ei nämä oikealla tavalla tehtynä ole mitään lapsirääkkäystä. Aineen valinta on vaativampaa kuin "purkista", oireiden mukaan on aine valittava ja joskus joutuu kokeilemaan useampaa, ennenkuin tärppää. Mut sittenpä sen tehon tunteekin.

Niin, käytin minä lasta oikealla tohtorillakin, viikko kivun valittelusta, sanoi vain että "Täällä on ollut tulehdus, mutta se on parantunut. Joskus voivat parantua itsestäänkin."  ;D

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12150
Tuossa ekokarjalla tehty tutkimus. 146 päätä, jaettiin kahtia. Toiselle homeopaattisia valmisteita, toiselle lumelääkettä. Selostus saksaksi ja englanniksi.
Tulos: Homeopaattista käsittelyä ei voida pitää järkevänä.
http://vetline.de/facharchiv/veterinary_public_health/dtw/homoeopathische-prophylaxe-bestandsbetreuung-milchkuehen.htm
Kun klikkaa pdf:n pois, alla koko tarina myös englanniksi.

Viimeksi muokattu: 03.08.13 - klo:11:37 kirjoittanut pig24

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Tuossa ekokarjalla tehty tutkimus. 146 päätä, jaettiin kahtia. Toiselle homeopaattisia valmisteita, toiselle lumelääkettä. Selostus saksaksi ja englanniksi.
Tulos: Homeopaattista käsittelyä ei voida pitää järkevänä.
http://vetline.de/facharchiv/veterinary_public_health/dtw/homoeopathische-prophylaxe-bestandsbetreuung-milchkuehen.htm
Kun klikkaa pdf:n pois, alla koko tarina myös englanniksi.
Noista aineista yksikään ei ole semmoinen, millä minä ko. asioita hoitaisin. Esim. tuota Lachesista olen käyttänyt vain kerran, toksisen aureuksen hoidossa ja se lehmä on lypsyssä edelleen...

Mutta tämähän on vain yksi hoitovaihtoehto, jokainen saa valita mieleisensä. :)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12150
Eihän aureuslehmä itse ole moksiskaan ko. pöpöstä. Sitähän voi lypsää tankkiin niin kauan kunnes meijeri lähettää pakkoneuvojan, kun tankkimaidon soluluku nousee liikaa.

Snow White

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
  • 深く眠りに落ちたい

Nyt en tiedä eläinlääkinnästä kansanperintein, mutta jossakin pitäis se raja kulkea ainakin ihmisten ja lasten sairauksien hoidossa. Tiettyyn rajaan ja aikaan saakka tietysti ihan ok ...Mutta yhden lapseni hoitokaveri kulki yhden kevään huivi päänympäri kiedottuna ja korva luultavasti sipulilla täytettynä. Haju sen mukainen, mutta mikä pahinta se lapsen itku, kun korva on kipeä. Päivähoitajat otti yhteyytä tiettävästi jo lastensuojeluunkin, mutta kummasti kukkahame rouva sai pitää pintansa ja hoito/korvatulehdus jatkui. Sitä en tiedä miten parani, koska kesäloma / ryhmän hajoaminen "poisti" kukkahame rouvan lapsen hoitopaikasta.

Mitenhän tämä rouva olisi itse hoitanut oman korvatulehduksensa jos olisi hänellä ollut eikä lapsella. Oisikohan suostunu kulkemaan valkosipulin kynsi korvassa ja huivipäässä vajaa puolivuotta. Hiukan epäilen... Itse aikuisiällä olen sairastanu useamman ärhäkän korvatulehduksen ja se tuska on ihan järkyttävä. Itse en pystyisi siihen, että kattosin päivä tolkulla jos lapsen korvaan sattuu. Vaan aika nopsaan kiikutan lääkärille.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9817
Eihän aureuslehmä itse ole moksiskaan ko. pöpöstä. Sitähän voi lypsää tankkiin niin kauan kunnes meijeri lähettää pakkoneuvojan, kun tankkimaidon soluluku nousee liikaa.

No toksisessa aureuksessa lehmä on todella "moksis" :D Henki lähtee ilman lääkintää, mutta kuka sitten sanoo, että on toksinen aureus. Eläinlääkäri ei varmasti käy toteamassa ja jätä lääkittäviksi "poppa ukon lääkkeillä". Taitais saada syytteen eläinrääkkäyksestä. Kyllähän mäkin voin alkaa lehmien sairauksia nimeämään ja niihin hiukka pistää vielä tarina lisääkin. On sitten mukavempi kertoa miten meidän lehmät itse itsensä parantavat  ;D Ei millään pahalla Heluna mutta mitä enemmän kirjoituksiasi tästä asiasta luin niin sitä vakuuttuneemmaksi mä tulin tässä mittakaavassa asian olevan täyttä huuhaata. Tiettyyn rajaan asti voin uskoa, että joku vitamiini, ravintolisä ym. toimii. Otan ittekkin aamuisin magnesiumia jalka kramppeihin ;) Mutta noi "pilleri tähän" "pilleri siihen " olis mun käsissä korkeintaan pilleri"luulosairauteen"  ::)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9817

Mitenhän tämä rouva olisi itse hoitanut oman korvatulehduksensa jos olisi hänellä ollut eikä lapsella. Oisikohan suostunu kulkemaan valkosipulin kynsi korvassa ja huivipäässä vajaa puolivuotta. Hiukan epäilen... Itse aikuisiällä olen sairastanu useamman ärhäkän korvatulehduksen ja se tuska on ihan järkyttävä. Itse en pystyisi siihen, että kattosin päivä tolkulla jos lapsen korvaan sattuu. Vaan aika nopsaan kiikutan lääkärille.

Se tuntuu olevan tuon rouvan  "kukkamekko hurmos" sen verta kovaa , että siinä ei pienet kivut haittaa, ne vaan vahvistaa ;)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12150
Eihän aureuslehmä itse ole moksiskaan ko. pöpöstä. Sitähän voi lypsää tankkiin niin kauan kunnes meijeri lähettää pakkoneuvojan, kun tankkimaidon soluluku nousee liikaa.

No toksisessa aureuksessa lehmä on todella "moksis" :D Henki lähtee ilman lääkintää, mutta kuka sitten sanoo, että on toksinen aureus. Eläinlääkäri ei varmasti käy toteamassa ja jätä lääkittäviksi "poppa ukon lääkkeillä". Taitais saada syytteen eläinrääkkäyksestä. Kyllähän mäkin voin alkaa lehmien sairauksia nimeämään ja niihin hiukka pistää vielä tarina lisääkin. On sitten mukavempi kertoa miten meidän lehmät itse itsensä parantavat  ;D Ei millään pahalla Heluna mutta mitä enemmän kirjoituksiasi tästä asiasta luin niin sitä vakuuttuneemmaksi mä tulin tässä mittakaavassa asian olevan täyttä huuhaata. Tiettyyn rajaan asti voin uskoa, että joku vitamiini, ravintolisä ym. toimii. Otan ittekkin aamuisin magnesiumia jalka kramppeihin ;) Mutta noi "pilleri tähän" "pilleri siihen " olis mun käsissä korkeintaan pilleri"luulosairauteen"  ::)
Kappas, Mustialassa jäikin toksinen A. väliin... Onneksi on agronet ja pubmed http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16972776
Katselin muutaman youtube-tarinan lehmujen homeopatiasta. Yksi rouva selitti, kuinka lehmä nousi 10-11 minuutissa saatuaan pillerit. Koulussa kerrottiin, että lehmän ruokinta on sen pötsibakteerien ruokintaa. Bakteerit tuottavat äpyn tarvitsemat ravintoaineet. Jos menee muuttamaan ruokintaa, bakteerikannalla menee aikaa sopeutua uusiin eväisiin. 10-11 min parantuminen ei sitten varmaan liity ruokinnalla korjattaviin asioihin. Jospa lehmä häiriintyi viereen tulleesta porukasta ja päätti nousta  ::)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786


Mitenhän tämä rouva olisi itse hoitanut oman korvatulehduksensa jos olisi hänellä ollut eikä lapsella. Oisikohan suostunu kulkemaan valkosipulin kynsi korvassa ja huivipäässä vajaa puolivuotta. Hiukan epäilen... Itse aikuisiällä olen sairastanu useamman ärhäkän korvatulehduksen ja se tuska on ihan järkyttävä. Itse en pystyisi siihen, että kattosin päivä tolkulla jos lapsen korvaan sattuu. Vaan aika nopsaan kiikutan lääkärille.
[/quote]

  Kakarana kun oli korva kipeä joku puhalsi tupakansavua holkilla korvaan

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Tuossa ekokarjalla tehty tutkimus. 146 päätä, jaettiin kahtia. Toiselle homeopaattisia valmisteita, toiselle lumelääkettä. Selostus saksaksi ja englanniksi.
Tulos: Homeopaattista käsittelyä ei voida pitää järkevänä.
http://vetline.de/facharchiv/veterinary_public_health/dtw/homoeopathische-prophylaxe-bestandsbetreuung-milchkuehen.htm
Kun klikkaa pdf:n pois, alla koko tarina myös englanniksi.
Noista aineista yksikään ei ole semmoinen, millä minä ko. asioita hoitaisin. Esim. tuota Lachesista olen käyttänyt vain kerran, toksisen aureuksen hoidossa ja se lehmä on lypsyssä edelleen...

Mutta tämähän on vain yksi hoitovaihtoehto, jokainen saa valita mieleisensä. :)
Siinä tuossa sinun ammussa taitaa olla krooninen parantumaton vatsakalvontulehdus,kohtu-utaretulehdus on vain oireita.Lämpö ei kerro koko totuutta vaan siihen liittyvä hyvinvointi.Mutta jos lehmä syö ja voi muuten hyvin,niin ei ongelmaa sillä hetkellä.Tuon voi jopa kuulla kuuntelemalla tarkasti oikealta puolelta lehmästä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Homeopatiasta: Idea lienee se, että antamalla erittäin pienen annoksen sitä ainetta, joka aiheutti sairastumisen, elimistö alkaa tehdä työtä ko. ainetta vastaan. Muistuttaa jälkikäteen rokattamista  :o Videosta voi itse päätellä, miten vahvaa lääke (remedy) on. http://youtu.be/6EEOsiJF1X0
Kun lukee vähän aikaa ihmisten homeopatiasta, tuo alkaa vaikuttaa yhdeltä uskonnolta muiden joukossa. Lontoon murteella voi tehdä itselleen testin, jos kolottaa. Homeopaatti selvittää sinusta 20x enemmän asioita kuin lääkäri  ;D http://www.abchomeopathy.com Omat krempat kohtaan "Online Remedy Finder"

Homeopatia perustuu pelkkään uskoon, ja lehmä tuskin uskoo "ajattelemalla kirkastetun" kraanaveden auttavan vaikkapa sorkkakuumeeseen  ???

Mulla ja mun lehmillä (ja lapsilla) on sitten usko kohdillaan, kun näitä aineita käytetään.  :P :P Viimeisin tapaus lehmäpuolelta on viikko sitten: pysähtyneen poikimisen saattaminen loppuun, siitä seuranneen kohtutulehduksen, kuumeen jä syömättömyyden hoito. Yhden utareneljänneksen solutus on vielä työn alla, neljännes on jo pehmentynyt mutta solutusta vielä 2-3. Vuosi sitten hoidin pillereillä myös yhden ontuvan. Neljässä päivässä kolmijalkaisesta takaisin osastolle, ja maito tankkiin koko ajan... Onhan näitä esimerkkejä, myös ihmispuolelta, sillä kaikki tässä huushollissa asuvat (ja kaveritkin...) hoidetaan näillä...  8) 8)

Homeopatiaakin on montaa lajia... tuo sinun keinosi on oikeasti lääkkeenomaisten tuotteiden käyttämistä, ne nyt tietysti toimivat.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.