Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17

Aiheet - Hevi

Iltalehti kirjoitti kuljetusyrittäjästä jonka posti kuristi hinnoilla, ja sopimusrikkomuksilla konkurssiin. Belorin lannoitteet tulevat nykyisin Transpointin (Itella Posti) toimesta. Kalusto on aika kirjavaa, ja välillä vanhanaikaista. Olen vaatinut nosturiautolla tuomaan sen jälkeen,kun kolmipyörätrukki mylläsi  pihan sekaisin. Viimeksi oli vaan nosturiautokin jokin museomalli, kun hiapissa ei ollut kauko-ohjausta. Toimitusaikojen osalta on toiminta myös outoa, kun päivän varoitusajalla ilmoitetaan, että lannoitteet tulee huomenna ja sihen sitten ilmoitin, että ei muuten tule. Oli meinaten hiukan menoja, eikä lavat paikoillaan. Nyt tuli onneksi tekstari perään jossa ilmoitettiin nätemmin tulevan neljän päivän päästä , ja pyydettiin soittamaan jos ei sovi. Millasia kokemuksia teillä Transpointista
Meillä on tommoinen Newholland TL  100, elikäs Fiatin koneella. Välillä käy sillai kytkimellä lähtiessä, että valot vaan vilkkuu, eikä lähde liikkeelle. Etenkin, jos koettaa kytkimellä hitaasti napata vaik kärryt perään. Ongelmaan auttaa suunnanvaihtajan käyttö vapaalla ja siirto takaisin. Koneessa on etukuormain, ja kuormattaessa käy välillä sama juttu. Olen vaihtanut jossain vaiheessa kytkimen potikan, ja suunnanvaihdin vipukytkin on vaihdettu. huoltomies käynyt pari kertaa asian tiimoilta, mutta ei täysin poistu. koneella on kyllä saanut hommia tehtyä, mutta näitä turhia vipusiirtoja välillä tarvitaan. Meillä on Jontikan 6920 välillä hiukan samaa vikaa, etenkin kylmänä, et kytkimen kun nostaa, ei lähde, mutta kun käyttää vivun vapaalla ja takas lähtee. Onko toi tyypillistä näille suunnanvaihtaja koneille.
Sain Seilabista lopulta ns. perustutkimuksen tulokset yksittäisestä lohkosta, joka palaa taas viljelyyn . Ihmettelen tässä kun uusi Wisu herjaa, että rikki puuttuu.
Aiemmin ei rikkiä ollut perustutkimuksessa, mutta onko se nykyisin pakollinen. Tässä seilabin tutkimuksessa sitä ei ole
Jätättekö sähköt kuivurin tauluun ja näyttöpaneelin päälle. Vanhoissa Anttikuivureissa on Näyttöyksikön yhteydessä elektrolyytti kondensaattoreita, jotka eivät välttämättä lataudu uudelleen käynnistettäessä pitkän paussin jälkeen, elikä näyttöpaneeli ei enää herää
MT:ssä oli juttu kuivuripalosta, ja siitä miten tämän vuoden alusta on vaadittu, että kuivuri nuohotaan ammattilaisen toimesta. Mitenkä moni on nuohouttanut pannun nuohoojalla. Itsellä on käynyt niin, että nuohooja on kieltäytynyt nuohoamasta kuivuria. Toisaalta lämmönvaihtimen avaaminen joka vuosi on turhaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tietyntyyppinen tarkastus olisi paikallaan. Ensinnäkin menopuolen  puhtaus, ja mahd jäänyt vilja pitäisi tarkastaa. Sitten yksinkerttainen painekoe voisi olla paikalllaan, Lämmönvaihdinkin on toki syytä puhdistaa, mutta ei mielestäni vuosittain, koska se pysyy nykyöljyilla tasi puhtaana.
Nuohoojien haluttomuus koskea kuivurin pannuun voi johtua vaikeudesta vaihtaa tiivistenaru lämmönvaihtimen luukkuun
No lopulta selvisi syy tuohonkin. Monesti tehtaalta kyselin, mutta ei selvinnyt asia. Aikanaan suositeltiin koittamaan aallotettuja kolakuljettimen koliakin, jotka vain söivät kolakuljettimen pohjan miltei puhki. Nyt tehtiin kolakuljettimeen remonttia sekä vaihdettiin ketjut, ja eturumpu uuteen. Samalla syöttö parani oikin selvästi. Jatkuva rouskina muuttui tasaseksi menoksi. Vanha rumpu oli kumirenkailla varustettu peltilieriö, kun taas uusi on ohuempi akseliputki ja kiekot/ratas keskellä. Nähtävästi vanha lieriöakseli oli liian tukkiva, eli vilja pakkautui sen alle, eikä mennyt vappasti eteenpäin
Kasvintuotanto / Maanäytteen ajankohta
: 30.08.19 - klo:18:04
Edelliset näytteet on otettu syksyllä 2015 ja käytetty ensi kerran keväällä 2016. Pitääkö seuraavat toimittaa syksyllä 2020, vai keväällä 2021 ennen kylvöjä.
Eikö muuten foforin tasaus elä omaa elämäänsä, eikä tarvitse aloittaa näiden uusien näytteiden voimaantultua.
Sampon tuplaketju tuntuu venyvän ihan himputisti. Tänä syksynä jo pari kiristystä tehty, ja taas roikkuu keskeltä lähes 10cm. Mistä moinen johtunee, on sentäs kaksoisketju.
Muutaman kerran jouduttu käynnistämään ruuvin ollessa täysi, kun on pitänyt vaihtaa kärryä. Pitääkö toi kytkentävaihe koittaa tehdä hitaasti, et hihna luistaa, ja lähtee pehmeemmin. Eikö toi kytkentävaihe rasita ketjua eniten.
Lannoituspäivämäärää ei pysty syöttämään kuin yksitellen, joten piti mennä ohjelman vanhaan versioon, jossa onneksi homma onnistui. Asia luvattu korjata "kuittaa tehdyksi napin yhteyteen" ketjutustoimintona.
Onko muilla tietoa tästä, ja muista luvatuista korjauksista
Isäukolta jäi tuommoinen Ferku. Pitäisi vaihtaa peräöljyt. Isä aikoinaan huollatti vallan huoltomiehellä. Kuka muistaa mitä suodattimia siitä pitää vaihtaa ko. homman yhteydessä, ja missä sijaitsevat
Vapaa sana / Ympäristönsuojeluhysteria
: 08.04.19 - klo:20:36

Esimerkki 1.Mikroaaltouuni mallia uusi maksaa 34€. Takuu 1v. Laitetta ei korjata, eikä siihen saa varaosia. Takuuaikana rikkoutuneet vaihdetaan uuteen.
Tässä esimerkki lapsityövoimalla tehdystä tuotteesta. Näitä sitten surutta viskotaan metalliromuihin ja ostetaan uutta, jota roudataan kiinasta
Esimerkki2. Kaunis leidi opettaa tv ohjelmassa: "haluan uuden keittiön kun nää kaapit on niin synkät, ja tää yleisilme on niin vanhahtava" ei muuta kuin jätelava pihalle ja kaikki hävitykseen, ja kauppoihin valitsemaan uusia.
Olisiko viisaampi vaatia maahan tuotavilta kodinkoneilta tietyn tason huoltokelpoisuutta, sekä varaosien saatavuutta (halpatuotteisiin on usein ainoa varaosa uusi tuote) ja blokata tuommoiset puoli-ilmaiset tuotteet kokonaan markkinoilta, laittamalla niihin tietyin perustein "rihkamavero".
Korjaustoimintaa puolestaan voisi tukea esim hyväksymällä kotitalousvähennys kodinkoneiden korjauksiin.
Mun mielestä yksi suurimmista ympäristöongelmista on tapa heittää elinkaarensa puolivälissä olevaa tavaraa pois. Tv ohjelmat levittävät tätä tautia, ja takana rahoittavat Bygmaksit yms 
On tarkoitus kesällä tehdä remonttia syöttökuljettimeen. Huoltomieheltä hiukan kyselin laakereiden vaihdosta siinä samalla, ja hän sanoi, että kuljettimen ala-akseli yleensä vaihdetaan kokonaan. Huomasin varaosakuvastosta, että Sampolla on ainakin kolmen sortin ala-akselia näissä kolmeketjuisissa nykyisin. Itsellä tällainen rumpumallinen, jossa kumirengasvaimennin ketjun alla. tästä näkyy olevan versio, joka on hoikemmalla rummulla, mutta muutoin sama. Sitten on versio, jossa myös alhaalla on ketjuratas keskellä, ja reunimmaiset ketjut kulkee kiekkojen päällä. Viimeksimainittu on ilm uusimmisssa koneissa, joissa jaettu kolitus. Onko näistä joku toistaan parempi. 
Tuli maalattua korjaamon lattia epoksilla ja hitsikipinät tekee aika ikävää jälkeä. olisko joku halpa matto, tai levy, jolla vois suojata muutaman neliön
Kasvintuotanto / Kokemuksia uudesta Wisusta
: 03.03.19 - klo:20:26
Oletteko tutkineet uutta ohjelmaa, ja mitä mieltä olette
Elikkä itsellä paljon murtumia noissa kumipinnoissa. Onko joku vaihtanut ja miten se tapahtuu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17